احکام شرعی در زمینه بارداری و تولد فرزند

احکام شرعی در زمینه بارداری و تولد فرزند

احکام شرعی در زمینه بارداری،احکام شرعی دوران بارداری،

زن و شوهر بهتر است در حيات جنسي هم قصد قربت و کسب زضاي خدا را فراموش نکنند و طمانينه و آرامش در نظر داسته باشند که آميزش توام با طمانينه باعث مي شود گردش خون ، طبيعي بوده و در نتيجه نسلي طبيعي و بهنجار پديد آيد . در دين مقدس اسلام ، غذا هم از لحاظ مادي بررسي مي شود و هم از لحاظ معنوي . درست است که غذاي حرام تاثير بدتر در روح و روان فرزند مي گذارد . از اين رو بسيار سفارش شدهد که والدين از غذاي حرام و حتي غذاي مشکوک پرهيز نمايند .


در اينجا به برخي از اين توصيه اشاره مي شود :
1- تلاوت آيه نور توسط والدين ، قبل از بارداري و توسط زن در ايام بارداري ضروري است .
2- خوردن گلابي
الف ) خوردن گلابي توسط پدر ، سبب زيبايي فرزند مي شود .
ب) به زنان باردار گلابي بدهيد که فرزندان را نيکو و زيبا مي کند .
پ) به زنان باردار گلابي بدهيد که اخلاق فرزندانتان را نيکو مي کند .
ت) خوردن گلابي مايه قوت قلب ، پاکي معده ، صفاي دل ، دليري و زيبايي بچه مي شود .
ث) گلابي قلب را جلا مي دهد و دردهاي درون را به اذن حق شفا مي بخشد.

در کتاب کافي از امام صادق (ع) نقل شده : ايشان در حالي که به کودکي زيبا مي نگريست فرمود : بايد پدر اين پسر بچه ، گلابي خورده باشد
همچنين روايت شده است که پيامبر (ع) گلابي اش را تکه کرد و به جعفر بن ابي طلالب داد و به او فرمود : بخور ! همانا گلابي رنگ را جلا مي دهد و فرزند را نيکو مي گرداند .
3- خوردن کاسني :
الف) کاسني براي افزايش فرزند مفيد است .
ب) خوردن کاسني آب کمر را افزايش داده و فرزند را نيکو و ذکور بودن را ولد زياد مي کند .
پ) خوردن کاسني باعث زيبايي فرزند و ازدياد در پسر آوردن مي شود
ت) زياد خوردن کاسني سبب افزايش دارايي و تولد فرزند پسر خواهد شد
4- خوردن قاووت به پدر و مادر توصيه شده است :
الف) خوردن سويق توسط والدين موجب قوت در فرزند و نبودن کودني و سبک مغزي و ناداني
در او مي شود
ب) خوراندن سويق به کودک جهت تقويت و روياندن گوشت و مجکم کردن استخوان بسيار
مفيد است
در روايت آمده است ، مردي به امام صادق (ع) عرض کرد : اي پسر رسول خدا ، فرزندي به دنيا مي آيد که در او ضعف و سبک سري است . حضرت فرموند : چرا قاووت نمي خوري ؟ آن را بخور و خانواده ات را هم به ان سفارش کن . به درستي که قاووت ، گوشت را مي روياند و استخوان را محکم مي کند و فرزندي از تو به دنيا نمي آيد مگر اينکه قوي باشد
5- سفارش به خوردن انار:
الف) خوردن انار شيرين فرزند را نيکو مي کند.
6- کندور
الف) خوردن کندور توسط زن باردار باعث زيادي عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خشخو و نيکو شدن دختر مي شود .
در حديثي آمده است : به زنان حامله کندر بخورانيد ، بدرستي که طفل در شکم مادر کندر غذاي او مي شود ، دلش محکم و تحملش زياد مي شود.


دعا براي فرزندار شدن


1- نقل شده که امام صادق (ع) که فرموده اند درسجده اين دو آيه را بخوانيد :
رب هب لي لدنک ذريه طيبه انک سميع الدعا ، رب لا تذرني فردا و انت خيرو الوارثين .
2-در صبح و شام هفتاد مرتبه سبحان الله ، ده مرتبه استغفرالله ربي و اتوب اليه و سپس نه مرتبه سبحان الله و يک مرتبه استغفرالله ربي و اتب اليه گفته شود .
البته دعاهاي ديگري است که مي توانيد به کتاب کليدهاي بهشت مراجع کنيد


در حين آميزش هيچ يک از يا مرد مست نباشد و الکل مصرف نکرده باشند ؛ چون موجب کمبود ويتامين
d مي شود و در نتيجه استخوان بچه نرم مي گردد.
دکتر وازن معتقد است اگر طفل خرفت و کم هوش پيدا کرديد و توانستيد در اطراف وضع پدري يا مادري او اطلاعات صحيحي کسب کنيد ، به اين نتيجه خواهيد رسيد که يکي از والدين هنگام تشکيل نطفه مست بوده است.
همچنين نوع غذا (از نظر حرام يا حلال بودن ) اثر فراواني در فرزند دارد که لازم است در اين زمينه نيز نيز توجه کافي صورت گيرد .

حالات پدر و مادر
درپي رواياتي که بيانگر تاثيرات ، به پدران و مادران سفارش شده است که در حين نزديکي با وضو بوده و به ياد خدا باشند. بديهي است ياد خدا موجب آرامش قلب مي شود و در فرزند اثر مثبتي خواهد داشت . همچنين رغبت و ميل قوي جنسي زوجين ، در زيايي جنين و هوشمندي وي اثري قطعي خواهد نهاد . ترس و اظطراب والدين به هنگام عمل زناشويي ، بدترين تاثير را بر روي طفل مي گذارد ؛ همانگونه که آرامش خاطر پدر و مادر ، تاثير بس نيکو در فرزند مي نهد .
تاثير خستگي زياد ، روي جنين کاملا محسوس است و او را ضعيف و رنجور مي کند .در حديثي از معصومين (ع) نقل شده است که فرموده اند : در شبي که از مسافرت بر مي گرديد و همينطور در شبي که مي خواهيد به مسافرت برويد ، نزديکي نکنيد .
در ساعات اوليه شب با جسمي خسته و شکمي پر ، آميزش صورت نگيرد ، بلکه در ساعات پاياني شب که خستگي جسم تا حد زايل و شکم نيز خالي شده انجام شود . تجربه نشان داده است فرزنداني که نطفه آنها در ساعات پاياني شب منعقد مي شود از هوش بيشتري برخوردارند.
از امام صادق نقل شده که فرمودند: در شب ، زفاف کنيد و در روز وليمه دهيد .
عوامل طبيعي و تاثير آنها بر روي بدن
1- اشعه گاما : جنس اشعه گاما از زرات انرژي بوده و از اين رو خاصيت نفوذ آن بسيار زياد است . اين اشعه مضر ، در نور خورشيد وجود دارد و اثرات منفي زيادي بر سلولهاي اوليه دارد که تقريبا بعد از سي سال ظاهر مي شود .
نقل شده که حضرت رسول اکرم (ع) به علي (ع) فرمودند : يا علي در مقابل نور خورشيد مجامعت مکن مگر اينکه پردهاي بياويزي که شما را بپوشاند ؛ زيرا اگر در آن جال فرزندي به وجود آيد ؛ هميشه در حال پريشاني و فقر است تا بميرد .
2- اشعه ماورا بنفش :اين اشعه داراي فوائد و مضراتي است . از آن جمله تغييراتي است که بر روي نسل و نژاد ايجاد مي کنند .
3- اشعه مجهول : اين اشعه از کرات ديگر به زمين مي رسد ؛ البته بنا به موقعيت فصول سال؛ فشارهوا ؛ رطوبت ، خشکي ، کسوف ،خسوف و غيره . در روايات هم بدست مي آيد که از جمله اوقات مکروه براي جماع ، هنگام کسوف و خسوف و بادهاي تند و زلزله است .

اوقاتي که عمل جماع و نزديکي مطلوب است
1- شب دوشنبه که در پي آن ،احتمال دارد فرزند، حافظ کتاب خدا و راضي به آنچه خداوند برايش قرار داده بشود
2- شب سه شنبه که احتمال دارد در اثر آن بعد از سعادت اسلام ، شهادت روزي او مي شود ، خداوند او را با مشرکين عذاب نمي کند ، دهانش خوشبو ، دلش رحيم و جوانمرد خواهد بود و زبانش از دروغ و غيبت و تهمت پاک مي ماند .
3- شب پنج شنبه که در پي آن ،احتمال دارد حاکمي از حکما و يا عالمي از علما بشود.
4- روز پنج شنبه هنگام زوال ( اذان ظهر ) که در پي آن شيطان به او نزديک نگردد تا پير شود و سلامتي دين ودنيا روزي اش خواهد بود .
5- شب جمعه که در پي آن ،احتمال دارد بچه خطيب و سخنگو بشود .
6- روز جمعه بعد از عصر که احتمال دارد آن فرزند از دانايان مشهور شود .
7- شب جمعه بعد از نماز عشا که اميد است آن فرزند شبيه والدين باشد
8- شب اول ماه رمضان

اوقاتي که عمل جماع مکروه است

1- در ميان طلوع فجر و طلوع خورشيد
2- بعد از غروب تا رفتن سرخي طرف مغرب
3- شب خسوف و روز کسوف
4- شب و روزي که در آن بادهاي سياه ، سرخ يا زرد بوزد .
5- هنگام زلزله
6- در اول ماه (غير از ماه رمضان ) ، نيمه ماه و آخر ماه .( ماههاي قمري )
7- هنگامي که آفتاب طلوع مي کند و زرد باشد .
8- بعد از ظهر ؛
9- شب عيد فطر که فرزند الکثير الشر خواهد بود .

دوران بارداري
در حديثي از رسول اکرم (ع) نقل شده که فرمودند : اي حولا قسم به کسي که مرا به حق پيامبر و فرستاده و بشارت دهنده و بيم دهنده ، برانگيخته ، هيچ زني نيست که از همسرش باردار گردد مگر اينکه در سايه خداوند عزوجل باشد تا اينکه درد زايمان به او برسد که به ازا هر دردي خداوند به او ثواب آزاد کردن بنده مومني را مي دهد .
انسان براي زن دنيايي بسيار زيبا ايجاد کرده است ، دنيايي که همه افراد آن ، بايد به مادر احترام گذاشته و تعظيم کنند . حتي احترامي فراتر از . از نظر پاداش اخروي نيز در روايات آمده است که زن در دوران حمل همچون مجاهد في سبيل الله است و اگر در حين زايمان بميرد اجر شهيد را دارد و يا اينکه ((بهشت زير پاي مادران است )) .

نامگذاري ماههاي جنين
خداوند در سوره مومنون مي فرمايد : و به يقين انسان از عصاره اي از گل آفريديم . سپس او را نطفه اي در جايگاهي استوار قرار داديم . آنگاه نطفه را به صورت عقله در آورديم . پس آن عقله را مضغه گردانيديم ، و آنگاه مضغه را در استخوانهايي ساختيم ، بعد استخوانها را با گوشتي پوشانديم ، آنگاه (جنين را در ) آفرينشي ديگر پديد آورديم . آفرين بر خدا که بهترين آفرينندگان است .

نامگذاري کودک: بهتراست قبل از تولد يعني قبل از چهار ماه و ده روز انتخاب شود. از زمان حاملگي دو نام براي جنين بايد انتخاب شود که اگر دختر بود يکي از نام ها و اگر پسر بود نام ديگر به وي داده شود.
پيامبر فرمود : بچه ها را در شکم نامگذاري کنيد اگر نمي دانيد پسر است يا دختر دو نام براي او بگزاريد اگر سقط شود و نامي نداشته باشد در قيامت از پدر مواخذه کند پيامبر جنين حضرت فاطمه را پيش از تولد محسن ناميد.

توصيه هايي که مخصوص هر ماه بيان شده
ماه اول : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره يس و الصافات بخواند وبه شکم بدمد .و روزهاي جمعه از قبل از صبحانه انار ميل کند و قبل از طلوع آفتاب ،و هر روز بر 2 عدد خرما سوره قدر بخواند و آن را ناشتا بخورد .
ماه دوم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الملک بخواند. روز پنجشنبه 140 مرتبه و روز جمعه صد مرتبه صلوات با عجل فرجهم بگويد .هر روز 2 عدد عناب سوره توحيد بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه سوم : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره آل عمران بخواند. هر روز بعد از نمازها 140 مرتبه صلوات بفرستد. هر روز بر 1 عدد سيب آيه الکرسي بخواند و آن را ناشتا بخورد .
ماه چهارم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الدهر بخواند در تمام نمازها در يک رکعت سوره قدر تلاوت کند و هر روز بر دو انجير سوره والتين بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه پنجم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره الفتح را تلاوت کند . و در يک نماز سوره النصر بخواند
و هر روز يک عدد تخم مرغ سوره حمد بخواندو آن را ناشتا بخورد
ماه ششم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره واقعه بخواند . شبها در يک نماز سوره التين تلاوت کند
و هر روز بر يک انار را پس از خواندن سوره فتح ناشتا بخورد
ماه هفتم : : روزهاي پنج شنبه و جمعه سوره يس و تبارک بخواند. روزي 140 مرتبه صلوات بفرستد.
و هر روز بر يکعدد به سوره يس بخواند و آن را ناشتا بخورد.
ماه هشتم:
روزهاي شنبه بعد از نماز صبح سوره قدر ، ده مرتبه
روزهاي يک شنبه بعد از نماز صبح سوره والتين ، دو مرتبه
روزهاي دوشنبه سوره يس
روزهاي سه شنبه سوره فرقان
روزهاي چهار شنبه سوره دهر
روزهاي پنجشنبه سوره محمد
روزهاي دوشنبه سوره الصافات
از خوردن ماست شيرين و عسل کوتاهي نکند . هر روز جمعه ناشتا انار شيرين ميل کند . در صورتي که ضرر ناشته باشد ، هفته اي يک بار سرکه بخورد.
ماه نهم : بهتر است غذاي او کباب باشد . ادويه نخورد . خرما ميل کند . براي سلامتي امام زمان (ع) گوسفندي را ذبح کرده از آن بخورد . در نماز ظهر يا عصر سوره والعصر و الذاريات بخواند . در روزهاي پنجشنبه سوره حج و در روزهاي جمعه سوره فاطر را تلاوت کند . هر روز مقداري را برود . به عکس و آينه کمتر نگاه کند . هر روز بر مقداري شير و خرما سوره دهر بخواند و آن را ناشتا بخورد.

مطالب مربوط به کتاب ريحانه بهشتي مي باشد ( با کمي دخل و تصرف )

منبع : www.askdin.com

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چه زمانی زنان جنب میشوند

احکام شرعی زناشویی

زمانبندی آمیزش برای بارداری

این مطلب در تاریخ 2015-04-22 09:06:24منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
80251





نظر شما در مورد مطلب احکام شرعی در زمینه بارداری و تولد فرزند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا پسرها قصد ازدواج ندارند
چرا پسرها قصد ازدواج ندارند

اینگونه رفتار کنید رابطه موفقی نخواهید داشت
اینگونه رفتار کنید رابطه موفقی نخواهید داشت

تاثیر آجیل بر اسپرم و میل جنسی مردان
تاثیر آجیل بر اسپرم و میل جنسی مردان

بهداشت جنسی در مردان
بهداشت جنسی در مردان

زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند
زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند

دختران فراری امروز زنان روسپی فردا
دختران فراری امروز زنان روسپی فردا










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9864

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287627

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام