پاسخ به سوالات شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشویی - سری هفتم

احکام شرعی

سوال نام مرجع تقلید پاسخ
آیا برای کشیدن مسح پا می توان پا را روی زانوی مقابل قرار داد؟ آیت الله خمینی به نام خدا، با سلام - يكي از شرايط كشيدن مسح اين است كه پا بايد ثابت باشد و اين كه پا كجا قرار گيرد مهم نيست.
آیا همخوابگی با همسر در هنگام دوره زنانگی و ارضا زن از طریق غیر دوخول (قسمت بیرونی واژن) جایز است ؟ ارتباط از طریق مقعد در این زمان بودن دخول کامل چه حکمی دارد؟ آیت الله سیستانی به نام خدا، با سلام - ارضا شدن زن از راه غير دخول اشكالي ندارد. اگر زن راضي باشد دخول در مقعد اشكال ندارد.
آیا همخوابگی با همسر در هنگام دوره زنانگی و ارضا زن از طریق غیر دوخول (قسمت بیرونی واژن) جایز است ؟ ارتباط از طریق مقعد در این زمان بدون دخول کامل چه حکمی دارد؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا، با سلام - ارضا شدن زن از راه غير دخول اشكالي ندارد. اگر زن راضي باشد دخول در مقعد اشكال ندارد.
سلام، آیا درحالیکه غسل جنابت را هنوز انجام ندادم و جنب هستم و لحظاتی بعد پریود شوم، می توانم درحال حیض غسل جنابت را انجام دهم؟ یا بعدا می توانم پس از اینکه پاک شدم هردو غسل را باهم انجام دهم؟ اصلا نیازی به غسل جنابت هس؟ آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام، در آن لحظه نيازي به غسل جنابت نيست و مي‌توان هر دو غسل را با هم و بعد از پاك شدن انجام داد.
سلام . پسری 22 ساله هستم . برای برطرف شدن نیاز های جنسی خودم قصد داشتم به جای خود ارضایی از صیغه موقت استفاده کنم که شما هم من رو تشویق کردید . اما متاسفانه به دلایلی از جمله بیماری هایی مثل ایدز و .. و مسائل اجتماعی و خانوادگی ، جرات انجام این کار رو ندارم . نمی دونم چکار باید بکنم . دوباره دارم از فیلم های مستهجن کمک می گیرم و این موضوع عذابم می ده . من تمام راه های پیشگیری از انتقال بیماری ایدز و هم مطالعه کردم اما هیچ کدام راه قطعی و مطمئن نیست . دارم کلافه می شم . کمکم کنید . آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، دوست من تنها راه پيش روي شما ازدواج است چه دائم و چه موقت كه بسته به شرايط‌تان بايد انتخاب كنيد. شما مي‌توانيد با زناني كه ارتباط محدود داشته‌اند ازدواج كنيد نه با زناني كه شركاي جنسي متعددي را تجربه كرده‌اند. شايد مشاوره با متخصصان نيز در برطرف كردن وسواس بيش از اندازه شما مؤثر باشد. شايان ذكر است ديدن فیلم‌های مستهجن نه تنها کمکي به شما نمي‌كند بلكه مشكل را پيچيده‌تر خواهد كرد.
با سلام اگر خانم در حین رابطه جنسی با دستش ، خود را تحریک کند که منجر به انزال یا ارگاسم شود،اشکالی دارد؟ با تشکر آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام، اين كار در حكم استمناء و خود ارضايي بوده و حرام است و بايد توسط شوهر صورت گيرد.
با سلام اگر پا و سر رطوبت داشته باشند جهت وضو اشکال دارد؟در مورد غسل روز جمعه اگر بخواهیم که کفایت وضو را داشته باشد باید در همان زمان اذان صبح تا غروب بجا آوریم؟ با تشکر آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام، جای مسح باید خشک باشد، و اگر به‌ قدری تر باشد که رطوبت دست به آن اثر نکند مسح باطل است، ولی اگر نمناک باشد یا آن که تری آن به‌ قدری کم باشد که در رطوبت دست مستهلک باشد اشکال ندارد. بله بايد در وقتش انجام شود.
سلام اگر غسل روز جمعه را بعد از اذان ظهر انجام دهیم اشکالی دارد؟اساسا زمانش کی است؟ با تشکر آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام، وقت غسل جمعه از بعد از اذان صبح تا غروب آفتاب است و بهتر آن است که نزدیک ظهر بجا آورده شود. اگر تا ظهر انجام ندهد بهتر آن است که بدون نیت اداء و قضاء تا غروب بجا آورد. اگر در روز جمعه غسل نکند مستحب است از صبح شنبه تا غروب قضای آن را بجا آورد. کسی که می‏داند در روز جمعه آب پیدا نخواهد کرد می‌تواند روز پنجشنبه، یا شب جمعه غسل را رجاءً انجام دهد. انسان می‌تواند با غسل‌هایی که استحباب شرعی آن‌ها ثابت شده مانند غسل جمعه کاری که مانند نماز، وضو لازم دارد انجام دهد. اما غسل‌هایی که رجاءً بجا آورده می‌شود از وضو کفایت نمی‌کند.
با سلام اگر صورت و دستها در هنگام وضو خیس باشند و روی آن وضو بگیریم اشکالی دارد؟ با تشکر آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام، اشكالي ندارد. براي وضو فقط بايد محل مسح سر و پاها خشك باشند.
با سلام استفاده از کاندوم جایز است یا خیر؟ با تشکر آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام - در صورت رضايت طرفين اشكال ندارد
سلام طاعات قبول اگر کسی شرایط ازدواج نداشته باشد (منظورم فقط اقتصادی) در فشار جنسی باشد و با دیدن و شنیدن و تصایر و مطالب حساس شده باشه و صیغه موقت هم نتواند بکند،باید چه کند اگر با همین دست خالی بره جلو ریسک یا واجب؟ آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام- البته اگر شما به خواستگاري دختري برويد كه از تمام جهات با هم برابر و يا نزديك باشيد خانواده او راحت‌تر شرايط شما را درك كرده و به احتمال قوي توقعاتي خارج از توان شما نخواهند داشت و در حد مقدورات‌شان كمك‌تان نيز خواهند كرد. در اين باره موارد مشابه زيادي وجود دارد. در احاديث مختلفي هم آمده كه اگر به خدا توكل كرده و قدم در راه خير بگذاريد (مخصوصاً امر ازدواج) انشاءالله خداوند هم ياور و پشتيبان خواهد بود. البته ذكر اين نكته ضروري است كه شما بايد حداقل‌هايي مانند داشتن شغل، اراده واقعي و توان مواجهه و مقابله براي حل مشكلات احتمالي آينده را داشته باشيد. هم‌چنين بايد از نظر روحي - رواني آمادگي ازدواج و تشكيل خانواده را هم داشته باشيد. بدون شك هر ازدواجي (بسته به شرايط) داراي مشكلات خاص خود مي‌باشد. قرآن كريم مي‌فرمايد« و من يتوكل علي الله فهو حسبه» "و هر كس كه بر خدا توكل (و اعتماد) كند، پس خدا امر او را كفايت مي‌كند"
با سلام طاعات قبول اللهم عجل لولیک الفرج اول اینکه در این ماه مبارک برای همه جوونا دعا کنید دوم اینکه برای دخول آیا باید آلت مرد تا انتها داخل آلت زن بشود یا تا مقدار ختنه گاه؟بعضی ها میگویند اگر تا آخر وارد شود برای دستگاه زن مشکل ایجاد میکند؟و آیا از نظر شرعی و پزشکی اشکال دارد؟ با تشکر آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام - طاعات و عبادات شما هم قبول باشد- دخول كامل آلت مردانه از نظر شرعي مانعي ندارد مگر آن كه دخول كامل براي زن آسيب جسمي غير قابل جبران در پي داشته باشد
سلام پسری 22 ساله هستم و به شدت نیاز جنسی پیدا کرده ام و فعلا شرایط ازدواج ندارم . پیش از این خود ارضایی کرده بودم که آن هم جز این که شرایطم را بدتر کند چیزی نبود . قصد دارم با خانمی یائسه و 50 ساله صیغه کنم بدون این که به خانواده ام بگویم . نظر شرع و دین در این مورد چیست ؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام- شما بهترين روش را انتخاب كرده‌ايد و اسلام ازدواج موقت را براي همين موارد حلال كرده است. شما احتياجي به اذن خانواده نداريد.
سلام شوهرم مخالف نماز خوندن و روزه گرفتن منه و ما همیشه سر این موضوع بحث داریم. من واقعا شوهرمو دوست دارم و نمیخام رابطمون خراب شه، حرف زدنم باهاش تا حالا فایده نداشته و نداره چون اعتقاداتش یک چیزه دیگس، من میتونم بخاطر زندگی زناشوییمون واجبات دینی رو کنار بزارم؟ بعضی اوقات تو یک سری شرایط نمازهام و روزه هام به خاطر اون قضا شده حکمش چیه؟ آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا و با سلام - عمل به دستورات خدا و جلب رضايت خالق‌مان واجب‌تر و اولي‌تر از جلب رضايت شوهر و هر كس ديگر است. شما مي‌توانيد در اوقاتي كه ايشان نيستند و بطور مخفيانه اعمال واجب خود را انجام دهيد. واجباتي را كه قضا شده است را نيز بايد بجا آوريد. اگر در مورد روزه نگرفتن اجبار ايشان بوده و شما قدرت مقابله و امتناع نداشتيد تنها كافيست كه قضاي آن را بجا آورده و نيازي به پرداخت كفاره نيست و كفاره آن به عهده شوهرتان مي‌باشد
سلام خسته نباشید رابطه جنسی قبل از ازدواج با شخصی که واقعا دوستش داری و قراره باهاش ازدواج کنی گناه است؟ در صورتی که شرایط ازدواج هردو فعلا مقدور نباشه چی؟ آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام - بله. هر رابطه‌اي خارج از چهارچوب ازدواج شرعي حرام است
سلام من شوهرم کارش شیفته شبه از 6 عصر تا 4 صبح. به همین دلیل ما بیشتر سمت روز باهم هستیم. اما الان که ماه رمضونه آیا این امکان وجود داره که من بخاطر برقراری رابطه جنسی با ایشان و برطرف کردن نیازمان اون روز رو روزه نگیرم و بعدا قضاشو بجا بیارم؟؟ آیا این یک موقعیت فرس محسوب میشه و دلیلش موجه است؟ چون بحرحال اینم یک نیاز که باید یرطرف شود ولو که شرایطمون هم اینجوریه دیگه. (روزهای تعطیل هم نیستند) آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام - خير. اين موضوع به هيچ عنوان نمي تواند دليلي براي روزه خواري باشد. موارد اضطرار مربوط به حفظ جان خود و ديگران است
باسلام.اگه خانمی در طول دوره پریود نیازجنسی داشته باشه چطور نیازشو رفع کنه؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام- در دوران پريود رابطه جنسي دخولي حرام است و از طرق ديگر مي‌توان نياز جنسي را برطرف نمود.
ایا چرت زدن خیلی سطحی وضو را باطل میکند؟؟ آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام- اگر انسان موقع چرت زدن چيزي نبيند و صدايي را نشنود وضو اش باطل مي‌شود در غير اين صورت خير
با سلام طاعات و عباداتتون مقبول درگاه حق. سوال 1 : آیا ترشحات دهان که هنگام بوسیدن همسر وارد دهان شوهر میشود باعث ابطال روزه میگردد؟ سوال 2 : آیا عشق بازی با همسر در صحت روزه اشکالی بوجود می آورد؟مثلا ( مکیدن سینه و یا دخول کمتر آلت به اندازه نصف کلاهک آلت) قبلا از زحمات شبانه روزی شما و همکاران و پرسنل محترم کمال تشکر و قدر دانی را دارم موفق باشید یا علی آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات همگان - 1. بله موجب بطلان روزه مي‌شود 2. عشق بازي و ملاعبه اگر منجر به انزال مني نشود اشكال ندارد. براي موضوع مكيدن قسمتي از بدن بايد معروض داشت كه اگر بين مكيدن يك قسمت از بدن فاصله بيفتد يعني آن قسمت مكيده شده از دهان بيرون بيايد، بايد براي مكيدن مجدد خشك شده و سپس وارد دهان شود؛ زيرا بزاقي كه روي آن موضع مانده است ديگر حكم مايعات خارج از دهان را پيدا كرده و نمي‌توان آن را وارد دهان نمود و فرو داد. حكم تر كردن لب‌ها نيز همين است. براي دانستن پاسخ قسمت دوم اين پرسش نيز به سوال 53 مراجعه فرماييد. ممنون از الطاف شما و موفق باشيد
سلام حکم کاشت ناخن چیست؟ آیت الله صافی گلپایگانی به نام خدا و با سلام - به سوال شماره 52 رجوع فرماييد
سلام.حکم خوردن کمی آب برای روزه دار چیست آیت الله صافی گلپایگانی به نام خدا و با سلام- هر گونه خوردن و آشاميدن به هر ميزان و طريقي حرام و موجب بطلان روزه مي‌شود.
سلام مسواک زدن در سحر پس از اذان صبح روزه را باطل می کند؟؟ آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام - خير باطل نمي‌كند، مشروط بر آن كه چيزي عمداً فرو داده نشود.
من با شوهرم در دوران پریودی تقریبا همه روزای آن سکس داریم، اون اعتقادی به کفاره و ... نداره و من معمولا با اکراه تن به این خواستش میدم. البته از لحاظ بهداشتی مشکلی تابحال نداشتیم ولی از لحاظ شرعی چه باید کرد؟ البته بگم من توان مقابله با شوهرمو ندارم اون کاری رو که بخاد میکنه باید چه کرد؟ آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام - در هنگام حيض جماع کردن در فرج، هم برای مرد حرام است و هم برای زن، اگرچه به مقدار ختنه‌گاه داخل شود و منی هم بیرون نیاید، بلکه احتیاط واجب آن است که مقدار کمتر از ختنه‌گاه را هم داخل نکند. جماع کردن در روزهایی هم که حیض زن قطعی نیست ولی شرعاً باید برای خود حیض قرار دهد، حرام است. اگر مرد با زن خود در حال حیض نزدیکی کند لازم است استغفار کند، و کفاره واجب نیست گر چه بهتر است دادن كفاره، و کفاره آن در اوّل حیض یک مثقال طلای سکه‌دار، و در وسط آن نصف مثقال، و در آخر آن یک چهارم مثقال است. با توجه به اين موضوع كه شما توان مقابله نداريد انشاء الله براي شما گناهي نيست ولي نبايد به اين امر راضي بوده و از روي رضايت جماع كنيد و اكراه خود را نيز بايد به هر طريق ممكن اعلام نماييد.
همسر من روزه نمی گیره اما من روزه می گیرم ، به خاطر نیاز جنسی شدید ایشان در هنگامی که من روزه بودم باهم نزدیکی کردیم (البته دخول به اندازه ختنه گاه بوده) و ایشان ارضا شده اما من نه به اوج لذت رسیدم و نه تحریک شدم.هدفم از این کار فقط این بود که به نیاز اون جواب بدم. اونکه روزه نمیگیره کلا ولی میخاستم بدونم حکم روزه من چیه؟ روزه من هم باطل می شود یا خیر؟ غسل به من هم واجب شده؟ تکلیف روزه هایم چیست؟ لطفا جواب مرا بدهید خیلی سردرگمم آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام- اگر آلت مرد کمتر از مقدار ختنه‌گاه داخل شود و منی هم بیرون نیاید، روزه باطل نمی‌شود. اگر مردي در ماه رمضان با زن خود که روزه‌دار است جماع کند، چنانچه زن را مجبور کرده باشد، کفاره روزه خودش و بنا بر احتیاط، کفاره روزه زن را باید بدهد و اگر زن به جماع راضی بوده، بر هر کدام یک کفاره واجب می‌شود اگر مردي در ماه رمضان، زن خود را مجبور به جماع کند و در بین جماع زن راضی شود، بر هرکدام یک کفاره واجب می‌شود، و احتیاط مستحب آن است که مرد دو کفاره بدهد. اگر زن محبور به جماع باشد و نمي‌تواند در برابر اجبار شوهر مقاومت كند فقط بايد قضاء روزه را بگيرد. البته بايد روزه آن روز را به پايان رسانده و كار ديگري كه روزه را باطل مي‌كند انجام ندهد. اگر آلت شوهر كمتر از ختنه‌گاه وارد شود زن جنب نمي‌شود ولي اگر به اندازه ختنه‌گاه و يا بيشتر وارد شود بايد غسل كرده و به ترتيب بالا روزه را ادامه و سپس قضاء آن را بجا آورد
سلام و خسته نباشید.حکم کاشت ناخن چی میباشد؟ آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا و با سلام - با توجه به اين كه اين ناخن مصنوعي است و مانع رسيدن آب وضو و غسل به نقاطي از بدن مي‌شود كاشت آن حرام بوده و به هيچ وجه جايز نيست مگر آن كه براي وضو و غسل قابل برداشتن باشد (كه فعلاً اين گونه نيست) و در اين مورد حكم تمام مراجع يكسان است.

با تشکر از آقای حجازی مسئول رسیدگی به بخش سوالات شرعی پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

این مطلب در تاریخ یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
240000





نظر شما در مورد مطلب پاسخ به سوالات شرعی در زمینه مسائل جنسی و زناشویی - سری هفتم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دخترانی که مجذوب  افراد سن بالا  و دارای  موقعیت های خاص می شوند
دخترانی که مجذوب افراد سن بالا و دارای موقعیت های خاص می شوند

ورود ممنوع‌ها در انتخاب همسر
ورود ممنوع‌ها در انتخاب همسر

تاثیر بی اختیاری ادرار بر رابطه جنسی
تاثیر بی اختیاری ادرار بر رابطه جنسی

چرا باید با کودکتان آشپزی کنید
چرا باید با کودکتان آشپزی کنید

چرا همه شدن روانشناس و مشاور
چرا همه شدن روانشناس و مشاور

خواهرم باعث خیانت همسرم شد
خواهرم باعث خیانت همسرم شد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

3131

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266466784

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام