وظایف شوهر در قبال نیاز جنسی زن از نظر اسلام

وظایف شوهر در قبال نیاز جنسی زن از نظر اسلام


آیا فقط خانم باید به نیازهای جنسی همسرش توجه بکند ؟ آیا مرد می تواند به این نیاز خانمش بی توجهی کند ؟


پاسخ – زن و مرد وقتی با هم ازدواج می کنند یک زندگی مشترکی را آغاز می کنند. مشترک یعنی مشارکت در جای جای زندگی . در این مسئله هم زن و مرد باید با هم مشارکت داشته باشند . خدا در وجود زن و مرد این غریزه را قرار داده است بر اساس آمیزه های دینی ما این غریزه جنسی در خانم ها بیشتر از آقایان است . امام صادق (ع) می فرماید : خدا شهوت را ده جز قرار داده است ،نه جز آن در زن و یک جز آن در مرد است. برحسب ظاهر برعکس است . اقدام آقایان خیلی بیشتر است و این مسئله در خانم ها بروز ندارد زیرا زن باید حیا داشته باشد و خدا این حیا را در زن قرارداده است . میزان جنسی در زنها چندین برابر مردها است . اگر خدا این حیا را در زن قرار نمی داد با این میزان جنسی که در زن وجود داشت، زن به خطا می رفت . و     مفسده هایی را در اجتماع ایجاد بکند . امام صادق (ع) می فرماید : زن در مسئله ی غرایز نودونه بار بر مرد برتری داده شده است اما خدا حیا بر زن قرار داده است . آقااین باید این غریزه را در زن جدی بگیرند . اگر مرد به این قصیه بی توجهی کند به زن خیلی لطمه وارد می شود. اگر مردی به رفع نیازهای جنسی همسرش بی توجهی کند این مصداق بارز خودخواهی است . وقتی زن می بیند که مرد به فکر نیاز او نیست و فقط به فکر نیاز خودش است ، او را خودخواه می داند و از او متنفر می شود . و تلقی زن این است که شوهرش او را برای کام جویی های خودش می خواهد و زن احساس حقارت می کند . بسیاری از مردهای ایرانی فکر می کنند که چون همسرشان از آنها تمکین می کند پس همسرشان راضی هستند در حالی که این طور نیست . تا وقتی مرد با زن ارتباط برقرار نکرده است ، زن می تواند در این مسئله خودش را کنترل کند . چون ساختار وجودی زن با مرد فرق می کند. برانگیختی زن درونی است یعنی تا وقتی مرد با او ارتباط برقرارنکرده است می تواند خودش را کنترل کند ولی اگر مرد با او ارتباط کرد و هیجانی در او ایجاد شد کنترل برای زن خیلی سخت می شود . امام صادق (ع) می فرماید : خدا در زن صبر ده مرد را قرار داده است اما اگر در او هیجان ایجاد بشود ، قوت جنسی ده مرد در او قرار داده شده می شود . این نکات را در      زندگی هایتان پیاده کنید تا زندگی تان شیرین بشود .


شوهرم ، من را برای ارضای غرایز خودش می خواهد و هیچگونه محبتی نسبت به من ندارد . چرا خدا این قدر مردها را بی احساس آفریده است و چرا خدا مردها را بی عشق آفریده است ؟


پاسخ – این قضاوت در مورد آقایان قضاوت درستی نیست . درست است که برای مرد غرایز در اولویت است و برای زن محبت کردن دراولویت است . اصل محبت و عشق وجود دارد ولی تفاوتی بنی آنها هست . خانم ها چون عشق ورز هستند ، مردها باید قبل از ارتباطات جنسی با زنها عشق ورزی کند یعنیبه آنها محبت کند و قربان صدقهی او برود . اگر زن قبل از ارتباط جنسی با محبت و عشق ورزی مرد مواجه نباشد و آرامش در او ایجاد نشود ، امکان ارتباط با مرد را ندارد . اما آقایان از این نکته غافل هستند . آقایان خودشان عشق باز هستند و نیازی به این عواطف و محبتها ندارند و بخاطر همین به خانم ها اظهار محبت نمی کنند. این عشق ورزی برای زن به قدری مهم است که باعث برانگیختگی زن می شود . ما داریم که سوره ی حضرت یوسف را به خانم ها یاد ندهید بلکه سوره ی نور را به خانم ها یاد بدهید . زیرا داستان یوسف عشقی است و آنها را برانگیخته می کند . آقا دیروز خانم را تهدید به طلاق کرده است و امروز از او درخواست دارد، این کار امکان ندارد . داستان آقایان کاملا برعکس است . آقایان برای اینکه بتوانند عشق ورزی کنند نیاز به برانگیختگی دارند یعنی مرد زمانی        می تواند عشق خودش را از قوه به فعل تبدیل کند که برانگیخته بشود . وقتی همسرش به نیاز او توجه می کند دریچه ی قلب مرد باز می شود و اظهارمحبت می کند و ارتباط عاطفی برقرار می کند . اگر شما می خواهید قلب مردتان را تسخیر بکنید به نیازهای جنسی او توجه بکنید . بعضی ها می گویند که اگر می خواهید قلب مردتان را تسخیر کنید شکم او را سیر کنید . من به این جمله اعتقادی ندارم . همین که مرد شما به شما نزدیک می شود معنایش دوست داشتن است . بیشتر مردها بعد از برطرف شدن نیازهای غریز،این محبت را ابرازمی کنند . حالا حتی اگر مرد این محبت را هم ابراز نکند ، خود این حرکت و رفتار به معنای دوست داشتن است . یکی از نشانه هایی که مرد همسرش را دوست ندارد این است که برای رفع نیازهای جنسی اش به همسرش نزدیک نمی شود. پس مرد درکی از عشق دارد ولی با عشق زن تفاوت دارد. دروازه ی برانگیختگی زن عشق ورزی است ولی  دروازه ی عشق ورزی مرد برانگیختگی مرد .


شوهرم بعد از رفع نیازجنسی اش به من بی توجهی می کند . آیا اینکار درست است؟


پاسخ – نفس کار درست نیست . همان طور که زن قبل از ارتباط نیاز به محبت دارد بعد از کار هم نیاز مختصری دارد . خوب است که از زن تشکر کنید و ابراز محبت کنید . مرد بعد از اطفاء غرایزش دچار رخوت و سکوت می شود و حتی بلافاصله     می خوابد . این کاملا علمی و طبیعی است . زیرا وقتی آقایان می خواهند ارتباط برقرار بکنند هورمون های برانگیختگی شان خیلی سریع ترشح شان زیاد می شود و خیلی سریع ترشح شان کم می شود. در خانمها ترشح هورمون هایشان آرام آرام زیاد می شود و آرام آرم هم برمی گردد. در خانم ها استروژن خون نشان زیاد می شود و این روی اکسی توسین اثر می گذارد، فشار خون پایین می آید ، آرامش کسب می کند و می خواهد این محبت ادامه پیدا بکند ولی در آقایان این جوری نیست . پس خانمها اینگونه برداشت نکنند .

 

حکم شرعی تامین نشدن نیاز جنسی زن توسط شوهر

عدم توجه به نیاز جنسی همسر = انگیزه اصلی خیانت

 

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

 

این مطلب در تاریخ چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
158853





نظر شما در مورد مطلب وظایف شوهر در قبال نیاز جنسی زن از نظر اسلام چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




باورهای منطقی در مورد انتخاب همسر
باورهای منطقی در مورد انتخاب همسر

چرا در روابطم با جنس مخالف شکست می خورم
چرا در روابطم با جنس مخالف شکست می خورم

ادرار کردن حین رابطه جنسی
ادرار کردن حین رابطه جنسی

میوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهد
میوه ای که میل جنسی زنان را افزایش میدهد

حرفهایی که نباید به دیگران گفت
حرفهایی که نباید به دیگران گفت

از خیانت های همسرم خسته شدم
از خیانت های همسرم خسته شدم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13156

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290919

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام