دوستان خیالی در کودکان مرجع کامل

دوستان خیالی در کودکان

Children's imaginary friends

علت علاقه کودکان به دوستان خیالی؟ آیا داشتن دوست خیالی در کودکان خوب است یا بد؟بسیاری از کودکان، دوستانی خیالی دارند. دوستان خیالی کودکان، دوستانی هستند که ظاهری جالب و زیبا دارند و این به معنای این است که کودکان خلاقانه آنها را برای خود زیبا تصور می‌کنند و از خلق چنین دوستانی در ذهن خود، لذت می‌برند، آنها را دوست دارند و به آنها دلبستگی پیدا می‌کنند.
در گذشته روانشناسان در این مورد هشدار می‌دادند و آن را خطرناک قلمداد می‌کردند، اما تحقیقات اخیر روانشناسان حقایقی را روشن کرده که باعث شده آنها عکس این موضوع را عنوان کنند. در حقیقت پژوهش‌های اخیر باعث شده آنها معتقد شوند کودکانی که برای خود دوستان خیالی ابداع می‌کنند، از نظر روانی، قوی هستند.


هرچند در گذشته کارشناسان و روانشناسان داشتن دوست خیالی در کودکان را مثبت نمی‌پنداشتند و آن را خطرناک می‌دانستند اما بنجامین روانشناس 70 ساله امریکایی می‌گوید که بر اساس مطالعاتی که در نظریات فروید روانپزشک معروف اتریشی داشته است، کودکانی که دوستانی خیالی دارند، خلاقیت بیشتری دارند. کارشناسان دیگر حتی معتقدند، دوستان خیالی و غیر قابل رؤیت کودکان، ناراحتی‌های روحی آنها را کاهش می‌دهند.


موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تک فرزندان بیشتر از دیگر کودکان دارای دوستان خیالی هستند. در واقع نتیجه شگفت انگیزی که از تحقیقات انجام شده به‌دست آمد، این بود که دوستان خیالی در کودکان در اثر وجود دلتنگی و همچنین رنجیدن کودک از پدر و مادرش به‌وجود می‌آید.


اولین تحقیقی که در این زمینه انجام گرفت در سال 1997 بود که توسط روانشناسان دانشگاه اورگان انجام شد. در این تحقیق آنها به این نتیجه دست یافتند که دوستان خیالی و غیرقابل رویت در 65 درصد کودکان، حداقل یکبار و آن هم به مدتی کوتاه و در برخی موارد برای مدتی طولانی تر حتی تا حدود یکسال وجود خواهد داشت. البته این تحقیق نشان داد که دوستان خیالی علاوه بر تک فرزند‌ها در اولین فرزند خانواده هم، دیده می‌شود.


مسأله دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که دوستان خیالی و غیر قابل رؤیت، اغلب همسن و سال و همچنین از جهات دیگر مانند خود کودک هستند. در موارد دیگر، کودکان اسباب بازی‌های مخملی یا عروسک‌های خود را به عنوان مادر خود تصور می‌کنند. همچنین باید گفت دوستان خیالی و غیرقابل رؤیت کودکان اغلب اولین بار در خلال تولد خواهر یا برادر تازه به‌وجود می‌آید.


جرمی سینگر، روانشناس دانشگاه ییل نیز به همراه دانشجویان خود در این باره تحقیقاتی انجام دادند که نتایج آن نشان می‌داد علاوه بر اینکه این کودکان بسیار خلاق هستند آنها نسبت به کودکان دیگر کمتر خجالتی هستند و نسبت به بقیه کودکان از ظرفیت و توانایی اجتماعی بیشتری برخوردار خواهند بود. این کودکان همچنین دارای استعداد کلامی ویژه‌ای هستند.


همچنین باید گفت که یک دوست غیر قابل رؤیت در کودک به این امر اشاره دارد که کودک به دنبال دوستی است که باعث احساس خوبی در وی می‌شود و بدین وسیله خود را در موقعیت هایی که برایش استرس زا است آرام کند.


یک دوست خیالی در سنین کودکی، می‌تواند بهتر و قابل اعتمادتر از یک دوست واقعی باشد. همچنین باعث می‌شود که کودکانی که بتازگی تجربه‌ای منفی و ناراحت کننده داشته‌اند، احساس بهتری را به‌دست آورند. نکته دیگری که در اینجا می‌توان گفت این است که دوستان خیالی می‌توانند مسائل زیادی را درباره کودک برای والدینش آشکار کنند. آنها بدین وسیله می‌توانند به آرزوها یا ترس‌های کودکشان پی ببرند و او را کمک کنند.


منبع: روزنامه آلمانی «دی ولت»

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

دلایل خودارضایی در کودکان

دلیل کمرویی کودکان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-20 20:01:40منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
9015





نظر شما در مورد مطلب دوستان خیالی در کودکان مرجع کامل چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




شناخت شخصیت نامزد
شناخت شخصیت نامزد

اگر در این شرایط هستید ازدواج نکنید
اگر در این شرایط هستید ازدواج نکنید

علت سرطان آلت تناسلی در مردان
علت سرطان آلت تناسلی در مردان

تعيين جنسيت جنين با رژيم غذايي
تعيين جنسيت جنين با رژيم غذايي

برای بهتر شدن روحیه چکار کنیم
برای بهتر شدن روحیه چکار کنیم

به بهانه آشنایی با خانواده مرا به خانه برد و...
به بهانه آشنایی با خانواده مرا به خانه برد و...










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9457

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287220

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام