چرا در روایات بیشتر به نیاز جنسی مردان توجه شده

چرا در روایات بیشتر به نیاز جنسی مردان توجه شده


چرا در روایات ما در مورد رفع غرایز آقایان بیشتر به خانم ها توصیه شده است ؟
آموزه های دینی بیشتر به خانم ها در این مورد تاکید می کنند . چون مرد ویژگی هایی دارد که منحصر به فرد خودش است مثل عشق بازی . غرایز برای مرد در اولویت است . لذا آمیزه ها در این مورد خطاب به خانم هاست که به نیاز مردشان توجه کنند. از طرفی ما بسیار آموزه داریم که خطاب به آقایان شده است که از جهت ارتباط عاطفی و ابزار محبت به خانم توجه کنند . با خانم حرف بزنند و بگویند که او را دوست دارند . زیرا خانم عشق ورز است . این تاکیدها بخاطر ویژگی های زن و مرد است . فرموده اند : اگر مردی کنار خانمش بنشیند ، این کار نزد خدا محبوبت از اعتکاف در خانه ی خداست . فرموده اند کسی که محبتش به زنش بیشتر است ایمانش نسبت به خدا بیشتر است . هشتاد درصد انحراف آقایان به خاطر غرایز است و هشتاد درصد انحراف    خانم ها بخاطر عواطف است . البته به آقایان هم در مورد نیازهای جنسی خانم ها تاکید شده است . ما روایاتی در مورد رفتارشناسی زن و مرد داریم . خانم ها و آقایان باهم تفاوت دارند . یکی از تفاوت خانمها و آقایان در سرعت و کندی است . آقایان سریع هستند و خانم ها کند هستند البته این حکمت دارد. این در کارها خودش را نشان می دهد . آقا به سرعت یک کفش می خرد ولی خانم ده تا مغازه را می بیند و باز می گوید که ببینیم فردا چه می شود . سرعت در راه رفتن هم مشهود است.  حتی در آماده شدن خانم ها خیلی کندتر از آقایان هستند. سرعت و کندی در بحث غرایز هم هست . این به خصوصیات کلی نگری آقایان و جزئی نگری خانم ها هم ارتباط دارد . در رفع غرایز مرد سریع و زن کند است . از نظر زیست شناختی مردها سریع هستند و در عرض سه الی پنج دقیقه برانگیخته می شوند ولی خانم ها در حدود ده الی پانزده دقیقه طول  می کشند تا برانگیخته بشوند . هورمون هایی که مسئولیت برانگیختی در مرد را دارند سریعتر ترشح می شوند . این بحث کاملا علمی است . دکتر جانگری و دکتر استون روی این مطلب در کتابهایشان مانور می دهند . امیرالمومنین می فرماید : اگر شما     می خواهید به همسرتان نزدیک بشوید عجله نکند زیرا دنیای زن با دنیای مرد فرق    می کند . پیامبر فرمود : وقتی یکی از شما می خواهد به همسرش نزدیک بشود مانند پرندگان رفتار نکند حوصله به خرج بدهد . خیلی از آقایان دنیای همسرشان را درک نمی کنند . خیلی از آقایان این نکته را رعایت نمی کنند . از نظر روحی و روانی و اخلاقی و جسمی زن لطمه می بیند . یکی از علل جدی پرخاشگری خانم ها بخاطر همین مطلب است . گاهی ممکن است که خانم بخاطر این مشکل دچار ناامیدی بشود یا دچار انحراف یا سرد مزاجی بشود . گاهی خانم ها در ابتدا مشکلی نداشته اند ولی بخاطر خاطره ی تلخی که دارند دچار سردمزاجی می شوند . گاهی قسمت هایی از بدنشان درد می گیرد و دچار مشکل جسمی می شوند . آقایان به این بحث توجه کنند. فرمودند : زن کز بر مرد بی رضا برخیرد  زان خانه و زان سرا بلا برخیزد.


همانطور که به زنان توصیه می کنید که به نیازهای همسرشان توجه بکنند ، به آقایان هم تاکید کنید که موقعیت زن را در ایام خاصی که عذری دارد یا آمادگی ندارد درک کنند .

پاسخ – وقتی خانم عذر دارد ایام خاصی است و آن ایام عادت ماهیانه است . خانم ها در مقاطعی از زندگی شان حالت عادی ندارند و کلافه هستند. خانم ها در ایام عادت ماهیانه کلافه و سردر گم هستند. در این ایام خانم ها از نظر جسمی ضعیف هستند ، گوش هایشان وز وز می کند و حالت تهوع و سرگیجه دارند ، درد کمر ، سردرد و خستگی زودرس دارند و هورمونهای جنسی شان فروکش می کند . یکی ازعوامل فروکش کردن هورمون های جنسی فشارهای روحی است . خانم ها سه روز قبل از ایام عادت ماهیانه و در ایام عادت ماهیانه احساس نیاز جنسی شان صفر است . آقایان به این مطلب توجه ندارند و خانم را با خودشان مقایسه می کنند . آقایان مثل خورشید هستند. خانم ها مثل ماه هستند. یک وقت ماه کامل و یک وقت ماه نیمه و یک وقت ماه هلال هستند . خانمها در سه روز قبل ازعادت ماهیانه و در ایام عادت ماهیانه هلال هستند. آقا نه تنها ازنظر عاطفی به همسرش توجه نمی کند بلکه غرایز را از همسرش طلب می کند. اگر این طلب همان رابطه ی خاص باشد از نظر شرعی حرام است . اگر این ارتباط از طریق غیر متعارف برقرار بشود بعضی مراجع شیعه می فرمایند که حرام است وعده ای  می فرمایند که کراهت شدید دارد و علمای اهل سنت می گویند : حرام است . مراجعی که می فرمایند کراهت شدید دارد درصورتی است که دو تا شرط نباشد. یعنی زن راضی باشد و آزار نبیند. از نظر پزشکی و بهداشتی آفاتی دارد . اگر آقایان در این ایام با خانم شان مدارا کنند خانم حالش تغییر می کند . دو الی سه روز بعد از پاک شدن و تا روز پانزدهم زن ماه کامل است و در بقیه ایام ماه نیمه است . اگر مرد این نکته را رعایت بکند می تواند زندگی خوبی داشته باشد .


چند کتاب درمورد نیازهای ریزی و ارتباطات همسری معرفی بفرمایید .
پاسخ – کتاب مشاوره ی جنسی و زناشویی مولف آقای دکتر علی اسلامی نسب مشتمل بر هجده بخش است و مطالب متنوعی دارد. بخش ششم در مورد مسائل مربوط به ایام قاعدگی خانمها است . بخش هفتم مربوط به ناتوانایی جنسی است ، بخش هشتم مربوط به ناتوانایی جنسی خانم ها است ، بخش دوازدهم در مورد بیماریهای جنسی است ، بخش شانزدهم درمورد مسائل جنسی کهنسالان است و بخش هفدهم رهنمودهای خوبی در مورد بهبود روابط جنسی است . کتاب از ناتوانی جنسی تا لذت جنسی نویسنده خانم رزماری لینکن ترجمه فرشاد نجفی پور. این کتاب شانزده فصل دارد . بخشی در مورد آموزش مهارت ها و بخشی مربوط به بهبود دردهاست . مسئله ی کاهش میل جنسی مسئله ی مهمی است که در این کتاب توضیح داده شده است .

آیا روابط جنسی فقط برای آقایان ثواب دارد ؟ آیا زنها فقط برای خدمت به مردها آفریده شده اند؟
پاسخ – رفتاری که مربوط به زندگی مشترک است و دونفر در آن سهیم هستند ، هیچ وقت به یک نفر ثواب نمی دهند. قطعا ثواب برای هر دو نفر هست . پیامبر فرمود : وقتی مرد به سمت همسرش می رود ، دو تا فرشته او را در آغوش می گیرد و او مثل مجاهدی در راه خدا است و وقتی به همسرش نزدیک می شود گناهانش می ریزد همانطور که برگهای درخت می ریزد و وقتی غسل می کند تمام گناهانش شسته می شود و می رود . در ادامه ی روایت خانمی سوال می کنند ای پیامبر ، پدر و مادر من فدای شما ، این برای آقایان پس برای خانم ها چه ؟ پیامبر می فرمایند : این ثواب برای خانمها هم هست . اجراین خانمها خود خداست . در روایت دیگری داریم که وقتی زن و مرد بهم نزدیک می شوند وغسل می کنند . به ازای هر قطره آبی که روی موهای آنها یعنی هم خانم و هم آقا ریخته می شود ثواب نوشته می شود و یک گناه را پاک می کنند . روایت دیگری داریم که وقتی زن و مرد بهم نزدیک می شوند ، هفتاد هزار فرشته بالهایشان را زیر این خانم و آقا پهن می کنند و رحمت خدا بر آنها نازل می شود و به تعداد قطره های آبی که روی زمین ریخته می شود خداوند در بهشت برای آنها خانه ای بنا می کند . روایاتی را که برای مرد فرموده اند و مرد را ترغیب می کنند ، باز نفع این کار به خانم ها می رسد . این روایات می خواهد آقایان را ترغیب کنند که به سمت همسرس خودشان بروند و به سمت نامحرم نروند . امام صادق (ع) می فرماید : وقتی مومنی به همسرش نزدیک می شود و غسل می کند ،شیطان گریه می کند و داد می زند که از پروردگارش اطاعت کرد و گناهانش بخشیده شد . نگران نباشید. کار خدا روی حکمت است .
این طور نیست که خانم ها برای خدمت به آقایان آفریده شده باشند . روایت داریم که اگر زن وسیله ای را برای مردش جابجا بکند ثوابش برابر است با یک سال عبادت همراه با تهجد . روایت داریم کسی که برای زن و بچه اش زحمت می کشد مثل مجاهدی در راه خداست. زندگی مشترک است. خانم یکسری وظایفی دارد و خدماتی به همسرش می دهد و آقا هم یک سری وظایفی دارد و خدماتی می دهد . اینکه زن خدمتکار زن باشد خلاف آموزه های دینی است .

 

اهمیت ندادن خانم ها به نیاز جنسی شوهر

وظایف شوهر در قبال نیاز جنسی زن در اسلام

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-08-04 20:26:39منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
60142





نظر شما در مورد مطلب چرا در روایات بیشتر به نیاز جنسی مردان توجه شده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا خواستگار و پیشنهاد کمی برای ازدواج دارم
چرا خواستگار و پیشنهاد کمی برای ازدواج دارم

انتخاب همسر از بین چند خواستگار
انتخاب همسر از بین چند خواستگار

مراقبتهای بهداشتی مردان
مراقبتهای بهداشتی مردان

بیماری زن کش
بیماری زن کش

راز قدرت ذهن خوانی در زنان
راز قدرت ذهن خوانی در زنان

تلگرام فیلتر شده ؟
تلگرام فیلتر شده ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15148

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292911

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام