نشانه مردانی که میل جنسی به کودکان دارند (پدوفیلیا)

نشانه مردانی که میل جنسی به کودکان دارند

نشانه های اختلال «پدوفیلیا» در مردان


در مقوله ریشه های فردی، ویژگی های شخصیتی متهم اهمیت ویژه ای دارد. البته باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که با وجود ضداجتماع دانستن این افراد از سوی برخی صاحب نظران، باز هم متون علمی هیچ نشانگان خاصی را برای اختلال پدوفیلیا (میل جنسی به کودکان) بیان نداشته اند. به عبارت دیگر، از رفتارهای ظاهری و معمول یک شخص مبتلا، نمی توان اختلال ذکر شده را در او تشخیص داد. همان طور که متهم این پرونده، مغازه داشته و مشغول کسب و کار بوده و فردی متوجه این اختلال تا قبل از فاجعه درباره او نشده است. با این حال برخی رفتارها هستند که با دقت در عملکرد فرد مبتلا، می توان به عنوان نشانه های وجود اختلال در نظر گرفت.


الف) رفتارهایی از قبیل میل زیاد به در آغوش کشیدن و بوسیدن کودکانی که فرزند آن ها محسوب نمی شوند یا حتی نسبت خویشاوندی با آن ها ندارند یا خرید هدایای گران قیمت برای این دسته کودکان در حالی که شاید توقع چندانی برای انجام این رفتار از او نمی رود.


ب) داشتن سابقه مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی. اثبات شده است که مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، نقش مؤثری در پدید آمدن این رخدادها دارد. در تمام کسانی که مرتکب این گونه جنایت ها شده اند، یک عامل مشترک وجود داشته و آن هم مصرف مواد یا مشروبات الکلی پیش از انجام جنایت بوده است. دلیل این موضوع، آن است که در نتیجه استفاده مواد مخدر یا توهم زا و مشروبات الکلی، قدرت منطق و تصمیم گیری عقلانی انسان کاهش پیدا می کند و فرد رو به رفتارهای تکانه ای، بدون هیچ پشتوانه عقلانی می آورد. همان طور که در مصاحبه زالوی کثیف هم خواندید، او هم قبل از دست زدن به این جنایت از مواد مخدر استفاده کرده است.


قابل ذکر است این ها تنها احتمال ابتلا به این اختلال را در مردان بالا می برد اما احتیاط، شرط عقل است و اگر خانواده ها در محل زندگی یا حتی فامیل، احساس می کنند چنین مردانی وجود دارند باید با دقت بیشتری از فرزندشان محافظت کنند.

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 

 


ویژگی های مشترک خانواده های چنین مجرم هایی


براساس صحبت های مجرم حادثه اخیر و دیگر افرادی که در جرایم مشابه دست داشته اند، در تمامی این افراد ساختار خانواده کاملا شکننده بوده و حداقل یکی از اعضای خانواده دارای مشکلات جسمانی یا روانی بوده است. به عبارت دیگر، این افراد در خانواده خود، شرایط نابه سامانی را تجربه می کنند که بعدها در نگرش های رفتار جنسی آن ها اختلال ایجاد می کند. همچنین ممکن است برخی افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، در دوران کودکی خود نیز مورد تجاوز قرار گرفته باشند و رفتارهای فعلی آن ها در واقع نوعی انتقام گیری از آن شرایط است. در بعد زندگی زناشویی، این افراد به ظاهر دارای خانواده و حتی فرزند هستند و شاید از بیرون مشکل و انحرافی در رفتار جنسی آن ها مشاهده نشود اما می توان گفت، تشکیل خانواده در این افراد با اجبار دیگران است یا به دلیل شرایطی غیرطبیعی تن به ازدواج می دهند اما در واقعیت امر، به دلیل این که گرایش های جنسی این افراد عادی نیست، با وجود رفتار عادی در خانواده، همچنان تحت فشار تکانه های ناشی از اختلال شان هستند. بنابراین تشکیل خانواده و حتی داشتن فرزند، نمی تواند در این افراد بازدارنده ای جدی برای جلوگیری از رفتارهای مجرمانه شان باشد. متهم این پرونده هم ادعا کرده که هر دو ازدواجش، از سر لجبازی و ناآگاهانه بوده است.


خانواده ها آگاهانه تر رفتار کنند


فارغ از این ماجرای تلخ و به طور کلی سپردن کودکان به افراد بالغی که به آن ها اعتماد نابه جا داریم، نظارت نداشتن بر زمان بازی کودکان در کوچه و خیابان به خصوص در ساعاتی که رفت و آمد افراد بسیار کم است، فرستادن کودکان به مغازه یا نانوایی برای خرید و استفاده از پوشاک و لباس های کودکانه ای که موجب جلب توجه این افراد می شود و در آن ها انگیزه تجاوز را ایجاد می کند، از جمله این موارد است. از سوی دیگر، برخی افراد با نشانگان اختلالات خطرناک روانی به راحتی ازدواج می کنند، فرزنددار می شوند، کار می یابند یا مجوز کار دریافت می کنند و در صورت فراهم شدن شرایط، رفتارهای خطرساز و آسیب رسان خود را انجام می دهند. این، حاصل نبود یک سیستم ارزیابی و غربالگری حرفه ای در کشور است که موجب می شود افراد دارای نشانگان این گونه اختلالات، بدون نظارت و درمان لازم در اجتماع حضور داشته باشند و مشکلاتی از این دست ایجاد کنند. پس در این شرایط، منطق حکم می کند رفتار پیشگیرانه داشته باشیم و به آموزش حریم شخصی به کودکان خود اهتمام بورزیم و نحوه مواجهه با افراد غریبه ای را که اصرار دارند آن ها را به خانه یا مکان دیگری بکشانند، بیاموزیم. به امید روزی که با ارائه آگاهی و پیشگیری مناسب، دیگر شاهد چنین رخدادهای تلخی نباشیم.

*کارشناس ارشد مشاوره خانواده / سلامت نیوز

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
این مطلب در تاریخ 2018-04-11 06:51:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
امور تربیتی کودکان و نوجوانان
تعداد بازدید
12846





نظر شما در مورد مطلب نشانه مردانی که میل جنسی به کودکان دارند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج سنتی زیباترین نوع ازدواج است
ازدواج سنتی زیباترین نوع ازدواج است

زود باوری دختر در ازدواج کار دستش داد
زود باوری دختر در ازدواج کار دستش داد

بو ها و عطرهای تحریک کننده جنسی
بو ها و عطرهای تحریک کننده جنسی

علت ارضا نشدن مردان
علت ارضا نشدن مردان

چطور جواب افراد فضول را بدهیم
چطور جواب افراد فضول را بدهیم

خطرات زود عاشق شدن
خطرات زود عاشق شدن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9433

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287196

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام