سوالات زناشویی شرعی - بخش دوازده

سوالات زناشویی شرعی

سوالات زناشویی شرعی - سوالات جنسی شرعی- سوالات شرعی زناشویی،احکام شرعی زناشویی

سوالات ذیل توسط کاربران عضو سایت تنظیم خانواده از بخش شرعی مطرح شده ، جهت ارسال سوال نیاز به عضویت در سایت می باشد

سوال سوال سوال

سلام بنده مدتی عقد هستم، و با همسرم معاشقه داریم، هنگام معاشقه احساس میکنم از من رطوبتی بیرون میزند،آیا نیاز به غسل هست؟؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام، در صورتي که بيرون آمدن رطوبت اگر همراه با اوج لذت جنسي باشد، غسل واجب مي‌شود.

ببخشید پیرو سوال قبلی ام،وقتی من ۳۳سالمه مگر بالغ و رشیده محسوب نمیشه؟!!خوب وقتی شرایط ازدواج فراهم نیست با خلاهای روحی و روانی و جنسی باید چیکار کرد؟!!به هر حال این نیاز وجود داره،چه پاسخی باید به اون داد،آیا باید خودارضایی که یک فعل حرام است رو انجام داد؟!!مطمئنا در جامعه ایران هیچ پدری به دخترش اجازه صیغه نخواهد داد!!!!

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام، هر دستوري که از جانب خدا مقرر شده مطمئناً خير و صلاحي در آن نهفته است. در صورتي زن باکره براي ازدواج نياز به اذن پدر ندارد که اولاً سن او از سن معمول و رايج در جامعه براي ازدواج گذشته باشد. ثانياً به بلوغ فکري رسيده باشد. از نظر مالي توانايي اداره خود را داشته و مستقل باشد. در حالي که سن شما از سن ازدواج رايج در جامعه نگذشته است. از طرفي ما توصيه به تقوا و خويشتن داري شده‌ايم. اگر شرايطي براي برطرف شدن يکي از نيازهايمان وجود نداشت نبايد به راحتي تن به گناه بدهيم و يا حتي فکر آن را به ذهنمان راه بدهيم.

سلام .من 34سالمه .با یه اقایی بعضی وقتا صیغه میشم .مثلا ماهی 18روز .برا عقد دائم با خواستگارم باید غده نگه دارم؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام، بايد عده نگه داريد.

با سلام و تشکر از سایت خوب شما من دختری ۳۳ساله هستم که ازدواج نکردم،و فعلا مورد مناسب برای ازدواج ندارم،من گاهی نیاز جنسی شدید دارم ،تقریبا دوسال پیش با آقایی آشنا شدم که از همسر خود جدا شدند و یه پسر بچه کوچک دارند که پیش مادرشون هستند،این آقا از نظر مالی اصلا شرایط ازدواج ندارن،اما آدم خوبی هستند،من ارتباط محدودی با ایشون داشتم،اما یه مدت ازشون دور شدم،برای اینکه اگر شرایط ازدواج پیش اومد دنبال ازدواج برم،اما خوب فعلا خبری نیست،من باکره هستم و ایشونم از این نظر مطمئن هستن که به من آسیبی نرسونن،بنظر شما اگر من برای برآورده شدن نیاز جنسی و عاطفی با این آقا ارتباط داشته باشم ایرادی داره؟! تا وقتی که مورد مناسب ازدواج برام پیش بیاد.آیا از نظر شرعی ایرادی وجود داره اگر بین خودمون صیغه محرمیت بخونیم؟!!

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام، چون شما باکره هستيد، بايد براي ازدواج اجازه پدر يا جد پدري را داشته باشيد. در غير اين صورت ازدواج شما باطل و مرتکب فعل حرام شده‌ايد.

با عرض سلام آیا در زمان صدر اسلام هم بیماریهایی که مرتبط با مسایل جنسی است مثل ایدز و سیفلیس و ...وجود داشته یا نه اگر بفرمایید نه این سوال پیش می آید که چطور چنین چیزی ممکن است و اگر این بیماریها وجود داشته و مثلا در علم امروز ویروسشان و راه های آلودگی و پیشگیری آنها کشف شده سوال این است که آن زمان که مثل امروز کاندوم وجود نداشته پس چگونه زن و مرد -بخصوص زن و شوهر شرعی-از بروز این بیماریها و مبتلا شدن به آن جلوگیری می کردند و آیا در روایات چیزی ذکر شده که خود چهارده معصوم هنگام جماع با همسرانشان از روش خاصی برای جلوگیری از این بیماریها استفاده میکردند یا اینکه با توجه به آیه تطهیر این ذوات مقدسه حتی اگر از ابزار خاصی برای جماع استفاده نمی کردند هیچ مشکلی برایشان پیش نمی آمد با تشکر

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- بسياري از امراض، جديد هستند و قبلاً وجود نداشته‌اند. مثلاً ايدز مربوط به دهه هشتاد ميلادي است و قبل از آن شناخته شده نبود. در احاديث و روايات آمده هنگامي که در بين انسان‌ها گناهان جديد شايع مي‌شود، خداوند نيز امراض و بلاياي جديدي را بر آن‌ها نازل مي‌کند. در احاديث و روايات و سيره ائمه موردي براي کنترل جمعيت برخورد نکرده‌ام. گو اين که در زمان‌هاي قديم موضوع کنترل جمعيت اصلاً رايج نبوده و از افتخارات مرد داشتن فرزندان زياد بوده و جزو سرمايه‌هاي آن شخص محسوب مي‌شده است. زيرا آن قدر مرگ و مير زياد و اميد به زندگي پايين بوده که در صورت کنترل جمعيت، نسل انسان در خطر انقراض قرار مي‌گرفته ولي اکنون که با پيشرفت علم، درصد اميد به زنذگي بالا رقته، موضوع کنترل جمعيت به موضوع مهمي تبديل شده است.

در رابطه زناشویی گاهی وقتها ترشحاتی غیر از منی از بدن مرد و ترشحاتی از بدن زن خارج می شود آیا پاک است؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- ترشحات خارج شده از مرد اگر استبراء از ادرار صورت گرفته باشد پاک است. در زن هم اگر ترشحات مني نباشد کلاً پاک مي‌باشد.

با سلام بعد از پاره شدن پرده بکارت معمولا خونریزی صورت می گیرد، من بیشتر از یک هفته است که خونریزی دارم و در نزدیک به زمان قاعدگی هم نیستم، حکم نماز و روزه برای این ایام چیست؟ برای هر بار نماز خواندن نیاز به غسل هست؟

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- با توجه به طولاني بودن جواب اين سؤال خواهشمند است به آدرس زير مراجعه فرماييد. www.beheshtdl.ir

با سلام و خسته نباشید. می خواستم بدونم مایعی که هنگام معاشقه از آلت خانم ها بیرون میاد حتی بدون آنکه دخول صورت گیرد آیا حکم منی را دارد و باید غسل را انجام داد؟ با تشکر

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام- خانم‌ها فقط از دو طريق جنب شده و غسل جنابت بر آنان واجب مي‌شوند: 1. دخول آلت مردانه در واژن و مقعد آنان 2. بيرون آمدن مايع هنگام اوج لذت جنسي پس اگر مايعي بدون اوج لذت جنسي بيرون بيايد و يا اوج لذت جنسي بدون خروج مايع باشد (به شرط عدم دخول آلت مردانه) آنان جنب نشده و غسل جنابت بر ايشان واجب نيست.

کد سوال 214 هستم..با توجه به احادیثی که در خصوص نگاه کردن به عورت زن و کوری فرزند وجود دارد وقتی مرد بخواهد آلت خود را وارد واژن زن کند اگر نیاز باشد که نگاه کند و از درست انجام دادن کار خویش مطمئن شود آن وقت چه کار باید بکند؟وسوال بعدی اینکه نزدیکی کردن در زمانی که غسل برگردن انسان باشد چه حکمی دارد؟ و اگر مرد قبل از نزدیکی و با دیدن بدن همسرش منی از او خارج شود و جنب شود آیا چون نیاز به غسل دارد دیگر نمی تواند با همسرش نزدیکی کند و یا اینکه زمانی که مرد با معاشقه باعث ارگاسم زن و خروج منی از او شود و غسل بر او واجب شده باشد در آن حالت می تواند با او نزدیکی کند؟ و یا اینکه در یک رابطه مرد یک بار به ارگاسم رسیده است و منی از او خارج شده و دوباره بخواهد ادامه دهد آیا چون غسل بر او واجب شده دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد؟مرجع تقلید همسرم آقای بهجت است

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- به نظر مي‌رسد کراهت نگاه کردن به عورت زن در طول مدت عمل زناشويي و زمان زياد است و نه لحظه کوتاه دخول (الله اعلم). نزديکي کردن هنگام جنابت مکروه است ولي هيچ منع شرعي ندارد. يعني حرام نيست و بهتر (مستحب) است غسل کرده و دوباره نزديکي انجام شود و يا حداقل اين که تيمم بدل از غسل انجام گيرد.

با سلام من خود ارضایی داشتم و غسل نمودم آیا با همان غسل می توانم بدون وضو نماز بخوانم ممنون

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- بله مي‌توانيد بدون وضو نماز بخوانيد.

آیا برای زن و شوهر محدودیتی جهت دیدن بدن یکدیگر و لمس آن وجود دارد؟ آیا می توانند کاملا برهنه کنار هم باشند؟با توجه به این که مرجع تقلید شوهرم آقای بهجت است.

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام، هيچ محدوديتي براي همسران در ديدن و يا لمس بدن يکديگر وجود ندارد و مي‌توانند کاملاً برهنه و عريان کنار هم بوده و از هم لذت ببرند.

جوان ۳۴ساله هستم , کارمند. به دلیل نگهداری از والدین مسن ,امکان ازدواج برایم مهیا نیست. مشکلی بلحاظ مالی ندارم , صرفا ازدواج را خودخواهی میبینم در شرایط بیماری والدینم... راهنمایی بفرمایید

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام، دوست عزيز، نگه‌داري و سرپرستي از پدر و مادر از اهم وظايف و تکاليف فرزندان است که خداوند و وجدان بر عهده آنان گذاشته است. چرا که اينان تمام هستي و سرمايه بي‌بديل (که همان عمر، سلامتي و ...) خود را به پاي فرزندانشان ريخته و در ايام پيري و ناتواني چشم انتظار پاسخگويي از سوي فرزندان‌شان هستند که صد البته ذره‌اي از آن را نتوانند جبران کنند. خداوند در آيات متعدد قرآن، خدمت و احسان به پدر و مادر را بلافاصله بعد از عبادت خود آورده و با اين کار بر اين مهم تأکيد فراوان کرده است. من به شما دوست عزيز غبطه مي‌خورم و بر شما هزاران آفرين و درود مي‌فرستم. مرحبا به شرف و غيرتتان. اما نکته‌اي نيز بايد در مورد ازدواج‌تان عرض کنم و آن اين که ازدواج با خدمت به پدر و مادر منافاتي ندارد و جمع بين اين دو امر امکان‌پذير است. شما مي‌توانيد در صحبت‌هاي قبل از ازدواج به روشني و وضوح جريان نگه‌داري از والدين‌تان را به طرف مقابل بازگو کرده و حتي او را به ديدن آنان ببريد تا از نزديک شرايط را ديده و در صورت رضايت و قبول شرايط‌تان به همسري شما درآيد. هستند دختران پاک طينت و خوش قلبي که حاضرند در اين امر خير شما را ياري رسانند و توشه‌هاي فراوان براي آخرت خود ذخيره کنند. در هر صورت شما هم بايد به فکر آينده و سعادت خود باشيد و مطمئناً پدر و مادر شما از اين امر استقبال خواهند کرد. فقط کافي است هنگام انتخاب همسر با چشماني باز و با هوشياري اقدام کنيد و براي جمع شدن بين اين دو مهم از خدا ياري و کمک بخواهيد که هر دو اين امور از طرف خودش تأکيد و سفارش شده است. در انتها براي پدر و مادر عزيزتان طلب طول عمر همراه با سلامتي و عاقبت به خيري داشته و از طرف بنده سلامي گرم به آن عزيزان ابلاغ فرماييد.

با عرض سلام و خدا قوت..من و شوهرم یکساله عقدیم ایشون بعداز عقد اقدام به رفتن به سربازی کردن هنوز هم تمام نشده همچنین هنوز از نظر شغلی تثبیت نشده اند و حداقل زمان عقد ما تا دو سال دیگر طول میکشد..من دلم نمیخواد تا زمانی که عروسی نکردیم رابطه جنسی دخول داشته باشیم و چندباری که همسرم این رو خواسته من امتناع کردم..میخواسم بدونم امتناع من جایز هست؟من حق این رو دارم که تا زمان عروسی خودم رو بطور کامل دراختیار همسرم قرار ندم؟ضمن اینکه من نفقه بصورت روزانه یا ماهانه از شوهرم دریافت نمیکنم ولی درکل ایشون نیازهای مادی مرا رفع میکند..ولی هنوز بیشتر خرجی من با خانواده ام است.

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام، طبق فتاواي مراجع عظام در صورتي که نفقه زن از سوي شوهر پرداخت نشود، زن مي‌تواند از تمکين خودداري کند. ولي توصيه مي‌کنم شما از راه‌هاي ديگر نيازهاي جنسي ايشان را برطرف کنيد تا از اين بابت ايشان در فشار نبوده و خداي ناکرده به گناه آلوده نشوند. (البته خودتان نيز تلويحاً بهاين موضوع اشاره کرده‌ايد) ضمن اين که مي‌توانيد از مقالات فراواني که در همين سايت و ساير منابع وجود داشته و فوايد رابطه جنسي کامل بعد از عروسي (و مضرات رابطه کامل قبل از عروسي) را برشمرده‌اند کمک گرفته و ايشان را قانع کنيد که عدم تمکين شما موضوعي شخصي نيست و معطوف به سعادت و خير هر دو شماهاست، تا ان شاءالله زندگي بهتر و خوشبخت‌تري را تجربه کنيد.

با سلام در دوران مجردی اگر بطور طبیعی جنب شویم پس از غسل می توان با همان غسل بدون وضو نماز خواند میخواهم بدانم در دروان متاهلی اگر از طریق همسر جنب شویم هم شرایط برای نماز خواندن به همان شکل است؟ تشکر

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با با سلام، مسأله 401ـ با هر غسلى مى توان نماز خواند و وضو واجب نيست، خواه جنابت باشد يا غير آن، واجب باشد يا مستحب، ولى احتياط مستحب آن است كه در غير غسل جنابت وضو بگيرد.

سلام خسته نباشید من تو اینترنت خوندم که شب های خاصی در هفته مثل چهارشنبه و همچنین روزهای اول و نیمه و آخر هر ماه نباید ارتباط جنسی داشته باشیم آیا در این روزها ارتباط جنسی حرام است ؟ شوهر من باتوجه به شرایط کاری روز چهارشنبه تا جمعه در کنار من هستن و روز چهارشنبه که میان دوست دارن ارتباط جنسی داشته باشیم ولی نگرانیم که شاید درست نباشد آیا ارتباط ما اشکالی دارد؟

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- اين موارد که گفته شده مربوط به مکروهات روابط جنسي است و حرمت ندارد.

با عرض سلام..من و شوهرم 1 ساله عقد کردیم قبلش یکسال نامزد بودیم و برای شناخت بیشتر بصورت خانوادگی رفت و امد داشتیم.من و شوهرم خیلی مایل بودیم صیغه محرمیت بخونیم ولی خانواده من اجازه نمیدادن و میگفتن نمیشه که قبل عقد محرم بشید ما هم برخلاف عقیده قلبی مان تا حدی رابطه جنسی برقرار کردیم.ولی عذاب وجدان و اینکه چرا قبل محرمیت باهم رابطه برقرار کردیم خیلی ذهنمو ازار میده.تورو خدا بگید چجوری میتونیم توبه کنیم و از خدا بخوام هردوی مارو ببخشه و تاوان اون گناه رو توی زندگی مشترک نپردازیم؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- خانم محترم، خداوند بسيار بخشنده و مهربان است. خداوند خودش ما را به توبه و بازگشت به خود فرا خوانده است. اگر به صورت حقيقي نادم و پشيمان هستيد، کافي است از ته قلب اين موضوع را در خلوت خود به خدا بگوييد و اظهار شرمندگي و خجلت کرده و طلب آمرزش کنيد. همين شرمساري از گناه و عذاب وجدان نعمتي از جانب خداست تا بندگان گنهکار را به سوي خودش بکشاند. مطمئن باشيد که خداوند از عذاب کردن بندگانش خشنود نمي‌شود و راضي به اين امر نيست، پس به سرعت توبه‌هاي حقيقي را قبول مي‌نمايد. خداوند بهشت را به بهانه مي‌دهد نه به بها، که بهاي بهشت را کمتر کسي مي‌تواند بپردازد.

با سلام خوردن آلت تناسلی مرد توسط زن که منجر به بیرون امدن منی نشه حکم غسل جنابت رو داره؟؟؟؟ در مورد تحریک زن و انگشت رو در واژن زن کردن طوری که دست با مایع واژن خیس شود ولی زن انزال نشود چطور؟ آیا زن جنب می شود؟؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- پاسخ پرسش اول منفي است. پاسخ پرسش دوم نيز منفي است. زيرا يکي از راه‌هاي جنابت زنان، اوج لذت جنسي همراه با بيرون آمدن مايع از واژن است.

باسلام.من خانم هستم. بعضي شب ها احساس انقباض ريتميك در ناحيه تناسلي دارم وبدون ايمكه خواب شهوت انكًيز ببينم.ايا اركًاسم شده ام؟ ايا خانم ها هم در خواب اركًاسم ميشوند ونياز به غسل ميشود؟

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- خانم‌ به دو طريق جنب شده و غسل بر آنان واجب مي‌شوند: 1. از طريق دخول آلت مردانه در واژن و يا مقعد 2. از طريق بيرون آمدن مايع از واژن، هنگام رسيدن به اوج لذت جنسي. در غير اين دو مورد احکامئ جنابت بر آنان جاري نيست.

با سلام و خسته نباشی من دختری 27 ساله هستم بر اثر اشتباه و نادانی با پسری دوست بودم که باهم راحت بودیم من با ایشان نه سکس از پشت و نه سکس از جلو را داشتم یکبار ایشان اب منی شو رو روی واژنم ریخت و من با پرده بکارت حامله شدم یک ماه و نیمم که سقط انجام دادیم میخواستم بدونم چه کفاره ای برای سقط باید انجام بدم؟ ایا این بچه به گردنه من حق داره الان پسره ازدواج کرده با کسه دیگه و صاحب فرزند شده ولی من هنوز ازدواج نکردم بعد از سقط و معاینه پزشک دکتر بهم گفت پرده ی بکارتت از بین نرفته با این چیزی که پیش اومده ایا من باکره به حساب میام یا زن ؟ خواهش میکنم به همه ی سوالاتم پاسخ بدید ایا الان من بخوام ازدواج کنم در حق اون پسری که میخواد بیاد خواستگاریم ظلم کردم و نباید ازدواج کنم؟

آیت الله مکارم شیرازی

به نام خدا و با سلام- سقط جنین چه مشروع و چه نامشروع حرام است. دیه جنین بر کسانی است که در سقط دست داشته‌ و چنانچه مادر با میل و اختیار خود اقدام به سقط کند، دیه بر عهده اوست و علاوه بر پرداخت دیه از گناه بزرگی که مرتکب شده به طور جدی توبه کند و با اعمال نیک آینده گذشته را جبران نماید. جنین قبل از آن که روح در آن دمیده شود دارای پنج مرحله است، نطفه، علقه، مضغه، عظام و لحم، و دیه آن بنابر احتیاط واجب به شرح زیر است: در بیست روز اوّل (که نطفه است) 15 مثقال معمولی طلا، در بیست روز دوّم (که علقه است) 30مثقال، در بیست روز سوّم (که مضغه است) 45 مثقال، در بیست روز چهارم (که عظام است) 60 مثقال و در بیست روز پنجم ( که لحم است) قبل از آن که خلقت جنین کامل شود و در شکم مادر به حرکت درآید 75 مثقال، و پس از دمیدن روح در پسر دیه کامل، و در دختر نصف دیه کامل تعلّق می گیرد. شما شرعاً لازم نيست جريان بارداري و سقط را به خواستگار خود بگوييد و چون پرده بکارت شنا زايل نشده، شما کماکان دختر محسوب شده و بايد با اذن پدر ازدواج کنيد. البته زايل شدن پرده بکارت بايد از طريق دخول و توسط شوهر شرعي اتفاق بيفتد تا اجازه پدر براي ازدواج‌هاي ديگر ساقط شود.

سلام.. آیا دیدن آلت زن توسط دکتر پوست خانم برا ی کار لیزر موهای زائد اشکال داره???

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام- ديدن آلت تناسلي فقط در مواقع اضطرار و معالجات پزشکي که راهي جز آن نباشد امکان پذير و مجاز است. ليزيک کردن موهاي زايد از موارد اضطرار محسوب نمي‌شود.

سلام اگه در حالت جنب باشیم بعد بخاطر اینکه جلو خانواده نميتونيم حمام بريم و غزل کنیم يا به هر دلیلی شرايطش نیس و باید تا فردا صبر کنیم ..حکم نمازمون چی میشه??? میشه بجاش تیمم کرد?

آیت الله خامنه ای

به نام خدا و با سلام، در حديث شريف آمده است: «لا حياء في الدين» يعني در انجام امور ديني حيا جايگاهي ندارد. پس نمي‌توان به واسطه خجالت و امثالهم واجب خدا را ترک نمود. در اين شرايط تيمم صحيح نيست. در زماني که آب براي بدن ضرر داشته باشد و يا وقت تنگ باشد و يا آب به اندازه کافي وجود نداشته باشد و ... مي‌توان تيمم کرد.

با عرض سلام و خسته نباشید. ببخشید لیسیدن آلت تناسلی توسط زن ومرد اشکال دارد؟

آیت الله سیستانی

به نام خدا و با سلام، در صورتي که مايعات ترشح شده فرو داده نشود اشکال ندارد.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

پاسخ به سوالات زناشویی بخش یازده

 

حکم شرعی خود ارضایی حین رابطه زناشویی

 

آیا ارضا کردن همسر با دست اشکالی دارد

 

 

این مطلب در تاریخ 2016-02-29 08:20:45منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
35910





نظر شما در مورد مطلب سوالات زناشویی شرعی -دوازده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دلایل محکم برای ازدواج
دلایل محکم برای ازدواج

عواقب شیفتگی در نامزدی
عواقب شیفتگی در نامزدی

ترشحات خطرناک پستان
ترشحات خطرناک پستان

داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند
داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند

چرا هر کاری می کنید باز آرامش ندارید
چرا هر کاری می کنید باز آرامش ندارید

از خیانت های همسرم خسته شدم
از خیانت های همسرم خسته شدم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15636

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293399

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام