احساس میکنم به خاطر گناهانم خدا دوستم نداره چکار کنم

احساس میکنم به خاطر گناهانم خدا دوستم نداره چکار کنم

باسلام چندوقته فک میکنم خدامنودوست نداره وبنده بدوگناهکاری ام بااینکه نمازمامومیخونم ولی حضورقلب ندارم،نمازظهروشب رو اول وقت میخونم وصبحها رو تا دوماه پیش اول وقت میخوندم ولی الان ده دقیقه قبل قضا شدن میخونم،بااینحال سعی میکنم قضانشه....دعاهامو خدابیشترشودارع برآورده میکنه برام خداروشکر حتی چنتاچیزش ک فک میکردم ب این زودیا نمیشه...وهمیشه دارم شکرخدارومیکنم ب خاطرنعمتاش و...ولی فک میکنم نکنه خداصدامودوس نداره ویابنده بدی ام ک اینجوردعاهاموبرآورده میکنه ....نمیدونم چرااینجورشدم،،همش فک میکنم قراره اتفاق بدی بیفته ک خدا منو تنبیه کنه و اینا..نمیدونم آیکارکنم ..این فکرا خیلی داره اذیتم میکنه،،انگیزه وامیدم هم داره کم میشه،ولی همیشه اینومطمعنم و بهش رسیدم ک هرچی خدابخادمیشه و خدا برابندش بسه

 

به نام خدا و با سلام، خداوند در سوره اعراف آیه 17 از قول شیطان می فرماید: ثُمَّ لَآتِيَنَّهُمْ مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَنْ شَمَائِلِهِمْ وَلَا تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ/ آنگاه از پيش رو و از پشت‏ سرشان و از طرف راست و از طرف چپشان بر آن ها مى‏ تازم و بيشترشان را شكرگزار نخواهى يافت. امام محمد باقر علیه السلام در تفسیر آین آیه می فرمایند که منظور شیطان از این که پیش رو حمله می کنم این است که آخرت و امور معنوی را در نظر آنان کم اهمیت جلوه می دهم. دوست عزیزم بدانید که که تمام این افکار شما ناشی از وسوسه های شیطان است تا شما را نسبت به دین و امور معنوی تان بد گمان کند.

به این وسوسه ها اعتنا نکنید و کماکان در راه درستی که انتخاب گرفته اید با اتکال بیشتر و اعتماد عمیق تر به خداوند پیش بروید که حمایت خواوند را خواهید داشت. ان شاء الله. در احادیث آمده است که شخصی خدمت پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم رسید و گفت در نماز حضور قلب ندارم چه کار کنم؟ ایشان فرمودند هنگام وضو حضور قلب داشته باش (که به یاری خدا) در نماز هم توجه و حضور قلب خواهی یافت. (نقل به مصمون) نکته دیگر این است که خداوند در قرآن کریم، آیه 7 سوره ابراهیم وعده داده است: «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ / و آنگاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنيد [نعمت] شما را افزون خواهم كرد و اگر ناسپاسى نماييد قطعا عذاب من سخت‏ خواهد بود.» بنابراین یکی از راه های افزایش نعمت، شکرگزاری و ترک کفران است و شما هم بحمدالله برای نعماتی که خداوند داده است شاکرید. پس بد به دل راه ندهید و به وسوسه های شیطان اهمیت ندهید که این خود نوعی مبارزه با شیطان بوده و ان شاء الله به رشد و تعالی شما کمک می کند. موفق باشید.

این مطلب در تاریخ 2017-03-04 06:51:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
20822





نظر شما در مورد مطلب احساس میکنم به خاطر گناهانم خدا دوستم نداره چکار کنم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چگونه در اولین ملاقات جذاب باشیم
چگونه در اولین ملاقات جذاب باشیم

اگر نامزد شکاک دارید بخوانید
اگر نامزد شکاک دارید بخوانید

علت سوزش معده در بارداری
علت سوزش معده در بارداری

مخارج درمان ناباروری
مخارج درمان ناباروری

علائم ابتلا به اختلالات شخصیتی
علائم ابتلا به اختلالات شخصیتی

افزایش میانگین سن ازدواج در تهران
افزایش میانگین سن ازدواج در تهران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12963

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290726

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام