خصوصیات پدر نمونه

خصوصیات یک پدر خوب

خصوصیات پدر نمونه
روان شناسان می گویند پدر ایده آل شبیه کسی است که در این مطلب به شما معرفی می کنیم. اگر این روزها کسی شما را «بابا» صدا می کند یا این که امیدوارید در آینده نزدیک با چنین نامی خطاب شوید، این توصیه ها را جدی بگیرید.
«مردی که وقتی به خانه وارد می شود، خنده ها می خشکد و با صدای قدم هایش، همه جا ساکت می شود.» «مردی که صبح تا شب، برای رفاه خانواده اش به قول خودش جان می کند و آخر شب، جیب های پرپولش را به آن ها هدیه می کند.» «مردی که مالک زندگی فرزندش است و به جای او برای آینده اش تصمیم می گیرد و درست و نادرست را تعریف می کند.» «مردی که عاشقانه فرزندش را دوست دارد، اما برای خدشه وارد نشدن به اقتدار و مردانگی اش، این محبت را در دلش حبس می کند و نقش خودش را به قانون گذار خانواده بودن تقلیل می دهد.» شاید چهره این مردها، برای شما هم چندان ناآشنا نباشد. حتی اگر پدری که زیر سقف خانه تان همراه شما بوده، هیچ یک از این صفات را نداشته باشد، بعید است که در خانه دوستان تان یا حداقل در ساخته های فیلم سازان چنین مردهایی را ندیده باشید؛ اما تصویری که می خواهیم از پدر ایده آل برایتان ترسیم کنیم، تصویر هیچ کدام از این مردها نیست.

پدر نمونه،به همسرش احترام می گذارد

محققان هم ادعای قدیمی ها را ثابت کرده اند. آن ها می گویند یکی از بهترین کارهایی که یک پدر می تواند برای فرزندش انجام دهد، عشق ورزیدن و احترام گذاشتن به همسرش است. کودکی که احترام و عشق پدر به همسر را می بیند، با درک عمیقی نسبت به این که کیست و چه جایگاهی در این جهان دارد، رشد می کند و اعتماد به نفس بالایی پیدا می کند. چنین فردی در آینده، مردها را به چشم آدم هایی قابل احترام می بیند و با وارد شدن به رابطه ای که روی ستون های محکم اعتماد ساخته شده است، چرخه تربیت چنین فرزندانی را ادامه می دهد و به فرزندانش هم عشق همراه با احترام را می آموزد. شما با نصیحت کردن نمی توانید چیزی را به فرزندتان یاددهید، بلکه تنها با درست زندگی کردن است که می توانید به او رفتار درست را آموزش دهید. پس با همین نکته ساده به فرزندتان اعتماد به نفس بیشتری تزریق کنید.

پدر نمونه،خودپرداز نیست

از قدیم در گوش مردها خوانده اند که مرد خوب و موفق، همان کسی است که شبانه روز کار می کند و هیچ چیز برای رفاه اقتصادی خانواده اش کم نمی گذارد.
مراقب باشید حداقل بعد از آمدن دخترتان به این دنیا، براساس چنین دیدگاهی زندگی نکنید. دختر شما برای رشد بهتر، به شما بیشتر از پولتان نیاز دارد. نه این که بخواهیم اهمیت رفاه اقتصادی در رشد و پیشرفت را انکار کنیم، نه! اما می خواهیم به شما یک اخطار جدی بدهیم. شما با تبدیل شدن به دستگاه خودپردازی که تنها به فکر تامین نیاز مالی فرزندش است، به او آسیب خواهیدزد. دختر شما به حضور و حمایت عاطفی تان برای رشد کردن نیاز دارد و اگر تنها شیوه محبت کردنتان به او، برآورده کردن خواسته های مالی اش است، باید بدانید که اشتباه بزرگی را مرتکب می شوید.

پدر نمونه،آچار دست دخترش می دهد

دخترتان را با کلیشه های تاریخ گذشته، پرورش ندهید. اگر خودتان آچار به دست هستید و از تعمیر رادیو تا تعویض روغن خودرویتان را در خانه انجام می دهید، این کارها را به دخترتان هم آموزش دهید. قرار نیست بعد از یادگرفتن چنین مهارت هایی، چیزی از زنانگی فرزند شما کم شود؛ بلکه با آموزش دادن این کارها به او، توانایی اش را برای راه انداختن کارهای خودش بالا می برید و به او یاد می دهید که چطور در موقعیت های مختلف خودش را از تنگنا نجات دهد.

پدر نمونه،می گوید ببخشید

تصور بسیاری از ما از پدر، مرد بی عیب و نقصی است که همیشه درست می گوید و حتی اگر حرفش حسابی و حق نباشد هم کسی نباید از فرمانش سرپیچی کند؛ اما اگر صاحب فرزند شده اید، وقت آن رسیده که این تصورات را کنار بگذارید. اگر اشتباهی کرده اید و دخترتان را رنجانده اید، سرتان را بالا بگیرید و با افتخار از او عذرخواهی کنید. به او بگویید که چرا چنین اشتباهی را مرتکب شده اید و چقدر از این بابت متاسف هستید. مطمئن باشید فرزندتان بزرگوارتر از آن است که به خاطر چنین اشتباهاتی روی شما برچسب بزند. اجازه ندهید که نیازتان به مقتدر و قوی دیده شدن، از شما پدری پراشتباه بسازد که مهارت ارزشمند عذرخواهی و جبران کردن را به فرزندش یاد نمی دهد.

پدر نمونه،اول پدر است، بعد دوست

حتما شما هم بارها و بارها شنیده اید که برای مراقبت از فرزندتان، باید مثل یک دوست در کنارش باشید؛ توصیه درستی است اما مراقب باشید با رفاقت افراطی، کار را خراب نکنید.
شما قبل از آنکه در قامت یک دوست ظاهر شوید، باید برای فرزندتان پدری کنید. باید بتوانید به او نظم، قانون مداری و احترام گذاشتن را یاد بدهید و درست و غلط را برایش متمایز کنید.
وقتی که فرزندتان خطای بزرگی کرده، نباید مثل یک دوست برای سرپوش گذاشتن روی اشتباهش با او همدست شوید، بلکه در عین حمایت کردن از او برای بیرون آمدن از مخمصه، مثل یک پدر قاطع باید از قوه قهریه تان هم استفاده کنید
منبع: همشهری تندرستی
این مطلب در تاریخ 2016-07-24 06:05:01منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
9956





نظر شما در مورد مطلب خصوصیات پدر نمونه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




در دوره شناخت هستم از من عکس نیمه برهنه خواستن چکار کنم
در دوره شناخت هستم از من عکس نیمه برهنه خواستن چکار کنم

دردسرهای مالی ازدواج
دردسرهای مالی ازدواج

دو بیماری رایج در مردان
دو بیماری رایج در مردان

علت زود انزالی و هر چه باید در مورد درمان زود انزالی بدانید
علت زود انزالی و هر چه باید در مورد درمان زود انزالی بدانید

شخصیت شناسی از روی چهره (صورت)
شخصیت شناسی از روی چهره (صورت)

اثرات فاصله سنی زن و شوهر برروی سلامت آنها
اثرات فاصله سنی زن و شوهر برروی سلامت آنها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

20026

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266483679

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام