تست روانشناسی ازدواج - آیا ازدواج خوبی خواهید داشت

چه بخواهید چه نخواهید باید باور کنید که متاسفانه یک سوم ازدواج هایی که در هر سال به ثبت می رسند به طلاق ختم می شوند اما اینکه باقی زوج ها کنار هم زندگی مشترکشان را ادامه می دهند به این معنی نیست که از زندگی خود رضایت کامل دارند. 30 درصد از زوج هایی که کنار هم زندگی می کنند رضایتی از زندگی مشترکشان ندارند و فقط یکدیگر را تحمل می کنندو این زندگی موجب خوشحالی این زوجین نمی شود و عوامل مختلفی از جمله فرزندان یا نیاز مالی و ... آنها را کنار یکدیگر نگه داشته است.

در حقیقت یافتن فردی مناسب و ایده آل برای ازدواج و ادامه زندگی کار ساده ای نیست و پیش بینی اینکه کدام زندگی آ؛از خوب یا بدی خواهد داشت نیز کار هر کسی نیست. با پاسخگویی به آزمون زیر درمی یابید زندگی مشترکی که در آستانه آغاز آن هستید چگونه خواهد بود. آیا پایان خوشی در انتظار شما است یا اینکه از تصمیم خود پشیمان می شوید.

1- قبل از ازدواج کمتر از شش ماه برای شناختن یکدیگر وقت صرف کردیم.

صحیح

 

غلط

 

2- هر دوی ما بیشتر از 21 سال سن داریم.

صحیح

 

غلط

 

3- من و همسرم دوستان مشترک زیادی داریم.

صحیح

 

غلط

 

4- یکی از ما دوست ندارد بچه دار شویم بنابراین تصمیم گرفتیم هرگز بچه دار نشویم.

صحیح

 

غلط

 

5- سطح تحصیلات ما با یکدیگر بسیار فاصله دارد.

صحیح

 

غلط

 

6- ما هر دو مذهبی هستیم.

صحیح

 

غلط

 

7- والدین هر دو نفر ما با این ازدواج موافق بودند و رضایت قلبی خود را اعلام کردند.

صحیح

 

غلط

 

8- هیچ کدام ما تعصبی نیستیم و حد تعادل را می پسندیم.

صحیح

 

غلط

 

9- درآمد ما برای اداره زندگیمان کافی است و نیازی به کمک اطرافیان نداریم.

صحیح

 

غلط

 

10- پیش از ازدواج چندین بار میان ما اختلافاتی بروز کرد که ناچار شدیم مدتی ارتباطمان را قطع کرده و از هم دور باشیم.

صحیح

 

غلط

 

11- هر دو نفر ما با خانواده هایمان ارتباط خوبی داریم.

صحیح

 

غلط

 

12- هر دو نفر ما در دوران کودکی مورد علاقه و محبت خانواده هایمان بودیم.

صحیح

 

غلط

 

13- میان خانواده های هر دو نفر ما تعداد افراد مطلقه بسیار کم است. شاید از هر 20 ازدواج یک مورد طلاق داریم.

صحیح

 

غلط

 

14- هر دو نفر ما با ما در و پدرهای دیگری ارتباط خوبی داریم.

صحیح

 

غلط

 

15- زمانی که کودک بودیم هر دو نفر ما حرف والدینمان را گوش می کردیم و به آنها احترام می گذاشتیم.

صحیح

 

غلط

 

برای محاسبه امتیازاتتان به پاسخی که مطابق با کلید باشد یک امتیاز بدهید، کلید سوالات در زیر ارائه شده است:

1- غلط، 2- صحیح، 3- صحیح، 4- غلط، 5- غلط، 6- صحیح، 7- صحیح، 8- صحیح، 9- صحیح، 10- غلط، 11- صحیح، 12- صحیح، 13- صحیح، 14- صحیح، 15- صحیح


امتیاز 12 تا 15

شما به خوبی می توانید چالش های مختلف در زندگی مشترک را درک کرده و از عهده آنها برآیید، شانس موفقیت شما در داشتن یک زندگی سعادتمند بسیار بالا است.

امتیاز 7 تا 11

شما تقریبا می دانید برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق و سالم چه باید بکنید، اندکی مطالعه و استفاده از تجربیات افراد موفق در اطرافتان می تواند اطلاعات شما را بالاتر برده و موجب شود زندگی بهتر و موفق تری را تجربه کنید.

امتیاز صفر تا 6

شما کمی رمانتیک و غیرمنطقی هستید و دید شما به یک زندگی مشترک موفق نیز اینگونه است. امتیازی که کسب کرده اید نشان می دهد شما و همسرتان باید کمی بیشتر روی مهارت های مختلف زندگی مشترک از جمله مهارت های ارتباطی تمرکز کنید تا بتوانید زندگی موفق و سالمتری را تجربه کنید.

بسیاری اوقات ازدواج هایی که بعد از شناخت کافی از طرفین از یکدیگر صورت گرفته اند موفق نیستند، بسیاری از اختلافات جدی و بزرگ در زندگی زناشویی و طلاق ها به این دلیل هستندکه زوجین قبل از ازدواج مدت زمانی ضروری برای شناختن یکدیگر صرف نکرده اند.

مطالعات نشان می دهند سن نقش بسیار مهمی در موفقیت زندگی زناشویی ایفا می کند، حدود 50 درصد طلاق ها در زندگی زوج هایی رخ می دهد که در سنین پایین و به خصوص زیر 20 سال ازدواج کرده اند. بیشتر این ازدواج ها بدون شناخت کافی و از روی احساسات یا به اجبار خانواده ها صورت می گیرند به همین دلیل نمی توان انتظار داشت این ازدواج ها با موفقیت همراه باشند.

داشتن تعداد زیادی دوستان مشترک موجب می شود پیوند بیشتری میان زوج ها ایجاد شود و این موضوع ارتباط میان زوج ها را عمیق تر و صمیمی تر می کند. بهتر است زوج ها قبل از ازدواج در مورد اینکه آیا می خواهند بچه داشته باشند یا نه به توافق برسند، البته در چنین موارد مهمی طرفین باید با یکدیگر کاملا صداقت داشته باشند. اگر یکی از طرفین پیش از ازدواج شروط طرف دیگر را موقتی و تنها برای کسب رضایت او بپذیرد اما در دلش این موضوع را نخواهد، در آینده بعد از شروع زندگی نمی تواند به قولی که داده عمل کند و همین امر موضوع اختلافات جدی در زندگی آنها خواهد شد.

هر چه میان سطح تحصیلات دو طرف فاصله بیشتری وجود داشته باشد در آینده اختلاف نظرها و مشکلات بیشتری میان آنها بروز خواهد کرد و همین موضوع می تواند زندگی آنها را با بحران های جدی مواجه کند.

دو نفر که می خواهند زندگی مشترکی بسازند باید از لحاظ مسائل اعتقادی و مذهبی به یکدیگر نزدیک و شبیه باشند تا بتوانند زندگی موفق تری داشته باشند. موافقت خانواده های دو طرف در ازدواج فرزندانشان با یکدیگر یکی دیرگ از شروط مهم موفقیت در ازدواج است، اختلافات خانواده ها با یکدیگر بسیاری اوقات حتی در مورد زوج هایی که با یکدیگر مشکل خاصی ندارند می تواند مشکل ساز شده و دلیل بروز اختلافات متعدد میان آنها شود.

تعصب حتی اگر از روی علاقه باشد بعد از مدتی موجب می شود زوج ها خسته و عصبی شوند. بهتر است قبل از ازدواج طرفین به خوبی حساسیت های خود را برای یکدیگر بازگو کنند و هر دو نفر با چشم باز وارد زندگی مشترک شوند. اگر شما قبل از ازدواج به حساسیت های همسرتان آگاه بودید و او حساسیت هایش را با شما در میان گذاشته بود و شما آنها را پذیرفته بودید اکنون که وارد زندگی مشترک شده اید هم باید به آنها احترام بگذارید تا این نمسائل برایتان مشکل ساز نشوند.

مشکلات مالی یکی از مهمترین دلایل جدایی زوج ها از یکدیگر هستند. زوج هایی که برای حل مشکلاتشان نمی توانند راه حل منطقی بیابند و تنها راه ممکن برایشان این است که مدتی از هم دور باشند، در بیشتر موارد همان زوج هایی هستند که بعد از مدتی تصمیم به جدایی و طلاق می گیرند چون هرگز نیاتموخته اند که از طریق راه های عملی و منطقی مشکلاتشان را حل کنند.

حفظ ارتباط با اعضای خانواده یکی از مهمترین عوامل ثبات و دوم زندگی زناشویی است. افرادی که از دوران کودکی مورد علاقه و پذیرش خانواده هایشان بوده اند با احتمال بیشتری در زندگی مشترکشان موفق می شوند.

در برخی خانواده ها تعداد افراد مطلقه بسیار زیاد است، احتمال می رود راه حل مشکلات در چنین خانواده هایی جدایی است و این خانواده ها کمتر برای حفظ زندگی مشترک و حل مشکلاتشان تلاش و از خودگذشتگی می کنند.

توانایی کنار امدن با افراد خانواده همسر یکی از نشانه های بلوغ و سازگاری افراد است، چنین فردی با همسرش نیز سازگار است و سعی می کند مشکلاتش را به خوبی با او حل کند. اختلاف با اعضای خانواده همسر تاثیرات منفی بر زندگی زوجین برجا می گذارد و موجب بروز اختلافات متعدد میان زوجین می شود.

حفظ احترام و رعایت حرمت بزرگترها یک ویژگی بسیار خوب و پسندیده است، کسی که به نصایح و پندهای بزرگترها و والدینش گوش می دهد مسلما برای حرف های همسرش – فردی که عاشقانه او را دوست دارد – نیز احترام قائل است و به آنها عمل می کند.

سوالات و پاسخ های این آزمون بعد از سال ها تحقیق و بررسی محققان در مورد مسائل و مشکلات زوج ها در زندگی مشترک طراحی شده اند. بیش از هزار زوج بعد از انجام آزمون بالا اظهار کرده اند نکات مشخص شده در این آزمون از جمله مهمترین عوامل موفقیت یا شکست زندگی مشترک هستند.

مجله موفقیت

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

 

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود


 

این مطلب در تاریخ 2014-01-04 08:16:42منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
98530





نظر شما در مورد مطلب تست روانشناسی ازدواج - آیا ازدواج خوبی خواهید داشت چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نشانه های مردی که قصد ازدواج با شما را دارد
نشانه های مردی که قصد ازدواج با شما را دارد

ازدواجهایی که ریسک بالاتری دارند
ازدواجهایی که ریسک بالاتری دارند

بارداری بعد از سقط جنین
بارداری بعد از سقط جنین

آیا زیاد بودن میل جنسی اختلال می باشد
آیا زیاد بودن میل جنسی اختلال می باشد

راه های بالا بردن اعتماد به نفس
راه های بالا بردن اعتماد به نفس

اهمیت و جایگاه مشاوره جنسی
اهمیت و جایگاه مشاوره جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15093

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292856

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام