تسلیم گریه و داد و فریاد کودک نشوید

تسلیم گریه کودک نشوید

تسلیم داد و فریاد و قشقرق های کودک نشوید!!



 کودک روشهای مختلفی را برای رسیدن به خواسته هایش امتحان میکند و از هر روشی به خواسته اش برسد، همیشه از همان روش استفاده میکند.

 روشهایی مثل جیغ و فریاد، گریه، خودزنی، فحش، کتک کاری، پرتاب کردن، اصرار، پرخاش، تهدید و غیره.
 

راه حل:


 قاطع باشید، و اگر گفتید "نه" تا آخر بر سر حرفتان بمانید!

در مورد مسائل اساسی خانه، قانون هایی بگذارید و همه اعضای خانواده، قانون را رعایت کنند. پدر و مادر هم از قانون استثنا نیستند. قانون برای همه است.

 وقتی کودک به هدفی که دارد نمی‌رسد، نق می‌زند

راهکار هایی برای جلوگیری از نق زدن کودکان


* به موقع به درخواست کودک پاسخ دهید
وقتی کودک در جلب توجه دیگران تلاش می کند و شکست می خورد متوسل به نق زدن می شود. به همین دلیل درست همان زمان که شما مشغول صحبت کردن با دوستان هستید شروع به نق زدن می کند. بهتر است وقتی کودک به زبان خودش و در حالت طبیعی چیزی را از شما خواست در صورت امکان به درخواست او پاسخ دهید.

در ضمن برایش توضیح دهید. هرگاه شما به کار دیگری مشغول هستید قادر نخواهید بود به او پاسخ گویید. پس فقط در صورتی که خواسته اش بسیار ضروری و حیاتی است آن را مطرح کند. در غیر این صورت منتظر بماند تا کار شما تمام شود. مسلما اگر درخواست او منطقی باشد شما به او پاسخ خواهید داد.

* به او کمک کنید احساس خود را بیان کند

 گاهی بچه ها از طریق رفتارهایشان آنچه را نمی توانند با کلمات بیان کنند به نمایش می گذارند مانند احساس خشم و عصبانیت یا احساس ناراحتی و رنجش. در این موارد سعی کنید به جای اینکه کودکتان را تنبیه کنید، مهر و محبت بیشتر، درآغوش گرفتن و همدردی را به او عرضه کنید.


گاهی کودکان نق می زنند زیرا نمی توانند احساس خود را بروز دهند. پس به کودک کمک کنید احساس خود را بیان کند «می بینم ناراحت هستی. آیا به خاطر این است که در حال حاضر کسی نمی تواند تو را به پارک ببرد؟» این کار کمک می کند باب گفت وگو باز شود. البته زمانی که کودک مشغول نق زدن است زمان مناسبی برای نصیحت کردن نیست ولی می توانید در موقعیت های مناسب که او در حالت آرامش است برایش توضیح دهید که نق زدن راه مناسبی برای رسیدن به هدف نیست و حتی باعث می شود او شانس کمتری برای رسیدن به هدف داشته باشد.


* همیشه از وضعیت جسمانی کودکتان مطلع باشید

  همیشه از وضعیت جسمانی کودکتان و اینکه آیا خسته شده و یا بیمار است  اطلاعات کسب کنید. زیرا در این گونه موارد رفتار آنها به  شدت نامطلوب خواهد شد.

 در این موارد سعی کنید به جای اینکه کودکتان را تنبیه کنید، مهر و محبت بیشتر، درآغوش گرفتن و همدردی را به او عرضه کنید.  

 گاهی کودکان نق می زنند زیرا نمی توانند احساس خود را بروز دهند

* به مقررات پایبند باشید


کودکان خوب می دانند چگونه از فرصت ها استفاده کنند. لذا در مکان های عمومی شروع به نق زدن می کنند. به مقررات پایبند باشید و تحت هیچ شرایطی آن را زیر پا نگذارید و تسلیم نشوید.
مهم نیست در کجا و با چه کسی هستید و کودک چه لحنی را به کار برده است. بر خود مسلط باشید و عصبانی نشوید. هرگز نگویید «برو هر کاری می خواهی بکن فقط مزاحم ما نشو» اگرچه این جمله موقتا شما را نجات می دهد ولی مجبور خواهید شد همیشه به همین شکل عمل کنید.

نکته:
البته ذکر این نکته ضروری است که در برخی از موارد نق زدن های کودکانه تنها تاثیر گرفته از رفتار والدین به خصوص نق زدن های مادر در برخورد با پدر است. حال باید دید نق زدن‌های والدین چه تاثیری بر فرزندان‌شان دارد؟

متاسفانه نق زدن والدین، کودکان را از داشتن تفکر خلاق و ارتباط سالم دور می‌کند و باعث می‌شود کودکان محدود فکر کنند و زاویه شناختی خود را بسته نگه دارند بنابراین از اندیشه و تفکرات‌شان استفاده نمی‌کنند و فکر می‌کنند برای به دست آوردن اهداف و آرزوهای‌شان فقط می‌توانند حرف بزنند و به دنبال پیدا کردن راه‌های مختلف برای رسیدن به هدفشان نیستند. همه این عوامل باعث می‌شود کودکان به نوعی وابسته و درمانده شوند زیرا فکر می‌کنند که چون مادرشان نق می‌زند و به نتیجه می‌رسد پس من هم از طریق نق زدن به اهدافم می‌رسم در حالی که همیشه این‌طور نیست. این کودکان از تکامل و پیشرفت باز می‌مانند.
 

 

 
این مطلب در تاریخ 2018-02-06 09:45:30منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
4730





نظر شما در مورد مطلب تسلیم گریه کودک نشوید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




در جلسه خواستگاری پدر دختر چه سوالاتی باید بپرسد؟
در جلسه خواستگاری پدر دختر چه سوالاتی باید بپرسد؟

مشکلات دوران عقد بخش دوم
مشکلات دوران عقد بخش دوم

تاثیر کرونا بر عملکرد جنسی مردان
تاثیر کرونا بر عملکرد جنسی مردان

بیماری PKU چیست
بیماری PKU چیست

چه زمانی به روانشناس و مشاوره نیاز داریم
چه زمانی به روانشناس و مشاوره نیاز داریم

عدم توجه به مجردها و رواج تجرد گرایی
عدم توجه به مجردها و رواج تجرد گرایی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5739

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283502

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام