مشاور سنتر

ضرورت ورزش مداوم برای نوجوانان

ضرورت ورزش مداوم برای نوجوانان

کارها و فعالیت‌های ورزشی که در دوران نوجوانی انجام می‌شود، خیلی بیشتر از آن چه تصور کنیم اهمیت دارد و می‌تواند در دوران بزرگ سالی و حتی میان سالی تاثیر شگرف خود را نشان دهد، افرادی که در نوجوانی ورزش می‎کنند، در دوران پیری فعال‌تر هستند و تناسب‌اندام بیشتری دارند. نتایج مطالعات و تحقیقات ورزشی بسیاری نشان داده است، بیشتر افرادی که از دوران کودکی به فعالیت و ورزش عادت می‌کنند، در سنین بزرگ سالی هم، با وجود مشغله و نوع کار خود، زمانی را به ورزش کردن اختصاص می دهند. ورزش‌های همراه با بازی، بهترین روش برای تبدیل کردن تمرین‌های بدنی به کاری مفرح و شاد است. ورزش می‌تواند آمادگی جسمانی و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان را افزایش دهد و به آن‎‌ها بیاموزد چگونه محرک‌های آنی را در خود کنترل کنند که این توانایی نه‌تنها در ورزش که در مناسبات اجتماعی و یافتن دوستان تازه ، کشف علایق و شیوه صحیح زندگی هم به کودک کمک می‌کند. همچنین به کودک و نوجوان می‌آموزد که قوانین را رعایت و منصفانه عمل کنند. چگونگی کسب موفقیت و پیروزی و کنار آمدن با شکست را هم به آن‌ها یاد می‎دهد.


* ورزش در مدرسه و کاهش بیماری‌ها


تشویق کودکان و نوجوانان به انجام ورزش در مدرسه بسیار مهم است. پرداختن به هر ورزشی حتی اگر فرد در آن کاملا خوب و حرفه‌ای نباشد، می‌تواند در آینده فواید زیادی به همراه داشته باشد. رشد عضلات، افزایش قد، کاهش بیماری، دستگاه گوارش سالم از جمله آثار مثبت ورزش در این سنین است. ایجاد محیط امن در هنگام ورزش با کمترین دخالت والدین مهم‌ترین کاری است که می‌توان برای کودک انجام داد؛ چون بازی و ورزش از حقوق کودک است اما متاسفانه در زندگی مدرن کنونی به‌علت ترس از وقوع حوادث و تجربه ناکافی مادر، کودک محدود می‎شود؛ چون معمولا مادر با جملات منفی مثل ندو ، از پله بالا نرو و ... کودک را از لذت ورزش و تفریح محروم می‌کند .


* ورزش در سنین کودکی و بلوغ


«شنا» بهترین ورزش برای کودک است. بهتر است والدین ابتدا کودک خود را به مراکز ورزشی برای انجام تست‌ها ببرند و بعد از مشخص شدن وضعیت فیزیکی او از قبیل وضعیت کف پا، زانو و ... ورزش مناسب، مفرح و موثری را برای او انتخاب کنند. به دلیل نزدیکی قواعد شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی به شرایط بازی، بهتر است تا قبل از 6 سالگی کودکان را به سمت این ورزش‌ها سوق دهیم .

والدین باید از همان اوایل، کودکان را با ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی، دویدن، شنا و ژیمناستیک آشنا کنند، در اوایل کودکی هم باید بچه‌ها را به سمت بازی‌های محلی سوق دهیم و نباید آن‌‎ها را به سمت ورزش‌های سخت بکشانیم . بازی با طناب، انجام حرکات نمایشی و ... در سنین کودکی بسیار مهم است. تحرک و انجام حرکات ورزشی تاثیر قابل توجهی در بلوغ و رشد فرزندانمان دارد. مهم نیست که نوجوانان چه ورزشی می‌کنند، می‌خواهند فوتبال بازی کنند یا هر ورزش دیگری؛ همه این ورزش‎ها به هماهنگی، استقامت، سرعت و قدرت نیاز دارند. در سنین بلوغ، به شرطی که مورد غیر مجازی وجود نداشته باشد می‌توان انواع ورزش‌ها را تمرین کرد چون ورزش منظم به افزایش وزن، پهنای شانه‎ها و قدرت‌ عضلانی بیش از آن چه از بلوغ ناشی می‌شود، می انجامد.

منبع:روزنامه خراسان

 

این مطلب در تاریخ 2018-01-01 09:52:07منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
5661





نظر شما در مورد مطلب ضرورت ورزش مداوم برای نوجوانان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تصورات و باورهای اشتباه برای ازدواج
تصورات و باورهای اشتباه برای ازدواج

سرد شدن در دوران نامزدی
سرد شدن در دوران نامزدی

خواص رابطه زناشویی
خواص رابطه زناشویی

برای زیبا شدن و جوان ماندن چی بخوریم
برای زیبا شدن و جوان ماندن چی بخوریم

ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود
ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود

چرا مدیریت زنان بهتر از مدیریت مردان است
چرا مدیریت زنان بهتر از مدیریت مردان است










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11372

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266977867

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام