افزایش قد کودکان چگونه امکان پذیر است ؟

راههای افزایش قد کودکان


قد بلند بودن باعث افزایش اطمینان و اعتماد به نفس کودک شما میشود. قد خوب همچنین به او کمک میکند تا در ورزش هایی مانند بسکتبال مشارکت نماید و از دیگران بهتر باشد. در آینده، در صورتیکه کودک شما قصد دنبال کردن رشته مدلینگ یا بازی در فیلم ها را داشته باشد، قد خوب قطعا به او کمک خواهد نمود. جدا از آن، داشتن قد بلند به او کمک خواهد نمود تا از مسائلی که کودکان کوتاه قد با آن روبرو هستند دور بماند. اجازه دهید به شما بگوییم که کدام فعالیت ها و تمرین ها میتوانند به افزایش قد کودک شما کمک نماید.

ورزش ها و فعالیت های مفید برای افزایش قد کودکان


میله های بارفیکس مفید برای افزایش قد کودکان


این میله ها در بسیاری از زمین های بازی، پارک ها و باغ ها یافت میشوند. آویزان شدن از این میله ها تمرین خوبی میباشد و کودکان نیز از آن لذت میبرند. کودک شما نباید هنگام آویزان شدن از روی زمین حمایتی را دریافت کند و پاهایش باید بالاتر از زمین باشد. این میله را میتوان همچنین در خانه نصب نمود تا در صورتیکه شما نمیتوانید چنین میله ای را در بیرون از خانه و در محله ی خود پیدا کنید در منزل به رشد قد کودک خود کمک کنید. این فعالیت به راست و کشیده شدن ستون فقرات کمک میکند. کودکان باید هر روزه یک تا ۱۰ دقیقه از این میله آویزان شوند و به تعداد زیاد خود را از میله بالا بکشند. کودک خود را تشویق نمایید که روزانه حداقل ۱۰ بار تا چانه خود را از میله بالا بکشند تا بهترین نتیجه حاصل شود.


افزایش قد کودکان با بسکتبال بازی کردن


بازی بسکتبال یک راه عالی برای افزایش قد کودک میباشد. این بازی شامل تعداد زیادی پرش بلند می باشد. هنگامی که کودک شما به سوی سبد بالا پرش میزند، کمر، پاها، دست ها کشیده میشوند. این ورزش به ستون فقرات کمک میکند تا کشیده شوند. فرض کنید که مدرسه کودک شما تیم بسکتبال ندارد و یا فرزند شما عضو آن نباشد، پس شما میتوانید در مورد دیگر مکان های شهر خود تحقیق کنید و دریابید که کجا این ورزش انجام میشود. این ورزش به صورت روزانه باید بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بازی شود. بسکتبال ورزشی است که کودکان میتوانند از انجام آن با دوستان خود لذت ببرند. زیاد بازی کردن بسکتبال در دوره نوجوانی بهترین راه برای رسیدن به حداکثر رشد قد میباشد.


ورزش های کششی مفید برای افزایش قد


این ورزش ها بهترین تمرین برای افزایش قد به صورت طبیعی میباشد. تمرین های ساده ی کششی میتواند باعث رشد حداقل ۷,۶ سانتی متری کودک شما شود. کشش برای گردش خون نیز مناسب می باشد. ورزش یوگا نیز شامل اعمال کششی بسیار میباشد؛ بنابراین ایده خوبی است که کودک خود را در کلاس یوگا ثبت نام کنید. یک نمونه از تمرین کششی خوب تمرین کششی دیوار است. از کودک خود بخواهید پشت به دیوار بایستد و روی انگشتان پای خود بلند شود، سپس از او بخواهید تا حد امکان دست هایش را بالا ببرد. تمرین خوب کششی دیگر این است که از کودک خود بخواهید که روی زمین بنشیند و پاهایش را دراز نماید. سپس از او بخواهید که مانند تصویر پایین کمر خود را خم کند و تلاش به گرفتن انگشتان پای خود نماید. این تمرین، انعطاف پذیری مهره های کمر را افزایش و حالت ایستادن را ارتقا میدهد.

بازی بسکتبال یک راه عالی برای افزایش قد کودک میباشد

 
شنا ورزش مفید برای افزایش قد


شنا یک تمرین کششی عالی برای ستون فقرات می باشد که به کودک شما کمک میکند قد بلند تر شود. وقتی قسمتی از بدن به حرکت در می آید، تمامی بدن کشیده میشود. حرکت سینه به عنوان بهترین تمرین شنا برای افزایش قد محسوب می شود. کودکانی که در نوجوانی زیاد شنا می کنند نسبت به کودکانی که شنا نمی کنند بلندتر یافت می شوند. شناکردن به کشیدگی ماهیچه ها در تمامی بدن کمک میکند که هورمون رشد را آزاد میکنند و باعث افزایش قد میشوند. هرچند، اگر شما می خواهید کودک شما از طریق شنا بلندقدتر شود، منتظر به نتیجه رسیدن در یک شب نباشید، برای رسیدن به بهترین نتایج، شناکردن منظم ضروری است.


رژیم غذایی برای افزایش قد


مقدار زیادی کلسیم، مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید. مواد متعادل و مغذی را به کودک خود بخورانید.رشد کند به دلیل تغذیه نامناسب میتواند منجر به قد کوتاه شود. پروتئین ها اجزای سازنده ی بدن ما هستند. آنها به توسعه ی سلولی کمک میکنند. غذای دارای پروتئین غنی مانند ماهی، تخم مرغ، شیر، لپه ها و غیره را در رژیم غذای کودک خود قرار دهید چون پروتئین ها عناصر ضروری ارتقا قد و رشد هستند. دیگر غذاهای افزایش دهنده ی قد شامل: دانه های سویا، مرغ، ماهی، تخم مرغ، میوه ها، سبزیجات، جوهای صحرائی و محصولات لبنی میشود.


خصوصیات ارثی و ژنها نقش مهمی در قد و رشد کودک ایفا می کنند. والدین بلند قد، کودکان بلند قد خواهند داشت. تغذیه خوب و سبک زندگی سالم برای توسعه ی مناسب بدن کودک اهمیت دارند. استراحت و خواب کافی ضروری است. به کودکان باید حالت ایستادن درست آموخته شود.دوچرخه سواری نیز تمرینی است که قد را افزایش میدهد چون رکاب زدن میتواند در واقع استخوان های پا را کشیده نماید. هر کودک با سرعت مشخص و مربوط به خود رشد میکند، بنابراین در این زمینه احساس نگرانی و استرس نداشته باشید.

نکات مفید برای افزایش قد کودکان


عصرها کودک خود را زود در رختخواب قرار دهید. بر طبق سازمان سلامت کودکان، کودکان نیازمند ۱۰ تا ۱۲ ساعت خواب در شب می باشند. جسم کودک شما نمی تواند بدون خواب کافی به طور مناسب رشد نماید. افزایش زمان خواب حتی برای یک ساعت زودتر در هر شب کمک خواهد نمود تا از استراحت در چرخه ی رشد کودک شما اطمینان حاصل شود.


کودک خود را با مقدار زیادی از غذاهای دارای پروتئین زیاد مانند ماهی و گوشت بدون چربی تغذیه نمایید. بر طبق یک مطالعه ی منتشر شده در یک مجله ی تغذیه، کودکانی که رژیم غذایی با پروتئین بالا را ادامه میدهند، یک افزایش قابل توجه در قد را نسبت به کودکانی نشان میدهند که محدود به یک رژیم کم پروتئین میباشند.


برای کودک خود فعالیت های تمرینی روزانه مانند دوچرخه سواری، پیاده روی یا ورزش های خارج از خانه را فراهم آورید تا رشد کودک شما را در یک میزان پیوسته و مبارزه با چاقی نگه دارد. بر اساس نظر سازمان سلامت کودکان، این فعالیت ها کودک شما را تشویق به ادامه ی حرکت به جای نشستن در مقابل تلویزیون و بازی های ویدئویی خواهد نمود.


از وجود مقدار مناسبی از کلسیم، آهن و ویتامین A در برنامه ی غذایی روزانه ی کودک خود اطمینان حاصل کنید. بر طبق مجله ی تغذیه، هرچند نتایج تحقیقاتی مخالف با استفاده ی این مواد مغذی به تنهایی می باشند، اما ترکیب آنها با پروتئین به نفع رشد کودک شما میباشد به جای آنکه مانع آن شود.


به طور منظم به پزشک مراجعه کنید تا قد و وزن کودک شما را چک نمایند. زودیافتن رشد متوقف شده به پزشک کودک شما کمک میکند تا همه ی شرایط پزشکی ضروری را تعیین کند که نیازمند درمان فوری میباشد.

منبع: niniban.com

 
 
این مطلب در تاریخ 2017-11-13 10:10:13منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
5599





نظر شما در مورد مطلب راههای افزایش قد کودکان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مقابله با پایان یافتن یک رابطه
مقابله با پایان یافتن یک رابطه

آنچه در خواستگاری باید پرسید
آنچه در خواستگاری باید پرسید

چه نوشیدنی برای گروه خونی شما مناسب است
چه نوشیدنی برای گروه خونی شما مناسب است

بیماری مقاربتی در زنان
بیماری مقاربتی در زنان

حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست
حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست

دیدگاه روانشناسی در مورد خیانت زنان به مردان
دیدگاه روانشناسی در مورد خیانت زنان به مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5649

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283412

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام