پاسخ به سوالات زناشویی شرعی-بخش یازده

پاسخ به سوالات زناشویی شرعی

پاسخ به سوالات زناشویی شرعی سری یازدهم، پاسخ به سوالات شرعی کاربران عضو سایت تنظیم خانواده

سوال نام مرجع تقلید پاسخ

باسلام بعرض میرسانم خانمی سیده9سال است یایسه شده واکنون57سال دارد ایابرای ازدواج موقت بایدعده نگه دارد.اگربله چند روز

آیت الله خمینی

به نام خدا و با سلام- در صورت يائسگي نگه داشتن عده لازم نيست.

سلام.....خسته نباشید..میخواستم بدونم که آیا بلریان روی انگشتر هم برای مرد حرام است یا اینکه چون سنگ هست حرام نیست؟ دومین سوالم هم اینه که من و همسرم(صیغه ایم) قرار بود 29 مرداد یا 1 شهریور عقد کنیم ...ولی در اینترنت خواندم که این تاریخ قمر در عقرب هست....میخواستم ببینم درسته ؟ و اینکه شما مذمتی در ازدواج در این ایام میدونین؟

آیت الله وحید خراسانی

به نام خدا، سلام- هيچ سنگي از جمله سنگ برليان براي مرد حرام نيست به شرط آن که روي زيورآلات طلا استفاده نشود. ازدواج و انجام کارها در زمان قمر در عقرب مکروه بوده و بهتر است صورت نگيرد و ممکن است عواقب دلخواه را به دنبال نداشته باشد.

با عرض سلام بنده 6 ماهه که ازدواج کردم و با خانومم تو عقد هستیم بعد یک هفته از عقدمون بنا به درخواست خانواده ام از همسرم درخواست نامه سلامت بکارت کردم در ابتدا ایشون سر باز زد و گفت ما رسم نداریم ولی با اصرار من قبول کرد و رفتیم معاینه نتیجه معاینه متاسفانه نشون داد ایشون بکارت ندارند (بعد ها با تفحص بیشتر فهمیدم در دوران دبیرستان با پسری دوست بوده) اما من بدلیل علاقه به ایشون صداشو در نیاوردم و فقط بهش گفتم شما دختر نبودی!!! سوالی که اینجا مطرحه اینه که با توجه به عدم داشتن بکارت، آیا از نظر شرعی ایشون از من مهریه شون رو طلبکار هستند؟؟؟؟ با تشکر

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- اگر داشتن بکارت شرط ضمن عقد بوده باشد شما تنها مي‌توانيد بدون پرداخت مهريه همسرتان را طلاق دهيد. ولي اگر از اين شرط گذشت کرده و به ازدواج ادامه داديد مهريه يه زن تعلق مي‌گيرد.

با سلام خدمت شما همکار گرامی اگه شغلی خیلی موافق شئونات اسلامی نباشد« اموزش رقص» درامدش حرام است؟ ممنون

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام، انسان مالک درامد ناشي از مشاغل حرام نيست و نمي‌تواند در آن‌ها دخل و تصرف کند. لذا علاوه بر اين که اصل درامد حرام است تصرف در آن نيز حرام مي‌باشد. به فتواي آيه الله مکارم رقص حرام است مگر رقص زن براي شوهر و يا بالعکس. بنابراين با توجه به اين که آموزش رقص تماماً جنبه عملي دارد و بايد زن در حضور زن و مرد در حضور مرد رقيصيده و آموزش داده شود بنابراين آموزش نيز حرام مي‌باشد و درامد آن مشمول مسئله مذکور است.

با سلام .. حکم پاچه خواری و چاپلوسی چیست؟آیا کسی که از این طریق به موقعیت و منفعتی میرسد و یا پولی بدست می آورد، از نطر شرعی حکم آن چیست؟ با تشکر از شما

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام- اگر چاپلوسي همراه با دروغ و نسبت دادن صفات غير واقعي به شخصي باشد قطعاً حرام است. اگر چاپلوسي باعث تأييد کارهاي خلاف شرع طرف مقابل شود و يا او را بر انجام کارهاي خلاف شرع تشويق کند قطعاً حرام است. اگر چاپلوسي باعث تضييع حق ديگران شود باز هم حرام است. اگر چاپلوسي باعث شکسته شدن حرمت شخص گوينده شود جايز نيست. اگر چاپلوسي باعث شود که انسان در جايگاهي قرار گيرد که صلاحيت آن را ندارد جايز نيست و درامد آن نيز حرام و يا حداقل شبهه‌ناک است و ... ولي اگر چاپلوسي داراي شرايط ذکر شده نباشد و از آن مالي به دست آيد، حرام نيست و عملي به شدت مذموم و نکوهيده است و سزاوار نيست که مسلمان خود را خوار و خفيف نمايد.

باسلام آیا آبی که از واژن که سفید وغلیظ است نیازی به غسل دارد واگردارد نام آن چیست

آیت الله خمینی

به نام خدا و با سلام- زنان به دو طريق جنب مي‌شوند. اول از طريق دخول آلت تناسلي مرد در واژن و يا مقعد و دوم از طريق بيرون آمدن مايع از واژن هنگام رسيد به اوج لذت جنسي

باسلام من دختر خالم رو دوست دارم برا این که به گناه خود ارضایی نیفتم باهم رابطه داشتیم ولی دخول اصلا نبوده مشکل هست اگر پشیمان شوم جای بخشش گناه هست

آیت الله خامنه ای

با سلام و احترام- بله همواره راه توبه و بازگشت باز بوده و خداوند توبه کنندگان را دوست دارد. ضمن اين شما چندي پيش علاقه خود به دختر خاله‌تان را مطرح کرده و عنوان نموديد که فقط از طريق پيامک با هم در ارتباط هستيد و بنده هم به شما هشدار دادم که مراقب باشيد تا در دام گناه نيفتيد که متأسفانه گوش شنوايي نبود. به پاسخ سؤال 160مراجعه فرمايي. در ثاني توصيه مي‌کنم هيچگاه گناه خود را توجيه نکنيد که به نوعي فريبکاري است.

با سلام و خسته نباشید ، من دختر 26 ساله مجرد می باشم خواستگارهایی داشتم ولی بنا به دلایلی جور نشده چند وقت پیش برای کاری به شهرستان رفته بودیم که فهمیدیم دعانویسی در آنجا حضور دارد که مردم از ایشون تعریف میکردن مادرم مرا به آن جا برد دعانویس گفت بختم خود به خود بسته شده از مادرم پرسید اخلاق دخترتون تنده ؟ اگه تنده به خاطر همین بختش بسته شده مادرم از ایشون دعا گرفتنو ..... حالا سوالم اینه آیا حرفهای دعا نویس را باید باور کنم یا نه ؟ خودم چند جا مطالعه کردم که به ندرت ممکنه بخت یه دختر رو براثر سحرببندن و خود به خود نمیشه . لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- دعا در زندگي انسان نقش مهم و غير قابل انکاري دارد ولي اين بدان معنا نيست که هر کس بتواند با دعا در زندگي انسان مؤثر باشد. نيت، صفات دروني و بسياري جنبه‌هاي ديگر در دعا نقش دارند. بيشتر کساني که ادعاي دعانويسي و رفع مشکلات را دارند شياداني بيش نيستند. شما به هيچ عنوان به حرف اين گونه افراد توجه نکنيد و به خدا توکل نماييد و مطمئن باشيد بخت هيچ کس بسته نخواهد شد. با اتکال و اعتماد به خدا همه چيز قابل حل است و کوچک‌ترين و بزرگ‌ترين حاجات خود را از خدا و با واسطه قرار دادن ائمه عليهم السلام و ديگر آبرومندان مطالبه نماييد. پاک بودن و طلب همسر خوب از خدا و هم‌چنين عدم ايراد بي جا از مهم‌ترين عوامل تسهيل در امر ازدواج هستند. ضمناً به پاسخ شماره 181 نيز مراجعه نماييد.

به نام خدا سلام رابطه با همسر از راه مقعد بدون دخول و فقط برای لذت وارضا ایا جایز هست یا خیر

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- به پاسخ شماره 179 مراجعه نماييد.

با سلام جوانی 20 ساله هستم و تا حدودی معتقد به دین اما همواره گناه ها و همبستر شدن های همسن هایم را با دختران دیگر ک میبینم واقعا تحت عذاب هستم !نمیدانم به چه کسی پناه ببرم درست است ک خدا به ادم عقل و شعور داده ک درست انتخاب کند ! اما خدا ک نمیاد و دست ی دختر پاک رو تو دست ما بگذاره !! پس تکلیف ما چیست ؟ تکلیف این بی اعتمادی ک در ما به وجود امده!ک حتی بعضی وقتا به فکر گناه هم می افتیم ....!!!لطفا راهنمایی کنید

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- درست است که دختر و پسر پاک کم کم دارند کيميا مي‌شوند، ولي هنوز هستند دختران و پسراني که پاک و طاهرند. پيشنهاد مي‌کنم در هر فرصت و مخصوصاً در قنوت نمازها دعاي «ربنا آتنا في الدنيا حسنه و في الآخرة حسنه و قنا عذاب النار» را زياد بخوانيد و از خدا همسر خوب طلب کنيد. خواتدن نماز شب نيز در اين زمينه خيلي مؤثر است. خواندن قرآن و انجام به موقع فرايض و عدم همنشيني با اين دوستان از مؤثرترين اقدامات پيشگيرانه است. خداوند به نيکوکاران وعده پاداش و کمک داده است. به خدا توکل کنيد و در صورت امکان هر چه سريع‌تر نسبت به ازدواج اقدام کنيد که خداوند شما را از نظر مالي نيز کمک خواهد کرد. گفته شده که دو قرض زود ادا مي‌شود يکي قرض بابت ازدواج و ديگري بابت خريد خانه. البته مشروط بر اين که از حد اعتدال خارج نشوند.

بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم تقریبا در تمام کشورها و از جمله در کشور ما پدیده شبکه های اجتماعی اکثر اقشار جامعه را درگیر خود کرده است؛ محتوای نامناسب و صرف وقت برای همه استفاده کنندگان ؛ فاصله و اختلاف بین اعضای خانواده برای خانواده ها از جمله خطرات و مشکلاتی است که این شبکه ها به ارمغان آورده اند . در این میان هستند خانواده هایی که یکی از اعضاء آن (زن یا مرد یا فرزند) علاقه ای به سرگرم شدن با این شبکه ها ندارند و این باعث احساس تنهایی و افسردگی برای این عده شده است اعتیاد وسواس گونه برخی ؛ به جایی میرسد که از انجام وظائف روزمره سرباز زده و مشکلات بیشتری برای بقیه ایجاد میکنند از جمله ای وظایف امر حیاتی زناشویی(اعم از عاطفی و جنسی) است که میتواند در صورت سرکوب و یا کم محلی اختلافات جدی در خانواده ها ایجاد کند حال سوال من این است که در صورت بروز چنین مشکلی ایا مرد میتواند ازدواج موقت نماید؟ لازم به ذکر است که من خودم همه راه ها از جمله استمداد از مشاوره های متعدد برای حل این مشکل را انجام داده ام و نتیجه ای نگرفته ام و باز هم لازم به تذکر است که چرا نهاد های مربوطه کاری برای این معضل بزرگ که جامعه را به سوی انحطاط می کشاند نمی کنند؟

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- در اسلام براي ازدواج موقت مردان هيچ شرط و يا شروطي عنوان نشده است. البته لازم به توضيح است که ما در اين بخش صرفاً از ديد فقهي و احکام صادره توسط مراجع عظام تقليد به پرسش‌ها نگاه کرده و به ساير جنبه‌هاي آن کاري نداريم. مثلاً همين ازدواج موقت در جامعه طرفداران و مخالفين فراواني دارد که بحث آن به مجلس هم سرايت کرده است. ما در اين جا فقط از نظر فقهي و فتوايي اظهار مي‌نماييم که هر مرد مسلمان مي‌تواند بدون محدوديت و البته در چهارچوب احکام صادره براي آن ازدواج موقت نمايد و به آثار مثبت و يا منفي آن کاري نداشته که اين موضوع را بايد ساير دوستان به بحث و بررسي بگذارند. اين مطلب را از آن جا يادآوري کردم که بنده در اين مقام هيچ گونه نظر موافق و يا مخالفي نسبت به اين امر نداشته و فقط به انتقال احکام و فتاوا مي‌پردازم.

به نام خدا سلام رابطه با همسر از راه مقعد بدون دخول و فقط برای لذت وارضا ایا جایز هست یا خیر

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام - اگر زن راضي باشد مکروه است و اگر راضي نباشد حرام است.

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

پاسخ به سوالات زناشویی شرعی - بخش دهم

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-09-05 08:55:01منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
29761





نظر شما در مورد مطلب پاسخ به سوالات زناشویی شرعی-بخش یازده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج فامیلی
ازدواج فامیلی

نقش عوامل جسمانی و ژنتیکی در ازدواج
نقش عوامل جسمانی و ژنتیکی در ازدواج

بهترین شوینده برای از بین بردن کرونا
بهترین شوینده برای از بین بردن کرونا

چطور بفهمیم سرما خوردیم یا آنفولانزا گرفتیم
چطور بفهمیم سرما خوردیم یا آنفولانزا گرفتیم

راز قدرت ذهن خوانی در زنان
راز قدرت ذهن خوانی در زنان

مردان زنان با آرایش دوست دارند یا بدون آرایش
مردان زنان با آرایش دوست دارند یا بدون آرایش










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15238

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293001

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام