آموزش مهارت مدیریت به کودکان

آموزش مهارت مدیریت به کودکان

برخی در ذات شان رهبری و مدیریت وجود دارد و برخی دیگر با یادگیری، رهبران موفقی می شوند.

 

در ادامه به 14 نکته ی کاربردی در رابطه با ایجاد این مهارت ها از کودکی اشاره می شود.

الگوی خوبی باشید


رهبر یک تیم باید الگوی مناسبی باشد. زمانی که فرزند دار می شوید این واقعیت پر رنگ تر می شود چرا که باید میان کارها و وظایف تان در محل کار و منزل، تعادل ایجاد کنید.

فعالیت های تیمی را تشویق کنید


ابتدا علاقه ی فرزند تان را پیدا کنید، سپس او را تشویق به شرکت در تیم های ورزشی مدرسه یا خارج از آن کنید. بهترین آموزش کار گروهی از طریق شرکت در تیم های ورزشی داده می شود.

بر استقامت تاکید کنید


بهترین رهبران، شکست را به همان خوبی می پذیرند که موفقیت را. رهبران آینده را باید در معرض نا امیدی قرار داد نه اینکه آنها را از چنین شرایطی محافظت کرد. بچه ها باید زمانی که شخص دیگری در انتخابات انجمن دانش آموزی برنده می شود، یاد بگیرند که شکست را تحمل کرده و به پیش روند.

مهارت های مذاکره را یاد دهید


به جای اینکه «نه یا بله» گفتن به موقع را به فرزندتان یاد دهید، پیشنهادی به او داده و با زیرکی او را مجبور به ادامه ی فکر درباره ی پیشنهاد کنید. مهارت های مذاکره از جمله تسلیم نشدن از طریق ارائه ی جایگزین را به آنها بیاموزید.

اجازه دهید تصمیم گیری کنند


بچه ها باید هر چه زودتر تصمیم گیری را یاد بگیرند، زیرا به هنگام مواجهه با حق انتخاب های زیاد به مشکل برمی خورند و از آنجا که همه چیز را با هم می خواهند، برایشان سخت است که انتخاب های شان را به دو یا سه تا تقلیل دهند. کریستی همسر John Rampton (کارآفرین) می گوید:

«مزایا و معایب هر انتخاب را به فرزندتان بگویید تا بتواند تصمیمش را با بیشترین آگاهی ممکن بگیرد. این کار در تصمیم گیری صحیح روزانه به او کمک شایانی می کند.»

اعتماد به نفس را تمرین کنید


زمانی که به همراه خانواده به رستوران می روید، آیا برای فرزندتان هم سفارش می دهید؟ شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و بهترین تمرین اعتماد به نفس را با اجازه دادن به فرزندتان در سفارش دادن غذایش انجام دهید. با این کار به آنها اجازه می دهید که خودشان از راه معاشرت با دیگران به چیزهایی که نیاز دارند دست یابند.

به کار تشویق کنید


گاهی کودکان دوست دارند که کار را شروع کنند. برای مثال اگر او علاقه دارد که آبمیوه فروشی کوچکی را به پا کند، مشوق او باشید. با بالا رفتن سنش می تواند کارهای مهم تری را به عهده گیرد و این پذیرش مسئولیت، لازمه ی رهبری است. >

گاهی کودکان دوست دارند که کاری را شروع کنند به آنها چنین اجازه ای بدهید


بازی های خانوادگی شبانه داشته باشید
شب ها بازی های فکری و تفریحی شبانه ای داشته باشید که همه ی اعضای خانواده در آن شرکت داشته باشند. استراتژی های اتخاذ شده در این بازی ها به رشد فکری فرزندتان کمک می کند.

مهارت های برنامه ریزی پروژه را یاد دهید


در خانواده برنامه های زیادی وجود دارد، از مسافرت گرفته تا مهمانی رفتن. به هنگام برنامه ریزی کودکان را هرگز نادیده نگیرید. با هر برنامه ریزی مانند شرایط کاری رفتار کنید، از بارش فکری اعضا گرفته تا دادن مسئولیت به حتی کوچک ترین فرد خانواده.

از برنامه ریزی های تصویری استفاده کنید


برای یاد دادن هدف گذاری به کودکان، تصاویر کارهایی که باید انجام دهند را بکشید و به آنها بگویید که دور آن تصاویر را قیچی کرده و به ترتیب اهمیت روی مقوایی بچسبانند. در این فرآیند علاوه بر اینکه کودک ساعات خوشی را می گذراند، خواسته هایش را تجسم کرده و هدفگذاری را به خوبی می آموزد.

از دور مراقب کار کودک باشید


زمانی که فرزند تان روی پروژه ای کار می کند و به مشکل برمی خورد، سریع وارد میدان نشوید و بگذارید خودش راه حل کار را بیابد. پس از اتمام کار، می توانید از او نحوه ی پیشرفتش را جویا شوید و بپرسید آیا امکان انجام دادن پروژه به شکل دیگری وجود داشته است یا خیر؟

مربی پیدا کنید


هر قدر الگوی خوبی برای کودک تان باشید، وجود یک مربی یا راهنما می تواند کمک شایانی به رشد او کند. یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده، مخصوصا اگر علایق مشترکی با فرزندتان داشته باشد، می تواند نقش راهنمای او را بازی کند.

به خواندن تشویق کنید


تحقیقات زیادی اثر شگرف مطالعه ی تفریحی کودکان (در زمینه های متنوع) را نشان داده اند. کودکان بیشتر و سریع تر از دیگر گروه های سنی یاد می گیرند.

 

کودکانتان را به خواندن کتاب تشویق کنید


به مثبت نگری کودک جایزه دهید
رابطه مستقیم مثبت نگری با موفقیت نباید در خانواده ی شما فراموش شود. زمانی که کودک تان با نگرش مثبتی مخصوصا در راه رسیدن به هدفش به مسایل نگاه می کند، به او جایزه دهید.

Miranda Marquit متخصص مالی می گوید:


«برای آموختن مدیریت مالی به کودک تان باید به او اجازه ی اشتباه کردن را نیز بدهید. از او بخواهید لیستی از خواسته هایش تهیه کند، سپس در اولویت بندی کمکش کنید.»

این درس در تمام مراحل زندگی به او کمک خواهد کرد. همچنین به آنها می آموزد که در آینده چه چیزی را می توانند بخرند و چه چیزی را نمی توانند.

این نکات فقط مخصوص ساختن رهبرانی برای آینده نیست بلکه در تمام زندگی به موفقیت فرزندان تان کمک خواهد کرد.

 

منبع: digiato.com

این مطلب در تاریخ 2017-03-12 08:22:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
9198





نظر شما در مورد مطلب آموزش مدیریت به کودکان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مدت نامزدی و عقد چقدر باشد
مدت نامزدی و عقد چقدر باشد

عقد کردم اما هیچ حسی به همسرم ندارم
عقد کردم اما هیچ حسی به همسرم ندارم

افرادی که نباید رابطه جنسی داشته باشند
افرادی که نباید رابطه جنسی داشته باشند

اولین نشانه های ابتلا به ایدز در زنان
اولین نشانه های ابتلا به ایدز در زنان

چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم
چطور بدون مشاوره و دارو استرس را درمان کنیم

اختلال هویت جنسی از نظر قانون
اختلال هویت جنسی از نظر قانون










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10245

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288008

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام