اهمیت به تخیلات کودکان

اهمیت به تخیلات کودکان

تخیلات کودک


چند سال اول زندگی کودک بسیار مهم است. همه کارهایی که با کودک نوپا انجام میدهید از قبیل آواز خواندن، بازی کردن و … مغز کودک شما را رشد میدهد. تشویق فرزندان به فعالیتهای محرک میتواند ارتباطات زیادی را در مغز ایجاد کند. با تکرار این اتصالات شبکه‌هایی در مغز ایجاد میشود که به او اجازه فکر کردن و یادگیری میدهد. این زمان مهمی در رشد ذهنی کودک نوپای شماست و شما ببا تشویق او به استفاده از تخیل مسیر تخیل را به او نشان میدهید.

چطور این کار را انجام دهید؟


با خواندن کتابهای تصویری درباره افراد ناآشنا و کنار هم قرار دادن آنها میتوانید باعث فانتزی سازی فرزندتان شوید. اگر کودک شما به طور طبیعی تخیل مند باشد این موضوع باعث میشود دایره لغاتش افزایش پیدا کند. کتابهایی را انتخاب کنید که عکسهای بزرگ و رنگی دارند میتوانید هنگام کتاب خواندن هر چیزی را به داستان اضافه کنید. آنچه مغز او نیاز دارد ورودی است. صدای حیوانات را هنگام کتاب خواندن برایش درآورید و از صداهای خاص برای هرکدام از شخصیتها استفاده کنید. سعی کنید کمتر از تلویزیون و سی دی استفاده کنید چون این ابزارها تخیل آماده را به خورد کودک میدهد. به جای آن اجازه دهید ذهن کودک خودش بسازد.

خودتان داستان بسازید


داستانی که ساخته و پرداخته خودتان باشد برای کودکتان بهتر است چون به این ترتیب به او مسیرهای تخیل را نشان میدهید و آنها میفهمند چطور باید شخصیت سازی کنند. استفاده از کودکتان به عنوان شخصیت اصلی میتواند کمک بزرگی به گسترش احساسات او کند. خیلی زود او خودش داستان خودش را میسازد. شاید در ابتدا از روی دست شما تقلید یا کپی کند اما این خودش یک راه یادگیری است.

چه نوع داستانهایی تخیل کودک را تقویت میکند


تقریبا هر نوع داستانی میتواند برای بازی تخیل مناسب باشد. حوله را میتوانید کلاه پادشاهی کنید، دانه های حبوبات را جواهر کنید. حیواناتی که کودک دارد میتواند آنها را تبدیل به یک مزرعه کرده یا یک بیمارستان حیوانات درست کنید. بهترین ابزار تخیل ساده ترین آنهاست هرچه کنش فرزندتان برای ایجاد شخصیتهای خاص بیشتر باشد بهتر است. برای اطمینان از اینکه ایده های زیادی سراغ فرزندتان می آید این است که او را با آدمهای واقعی مکانها و رویدادها بیشتر مواجه کنید

از این بازیها چه یاد میگیرد


وقتی کودک شما یک سناریو داستان و شخصیت میسازد در اصل در حال توسعه مهارتهای اجتماعی و کلامی است با دوباره بازی کردن سناریو او احساس و عواطفش را هم درگیر میکند.تصور اینکه او یک ابرقهرمان است حس قدرت به او میدهد و به او می آموزد میتواند هر چیزی که میخواهد باشد. سعی کنید زیاد از کودک درباره کاری که انجام میدهد سوال نکنید به جای آن سعی کنید نظر بدهید مثلا بگویید « واااو انگار سوار سفینه فضایی شدی» این به او اجازه میدهد تخیلش را در جهتی که میخواهد ببرد نه اینکه از شما پیروی کند. با ایجاد شرایطی که تخیل کودک پرورش پیدا میکند او مهارت حل مسئله پیدا خواهد کرد. بنابراین اصلا فکر نکنید که این کارها اتلاف وقت است. چون وقتی بزرگ شده میتواند با چالشهای پیش رویش کنار بیاید.

منبع:niniban.com

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

پرورش و تقویت خلاقیت در کودکان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-12-13 20:20:03منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
8813





نظر شما در مورد مطلب اهمیت به تخیلات کودکان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




از مجرد بودن خسته شدم
از مجرد بودن خسته شدم

تفاوتهای مهم در ازدواج
تفاوتهای مهم در ازدواج

نکات مهم در مورد سلامت آلت تناسلی مردان
نکات مهم در مورد سلامت آلت تناسلی مردان

چه غذاهایی برای زنان لازم است
چه غذاهایی برای زنان لازم است

بیماری که باعث می شود فحش بدهید!
بیماری که باعث می شود فحش بدهید!

تاثیر خانواده در فرار دختران از خانه
تاثیر خانواده در فرار دختران از خانه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10224

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287987

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام