احکام شرعی

سری ششم پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی

پرسش های مطرح شده توسط کاربران عضو سایت تنظیم خانواده

سوال نام مرجع تقلید پاسخ

سلام. در مورد یکی از خواستگارانم استخاره گرفتم. شناخت کامل از ایشان ندارم . اما با شناخت کمی که امکان ان برایم فراهم شده بعضی شرایط ایشان مثبت و بعضی منفی است. پاسخ استخاره متوسط مایل به بد بود و فرمودند بهتر است انجام ندهی. با توجه به نتیجه استخاره آیا به آشنایی بیشتر با ایشان ادامه دهم یا خیر؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام - استخاره در جاهايي وارد شده كه انسان پس از استشاره (مشورت‌) و تحقيق و تفحص پيرامون موضوع به نتيجه نرسيده و بلاتكليف باشد. در مورد ازدواج هم به همين گونه است ولي اگر استخاره انجام شد پشت كردن به آن و بي تفاوت بودن به جوابش به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود. شما بهتر است با توجه به اين كه جواب تحقيقات و استخاره نزديك به هم است از اين رابطه صرف نظر كنيد.

با سلام و خسته نباشيد اگر كسي با جنس مخالف رابطه جنسي داشته باشد و بعد با همان فرد ازدواج كند گناه رابطه هاي قبلي از بين ميرود ؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام - خير از بين نمي‌رود. مگر با توبه واقعي

با سلام در هنگام معاشقه (بدون انجام دخول) مقداری آب از زن و شوهر خارج می شود آیا غسل واجب می شود یا نه ؟

آیت الله وحید خراسانی

به نام خدا - با سلام - اگر اين مايع جهنده و همراه با اوج لذت جنسي و سست شده بدن نباشد و علاوه بر پاك بودن (به شرط انجام عمل استبراء بعد از ادرار در مردان) غسل هم ندارد.

با عرض سلام و خسته نباشید زنی که خود درآمد دارد میتواند بدون اجازه ی شوهر از وسایل خانه یا کمک مالی ، که شوهر در تهییه آن نقشی نداشته انفاق کند؟یا میباید از صاحب خود کسب اجازه کند و رضایت او نیز شرط است؟ لطفا جواب و توضیح کاملی ارائه دهید؟ با سپاس

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام - اگر از مال خودش باشد اجازه شوهر لازم نيست. چه وسايل خانه باشد و چه وجه نقد و ...

با سلام من22سالمه و مدت 8 ماه است که نامزد کردم(صیغه محرمیت خوانده ایم).بدلیل شرایط درسی من فعلا شرایط ازدواج نداریم.حداکثرتا سه ماه دیگر عقد میکنیم.و همچنین به دلیل شرایط کاری نامزدم ما معمولا ماهی یکبار همدیگر را می بینیم.چندروزی است پشت تلفن حرفهای سکسی میزنیم و تحریک میشویم!آیا ایرادی دارد؟اگر در حین صحبت ،جهت لذت بیشتر آلت خود را لمس کنیم چه حکمی دارد؟ با تشکر

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- اگر اين حرف‌ها باعث به گناه نيفتادنتان (طرفين) نشود اشكالي ندارد و لمس آلت (ملاعبه) نيز اگر منجر به خود ارضايي و انزال مني نگردد بلااشكال است.

به نام خدا و سلام اگه امکان داره این عبارت به عربی ترجمه کنید؟(خدایا به من زن و فرزند صالح عطا کن)تشکر

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام - « اَلْلّهُمَّ رْزُقْني(اَعْطِني) اَلزَّوْجهِ الصّالِحَهِ وَ الاَوْلادِ الصّالِحين » البته به فتواي آيه الله سيستاني در قنوت نمازهاي واجب بعد از صلوات مي‌توان به فارسي و يا هر زبان ديگر نيز دعا خواند و لازم نيست حتماً عربي باشد.

به نام خدا با سلام. گوش دادن موسیقی چه حکمی دارد اگر مثلا به عنوان یک همدم گوش کنم عیبی داره (یعنی آرامم کنه)؟با تشکر

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام- اگر موسيقي مناسب با مجالس لهو و لعب باشد در هر شرايطي گوش دادن به آن جايز نيست

سلام.اگر من در شروط ضمن عقد اعلام کنم در صورت خرید مسکن ان را به نام همسرم میکنم ایا زنم بعد از عقد محضری مانند مهریه که عندالمطالبه است میتواند انرا بلافاصله از من طلب کند؟

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام در اين جا سه حالت وجود دارد: يا زن مطالبه مي‌كند يا سكوت مي‌كند و يا اجازه مي‌دهد كه شرط براي مدتي به تعويق افتاده و يا شرط را مي‌بخشد. اگر زن مطالبه كند و يا سكوت نمايد بايد اين شرط بلافاصله عملي شود ولي اگر رضايت داد كه فعلاً اين شرط عملي نشود و يا بخشيد مي‌تواند آن را به تأخير انداخت.

با سلام اگر زن قبل از دخول و قبل از آنکه مرد انزال شود با دست خود یا هر طور دیگری کاری کند که مرد انزال شود و بعد دخول صورت گیرد مکروه است ؟و اگر زن در عادت ماهانه باشد ارتباط جنسی برقرار کردن با او حرام است؟و اگر حرام است برای چه حرام است؟ با تشکر

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام استمناء همسران براي يكديگر اشكالي ندارد و در حالت جنابت نزديك با همسر كراهت دارد. ارتباط جنسي با زن حايض حرام بوده و كفاره دارد كه شرح مفصل آن در سوالات قبلي بيان شده است. يكي از دلايلي كه براي حرام بودن ارتباط جنسي در زمان عادت ماهانه زنان ذكر شده مسايل بهداشتي و سلامت زوجين بوده كه علم پزشكي نيز بر آن صحه گذاشته است. مي‌توانيد ضررهاي آن را از پزشكان جويا شويد.

باسلام .آیا دختری که در اثر زنا بکارت خود را ازدست داده میتواند بدون اجازه پدر با همان شخص صیغه موقت بخواند؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- دختر تا وقتي كه ازدواج نكرده و بكارتش توسط شوهر شرعي زائل نشده باشد براي ازدواج (چه موقت و چه دائم) احتياج به اذن پدر دارد. اگر بكارت توسط زنا از بين رفته باشد بايد با اذن پدر ازدواج كند و در صورت رابطه جنسي و سپس جدا شدن از شوهر اول، براي ازدواج‌هاي بعدي احتياج به اذن پدر ندارد.

با سلام و خسته نباشید. برای اینکه تحرک و میزان اسپرم های من در مایع منی مورد آزمایش قرار گیرد پزشک نظر داده است که منی من باید مورد آزمایش قرار گیرد. از آنجا که من پسری مجردم و نمی خواهم برای این کار استمنا کنم چه کار باید انجام دهم؟

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- در صورتي كه پزشك متبحر و متدين باشد و طبق موازين شرعي اظهار نظر كرده و به مايع مني احتياج داشته و از راه ديگري نمي‌تواند به تشخيص برسد، براي اين منظور استنمناء اشكال ندارد. البته داروهايي وجود دارد كه آستانه تحريك را به شدت بالا مي‌برد و فرد با يك نگاه به يك تصوير محرك و بدون استمناء انزال پيدا مي‌كند. معمولاً اين دارو در آزمايشگاه‌ها موجود است.

سلام اكه در رابطه جنسي زوجين از كاندوم استفاده كنند يعني مايع مني هيج تماسي با بدن خانوم نداشته باشه و در نزديكي خانوم ارضا نشه ايا خانوم بايد غسل جنابت رو انجام بده؟

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- به محض دخول آلت تناسلي مرد در آلت تناسلي زن و يا مقعد او هر دو جنب شده و بايد غسل جنابت كنند. در دخول، جنابت ربطي به انزال و يا عدم انزال و رسيدن و يا نرسيدن به اوج لذت جنسي ندارد.

با تشکر از آقای حجازی مسئول رسیدگی به امور سوالات شرعی کاربران عضو پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

این مطلب در تاریخ 2014-05-25 19:43:19منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
101743





نظر شما در مورد مطلب سری ششم پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشوئی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ما چطور جذب یک نفر می شویم
ما چطور جذب یک نفر می شویم

هفت اشتباه بزرگ دختران مجرد
هفت اشتباه بزرگ دختران مجرد

اهمیت رابطه زناشویی در بارداری
اهمیت رابطه زناشویی در بارداری

فتیشیسم چیست
فتیشیسم چیست

چی بخوریم اضطراب نداشته باشیم
چی بخوریم اضطراب نداشته باشیم

 دوستی‌هایی که با تجاوز پایان می‌یابد
دوستی‌هایی که با تجاوز پایان می‌یابد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13182

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290945

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام