آموزش‌های پیشگیری از آزارجنسی قبل از مدرسه

آموزش‌های پیشگیری از آزارجنسی قبل از مدرسه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: باید برای جوانان در دوران بلوغ برنامه داشته باشیم.
در فروردین ماه سال جاری بود که خبر تجاوز و سپس قتل «ستایش» دختر ۶ ساله افغان در ورامین برای اولین بار در شبکه های اجتماعی و سپس در رسانه های رسمی کشور منتشر شد.
قاتل این جنایت نیز پسر 17 ساله همسایه بود که در همان روز حادثه دستگیر شد. این حادثه به سرعت در صدر اخبار قرار گرفت و به مانند سایر اخبار حوادث با موج عظیمی از اظهارنظرها همراه شد.
با گذشت چندین ماه از این حادثه، مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به عوامل پنهان این حادثه، گفت: این فاجعه از زوایای مختلف قابل تحلیل است و باید به نیازهای جوانان توجه شود. باید تصمیم گیران، تصمیم سازان به همراه مجریان قبول کنند که سن بلوغ سن تقاضا در حوزه جنسی است و به گونه ای باید به این تقاضا پاسخ داده شود.
سیاوش شهریور در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: محدودیت جنسی و نداشتن برنامه برای این سن می تواند فاجعه آفرین باشد. مدت زیادی نگاهمان در این حوزه سلبی بوده است. بی تردید نیازهایی را که خداوند در وجود انسان قرار داده است نیازهای مقدسی هستند و همانند سایر نیازهای مشروع باید به آن پاسخ داده شود.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به فاجعه ورامین تاکید کرد: باید برای جوانان برنامه داشت، باید این نسل را دید. در نسل های گذشته محدودیت در حوزه چشم و اقدام وجود داشت اما امروز با وجود حضور جوانان و نوجوانان در فضای مجازی، آنان به طور گسترده در معرض مسائل مختلف هستند و متاسفانه خانواده ها نیز مهارت های لازم را برای گفت‌وگو و تعامل با فرزندان ندارند.
وی افزود: باید کودکان ما نیز آنقدر آموزش دیده باشند که بداند به گونه ای عمل کنند که در معرض تجاوز و تهدید جنسی قرار نگیرند، متاسفانه در چنین شرایطی هیچگونه آموزشی در حوزه پیشگیری از آزار جنسی وجود ندارد، لذا پس از بررسی های کارشناسانه از کتابی که توسط یکی از اساتید دانشگاه در حوزه آزار جنسی کودکان تالیف شده بود استفاده شد تا در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها برای آموزش مربیان به کار گرفته شود و این اقدام به صورت آزمایشی با انتشار پنج هزار جلد در مرحله اول آغاز خواهد شد.
شهریور با بیان اینکه برای تاثیر بهتر این کتاب حدود 30 کارگاه آموزشی برگزار شد و حدود یکهزار نفر آموزش دیدند، تاکید کرد: متاسفانه این آموزش‌ها در مبانی آموزشی مدارس ما وجود ندارد. علت هم وجود تابوهای موجود است. بر همین اساس این طرح را به شورای اجتماعی استان بردیم و در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با رای حداکثری اعضا به مرحله اجرایی رسید. امیدواریم در آینده نزدیک با اجرایی شدن طرح این آموزش ها و طی کردن مراحل آزمایشی به پروتکلی ملی تبدیل شود.
به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران، این کتاب از همه زوایا مورد بررسی قرار گرفت و دغدغه های ما را از جمله اینکه کتابی باشد با قابلیت تدریس سر کلاس و هماهنگی با مضامین مذهبی و سنتی کشورمان که خوشبختانه این کتاب به همه این مسائل پاسخ داد و کتاب عمیق و ارزشمندی خواهد بود.
شهریور به نقش رسانه ها در اجرای موفق چنین طرح هایی اشاره کرد و افزود: قطعا در این مسیر رسانه ها به ویژه رسانه ملی نقش موثری خواهند داشت علاوه بر این مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران نیز از این آموزش ها استقبال کردند و در کارگروه اجتماعی استان مسائل را به صورت کارشناسی و تخصصی پیگیری کرده اند. همچنین بهزیستی نیز در اجرای این طرح همکاری و کمک شایسته ای داشته است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه 27 درصد زنان و مردانی که وارد حوزه روسپیگری می شوند در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته اند، تاکید کرد: مساله آموزش‌های مقابله و پیشگیری از آزار جنسی در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است و نشان می دهد روی دادن یک اتفاق در کودکی می تواند چه فاجعه ای به بار بیاورد. کتابی که در این طرح برای آموزش ها انتخاب شده است کتابی نجیب و مطابق با آیین های کشورمان و مذهب ما تالیف شده است از این رو می تواند گام موثری برای آغاز این آموزشها باشد.
منبع: ایسنا
این مطلب در تاریخ 2016-07-09 06:25:58منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
8524





نظر شما در مورد مطلب آموزش‌های پیشگیری از آزارجنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خصوصیات خواستگار مناسب برای شما
خصوصیات خواستگار مناسب برای شما

گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج
گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج

مهم ترین مشکل جنسی زنان
مهم ترین مشکل جنسی زنان

ارتباط مصرف زیاد گوشت با قاعدگی زود‌هنگام
ارتباط مصرف زیاد گوشت با قاعدگی زود‌هنگام

سندرم اعتیاد به جوک گفتن و شوخی کردن
سندرم اعتیاد به جوک گفتن و شوخی کردن

جنجال بر سر چند همسری
جنجال بر سر چند همسری










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13982

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291745

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام