سری چهارم از پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل جنسی و روابط زناشوئی

 

پرسش های ارسالی توسط کاربران عضو پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

سلام
در مورد رابطه جنسی غیر دخولی در دوران قاعدگی و چگونگی غسل بعد از آن توضیح دهید

به نام خدا

طبق فتواي آيه الله مكارم شيرازي

اشكالي ندارد و غسل آن هم با شرايط عادي تفاوتي ندارد. فقط زن مي تواند غسل جنابت را با غسل حيض يك جا انجا دهد

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

باسلام من مشکل پارگي پرده گوش دارم وحمام زود زود رفتن براي سلامتي ام ضرر دارد ايا مي توانم بعد از نزديکي لباس تميز بپوشم وبه جاي غسل جنابت تيمم کنم وبعد نماز بخوانم

به نام خدا
طبق فتواي آيه الله مكارم شيرازي
شما بايد به طريقي مانع رفتن آب به داخل گوش خود شويد و غسل خود را انجام دهيد

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

با سلام بنده متاهل می باشم و در دوران عقد هستم،بعضی از روزهای هفته در خانه پدرم یا خانه پدر زنم در کنار همسرم شب را می خوابم،بعضی از مواقع به دلیل فشار جنسی رابطه سطحی و لمسی داریم که باعث انزال و ارگاسم من و خانمم می شود ،همسرم و خودم از روی شرم و حیا در بعضی از مواقع از انجام غسل خودداری می کنیم که باعث قضا شدن نمازصبح می شود ،آیا می توان تیمم بدل از غسل به علت نبود شرابط غسل به خاطر شرم و حیا انجام داد،در چه شرایطی می توان تیمم بدل از غسل انجام داد.(در ضمن در اولین فرصت تا قبل از نماز ظهر غسل را انجام می دهیم. با تشکر فراوان

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
به خاطر شرم و حيا نمي توان واجبات را ترك كرد. تيمم بدل از غسل در موارد زير امكان پذير است
هنگامي كه كه آب به اندازه كافي در دسترس نباشد و يا اين كه آب براي بدن ضرر داشته باشد و يا وقت براي غسل كردن نباشد. مثلاً در صورت غسل كردن نماز قضا شود

 

آیت الله سیستانی

نام مرجع تقلید :

با سلام.
نفقه دادن مرد به زن دقيقا از چه زمان آغاز مي شود؟
آيا صرف خواندن عقد دائم بدون انجام عمل دخول باز هم بايستي به همسر نفقه داد اگرچه هنوزدختر در منزل پدر ساكن است و به منزل شوهر نرفته است.
ضمنا اجازه ندادن پدر دختر براي مسافرت با شوهر دائم در اين شرايط از لحاظ شرعي درست ميباشد يا خير؟

به نام خدا
طبق فتواي آيه الله سيستاني
نفقه زن هنگامي بر مرد واجب مي‌شود كه با هم زندگي مشترك را شروع كرده و زن از شوهر تمكين نمايد
با توجه به اين كه در عرف عموم مردم، سرپرستي دختر در هنگام عقد كماكان با پدرش است بنابراين پدر دختر مي تواند به دخترش اجازه مسافرت با شوهررا ندهد

 

آیت الله سیستانی

نام مرجع تقلید :

با سلام می خواستم بدونم بعد از برداشتن پرده بکارت زن ادامه نزدیکی چه حکمی دارد؟ضمنا از مستحبات و مکروهات این عمل توضیحاتی بفرمایید با تشکر

به نام خدا

طبق فتواي آيه الله سيستاني

در صورتي كه ادامه نزديكي براي زن ضرر نداشته باشد بلامانع است
ضمناً به جهت طولاني بودن اين مبحث براي اطلاع از مستحبات و مكروهات رابطه جنسي به كتاب حليه المتقين مراجعه فرماييد

 

آیت الله سیستانی

نام مرجع تقلید :

با سلام ، حكم وارد كردن اجزايي غير از اعضاي بدن در واژن و پشت همسر چه حكمي دارد؟؟؟
و Toy استفاده از
اجزاي مصنوعي در سكس چه حكمي دارد؟؟؟

به نام خدا

طبق فتواي آيه الله سيستاني

واردكردن اعضاء بدن اشكالي ندارد ولي وارد كردن غير از اعضاء بدن مكروه است مگر آن كه ضرري به زن وارد كند كه در اين صورت حرام مي‌شود.

استفاده از اجزاي مصنوعي مشروط بر آن كه منجر به خود ارضايي (استنماء) نشود اشكال ندارد.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام و خسته نباشید .چند نمونه صیغه داریم و شرایط آنها به چه صورت است ؟

به نام خدا

طبق فتواي آيه الله مكارم شيرازي

دو نوع صيغه داريم. صيغه عقد دائم و صيغه عقد موقت و نحوه انشاء آن‌ها و شرايط شان به شرح زير است:

دستور خواندن صيغه عقد دائم

براى خواندن صيغه عقد دائم كافى است كه زن بگويد:

«زَوَّجْتُكَ نَفْسِي عَلَى الصَّداقِ الْمَعْلُومِ» (يعنى خود را به همسرى تو درآوردم به مهرى كه معيّن شده)

و مرد هم بعد از آن بگويد:

«قَبِلْتُ التَّزْويجَ» (يعنى قبول كردم اين ازدواج را)

و اگر ديگرى را براى اين كار وكيل كنند كافى است كه وكيل زن بگويد:

«زَوَّجْتُ مُوَكِّلَتي مُوَكِّلَكَ عَلَى الصَّداقِ الْمَعْلُومِ» (موكّله خودم را به همسرى موّكل تو با مهر معلوم درآوردم)

وكيل مرد نيز بگويد:

«قَبِلْتُ لِمُوَكِّلي هَكَذا» (من نيز همين گونه از طرف موكّل خودم قبول كردم).

دستور خواندن صيغه عقد موقت

براى خواندن صيغه عقد موقّت كافى است بعد از آن كه مدّت و مهر معيّن شد، زن بگويد:

«زَوَّجْتُكَ نَفْسِي فِى الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعْلُومِ» (من خودم را به همسرى تو در مدّت معيّن با مهر معيّن درآوردم)

مرد نيز بگويد:

«قَبِلْتُ» (قبول كردم)

يا اين كه وكيل زن بگويد:

«مَتَّعْتُ مُوَكِّلَتِي مُوَكِّلَكَ فِى الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَى الْمَهْرِ الْمَعْلُومِ» (موكّله خودم را به ازدواج موكّل تو در مدّت معيّن با مهر معيّن درآوردم)

وكيل مرد نيز بگويد:

«قَبِلْتُ لِمُوَكِّلِي هَكَذا» (قبول كردم براى موكّل خودم همين طور).

شرايط عقد ازدواج

عقد ازدواج شرايطى دارد از جمله:

احتياط آن است كه صيغه آن به عربى صحيح خوانده شود، ولى در صورتى كه مرد و زن نتوانند صيغه را به عربى بخوانند مى توانند به زبان خود بخوانند و گرفتن وكيل براى خواندن صيغه به زبان عربى واجب نيست، ولى بايد لفظى بگويند كه معنى همان صيغه عربى را بفهماند.

كسى كه صيغه را مى خواند بايدقصد انشاء داشته باشد يعنى قصدشان اين باشد كه با گفتن اين الفاظ همسرى در ميان آن دو برقرار گردد، زن خود را همسر مرد قرار دهد و مرد اين معنى را قبول كند، وكيل نيز بايد چنين قصدى را داشته باشد.

كسى كه صيغه عقد را مى خواند بايد عاقل و احتياطاً بالغ باشد هر چند از طرف ديگرى وكيل باشد.

ولى يا وكيل در اجراى صيغه عقد بايد زن و شوهر را معيّن كند، بنابراين اگر كسى چند دختر دارد نمى تواند به مردى بگويد : «زَوَّجْتُكَ اِحْدى بَناتي» (يكى از دخترانم را به همسرى تو درآوردم).

زن و مرد بايد از روى اختيار به ازدواج راضى باشند ولى اگر يكى از آن دو ظاهراً با كراهت اجازه مى دهد، امّا مى دانيم قلباً راضى است عقد صحيح است.

صيغه عقد بايد صحيح خوانده شود و اگر طورى غلط بخوانند كه معنى آن را عوض كند عقد باطل است، امّا اگر معنى عوض نشود اشكالى ندارد.

* كسى كه دستور زبان عربى را نمى داند ولى كلمات عقد را صحيح ادا مى كند و معنى آن را نيز مى داند عقد او صحيح است.

* اگر عقد زنى را براى مردى بدون اجازه آنها بخوانند و بعداً آنها راضى شوند و اجازه دهند عقد صحيح است.

* اگر زن و مردى يا يكى از آن دو را مجبور به ازدواج نمايند ولى بعد از خواندن عقد راضى شوند و اجازه دهند احتياط واجب آن است كه صيغه عقد را از نو بخوانند.

* پدر و جدّ پدرى مى توانند (در صورت ضرورت) براى فرزند نابالغ يا ديوانه خود ازدواج كنند و بعد از آن كه طفل بالغ شد يا ديوانه عاقل گرديد بنابر احتياط واجب نبايد آن را به هم زد.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام؛
حکم نمازهایی که پس از جنب شدن حلال یا حرام(با استمنا) تا زمانی که امکان غسل فراهم شود بایدبه جا آورده شود چیست؟
باطل است یا مکروه؟حکم حلال یا حرام تفاوت دارد؟

به نام خدا

طبق فتواي آيه الله مكارم شيرازي

1. در صورتي كه به هر دليل امكان غسل وجود ندارد بايد تيمم بدل از غسل كند و بايد تا آنجايي كه امكان دارد هنگام نماز بدن و لباس را از نجاست پاك كرد. فرقي هم بين حلال يا حرام بودن جنابت نيست.
2.
بنابر احتياط واجب در صورت جنابت از حرام براي نماز خواندن بايد از عرق آن (چه بر بدن باشد و چه بر لباس) اجتناب كرد. 3.نمازهايي كه با تيمم خوانده شده است احتياج به اعاده ندارد مگر هنگامي كه وقت نماز باقي باشد و حالت اضطرار براي غسل نكردن برطرف شود كه در اين صورت بايد نمازي را كه با تيمم خوانده شده است را اعاده نمود.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

باعرض سلام
بنده 29ساله مرد 6ماه عقدکردم الان دراین چندماه دارم داغون میشم خیلی دوسدارم باهمسرم دخول انجام دهم نه پول دارم عروشی بکنم نه توانایی کنترل خودم رو همسرم اجازه دخول نمیدهد لطفاراهنمایی بفرمایید

به نام خدا

طبق فتواي آيه الله مكارم شيرازي

زماني كه از طرف مرد نفقه به زن پرداخت نمي‌شود زن مي‌تواند تمكين نكند و از اين بابت وظيفه‌اي ندارد. ولي در عين حال مي‌توانيد به صورت دوستانه نيازها و شرايط خود را براي همسرتان تشريح كرده و با همفكري يكديگر راه حلي براي اين موضوع پيدا كنيد.

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام
بنده 6 ماه است که ازدواج کرده ام، کمتر از یک ماه دیگر با همسرم عازم سفر حج هستیم، نمیدانم داشتن رابطه جنسی در طول این سفر حرام است یا خیر؟ درضمن اگر امکان دارد محدودیت های رابطه را برای بنده در طول این سفر بیان منید، چون واقعا نمیدونم چکارایی رو میتونیم انجام بدیم. ممنون

به نام خدا

با توجه به اين كه بحث مناسك حج كمي طولاني است و نكات و ظرايف خاص خود را دارد توصيه مي‌شود با تهيه رساله مناسك حج آيه الله مكارم شيرازي به طور دقيق‌ در جريان فتاواي ايشان قرار بگيريد. فقط به طور مختصر عرض شود كه تنها هنگامي كه مُحرم هستيد و اعمال عمره مفرده را به اتمام نرسانده‌ايد به همسرتان نامَحرم مي‌باشيد و در ساير زمان‌ها مشكل خاصي نيست. باز توصيه مي‌شود رساله مناسك حج ايشان به طور دقيق مطالعه فرماييد كه در طول سفر راهگشاي بسياري از مشكلات شما خواهد بود.

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

سلام خدمت مسئولان محترم...من یک سال پیش از نامزدم که به مدت دو سال نامزد بودم که با وجود مشکلاتی از هم جدا شدیم....سوال من در این است که من در دوره نامزدی از راه مقعد با همسم رابطه داشتم...از یکی از روحانیون محلمان پرسیدم گفت از راه مقعد نیاز به غسل جنابت نیست...من تو این مدت اصلا غسلی انجام ندادم....ولی بعدا با آشنا شدن سایت شما و جستجوی بیشتر متوجه شدم که باید غسل میکردم و واجب بوده....حال میخواهم بدانم تکلیف نماز روزه هایی که به جا آوردم بدون غسل جنابت چه میشود...آیا همه ان نماز روزه ها باطل بوده و باید تمامی آنها را به جا آورم...خیلی نگرانم...چون گناه بزرگی مرتکب شدم...آیا همه آن نماز روزه ها به گردنم هست...لطفا راهنماییم کنید...ممنون


به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

بايد به عرض برسانم چون شما از مسئله اطلاعي نداشته‌ايد و براي كشف وظيفه خود تلاش هم كرده‌ايد اتشاءااله گناهي مرتكب نشده‌ايد ولي بايد تمام نمازها و روزه‌‌هايي را كه در حالت جنابت به جا آورده‌ايد را اعاده كنيد

 

آیت الله موسوی اردبیلی

نام مرجع تقلید :

ازدواج یک دختر باکره با یک پسر بدون اذن پدر چه حکمی دارد
روابط جنسی در این ازدواج صحیح است؟
از نطر قانونی این ازدواج در ایران چه جایگاهی دارد؟
ازادیه عمل دختران و پسران جوان به ویژه دانشجویان و تعدد رابطه ها نیز در این گونه ازدواج ها چه جایگاهی دارد ؟ ایا صحیح است یا غلط؟ فرق ان با بی بند و باری چیست؟
در حال حاظر در کشور ایران فرزند این گونه ازدواج ها که از نظر قانونی نامشروع و از نظر بعضی مراجع تقلید مشروع میباشد ایا بین قوانین جاری جمهوریه اسلامی با روابط شرعی دختران و پسران بعضا به خاطر حکم شرعی مراجع تقلیدشان با خیال راحت به ان ادامه میدهند تعادلی وجود دارد ؟ یعنی وقتی مرجه تقلید میگوید صحیح مردم و جامعه و قانون چرا یک زوج را که خودشان صیغه را جاری کرده اند حرام کار میداند؟

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله موسوی اردبیلی

ازدواج دختر باكره بدون اذن پدر به احتياط واجب صحيح نيست. مگر آن كه آن دختر به حد بلوغ رسيده و به اصطلاح رشيده  باشد. يعني مصلحت خود را به خوبي تشخيص دهد و بتواند زندگي خود را به طور مستقل اداره نمايد. هم‌چنين داراي قدرت تشخيص و تصميم‌گيري صحيح بوده و بيم فريب خوردن او نباشد

در صورت عدم وجود شرايط ذكر شده هر گونه روابط جنسي او گناه كبيره محسوب مي‌شود و از نظر شرعي و قانوني اين ازدواج‌ها باطل و هيچ گونه جايگاهي ندارند

ارتباط با نامحرم به خودي خود حرام نيست مگر آن كه مفسده‌اي بر آن مترتب باشد.  اگر ارتباط بين دانشجويان در حد عرف و در موضوعات دانشگاهي و درسي باشد و اگر مفسده‌اي نداشته باشد اشكال ندارد. البته احتياط در به حداقل رساندن همان ارتباطات است
هيچ كدام از مراجع
محترم تقليد جامع الشرايط فعلي، بدون شرايط مذكور ازدواج دختران باكره را صحيح نمي‌دانند و اين پيش فرض شما صحيح نيست و اگر مي‌بينيد قانون فراتر از فتواي مراجع سخت‌گيري مي‌كند براي نظام‌مند كردن امور است كه جلو سوءاستفاده افراد فرصت طلب را بگيرد

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام وخسته نباشید.یه سوالی داشتم میخواستم بدونم ....اگه یک خانومی به سن ازدواج رسیده باشد و خواستگار نداشته باشد نیازجنسی او هم خیلی بالا باشد..درست است که باید تنها با خود خلوت نکندیا لباس تنگ نپوشد یا فیلم وعکس مبتذل نبیندوغیره همه اینها را رعایت میکند حتی نوع غذا خوردنش را.باز هم غیر قابل تحمل است و مجبور است خود ارضایی کند (بدون دخول)حال تکلیف چیست؟گناه کبیره است درست ولی چیکار کند؟

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله مکارم شیرازی

ما در اين باره دستور به صبر و تقواي الهي داريم. اگر انسان در شرايط سخت در دام شيطان نيفتد و به گناه آلوده نشود كار بزرگي انجام داده و گناه نكردن در حالت عادي كه هنري نيست.خداوند انسان‌ها را به روش‌هاي مختلفي آزمايش مي‌كند. بايد دقت كنيم تا در اين آزمايشات سربلند بيرون بياييم

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام من دختری هستم با اینکه سختیهای زیادی رو کشیدم و تو نماز خوندنم کاهلم اگه یه روزی از ته دل پاک باشم مثلا کوچکترین خطایی :مثلا غیبت نکنم شب توخواب اتفاقاتی رو که فردا میخواهد بیفتد را میبینم اگه یک هفته هم از ته دل پاک باشم تا یک هفته خیلی چیزها را درخواب میبینم حکمتش چیست؟آیا خواست خدا است.یه روانشناسی میگفت بخاطر ضمیر ناخود آگاهه آدماست.میشه کامل توضیح بدیدو بگید اصلا قدرتی که میگن انسان داره همین قدرت انتخاب و ضمیر ناخود آگاهشه؟


به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله مکارم شیرازی

پيشنهاد مي‌كنم براي دريافت پاسخ سوال‌تون با مركز پاسخگويي ملي به شماره
09640
تماس بگيريد

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

سلام
بنده شش ماه است که عقد کرده ام. یک ماه دیگر با همسرم عازم سفر حج عمره هستیم. آیا برقراری رابطه جنسی در طول سفر حرام است؟ لطفا توضیح دهید که تا چه حد می توانیم رابطه داشته باشیم؟


به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله مکارم شیرازی

در عمره مفرده پس از اتمام اعمال و بجا آوردن طواف و نماز نساء و خارج شده از احرام  مي‌توان با همسر خود رابطه جنسي داشته و هيچ محدوديتي هم ندارد

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

با سلام و احترام یک سوال اینجانب مدیر فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم هستم چند روز گذشته کلاس مهارت های ارتباطی همسران برای زوج های جوان برگزار نمودیم در این کلاس ها در زمینه مباحث جنسی ازاستادی دعوت شده بود که ایشان در ضمن کلاس از شیوه های پوزیشن جنسی به صورت فیلم انیمیشن و عکس های پوزیشن استفاده نمودند که مورد اعتراض همکاران اینجانب شد حال می خواستم بدانم آیا استفاده از فیلم انیمیشن جنسی به جهت آموزش از نظر شرعی اشکال دارد یا خیر؟؟


به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

پخش هر گونه عكس و فيلم هاي مهيج به هر منظوري كه باشد حرام است

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

ايا ليسيدن الت تناسلي زنان حرام است ؟


به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
اشکالی ندارد

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

سلام.با توجه به اینکه به سوال قبلی ام جواب نداده اید.خواستم بدانم چرا کردن از پشت حرام است؟آیا اصلا حرام است؟

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
آمیزش از راه مقعد کراهت شدید دارد ولی اگر موجب آزار و اذیت زن و یا صدماتی به او می شود حرام است

 

آیت الله خمینی

نام مرجع تقلید :

سلام 
ساک ازنظر شرعي چه حکمي دارد

به نام خدا
طبق فتوای
امام خمینی
اشکالی ندارد

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

سلام ببخشید من با یکی عقد موقت کرده بودم ولی عقدم رو چند روزه که بخشیدم حالا چطوری میتونم با همون دختر دوباره عقد کنم


به نام خدا
لطفاً موارد زیر را مشخص فرمایید
در ازدواج اولی دختر باکره بوده یا نه؟
ازدواج اولی با اذن پدر او صورت گرفته یا نه؟
اکنون آن دختر باکره است یا نه
؟

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

سلام
شش ماه عقدکردیم وهفته یکبارباهمسرم هستم اما اجازه دخول به خاطربچه دارشدن نمیدهدبرای من هم زجرآوره که ازراه روپوستی این کارروبکنم ایاازطریق مقعدمیشه این کارروبکنم. یک راه حل میخواستم

به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی
آمیرش از راه مقعد اگر بدون رضایت همسر باشد حرام و اگر با رضایت او باشد کراهت شدید دار

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

سلام..ببخشيد اگر يک آقايي با خانوم خود در دوران عقد زناشويي کند ...يعني در دوران نامزدي.... بعد وقتي در همون دوران بخاطر بهانه هاي الکي خود بخاد نامزدش را طلاق دهد ..و آقا زير کاري که کرده بزند و بگويد کار اونبوده و تا آخر هم پاي حرفاش بمونه ...آيا گناه اين آقا کبيره است؟ و عذابش را تو اين دنيا ميبيند ؟

به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی
این آقا ضامن این دختر بوده و باید مهریه او را به طور کامل پرداخت نماید و با توجه به این که آبروی دختر را برده مسلماً مرتکب گناه کبیره شده و مستوجب کیفر شدید است و طبق قانون الهی هر عملی که انسان مرتکب شود عکس المعلی برای او در این دنیا و جهان آخرت دارد

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

سلام من تازه ازدواج کردم و همسرم از نزدیکی چیزی نمیدونه و نمیدونه باید چیکار کنه که لذت ببره .آیا میشه از این فیلم استفاده کرده

به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی
دیدن فیلم های مستهجن حرام است

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

سلام.ببخشید خواستم ببینم خوردن آلت مرد و زن برای همسرانشان چه حکمی دارد


به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
اشکالی ندارد

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

یه طلبه به من درخواست محرمیت کرده ولی من هنوز باکره ام و گفته میتونی با توجه به فتوای آیت الله روحانی بدون اجازه پدر عقد موقت بشیم.من چند مدتی با این آقا عقد موقت بودم میخواستم بدونم آیا گناهکارم؟این آقا باز هم به من درخواست محرمیت میده آیا اصلا اینکار درسته؟

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
اگر مرجع تقلید شما اذن پدر برای ازدواج دختر باکره را لازم می داند نمی توانید بدون اذن پدر ازدواج کنید
لازم به توضیح است اگر یکی از مراجع تقلید دختر و یا پسر اذن پدر را در ازدواج دختر باکره را ضروری بدانند باز باید اذن پدر گرفته شود

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام
حکم دیدن عورتین زن توسط کسی غیر از همسر(هم جنس ) چیست؟آیا گناه است؟

به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی و تمامی مراجع
دیدن عورتین انسان توسط غیر همسر (مگر در مواقع ضرورت و غیر قابل اجتناب) حرام است


 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام.ميدونم كه اب مني نجسه ولي تو سايت يك دكتر خوندم خوردن اب مني همسر اشكالي نداره.خوردن اب مني زن و شوهر براي يكديگر چه حكمي دارد؟


به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی و تمامی مراجع
خوردن هر چیز نجس از جمله منی حرام است و فرقی ندارد که متعلق به همسر باشد یا غیر همسر


 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

سلام خدمت شما....من این سوال در هفته گذشته پرسیدم ولی شما فقط به یه سوال جواب دادین و این سوال رو جا انداختید....که من دوباره از شما میپرسم و خواهشا جواب دهید....اینکه من دختری باکره و نوع پرده من حلقوی هست....من مدتی با یه آقایی نامزد( عقد) بودم وبعد جدا شدم....در دوران نامزدی نامزدم انگشت خود را درون واژن من میکرد و لی هیچ علایمی از پارگی نبود چون بعدا متوجه شدم نوع پرده من حلقوی بوده و دوباره به حالت اول برمیگردد... حتی اگر دخول صورت بگیرد میگویند پارگی صورت نمیگیرد و هیچ خونی نمی آید.....میخواستم بدونم در این حالت و در حال حاظرباز هم من دختری باکره به حساب می آیم...لطفا واضح و دقیق به سوالم جواب دهید.... به پزشک قانونی هم رفتم گفتند باکره هستی.....میخواستم از لحاظ شرعی بدونم که باکره هستم یا نه.....ممنون

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
شما کماکان باکره محسوب می شوید و باید برای ازدواج های بعدی اذن پدر را داشته باشید

 

آیت الله سیستانی

نام مرجع تقلید :

حکم خواندن مطالب جنسی و دیدن فیلم های آموزشی برای مجردها چیست؟


به نام خدا
طبق فتوای آیه الله سیستانی
خواندن مطالب تحریک آمیز جنسی اگر مطمئن باشید که به گناه نمی افتید اشکالی ندارد ولی دیدن فیلم ها و عکس های جنسی حرام است

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام
من یه مدت با پسری دوست و صیغه بودم البته خودمون صیغه رو خونده بودیم(هیچ رابطه ای با هم نداشتیم فقط چون من معتقدم این کارو کردیم),قبل از اینکه مدت صیغه تموم بشه برام خواستگار اومد واسه همین من از ش خواستم مدت باقیمانده را ببخشد و اون هم اس ام اس داد و گفت بخشید.بعدم زنگ زد و یه جمله عربی خوند که یادم نیست چی بود اما کلمه طلاق توش بود.بعد من با خواستگارم صیغه کردم .می خوام بدونم ایا صیغه ام با اون پسر باطل شده یا نه؟می ترسم اگه باطل نشده باشه نامزدیم مشکل داشته باشه.ازتون یک خواهشی هم داشتم که این موضوع تو پروندم ثبت نشه.نمی خوام یک زمانی همسرم این موضوع رو بفهمه.ممنون از راهنماییتون

به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی
اگر ازدواج موقت (صیغه محرمیت) بین شما با اجازه پدرتان بوده و رابطه جنسی (دخول) نداشته اید به محض این که پسر مابقی مدت صیغه را ببخشد دیگر لازم نیست عده طلاق نگه دارید. ولی اگر ازدواج تان بدون اذن پدر بوده است این ازدواج از پایه و اساس باطل است و طبیعتاً نگه داشتن عده معنایی ندارد و اگر هم دخول صورت گرفته است باید عده طلاق را نگه دارید

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

با سلام و خسته نباشید در استفتائات و رساله ها هست که در صورت حیض غسل جنابت باطل است اگر خانم توسط همسرش تحریک شود و به ارگاسم برسد و یا دخول از پشت داشته باشد در این صورت غسل جنابت نمی تواند بکند یعتی کلیه کارهای او تا قبل از انجام غسل مکرو ه است آیا راه دیگری برای جلوگیری از آن نیست ؟ از طرفی هم اطاعت امر همسر در بحث جنسی واجب است حال این خانم جه راهی را باید انتخاب کند راه مکروه شدن کل اعمال در شش یا هفت روز دوران حیض یا عدم تبعیت از همسر؟؟؟

به نام خدا
طبق نظر دفتر
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
توصیه می شود در هنگام ورود اوقات نمازها سجاده ای پهن کرده و مشغول خواندن قرآن و دعا شوید. این کار برای تمام مدت دوران قاعده گی (چه جنب شده باشید و چه نباشید) توصیه می شود

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

اپیلاسیون موهای زاید(تمام قسمت های بدن) در آرایشگاه ها چه حکمی دارد؟آیا اگر کسی غیر از همسر تمامی بدنمان را ببیند گناه است؟

به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی
در صورتی که برای بدن ضرر نداشته باشد و  گناه و معصیتی
بر آن مترتب نباشد اشکال ندارد و هیچ کس غیر از همسر (مگر در مواقع ضرورت) حق دیدن عورتین انسان را ندارد. دیدن سایر قسمت های بدن توسط هم جنس اگر موجب تحریک نشده و مفسده ای به همراه نداشته باشد اشکالی ندارد

 

آیت الله مکارم شیرازی

نام مرجع تقلید :

با سلام،بنده دختری 32 ساله هستم که با وچود داشتن شرایط مناسب تا کنون خواستگاران چندانی نداشته ام و با وحود اینکه آدم مغتقدی هستم گاهی محبور به خود ارضایی از روی لباس می شوم.اولا کمکم کنید این غمل زشت را ترک کنم وثانیا می خواستم بدانم بغد از این عمل وقتی بدنم کمی مرطوب سده و ضربان قلبم بالا رقته و انقباضات مکرر دارم باید غسل کنم و اگر همینطوری نماز بخوانم باطل است؟

به نام خدا
طبق فتوای آیه الله مکارم شیرازی
برای اجتناب از عمل شنیع خود ارضایی چند راه کار توصیه می شود
یک- از پرخوری بپرهیزید و معده تان هیچگاه کاملاً پر نباشد
دو- استفاده از غذاهای محرک و پرانرژی را ترک و یا محدود کنید. سه- سعی کنید هیچگاه تنها نباشید و با خود خلوت نکنید
چهار- تا کاملاً خواب آلوده نشده اید به رختخواب نروید و در اتاق جداگانه نخوابید
پنج- عنان افکار خود را در اختیار بگیرید و نگذارید به هر کجا که
می خواهد برود
شش- از دیدن صحنه های تحریک آمیز و از خواندن و شنیدن این گونه مطالب شدیداً بپرهیزید
هفت- روزه گرفتن روش بسیار مناسبی برای تسلط بر نفس و در نتیجه تقویت اراده جهت ترک اعمال ناشایست است
هشت-  علاوه بر خواندن نمازهای واجب، خواندن قرآن و ادعیه و نماز شب در ترک اعمال و عادات بد موثر است
نه- نذر کنید تا در صورت ارتکاب این عمل کار سنگینی را انجام دهید
ده- ورزش را جزء برنامه های لاینفک زندگی روزمره خود قرار دهید. یازده- از خداوند کمک بگیرید و برای بر طرف شده این عادت، بسیار زیاد دعا کنید
و اما در مورد سوال تان باید عرض شود که زن به دو صورت جنب
می شود
یکی از راه دخول آلت تناسلی مرد در آلت تناسلی و یا مقعد او
و دیگری همزمان با رسیدن به اوج لذت جنسی مایعی از او خارج شود

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

سلام... دو سوال خدمتتون داشتم اول اینکه من حدود یک سال پیش از شخصی که باهاش عقد بودم و به قول معروف نامزد جدا شدم...من در دوران نامزدی با او رابطه از راه مقعد داشتم...ولی هنوز باکره هستم...میخواستم بدونم که آیا در این شرایط من میتوانم با مردی بدون اذن پدر صیغه موقت شوم .....و دیگری اینکه من نوع پرده حلقوی هستم....که میگویند اگر رابطه صورت بگیره و یا انگشت به داخل واژن شود...پارگی صورت نمیگیرد و دوباره به صورت اول در میآید....آیا در این صورت باز هم یه دختر باکره به حساب می آیم؟

به نام خدا
طبق فتوای
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
تا هنگامی که بکارت دختر توسط همسر شرعی او برداشته نشده آن دختر باکره محسوب شده و برای ازدواج (به هر تعداد که باشد) باید از پدر خود اجازه بگیرد

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

سلام
من شنيدم که آيت الله خامنه اي خوردن آلت مرد را بدون اشکال مي دانند ولي خوردن مايعي که قبل از مني بيرون ميآيد و پاک هم هست را حرام ميدانند آيا اين واقعا حرام ميباشد؟

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

اگر جزء خبائث محسوب شده و غالب مردم آن را بد و خبيث بدانند خوردن آن حرام است

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

با سلام
اينجانب به تاركي ازدواج كرده ام نظر شرع در مورد سكس دهاني
؟Oral Sex

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

اشكالي ندارد

 

آیت الله وحید خراسانی

نام مرجع تقلید :

باسلام و وقت بخیر در صورت تمام نشدن اذان ایا شروع نماز مشکل ندارد

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله وحید خراسانی

اگر يقين داشته باشيد كه وقت نماز رسيده است نيازي به صبر كردن براي تمام شدن اذان نيست

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

من و همسرم 2 سال از ازدواجمون میگذره
همسرم قبل از ازدواج با دختری رابطه عاشقانه داشته به مدت 4 سال که رابطه جنسی هم داشتند که من بعد عقد متوجه شدم اون دختر توسط همسر من بکارتش رو از دست داده. خانواده همسرم با ازدواج اونا مخالف بودن به همین علت عشق اونا سرانجامی نداشته. شوهرم اهل نماز و روزه هست و میگه الان دچار عذاب وجدان هست و امام جماعت محل بهش گفته تو باید هزینه عمل بکارت اون دختر رو میدادی هر چند همسرم همون موقع بهدختر این پیشنهاد رومیده اما اون قبول نمیکنه و به همسرم میگه من تو رو بخشیدم امامادرترو هرگز نمیبخشم
حالا باید چکار کنیم به همسرم اطمینان دارم امادلم نمیخوات با گذشته ارتباط برقرار کنه همیشه متوجه استغفارش سر نمازاش هستم اما نمیدونم باید چکار کنم

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

ايشان گناه كبيره سنگيني مرتكب شده اند و بايد با دل و زبان استغفار نموده و واقعاً پشيمان باشند تا انشاء الله توبه شان مورد قبول قرار گيرد. ولي از بابت ازاله بكارت دختر ديني به عهده ايشان نيست

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

جماع، دو بار پشت سر هم به فاصله نیم ساعت یا چند ساعت، بدون انجام قسل اشکال شرعی دارد؟
قبل از قسل جنابت خوردن و آشامیدن اشکال شرعی دارد؟

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

هر دو مورد مكروه است ولي حرام نيست و بهتر است از انجام دادن آن‌ها پرهيز شود

 

آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری

نام مرجع تقلید :

اگر در دوره عادت ماهایانه با همسرم نزدیکی انجام داده و دخول انجام شده باشد ، حکمش چیست ؟ در صورت داشتن کفاره مقدار آن چقدر است ؟ و کلیه کفاره برای هر دو نفر است یا باید تک تک پرداخت کنند ؟

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری و امام خميني  - ره


اگر روزهاي حيض زن به سه قسمت تقسيم شود و مرد در قسمت اول آن با زن خود در قُبل (واژن) جماع كند بنابر احتياط واجب بايد هيجده نخود طلا كفاره به فقير بدهد و اگر در قسمت دوم جماع كند 9 نخود و اگر در قسمت سوم جماع كند بايد 4 نخود و نيم بدهد. مثلاً زني كه شش روز حيض مي‌شود اگر شوهرش در شب يا روز اول و دوم با او جماع كند بايد 18 نخود  طلا بدهد و در شب و روز سوم و چهارم 9 نخود طلا و در شب و روز پنجم و ششم چهارو نيم نخود طلا بدهد

* دخول در دُبر (مقعد) زن حائض، کفاره ندارد.

* لازم نيست طلاى کفاره را از طلاى سکه ‏دار بدهد، ولى اگر بخواهد قيمت آن را بدهد، بايد قيمت‏ سکه‏ دار بدهد.

* اگر قيمت طلا در وقتى که جماع کرده با وقتى که مي خواهد به فقير بدهد فرق کرده باشد، بايد قيمت وقتى را که مي خواهد به فقير بدهد حساب کند.

* اگر کسى هم در قسمت اول و هم در قسمت دوم و هم در قسمت‏ سوم حيض، بازن خود جماع کند، بايد هر سه کفاره را که روى هم سى و يک نخود و نيم مي شود بدهد.

* اگر انسان بعد از آنکه در حال حيض جماع کرده و کفاره آن را داده دوباره جماع کند واجب است باز هم کفاره بدهد.

* اگر با زن حائض چند مرتبه جماع کند و در بين آن کفاره ندهد، احتياط واجب آن است که براى هر جماع يک کفاره بدهد.

* اگر مرد در حال جماع بفهمد زن حائض شده، بايد فورا از او جدا شود. واگر جدا نشود، بنابر احتياط واجب بايد کفاره بدهد.

* اگر مرد با زن حائض زنا کند يا با زن حائض نامحرمى به گمان اينکه عيال خود او است جماع نمايد، احتياط واجب آن است که کفاره بدهد.

* کسى که نمى‏تواند کفاره بدهد، بهتر آن است که صدقه ‏اى به فقير بدهد. و اگر نمي تواند، بنابر احتياط واجب بايد استغفار کند، و هر وقت توانست بايد کفاره بدهد.

* پرداخت كفاره به عهده مرد است

 

مرجع تقلید : آیت الله جواد آملی

پرسش

 

در چه زمانی میگویندبرای خانم ها دخول انجام شده ؟آیا کسی که هنوز دختر است و در دوران .عقد هست و دخولی انجام میشه،جزو دخول حساب میشه و باید غسل کند؟
نام مرجع من اینجا نیست و همین طوری در پایین یک مرجع را انتخاب کردم.مرجع من آیت الله جوادی آملی هستند

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي تمامي مراجع و از جمله آية الله جوادي آملي
هرگاه آلت مرد بيش از حد ختنه‌گاه وارد آلت تناسلي زن و يا مقعد او شود بر هر دو نفر غسل جنابت واجب مي‌شود و اگر كمتر از اين وارد شود غسل واجب نيست

مرجع تقلید : آیت الله خامنه ای ( مقام معظم رهبری )

پرسش

 

با سلام خانوم بنده میخواهد بداند چه موقع غسل بر او واجب میشودهنگام تحریک کردن او و خیس شدن آیا غسل بر او واجب شده آیا برای روزه مشکلی دارد

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
هرگاه آلت مرد  بيش از حد ختنه‌گاه وارد آلت تناسلي زن و يا مقعد او شود بر هر دو نفر غسل جنابت واجب مي‌شود. اگر به غير دخول و با مالش و ... حالت لرزش و سست شدن بدن همراه با خروج مايع از آلت تناسلي زن حادث شود باز غسل جنابت واجب است. ولي اگر حالت لرزش و سست شدن بدن بدون خروج مايع از آلت تناسلي باشد و يا خروج مايع بدون حالت سست شدن و لرزش باشد غسل جنابت واجب نيست و براي روزه هم مشكلي به وجود نمي‌آورد. خيس شدن تنها بدون لرزش و سستي بدن نيز باعث وجوب غسل جنابت نمي‌شود

مرجع تقلید : مکارم شیرازی

2479

کد عضویت کاربر ارسال کننده پرسش

پرسش

 

با توجه به اینکه من و همسرم عروسی نکردیم وعقددائم هستیم وبیش از4 ماه نزدیکی با همسر دائم حرام است آیا منظور از نزدیکی همان دخول است و نیاز ب پاره شدن پرده بکارت دارد لطفا بیشترتوضیح دهید

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله مکارم شیرازی
با توجه به اين كه شما در دوران عقد بوده و نفقه زن توسط شما پرداخت نمي‌شود بنابراين تمكين ايشان از شما واجب نبوده و به همين دليل در صورت عدم رابطه جنسي هيچ گونه گناهي مرتكب نشده‌ايد. ضمناً در دوران زندگي مشترك هم در صورتي كه زن راضي به عدم رابطه جنسي باشد (حتي اگر بيش از چهار ماه و ده روز  هم طول بكشد) باز گناهي متوجه مرد نيست

مرجع تقلید : آیت الله خمینی

پرسش

 

سلام. من خانم 24 ساله و متاهل میباشم. 2 تا سوال از خدمتتون داشتم. اول اینکه آیا داخل کردن انگشت به مهبل(به منظور غیر لذت) باعث واجب شدن غسل جنابت مشه؟
دوم اینکه در ماه مبارک رمضان که نزدیکی زن و شوهر قبل اذان حرامه ,ایا اگر زوجین روزه نباشن باز هم نزدیکی قبل اذان حرامه؟

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي
امام خمینی
پاسخ هر دو سوال شما منفي است

مرجع تقلید : آیت الله خامنه ای ( مقام معظم رهبری )

پرسش

 

با سلام، از لحاظ شرعی چه شب هایی و چه مواقعی برای نزدیکی با همسر مناسب است؟ آیا در غیر این ایام شرعی نزدیکی کردن حرام است؟ نزدیکی کرددن در شب ها و ایام اعیاد و تولد ائمه حرام است؟

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
براي اين كه بدانيد چه شب‌هايي نزديكي مناسب است (مخصوصاً اگر قصد بچه‌دار شدن داريد) توصيه مي‌شود به كتاب حلية‌المتقين مرحوم علامه مجلسي مراجعه فرماييد (چون طولاني است). لازم به ذكر است تنها در ايام عادت ماهيانه،دوران نفاس، روزهاي ماه مبارك رمضان، در صورت نذر و عهد و قسم (آن هم باشرايطي) و يا اين كه نزديكي براي همسر و يا جنين داخل رحم خطر جاني داشته و يا مضر باشد نزديكي با هممسر حرام است و در بقيه زمان‌ها نهايتاً كراهت شديد داشته و در صورت حاملگي مشكلاتي را براي فرزند به وجود مي‌آورد

مرجع تقلید : آیت الله صافی گلپایگانی

پرسش

 

با عرض سلام و خسته نباشید ایا خوردن آلت زن و شوهر در دوران نامزدی اشکال دارد؟

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله صافی گلپایگانی
در صورتي كه مايع‌هاي خروجي از آلت تناسلي زن و مرد خورده نشود اشكال ندارد

مرجع تقلید : آیت الله سیستانی

پرسش

 

مي توانم ضمن معاشقه با همسرم بدون دخول خود را ارضا نمايم .لازم به توضيح است گاهي اوقات همسرم مايل به ارضا كردن من نيست

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي
آیت الله سیستانی
شما خودتان نمي‌توانيد اقدام به خود ارضايي بكنيد چون استمناء در هر صورت حرام است. اين كار بايد توسط همسرتان صورت بگيرد

مرجع تقلید : آیت الله خامنه ای ( مقام معظم رهبری )

پرسش

 

با سلام-در هنگام لیسیدن واژن زن توسط شوهر وی چشم مرد به درون واژن زن می افتد آیا این نگاه کردن به واژن زن در هنگام لیسیدن واژن از نظر شرعی حرام است؟آیا به لحاظ شرعی عواقبی برای زن و مرد و فرزندی که از آنان متولد می شود ندارد؟آیا باید مرد در هنگام لیسیدن واژن زن چشمان خود را ببندد تا واژن همسر خود را نبیند؟لطفا"مرا راهنمایی کنید. با تشکر

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
طبق احاديث وارده نگاه كردن به آلت تناسلي زن هنگام نزديكي (در صورت بوجود آمدن فرزند) موجب نابينا شدن او مي‌شود و در نتيجه مكروه است ولي حرام نيست

مرجع تقلید : آیت الله خامنه ای ( مقام معظم رهبری)

پرسش

 

با عرض سلام
اینجانب 27 ساله و همسرم 23 ساله، سوالی که دارم این هست که ، برای پیش نوازی قبل از دخول اگه همسرم بدن خودش، از قبیل واژن وسینه ها و ... رو لمس کنه و مالش بده و یا ببوسه ، که با اینکار میل جنسی خودش و من رو بیشتر کنه و آمادگی هر دومون بیشتر بشه از لحاظ شرعی مشکلی ایجاد نمی کنه؟لطفا جواب رو کامل تشریح کنید
با تشکر

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
اگه منجر به خود ارضايي نشود اشكال ندارد

مرجع تقلید : آیت الله خامنه ای ( مقام معظم رهبری)

پرسش

 

با سلام.خواهر زني دارم حدود2 سال است که طلاق گرفته ايا ميتوانم او راصيغه کنم

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
در صورتي كه همسر شما در قيد حيات بوده و يا در عده طلاق شما باشد حرام است

مرجع تقلید : آیت الله خامنه ای ( مقام معظم رهبری)

پرسش

 

با سلام، آیا صحبت کردن زن و شوهر و گفتن جملات عاشقانه به همدیگر هنگام سکس ، به لحاظ شرعی اشکالی دارد؟

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
خير

 

مرجع تقلید : آیت الله خامنه ای ( مقام معظم رهبری)

پرسش

 

با سلام
با همسرم عقدم . سوالم اینه که وقتی با هم معاشقه می کنیم یا بازی یا هر چی بدون ارتباط جنسی ترشحات بدن زن در این حالت پاک است. در چه صورتی با توجه به اینکه هنوز عروسی نکردم نیاز به غسل جنابت می باشد؟

 

پاسخ

 

به نام خدا
طبق فتواي آیت الله خامنه ای - مقام معظم رهبری
خير

با تشکر از آقای حجازی مسئول بخش رسیدگی به سوالات شرعی کاربران عضو پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

توجه : در قسمت نظرات به سوالات ترتیب اثر داده نمیشود

 

این مطلب در تاریخ 2013-10-05 07:17:50منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
156854





نظر شما در مورد مطلب سری چهارم از پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل جنسی و روابط زناشوئی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




از ازدواج میترسم
از ازدواج میترسم

اهمیت خودشناسی قبل از ازدواج
اهمیت خودشناسی قبل از ازدواج

ورزشهای مناسب برای درمان اختلالات جنسی مردان
ورزشهای مناسب برای درمان اختلالات جنسی مردان

آناتومی اندام تناسلی مردانه – آنچه مردان باید بدانند
آناتومی اندام تناسلی مردانه – آنچه مردان باید بدانند

مبتلایان به اختلال پدوفیلی در کمین کودکان
مبتلایان به اختلال پدوفیلی در کمین کودکان

مشروط شدن طلاق توافقی
مشروط شدن طلاق توافقی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5829

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283592

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام