رفتار و وظایف والدین برای حفظ سلامت جنسی کودکان

وظایف والدین در حفظ سلامت جنسی فرزندان

آرایش و لباس‌های نیمه عریان در حضور فرزندان باید با رعایت نکاتی ویژه انجام شود گفت: آراستگی باید همیشگی باشد اگر فرزندان زیر هفت سال هستند این نوع آرایش و پوشش مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا غرایز جنسی در بچه‌های زیر هفت سال وجود دارد ولی بروز نمی‌کند.

وقتی بچه وارد مدرسه می شود مادر باید مراقبت کند زیرا با ورود به دوره آموزشگاهی غرایز بروز پیدا می کند با اینکه جدی نیست ولی شما باید پوشش را مراعات کنید.

دکتر نیستانک اضافه کرد: بچه‌ها با ورود به دوازده سالگی نوجوان می شوند و باید مراقبت بیشتری شوند زیرا غرایز در نوجوان جدی تر می‌شود. پسرها به طور معمول در پانزده سالگی به بلوغ جنسی می‌رسند و مادر باید مراقبت بیشتری بکند زیرا فرزند در اوج غرایز است.

این روانشناس کودک و نوجوان تاکید کرد: اگر شما در دوره‌ای پوشش و آرایش را جلوی فرزندان پسر رعایت نکنید؛ ممکن است که بلوغ جنسی آنها را جلوتر بیندازید. یکی از علل بلوغ زودرس بچه‌ها همین مسئله است.

وی یادآور شد: اگر شما فرزند بالای هفت سال دارید باید پوشش و آرایش خودتان را مدیریت کنید، یعنی پوشش و آرایش مربوط به خلوت شما باشد. بعضی‌ها فکر می کنند که فرزند ما محرم هستند و نباید جلوی آنها پوشش رعایت بشود، البته این درست است؛ اگر فرزند در سن قبل از آموزشگاهی، قسمتی از بدن شما را ببیند، آزار نمی‌بیند ولی در ذهنش می ماند و او را آزار می‌دهد، یعنی در زمان بلوغ جنسی اگر قسمتی از بدن مادر را ببیند، بالفعل او را اذیت می کند و ممکن است که دچار انحرافات اخلاقی بشود. درست است که فرزندتان به شما محرم است ولی باید محدودیتی باشد.

نیستانک تصریح کرد: مادری که در مقابل فرزند شرم وحیا را حفظ کند و موجبات تضعیف آن را فراهم نیاورد، تصویر زیبا و دلنشین و آبرومندانه‌ای از خود در آینه ذهن کودک منعکس و اسباب سعادت او را فراهم می کند.

وی گفت: کودکان به دقت رفتار والدین خود را پیگیری و تقلید می­‌کنند، الگو می­‌گیرند، اظهار می­‌کنند و در آلبوم پاک نشدنی ذهن کنجکاو و نورس خود ثبت و بررسی می­‌کنند. پوشش قدری راحت مادر و پدر تا قبل از شش سالگی نگران کننده نیست، اما بین سن شش الی دوازده سالگی کودک با گرافیک بالا تصویر برداری می کند یعنی او را مبتلا به انحراف اخلاقی نمی‌کند اما در ذهن کودک ثبت و باقی می ماند.

این روانشناس کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: با ورود به سن دوازده سالگی و بلوغ، پوشیدن لباس‌های نیمه عریان و باز، تنگ، نازک و بدن نمای والدین تاثیر سوء دارد و کودک را اذیت می کند.

وی در باره رعایت نکات لازم از سوی والدین برای سلامت جنسی فرزندان­ گفت: رعایت اصول اخلاقی جنسی در خانواده، نقش مهمی در سلامت جنسی کودکان دارد. والدین باید از رفتارهایی خاص در حضور فرزندان پرهیز کنند.

نیستانک اضافه کرد: پرهیز از دیدن فیلم های نامناسب جنسی که در آن زنان و مردان با پوشش های نامناسب، عریان و نیمه عریان، روابط و رفتارهای زننده، رقص های تحریک آمیز، معاشقه و روابط جنسی را به نمایش می گذارند، پرهیز والدین از شوخی های رکیک و زننده، ایماها، اشاره‌ها، کنایه‌های جنسی، لمس و در آغوش کشیدن هم دیگر که معنی جنسی بدهد، پرهیز از ناز و نوازش و ... در حضور فرزندان و اجتناب از بکاربردن حرف‌ها، طنزها و فحش‌های رکیک جنسی از نکات مهم اخلاقی است که والدین باید برای حفظ سلامت جنسی فرزند به آن توجه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: رعایت پوشش مناسب در خانواده کمک شایانی به رشد طبیعی جنسی کودکان و پیشگیری از انحرافات اخلاقی در نوجوانی و جوانی دارد.

مقاله از : دکتر محمد زارع نیستانک

منبع : ایسنا / بازنشر :سایت سلامت نیوز و  پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

پوشش مناسب والدین در حضور فرزندان

آموزشهای لازم به فرزندان جهت جلوگیری از آزار جنسی

نقش والدین در جلوگیری از انحرافات جنسی فرزندان

چطور بفهمم کودک مورد آزار جنسی قرار گرفته

خودارضایی در کودکان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-06-22 08:47:19منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
11510





نظر شما در مورد مطلب وظایف والدین در حفظ سلامت جنسی فرزندان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور یک همسر خوب پیدا کنیم
چطور یک همسر خوب پیدا کنیم

تصورات غلط در ابتدای آشنایی
تصورات غلط در ابتدای آشنایی

افزایش خونریزی عادت ماهیانه
افزایش خونریزی عادت ماهیانه

تاثیر تلفن همراه در ضعف جنسی آقایان
تاثیر تلفن همراه در ضعف جنسی آقایان

کدام رفتارهای ما ژنتیکی است
کدام رفتارهای ما ژنتیکی است

چه افرادی بیشتر اطلاعات خود را در فضای مجازی منتشر می کنند
چه افرادی بیشتر اطلاعات خود را در فضای مجازی منتشر می کنند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4151

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281914

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام