سوالات شرعی زناشویی بخش 13 - تیر 96

سوالات شرعی زناشویی

پاسخ به سوالات شرعی در زمینه زناشویی پس از عضویت در سایت امکان پذیر است

سوال نام مرجع تقلید پاسخ
سلام خسته نباشید،ی سوال خیلی مهمی دارم ،لطفا بادقت وکامل جواب بدید،ممنونم منو همسرم بتازگی صیغه محرمیت خوانده شده بینمون،ولی خانوادهها قرار گذاشتن تا یه سال همینجورباشه بعدعقدداعم خوانده بشه،میخان عقدداعم وعروسی رو یجا برگزارکنن وهمه فامیل رودعوت کنن وبخاطر خرج وهزینه ای ک داره میخان تااونموقع خانواده هاازپس هزینه برمیان وبخاط جهزیه واینجورچیزا.....ولی منو همسرم نگرانیم و میخایم زودتر عقدداعم کنیم،شنیدیم میشه بین خودمون خونده بشه،یعنی منوهمسرم بخونیم صیغه داعم رو و بصورت داعم عقدبمونیم،لطفا راهنماییمون کنیم،نمیخایم کسی ازخونوادهامون متوجه بشن ،چون میگن باید مفصل باشه وفعلا پول برگزاریشو نداریمو و آینه وشمعدون واینجورچیزا..... میشه بگید چی باید بخونیمو وچیکارکنیم تا عقدداعم بشیم و عقدروعقد اشکال داره؟ اگه داره چیکارکنیم ک موقت باطل شه وبتونیم داعم بخونیم؟ اگه عقدداعم بشیم الان ،چون کسی نمیدونه وعاقدنمیدونه ،سال دیگه ک بریم سرسفره عقد آیاعقدروعقدنمیشه؟ میتونیم بگیم عاقدبراخودش میخونه وماتودلمون میدونیم ک الان محرمیم بصورت داعم و اشکالی پیش نمیاد ک اونجا عروس بگه بله وامضا وثبت نوشته واینجورچیزا؟ درموردمهریه چی؟ خونوادم شاید چنددونگ خونه هم جزو مهریه بذارن،الان دقیق نمیگن چ مقدار،میتونیم اون چیزایی ک مطمعنیم رو الان برا خودمون بگیم ،عقدی ک عاقد میخونه رو مهریش رو ثبت کنه ولی ما چون الان نگفتیم قبولش نداشته باشیم وبگیم خونواده ها براخودشون میگن درضمن پدروجدپدری بنده فوت کردن لطفاا راهنمایی کنین و بطورکامل توضیح بدین برامون منتظریم ،خیلی ممنون،،لطفاا قشنگ وکامل بگین،نمیخایم خدایی نکرده اشتباهی یا گناهی رخ بده آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام - اگر اجازه ولی شرعی دختر فقط بابت ازدواج موقت باشد و صراحتاً به این نکته اشاره کرده باشند، باید برای تبدیل ازدواج موقت به دائم مجدداً اجازه ولی شرعی دختر کسب گردد. ولی اگر شرطی در این زمینه گذاشته نشده باشد می توان عقد موقت را به دائم تبدیل کرد و باید ابتدا شوهر باقیمانده عقد موقت را ببخشد و سپس عقد دائم را جاری نماید. اگر صيغه عقد دائم را خود زن و مرد بخوانند، پس از تعیین مهریه اوّل زن بگويد: زَوَّجْتُکَ نَفْسي عَلَي الصَّداقٍ الْمَعْلُومٍ (يعني خود را زن تو نمودم به مهري که معيّن شده) پس از آن بدون فاصله مرد بگويد: قَبٍلْتُ التَّز‌ْوٍيجَ (يعني قبول کردم اين ازدواج را). اگر بعدها مجدداً خطبه عقد جاری شود مشکلی به وجود نمی آید. برای مهریه نیز همین مهریه ای که الآن توافق می کنید بر ذمه شوهر است ولی بهتر است که همان مهریه ای که در محضر ثبت می شود ملاک قرار گیرد (در صورتی که کمتر از مهریه فعلی نباشد.) اگر پدر و جد پدری وجود نداشته باشند، ولی شرعی دختر اجازه ازدواج را صادر خواهد کرد.
سلام من و یه خانمی بین خوذمون صیغه خوندیم بدون رضایت پدر دختر. و تنها برای لمس همدیگر می باشد.میخواستم نظر تمام مراجع را بدونم.باتشکر آیت الله نوری همدانی به نام خدا و با سلام - دختري که به حدّبلوغ رسيده است هر چند رشيده هم باشد يعني مصلحت خود را تشخيص بدهد در ازدواج خود چه دائم و چه موقت بايد با اذن پدر يا جد پدر اقدام به ازدواج نمايد، در غیر این صورت ازدواج باطل است.
سلام. خسته نباشید. 1. شرایط صیغه محرمیت چیه؟ 2. دختری که ازدواج رسمی نکرده ولی باکره نیست و با دخول پرده از دست داده رو میشه بدون اجازه پدر صیغه کرد؟ 3. نظر مرجع تقلید بنده با ارتباط جنسی از عقب چیه؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، عقد ازدواج چند شرط دارد: اول: آن كه بنا بر احتياط واجب به عربي صحيح خوانده شود. اگر خود مرد و زن نتوانند صيغه را به عربي صحيح بخوانند، به هر لفظي كه صيغه را بخوانند صحيح است و لازم هم نيست كه وكيل بگيرند، امّا بايد لفظي بگويند كه معني «زوّجت» و «قبلتُ» را بفهماند. دوم: مرد و زن يا وكيل آنها كه صيغه را مي خوانند قصد انشاء داشته باشند يعني اگر خود مرد و زن صيغه را مي خوانند، زن به گفتن «زوّجتك نفسي» قصدش اين باشد كه خود را زن او قرار دهد و مرد به گفتن «قبلتُ التَّزويج» زن بودن او را براي خود قبول نمايد و اگر وكيل مرد و زن صيغه را مي خوانند، به گفتن «زوَّجتُ و قبلتُ7» قصدشان اين باشد كه مرد و زني كه آنان را وكيل كرده اند، زن و شوهر شوند. سوم: كسي كه صيغه را مي خواند بايد بالغ و عاقل باشد، چه براي خودش بخواند يا از طرف ديگري وكيل شده باشد. چهارم: اگر وكيل زن و شوهر يا ولی آنها صیغه را می خوانند در عقد، زن و شوهر را معین کنند مثلا اسم آنها را ببرند یا به آنها اشاره نمايند. پس كسي كه چند دختر دارد، اگر به مردي بگويد: «زوّجتُكَ إحدي بناتي» (يعني زن تو نمودم يكي از دخترانم را) و او بگويد «قبلْتُ» يعني قبول كردم، چون در موقع عقد، دختر را معين نكرده اند عقد باطل است. پنجم: زن و مرد به ازدواج راضي باشند، ولي اگر زن ظاهراً به كراهت اذن دهد و معلوم باشد قلباً راضي است عقد صحيح است. ششم: دختري كه به حد بلوغ رسيده و رشيده است، يعني مصلحت خود را تشخيص مي دهد، اگر بخواهد شوهر كند، چنانچه باكره باشد، بايد (واجب است) از پدر يا جدّ پدري خود اجازه بگيرد و اجازه مادر و برادر لازم نيست. هفتم: اگر دختر باكره نباشد در صورتي كه بكارتش بوسيله شوهر كردن از بين رفته باشد، اجازه پدر و جد لازم نيست، ولي اگر بواسطه وطي به شبهه يا زنا از بين رفته باشد، احتياط مستحبّ آن است كه اجازه بگيرد. نزدیکی از عقب بدون رضایت زن حرام است.
سلام.خانم مطلقه ای که صاحب دو فرزند هم هست به دلیل نیاز شدید جنسی به عقد موقت فردی درآمده است.بعد از گذشت مدت کوتاهی متوجه شده که فرد مورد نظر قابل اعتماد نبوده و مدت صیغه با رضایت طرف مقابل تمدید نشده و در مدت صیغه سکس کامل صورت گرفته است.بعد از صیغه یک بار بیشتر خون حیض ندیده.و مدت 45 روز کامل از صیغه نگذشته بوده که فرد مورد اعتماد خود را یافته و به اصرار زیاد طرف مقابل صیغه موقت جاری شده و باز سکس کامل صورت گرفته است.الان خانم بسیار پشیمان است که چرا 45 روز از مدت صیغه قبل نگذشته و به عقد موقت کس دیگری درآمده.حکم شرعی آن چیست?اگر زنا محسوب می شود برای بخشش این گناه چکار باید کند? آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا و با سلام - بالاخره متوجه نشدم که دخول کامل صورت گرفته یا نه. در سوال قبلی گفته بودید که شک در دخول کامل هست که حکم آن گفته شد. حال اگر دخول بیش از ختنه گاه صورت گرفته و عده مقرره رعایت نشده ازدواج بعدی باطل است و آن مرد و زن به هم حرام ابدی می شوند و دیگر نمی توانند با یکدیگر ازدواج کنند. برای هر گناه هم خداوند راه توبه را قرار داده و با اظهار پشیمانی واقعی و طلب استغفار از خداوند، او گناهان را می بخشد.
باسلام. بنده پس از وضو و یا حتی در نماز "احساس" میکنم بادشکم از من بیرون رفته. ولی مطمن نیستم. ولی مطمنم مشکل دفع دارم. علائم بادشکم و باطل کردن وضو چیه؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام - اگر مطمئن به خروج باد شکم نیستید، وضوی شما صحیح است و خروج با شکم علائم خاصی ندارد.
با سلام.خانم مطلقع ای که صاحب دو فرزند بوده به صیغه موقت فردی به دلیل نیاز خیلی زیاد جنسی در آمده و بلافصله پس از اینکه تشخیص داده طرف مقابلش فرد مورد اعتمادی نیست و بخاطر ترس از آبرو مدت صیغه را کم میکنند.در این صیغه یک بار سکس ضورت گرفته به اصرار مرد که زمان سکس دو روز قبل از پریود شدن زن بوده و علائمی مانند درد در سینه را داشته و در این سکس دخول به زحمت تا ختنه گاه اصورت گرفته.خود خانم مطمئن نیست که تا ختنه گاه بوده یا نه و صیغه تمام می شود. پس از این صیغه خانم یک بار پریود می شود بعد از پریود با فردی دیگر آشنا شده که از لحاظ اخلاقی و اعتمادی کاملا مورد تاییدش بوده و به اصرار مرد صیغه جاری می شود و چون زن از لحاظ جنسی نیاز مبرم به سکس داشته سکس صورت میگیرد.با توجه به اینکه مدت زمان بین دو صیغه کمتر از 45 روز یا دوبار دیدن عادت ماهانه بوده حکم شرعی آن چیست؟زن از این بابت بسیار پشیمان و نگران عواقب شرعی آن است.اگر حکم زنا باشد چه راه حلی برای ببخشش این گناه است؟آیا این صیغه باید باطل شود؟ آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا و با سلام - اگر انسان شك كند كه به مقدار ختنه گاه داخل شده يا نه، غسل جنابت بر او واجب نيست؛ بنابراین زن می تواند بدون نگه داشتن عده با مرد دیگری ازدواج کند. چه دائم و چه موقت.
به نام خدا سلام ایا در اثر مالش الت به واژن زن غسل بر زن واجب میشود آیت الله جوادی آملی به نام خدا و با سلام- زنان در دو صورت جنب شده و غسل جنابت بر آنان واجب می شود. اول دخول آلت مردانه در واژن و یا مقعد. دوم رسیدن به اوج لذت جنسی (به هر طریق مانند مالش و یا در خواب و یا فرو کردن اشیا دیگر) همراه با بیرون آمدن مایع از واژن. (بنابراین اگر یکی از این دو حالت، یعنی اوج لذت جنسی بدون بیرون آمدن مایع و یا بیرون آمدن مایع بدون اوج لذت جنسی برای زن پیش آید زن جنب نمی شود.) پس اگر هنگام مالش آلت مردانه به واژن هیچ کدام از حالات بالا برای زن اتفاق نیفتد، زن جنب نمی شود و غسل جنابت بر او واجب نیست.
به نام خدا اگر بعد از به انزلال رسیدن در اثر دخول در اخر شب حمام نرویم وتا صبح قبل طلوع افتاب تیمم کنیم نماز درسته یا اشکال داره آیت الله جوادی آملی به نام خدا و با سلام- اگر انسان به خواب رود و هنگامی بیدار شود که وقت برای غسل نداشته باشد می تواند تیمم بدل غسل نماید ولی نباید عمداً غسل را تا هنگام تنگی وقت به تأخیر اندازد.
با سلام و عرض ادب آیا دعا نویسی و طلسم کردن از نظر اسلام وجود داره؟به فرض مثال جهت رفع مشکلاتی مانند نازایی و باز شدن بخت و .... در مورد انرژی درمانی چی؟در این موارد نظرات مراجع عظام چیست با تشکر آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام- دعا یکی از راه های حل مشکلات است که در قرآن و کلام معصومین علیهم السلام به آن سفارش و تأکید شده و حتی آمده است که حتی نمک غذای خود را از خداوند بخواهید. ولی آن چیزی که امروزه باب شده، اغلب کلاه برداری و سوء استفاده از عقاید مردم است و در بیشتر مواقع جواب نمی دهد. برای گرفتن دعا به افراد کاملاً معتبر و شناخته شده در بین اهل علم مراجعه کرده و از مراجعه به دعانویس های کوچه بازاری که برای خود از این طریق دکانی باز کرده و سود جویی می کنند جداً بپرهیزید که دیده شده به راحتی سوء استفاده کرده اند. (تجاوز به عنف، بر هم زدن رابطه زوجین، دریافت وجوه کلان و ...) افراد مؤمنی که برای رضایت خدا و باز شدن گره مشکلات مردم اقدام به دعا نویسی می کنند معمولاً وجهی دریافت نکرده و از این نمد برای خود کلاهی نمی سازند. طلسم هم متأسفانه وجود دارد و اگر از آن برای آزار و اذیت انسان ها استفاده شود قطعاً حرام و وعده عذاب اخروی به مرتکبین آن داده شده است.
صحبت کردن در مورد مسایل زندگی زناشویی با مشاور یا روانشناس بدون اظلاع همسر چه حکمی دارد؟ آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا و با سلام- اگر هم جنس باشد اشکالی ندارد.
سلام و تقديم احترام. چه بگم كه نگفتنش بهتره؛ آه و صد افسوس ميكشم وقتي در پيچ و خم خاطرات گذشته عبور ميكنم. كارنامه ي زشت من شامل لواط و استمنا و ديدن فيلمهاي پورن ميشه. گناهاني فوق العاده كبيره. قبلا هم نماز ميخوندم اما سر وقت نبود(البته كم پيش ميومد قضا بشه). الان كه نماز ميخوانم همش هم اول وقت. نافله ها هم ميخوانم چون نمازهاي يوميه سيرم نميكنه. البته اين حس را مديون سختي ها و بيماريهايي هستم كه به اين حقير سرازير شده. گاهي وقت با خود ميگويم ميترسم عاقبتم بد باشد چون اگر عاقبت خوبي قرار بود داشته باشم خداوند از قبل ميدانست و در همان نوجواني مانع ميشد من اين گناهان زشت را مرتكب بشم. سوال من اينجاست آيا اين گناهان قابل بخشش هستند؟ چه كنم من؟ چاره چيست؟ خيلي افسوس ميخورم. الان ٣٢ سال دارم تازه به فكر ازدواج افتاده ام. قبلا ميترسيدم ازدواج كنم. به واسطه ي اين گناهان زندگي من به هم ريخته. آيا راه برگشتي هست؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام - دوست من درست است که خداوند از همه کارهای ما با اطلاع است ولی این به این معنی نیست که ما در اعمالمان اختیار نداریم که اگر غیر از این بود سزا و جزا و بهشت و جهنم بی معنی بود. لذا این فکر که شما از ابتدا با عاقبت بد به دنیا آمده اید فکر نادرستی است. خداوند از راه هدایت تکوینی و عام و با دادن عقل و شعور و ادراک و ... همه جهان هستی و موجودات آن را به صورت عام هدایت کرده است. از طرفی نیز با فرستادن انبیا نیز به هدایت تشریعی اقدام کرده و تکالیفی بر عهده انسان ها گذاشته است. ولی از طرف دیگر به این موضوع نیز تأکید کرده است که هیچگاه درب توبه و بخشش بسته نیست. یکی از بزرگ ترین گناهان و از گناهان کبیره ناامیدی از رحمت و بخشش خداوند است. به گونه ای که یزید وقتی در یک حالت احساسی از کرده خود پشیمان می شود و به امام سجاد علیه السلام می گوید آیا راهی برای بخشش من از سوی خدا وجود دارد؟ امام علیه السلام (بنا به تکلیف هدایتی خود) می فرمایند که نماز شب بخوان. پس حتی اگر یزید هم به این توصیه عمل می کرد و موفق به خواندن نماز شب می شد بخشش او از سوی خدا وجود داشت. لذا شما هیچگاه از رحمت خدا ناامید نشوید و در راهی که پیش گرفته اید ثابت قدم باشید و از نماز شب غافل نشوید. البته توصیه می کنم به گونه برنامه عبادی خود را تنظیم کنید که خارج از طاقت و تحمل شما نباشد تا بتوانید مستمراً آن را ادامه دهید. ازدواج نیز راه خوبی است که حتماً به آن مبادرت کنید و با روحیه شاد و با اطمینان از بخشش خداوند متعال (در صورت توبه واقعی) به زندگی سرشار از امید و نشاط ادامه دهید. خداوند همواره بخشنده و مهربان است. اگر توبه واقعی کرده باشید و از راه مستقیم خارج نشوید بهشت برین منتظر ورود شما است.
با سلام خسته نباشید خدمت شما بنده حدود 7ماه نامزدم البته 2 ماه است که دیگر عقد کرده ایم قبل اشنایی خانوم بنده با نا محرم ها ی فامیل دست می دادو بی حجاب میگشت بعد که من امدم گفت باشه عوض میشمو دست نمیدم و حجابمو رعایت میکنم حالا بعد 7 ماه هیچ تغیری در حجاب ایشان ندیدم فقط روسری میگذارد و دست نمی دهد یک پسر خاله دارد 15 ساله که به قبلا با ایشون دست میداد و بعد من گفتم نده ناراحت شد خانوم بنده حالا بعد 7 ماه دوباره به خانومم میگم منظور از رعایت این نیست که دست ندی فقط میره کنارش میشینه خوب به هم هم میخورن دستی پایی و ایشان ناراحت شد میگه من همینم که هستم اون جای داداشمه و دوسش دارم حجابمم عوض نمیشه بخاطرت روسری گذاشتم ولی روسری که تا پشت گوش باشه چه به درد میخوره حالا بنده هرچی میگم دیگه به من میگه تو عوض شدی تو الکی گیر میدی خوب من چکار کنم ؟ خانوم بنده 17 سال دارد من هم 23 آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا- سلام دوست عزیز، این همه سفارش برای این که همسری هم کفو خود از همه لحاظ انتخاب کنید برای همین است. حتی در ساده ترین مسایل باید نزدیک بودن سلایق در نظر گرفته شود. حتی دیده شده که یکی از همسران گرمایی و دیگری سرمایی است و همین موضوع ساده به اختلافات و مشاجرات زیادی بدل شده است و ... حالا در مسایل مذهبی که یکی از مهم ترین مسایل است جای خود دارد. همسر شما اگر حقیقتاً بخواهد عوض شود باید در زمان نه چندان طولانی این تغییر را در خود ایجاد کند و گرنه به نظر نمی رسد در طولانی مدت تغییری در ایشان ایجاد شود. بارها مشاورین مختلف برای موضوع حجاب و سایر موارد مذهبی هشدار داده اند و توصیه کرده اند تا به قول و قرارهای قبل از ازدواج برای تغییر در این مسایل توجه نشود که معمولاً تغییر ناپذیر هستند. به شما اکیداً توصیه می کنم تا هنگامی که مطمئن نشدید، از ازدواج و شروع زندگی مشترک خودداری کنید که در غیر این صورت احتمال به شکست کشیده شدن ازدواج تان بسیار زیاد است. موفق باشید.
با سلام چگونه با یک زن بصورت صیغه موقت ازدواج کنیم آیت الله صافی گلپایگانی به نام خدا و با سلام - در صورتي که آن خانم از نظر شرعي مانعي نداشته باشد مي‌توانيد با خواندن متن صيغه که در توضيح المسائل مراجع آمده است با ايشان ازدواج کنيد.
ایا میشود با زن متاهل که یک سال است با همسرش نبوده ازدواج کرد؟ آیت الله صافی گلپایگانی به نام خدا و با سلام - در صورتي که طلاق گرفته و عده آن نيز گذشته باشد، ازدواج بلامانع است در غير اين صورت خير.
سلام من میخواستم بدونم آیا راه حلی برای ازدواج موقت برای متاهلینی که در زمانهای خاصی نمی تونند با همسرشون ارتباط برقرار کنند هست و اینکه اگر مرد نیاز به سکس با یک زن دیگه داشته باشه که حلال باشه و کار حرام انجام نده هست؟ چه کار باید کرد در این مملکتی که زنها در خیابان اندامهایشان را نشان می دهند و ماهم جز تحریک چیزی عایدمان نمی شود و زندگی زناشویی مان بهم می ریزد.راه حل چیست ؟؟؟ چرا پیامبر زنهای مختلف را صیغه می کردند چرا ما نمی توانیم، اگر این کار را بکنیم می گویند خیانتکار است. آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام- از نظر شرعي هيچ محدوديتي براي مرد جهت ازدواج موقت وجود ندارد و اين قبحي که وجود دارد مربوط به فرهنگ و آداب سنن رايج در جامعه است. شما مي توانيد با زناني که شرعاً از نظر ازدواج مشکلي ندارند ازدواج نماييد و از ابتلا به گناه دوري گزينيد. هر چند که براي حفظ ارکان زندگي توصيه نمي‌شود.
با سلام مرجع تقلید من آقا خامنه ای است و همسرم آقای مکارم.الان خانوم بنده میتونه به مرجع تقلید من یعنی آقای خامنه ای برگرده ؟ آیت الله خمینی به نام خدا و با سلام، انتخاب مرجع تقليد دلبخواه نيست. اگر شما يقين پيدا کنيد که مرجعي با شرايط بهتر از مرجع فعلي شما پيدا شده (شرايطي که در رساله ها آمده است) و يا مرجع فعلي تان يک يا تعدادي از شرايط عنوان شده را از دست داده و يا در تحقيقات اوليه دچار اشتباه و خطا شده ايد در اين صورت مي توانيد مرجع تان عوض کنيد، در غير اين صورت نمي شود.
با سلام من و همسرم تصمیم گرفتیم قبل عروسی بریم یه سفر زیارتی که اگه خدا بخواد بریم کربلا.ان شاء ال.. رفتیم و برگشتیم میخوایم عروسی بگیریم.ولی با این تفاوت که دیگه آهنگ و رقصی تو مراسم نباشه.بجای آهنگ یه گروه دف زن بیاریم و همه مهمونا خانوادگی کنار هم باشن.ولی لباس عروس و آرایشگاه بجای خودش.البته این نکته که لباس عروس و آرایش عروس فقط برای آتلیه است و برای ورود به تالار آرایش عروس خیلی کمتر میشه و روی لباس عروس یه مانتو پوشیده میشه.خیلی از بستگان میگن اینجور مراسم گرفتن درست نیست و اعتقاد دارن بعد عروسی سفر زیارتی بریم.ولی ما مطمئن هستیم اگر قبل از سفرمون عروسی بگیریم هم آهنگ و رقص هست و هم اینکه دیگه نمیشه کاری کرد مهمونا خانوادگی کنار هم بشین. میخواستم شما بگید تصمیم ما آیا درسته و یا غلط و اگر ایرادی داره راهنمایی بفرمایید آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، ظاهر شدن جلو نامحرم با هر ميزان آرايش حرام است. اگر آرايش داريد بايد در مجلس شما نامحرم نباشد. استفاده از موسيقي سنتي اشکالي ندارد مشروط بر آن که در کنار آن اعمال حرامي مانند اختلاط نامحرم ها با لباس ها و آرايش هايي که در اين گوه مراسم رايج است و يا رقص و ... در کار نباشد.
با سلام در خصوص رابطه جنسی بالاخص دخول یه سری اطلاعاتی رو میخواستم. چون میگن که دخول حتما باید بعد از عروسی باشه و ملاک حرف آنها هم شب زفاف است. من در دوران عقد هستم و میخواستم بدونم آیا دین مبین اسلام هم بر این عقیده استوار است؟ با ذکر حدیث آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، هنگامي که ازدواج شرعي صورت گرفت و خطبه عقد جاري شد، زن و مرد هر عمل جنسي را مي‌توانند انجام دهند و از اين نظر محدوديتي وجود ندارد. محدوديت‌هاي فعلي بيشتر مبتني بر آداب، رسوم و فرهنگ جوامع حاضر است که البته اسلام نيز در اين زمينه مخالفتي ندارد مگر اين که عواقبي مانند به گناه افتادن در بين باشد. البته ذکر اين نکته نيز ضروري است هنگامي زن موظف به تمکين از شوهر است که نفقه او از طرف شوهر پرداخت شود و اگر اين امر صورت نمي‌گيرد، زن موظف به اين کار نبوده و در اين زمينه مختار است. ضمن اين که با توجه به شرايط کنوني جامعه و عواملي ديگر، توصيه مي‌شود که عمل دخول و رابطه جنسي کامل به بعد از عروسي موکول گردد.
سلام حکم رقص در مجلس عروسی برای خانوم ها و شنیدن اهنگ چیست؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، رقصيدن و ديدن رقص در عروسي‌ها، مشروط بر اين که گناه ديگري بر آن مترتب نباشد اشکالي ندارد. موسيقي نيز نبايد غنا باشد.
با سلام و ارزوی قبولی طاعات. چند سوال داشتم از خدمتتون /1.ایا بعد از رابطه جنسی واجب است هم زن و هم مرد ادرار انجام دهند؟/2. اگر امکان غسل کردن در دوره عقد به لحاظ عرفی نباشد ایا میتوان ماز صبح را عمدا به تاخیر انداخت تا تیمم کرد؟3/ ایا مرد در وطن زن میتواند نمازهایش را کامل بخواند و روزه بگیرد؟/4.ایا در رابطه جنسی زن یا مرد میتواندد با تحریک و دست زدن به خود کمک به ارگاسم کند؟ با تشکر آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، 1- کلاً اين کار واجب نيست و به آن استبراء از مني مي‌گويند. اين عمل در زنان کاربردي ندارد و براي مردان مستحب موأکد است. اگر مردان بعد از انزال مني ادرار نکنند در صورتي که بعد از غسل مايعي از آنان خارج شود و شک کنند که مني هست يا نه، حکم مني را داشته و بايد مجدداً غسل نمايند؛ ولي اگر ادرار کرده باشند و بعداً مايعي خارج شود و شک داشته باشند مني است يا نه، حکم مني را نداشته و نيازي به غسل نيست. ضمن اين که انجام استبراء از مني و ادرار، از نظر بهداشتي و سلامت دستگاه تناسلي آقايان بسيار حائز اهميت است. هم چنين در صورت انجام استبراء از ادرار، اگر مايعي (مثلاً مايعي که بر اثر تحريک جنسي از آلت مردان خارج مي‌شود) از انسان خارج شود پاک است و اگر انجام نشود نجس است. 2- در حديث آمده است که «لا حياء في الدّين» (حيا نبايد مانع انجام امور ديني و واجبات شود) پس بايد غسل انجام شود، مگر آن که به هيچ عنوان امکان آن وجود نداشته باشد (در موارد عسر و حرج) که بايد تيمم بدل از غسل نمود و پس از برطرف شدن عسر و حرج، غسل را انجام داد. 3. اگر آن قدر مسافرت به موطن زن انجام مي‌گيرد که مرد حکم کثيرالسفر پيدا کند (مثلاً هر روز باشد) براي بار اول نماز شکسته و روزه باطل است ولي در مراتب بعدي مي‌تواند نماز را تمام و روزه را بگيرد. 4. نه، نمي‌توانند. بايد تحريک و انزال از طريق همسر باشد.
سلام طاعات و عبادات قبول حکم کاشت مژه چیه؟ برای راحتی عبادت در روز عروسی که امکان پاک کردن ارایش تا شب نیست برای وضو چی کار باید کرد؟ امکان وضوی جبیره گرفتن هست؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، به طور کلي هر چيزي که مانع رسيدن آب غسل و وضو به پوست شود، جايز نيست. حال اگر کاشت مژه سبب نرسيدن آب وضو و غسل به پوست مي‌شود، نبايد انجام شود. براي پرسش دوم نيز بايد عرض کنم که لازم است قبل از آرايش وضو گرفته و وضو را حفظ کرد و راهي غير از آن وجود ندارد. در اين جا وضوي جبيره و يا تيمم بدل از وضو کاربردي ندارند و اگر هم کاربردي داشت بايد مواضع وضو و تيمم فاقد موادي که مانع از رسيدن آب هستند، باشند. در وضوي جبيره بايد قسمتي از مواضع وضو مشکل داشته باشد، نه تمام اعضا.
سلام. من و همسرم هر دو روزه بودیم. خیلی ناخواسته در طی ملاعبه ای که با هم داشتیم، از همسرم مایع خارج شد. البته خودش فکر می کرد قبل از خروج دست کشیده که بعدش دید کار از کار گذشته... آیا روزه همسرم درسته؟ جدای از اون ازونجا که دخول انجام ندادیم، ولی آلت هامون نزدیک به هم بود، مقداری از مایع منی همسرم داخل واژن من شد که تقریبا بعد از یکساعت از من خارج شد. این در روزه من خللی ایجاد نمیکنه؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، اگر خروج مني کاملاً ناخواسته و غير ارادي صورت گرفته باشد، همسر شما بايد آن روز را به طور کامل روزه گرفته و بعد از ماه مبارک رمضان قضاي آن را به جا آورد. ضمناً در روزه شما خللي ايجاد نشده و روزه شما صحيح است.
سلام وقت بخیر خدا قوت حکم مشاوره جنسی دادن توی فضای مجازی برای مجردین و یا کسانی که به نوعی توی ارتباط شون مشکل دارند یا مشکلات جنسی دارند چی هست ؟ ضمن اینکه اغلب مراجع کننده ها اقا هستند و خانم جوابگوی این افراده و بسیار حساس و معتقد که خدای نکرده نه خودش به انحراف کشیده بشه و نه اون مراجع از فضای مشاوره جنسی سواستفاده کنه .. ایا توی این زمانه ای که انواع انحرافات جنسی خودارضایی و .. هست کمترین کمک رو هم توی این فضای مجازی از این افراد بیمار روحی دریغ کرد ؟ اگه فرد مشاور خودش تمام جوانب احتیاط رو بکنه چطوره ؟ ایا درامدی که از این راه کسب میشه ایرادی داره ؟ از طریق مشاوره جنسی دادن به افراد مجرد مثلا برای ترک خودارضایی .؟ .. مرسی از پاسخگویی شما آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، به طور کلي بايد عرض کنم که کمک به هم‌نوع و رفع مشکل از انسان‌ها اگر وظيفه و واجب شرعي (به صورت کفايي) نباشد، مسلماً داراي ثواب و اجر فراوان است و در متون ديني اعم از قرآن و احاديث و روايات به آن توصيه موأکد شده است، ولي با رعايت جوانب و ملاحظات خاص خودش. اگر کمک شما باعث مي‌شود که خود گرفتار گناه و عمل خلاف شويد، مطمناً اين کمک حرام بوده و نبايد صورت گيرد. هر کس بايد شرايط خود را بسنجد و عملي را انجام دهد. نکته ديگر اين که شما بايد تمام جوانب را مراعات کنيد تا خودتان در دام گناه نيفتيد و هم از سوءاستفاده احتمالي مراجعه کننده جلوگيري کنيد. مثلاً لازم نيست که مراجعه کننده بفهمد که مشاور يک خانم است. بعضي از افراد قلب‌شان مريض است و قرآن مي‌فرمايد: «... في قلوبهم مرض ...» و اصلاً براي تفريح، سوءاستفاده و ... در اين سايت‌ها حضور مي‌يابند. در هر صورت با توجه به اين که کار مشاوره به صورت کلي شغلي لازم و ضروري است و لازمه انجام آن لزوماً ارتکاب به گناه نيست، درآمد حاصله از آن نيز شرعاً مشکلي ندارد؛ مگر آن که در شرايطي خاص عمل مشاوره ذاتاً گناه و يا منجر به گناهي شود که حکمش فرق مي‌کند. البته شايد ضروري باشد که مشاوره‌ها، مخصوصاً مشاوره‌هاي جنسي، توسط هم‌جنس ارائه شود. آقا براي آقايان و خانم براي بانوان تا جلو هر گونه شائبه و مشکلي گرفته شود. توصيه موأکد مي‌کنم که شما فقط به خانم‌ها مشاوره بدهيد. موفق باشيد.
سلام و خسته نباشید دختری هستم 30 ساله ، مجرد و خداروشکر با شرایط اجتماعی و خانوادگی مناسب. همیشه سعی کردم به لحاظ رفتاری و تا جایی ک میتونم مطابق چیزی ک خدا و شخصیت خانوادگیم هست باشم، اما متاسفانه چند ماه قبل با پسری آشنا شدم ک رابطه ما متاسفانه بیشتر از یک رابطه معمولی شد(با وجودیکه ک این شرایط بارها برا من ب واسطه شرایطم پیش امده بود و من تونسته بودم خوب از عهدش بربیام ولی وجود شیطان رو الان حس میکنم که چقدر بهم نزدیک و متاسفانه موفق شد) و باعث شد الان ک با شما حرف میزنم ب شدت رو سیاه خدا و خانوادم بشم... کلی بخام بگم ب رابطه جنسی متاسفانه کشیده شدم در حد 5 یا 6 بار (بدون دخول وباکره هستم) در طی 6 ماه رابطه داشتم و با وجودیکه بعد از هر سری رابطه واقعا ناراحت و سرخورده بودم ولی میل ب ادامه داشتم متاسفانه.. ولی امروز نزدیک ب دوماه هست که نه رابطه ای داشتم (و با تمام وجوووودم نمیخام دیگه داشته باشم و مطمئنم خدا از ته دلم و ناراحتیم خبر داره) و نه ارتباطی با اون آقا... اما حالم خوب نیست، با وجود خبر داشتن از مهربونی خدا ولی شرمنده خودمو خدا و خانوادم هستم، بقدری که دارم ب لحاظ جسمی و روحی ب خودم شدید آسیب میرسونم و حتی باعث شده نتونم کامل روزه هامو بگیرم... نمیدونم چطور با خودم کنار بیام.. نمیدونم خدا منو بخشیده یانه.. خدا در حق من همیشه خوبی کره بود و من همیشه شاکر بودم ولی نمیدونم چرا جواب خوبیاشو انقدرررر تلخ دادم... خوب نیستم و نیاز به کمک فکریتون دارم هم برا خودم و هم برا نوع برخورد با اون آقا (چون کامل تمام نشده البته منظورم در حد سلام احوال پرسی هست ک واقعا تمایلی به همین حد هم ندارم ولی نمیدونم چکار کنم) ممنون میشم راهنماییم کنید آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا و با سلام، خانم محترم به شما بابت داشتن چنين روح حساسي تبريم مي گم. معلومه که خدا به شما نظر مثبت داره که درهاي توبه را به روي شما گشوده و الآن نادم و پشيمان هستيد. بايد عرض کنم که اگر به راستي توبه کرده و ديگر قصد تکرار آن گناه را نداشته باشيد، مطمئناً خدا شما را خواهيد بخشيد. خداوند در قرآن مي‌فرمايد:«والّذين اِذا فَعَلوا فاحِشَة اَو ظلموا اَنفُسهم ذكروا الله فَاستَغفروا لِذُنوبِهم/ و از نشانه‌هاى پرهيزكاران آن است كه هرگاه مرتكب عمل زشتى شوند، يا به خود ستم كنند، به ياد خدا مى‌افتند و براى گناهان خود از خدا طلب آمرزش مى‌كنند.» در جايي ديگر مي‌فرمايد: «و من يَعمَل سُوء او يَظلِم نَفسَه ثُمّ يَستغفِرِ الله يَجد الله غَفوراً رَحيماً/ كسى كه كار بدى انجام دهد، يا به خود ستم كند، سپس از خداوند طلب آمرزش نمايد، خداوند را آمرزنده و مهربان خواهد يافت.» و باز تإکيد کرده است: «قُل يا عِبادِىَ الَّذينَ اسرفُوا على اَنفُسهِم لا تَقْنطوا مِن رَحمَة الله إنّ الله يَغفرُ الذُّنوبَ جَميعاً إنَّه هو الغَفورُ الرّحيم/ بگو اى بندگان من كه بر خود اسراف و ستم كرده‌ايد، از رحمت خداوند نوميد نشويد كه خدا همه گناهان را مى‌آمرزد و او بسيار بخشنده و مهربان است.» اين‌ها وعده‌هايي است که خداوند در قرآن داده و هيچ گاه خدا خلف وعده نخواهد کرد و خودش مي‌گويد: «وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلاً / وعده خداوند حق است و كيست كه در گفتار و وعده‏‌هايش، از خدا صادق‌تر باشد؟» يا مي فرمايد: «...أَلا إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ /...آگاه باشيد وعدۀ خدا حقّ است. » پس بدانيد اگر توبه حقيقي انجام داده باشيد، آمرزش خدا نصيبتان خواهد شد و يکي از دام‌ها خطرناک شيطان و حربه‌اش براي استمرار گناه، نااميد کردن بندگان از رحمت ايزدي است که گناه اين نااميدي از گناه آن عمل حرام بالاتر و عذابش شديدي‌تر است. حال بپردازيم به شرايط توبه،که چهار شرط دارد:1- ترك گناه 2- پشيمانى از گناه 3- تصميم بر انجام ندادن دوباره گناه و 4- تلافى و جبران گناه با دعا و عبادت و اگر مالي را از کسي تلف کرده جبران آن و ... خانم محترم شما يک قدم ديگر با توبه واقعي فاصله داريد و آن ترک کامل رابطه با آن آقاست. اين رابطه هر چند محدود و در حد سلام و روابط متعارف باشد به واسطه سوابق قبلي روابط شما صحيح نيست. اگر اين فرد از اقوام و يا همکار است که بالاجبار او را مي‌بينيد بايد مکان‌هايي که او حضور دارد را سريعاً ترک کرده و با ترش‌رويي به او بفهمانيد که ديگر نبايد به شما نزديک شود. البته در اين زمينه مي‌توانيد از مشاوره همکاران همين سايت نيز بهره ببريد. موفق باشيد.
سلام طاعات و عبادات قبول من در حالت جنب دچار عادت ماهیانه شدم وامروز صبح متوجه شدم پاک شده ام و نمیدونم قبل از اذان بوده یا بعد از اذان حکم روزه امروزم چطوره؟ میتونم غسل کنم و روزه امو نگه دارم اگه نه حکم قضا و کفاره اش چقد و چند روزه؟ ممنونم آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام - بايد غسل کرده و روزه آن روز را بگيريد و بعد از ماه مبارک نيز قضاي روزه را به جا آوريد. در اين صورت پرداخت کفاره لازم نيست.
با سلام عرف جامعه ما اینه که تا زمان عروسی روابط جنسی دختر و پسر غیر از دخول باشه.یعنی دخولی صورت نگیرد .که این هم بخاطر رسم قدیمی شب زفافه که باید دختر تا شب عروسی باکره بمونه. حال اگه کسی دخولی داشته باشه با همه پیشگیری ها جهت جلوگیری از بارداری .اگه قبل از عروسی پرده بکارت را توسط انجام دادن عمل، ترمیم کنه یا بدوزه حکم آن چیست؟ آیت الله خامنه ای به نام خدا و با سلام، با توجه به اين که اين عمل جزو عمل‌هاي ضروري محسوب نمي‌شود و لازمه عمل ديدن آلت تناسلي زن مي‌باشد بنابراين جايز نيست؛ مگر آن که مصلحتي بسيار حياتي و لازم در ميان باشد. حکم اين مسئله در بين تمام مراجع تقليد يکسان است.
به نام خدا سلام ایا نزدیکی از مقعد همسر بدون دخول اشکالی دارد آیت الله جوادی آملی به نام خدا و با سلام، به درستي متوجه منظورتان نشدم. اگر منظورتان لمس مقعد و نوعي لذت بردن بدون دخول در مقعد است، کاملاً بلااشکال است.
با سلام خدمت شما عرض کنم بنده اگر بخواهم رابطه مقعدی برقرار کنم ولی نخوام خودم ولی همسر بنده برای این ارتباط اصرار کنن در صورتی که این کار درست نیست باید چه کنم آیت الله سیستانی به نام خدا و با سلام - البته به درستي منظور شما را متوجه نشدم. ولي به صورت کلي بايد عرض کنم که رابطه مقعدي اگر با رضايت زن باشد کراهت شديد دارد و در ضورت مخالفت ايشان يا داشتن ضرر و زيان جسمي و روحي براي او، حرام است.
سلام بنده مدتی عقد هستم، و با همسرم معاشقه داریم، هنگام معاشقه احساس میکنم از من رطوبتی بیرون میزند،آیا نیاز به غسل هست؟؟ آیت الله مکارم شیرازی به نام خدا و با سلام، در صورتي که بيرون آمدن رطوبت اگر همراه با اوج لذت جنسي باشد، غسل واجب مي‌شود.
این مطلب در تاریخ 2017-07-17 10:00:20منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
پاسخ به مسائل شرعی
تعداد بازدید
32323





نظر شما در مورد مطلب سوالات شرعی زناشویی تیر 96 چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اصرار خانواده برای ازدواج مجدد
اصرار خانواده برای ازدواج مجدد

نیاز جنسی و نداشتن خواستگار
نیاز جنسی و نداشتن خواستگار

احتمال بارداری بعد از تمام شدن قاعدگی
احتمال بارداری بعد از تمام شدن قاعدگی

آسیب در دستگاه تناسلی مرد
آسیب در دستگاه تناسلی مرد

خدمات روانشناسی جذاب مرکز مشاوره
خدمات روانشناسی جذاب مرکز مشاوره

آخرین وضعیت جوانان و رابطه آنها با ازدواج
آخرین وضعیت جوانان و رابطه آنها با ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5615

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283378

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام