نظر اسلام درباره نیاز جنسی جوانان

نظر اسلام درباره نیاز جنسی جوانان

من بعنوان یک جوان معتقد به اسلام این سوال برایم پیش آمده است . اینکه اسلام برای جلوگیری از گناه تنها ازدواج را پیشنهاد می کند و تنها راه حل آن همین است ، آیا این نسانه ی ضعف دین نیست ؟ چون جوانی که از هفده سالگی احتیاج به غرایز جنسی دارد و تا بیست و هفت سالگی هم نمی تواند ازدواج بکند ، معلوم است که به گناه می افتد . از نظراسلام چه راه حلی جز ازدواج وجود دارد ؟

پاسخ – اسلام دین کاملی است و همه ی جوانب را دیده است . اینکه گفته تنها راه ارضای غرایز ازدواج است دلیلش این است که کانون خانواده متزلزل نشود . اگر قرار باشد که هر دختری با هر پسری بدون حدود با هم ارتباط داشته باشند چه اتفاقی در جامعه می افتد ؟ به مراتب فساد بیشترمی شود ، تولدهای حرام ، عدم شانس ازدواج برای دختر خانمی که بی مبالاتی کرده و ... که قوام زندگی را بهم می ریزد .

 

ازدواج تنهاترین راه نیست کامل ترین و زیباترین راه است . توصیه ی اسلام ازدواج در سن کم است . در سن نوزده سالگی باید شرایط جامعه را آماده کرده تا پسر ازدواج بکند . اسلام نمی گذارد که جوان و خانواده ها به معصیت کشیده بشوند . در اینجا راه کاری وجود دارد . بحث ازدواج موقت مطرح است ولی این انگیزه ای برای همسردارهای ما شده است . نمی خواهم بگویم که این کار اشکالی دارد ولی اسلام این بحث را برای مجردها در نظر گرفته است. در این بحث برای پسر اشکالی وجود ندارد ولی بعضی مراجع برای دختر اذن پدر را لازم می دانند . عقل حکم می کند که دختر بگوید که این باید شرایط ازدواج ما بشود و با خانواده ها صحبت کنند.

این بیشتر برای افرادی است که زمینه ی ازدواج را ندارند یا وقت ازدواج آنها گذشته است . ما خانم های جوانی داریم که یا طلاق گرفته اند یا شوهر از دست داده اند و پنج درصد آنها زمینه ی ازدواج دائم را دارند . این خانم می تواند با یک دانشجو با همه ی ضوابط و با اطلاع خانواده اش ، چند سال ازدواج موقت داشته باشد . ما شرع را فدای عرف می کنیم. چرا ما چیزی را که شرع مجاز دانسته ، عرفا آنرا حرام بکنیم ؟ بعضی از خانم ها حاضرند که بدون صیغه با مردی ارتباط داشته باشند در حالیکه این گناه است . در واقع ما ترویج ربا را می کنیم برای اینکه یک بیع شرعی انجام نشود . پس اسلام بن بست ندارد و راه کار اسلام در این موارد ازدواج موقت است

. این راه کار برای بولهوسی مردان نیست وباری پاسخ دادن به نیاز این افراد است . بعضی ها می گویند که اگر پدرم بفهمد ناراحت می شود پس این کار خلاف است .شما که با این پسر پارک می روی ، به منزلش می روی و همه نوع ارتباطی داری آیا این حرام نیست ؟ شهید مطهری نظرش این بود که این باید نهادینه بشود تا جوانان در هنگام تحصیل دچار این آسیب ها نشوند . آقایی به من می گفت که ما در غرب مشکل غرایز جنسی را حل کرده ایم و ازدواج نداریم مگر در وقتی که سن ما بالا برود . در اسلام شما راه را بسته اید . آیا واقعا غرب با این راه حل به نتیجه رسیده است ؟ آیا مراکز فساد ، فرزندهای حرام ، قتل و غارت کم شده است ؟ اسلام می فرماید که جوان ازدواج کند و الا عفت بورزد و خودش را کنترل کند . اگر به کسی فشار می آید ، اسلام راه کار ازدواج موقت را در نظر گرفته است . باید کارشناسان به این بحث در صدا و سیما بپردازند و از آن نترسند . آنرا مطرح و نهادینه کنند

 

. زنی پیش پیامبر آمد و گفت که یا رسول الله من همسر می خواهم .حضرت فرمود : چه کسی حاضر است که با او ازداوج کند ؟ فردی گفت من و مهریه ای هم برای او در نظر گرفت. ما کار را سخت کرده ایم . ما از حلال الهی دوری کرده ایم و به حرام الهی پرداخته ایم . اگر بچه ی ما دوست دختر داشته باشد هیچ اشکالی ندارد ولی اگر با فردی دو سال ازواج موقت داشته باشد که یا مقدمه ی ازدواج دائم بشود یا نشود و گناه نکند ، به این کار زشت می گوییم . حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید : زمانی می رسد که مردم بیع را گناه و ربا را خوب می شمارند . با شبهات به گناه رنگ و لعاب می دهند . الان در مراکز غربی به اینکار عنوان هم خانه یا شریک خانه داده اند .

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی

این مطلب در تاریخ شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
85439





نظر شما در مورد مطلب نظر اسلام درباره نیاز جنسی جوانان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




در خواستگاری به چه مواردی توجه کنیم
در خواستگاری به چه مواردی توجه کنیم

توصیه های مهم قبل از ازدواج
توصیه های مهم قبل از ازدواج

علت عفونت ادرار در زنان
علت عفونت ادرار در زنان

گرم مزاجها چه بخورند و چه نخورند
گرم مزاجها چه بخورند و چه نخورند

چطور میتوانیم دیگران را جذب کنیم
چطور میتوانیم دیگران را جذب کنیم

متولدین هر ماه چه زمانی عاشق می شوند
متولدین هر ماه چه زمانی عاشق می شوند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15401

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293164

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام