آنچه دختران مجرد باید بدانند

آنچه دختران مجرد باید بدانند

مواردی وجود دارد که دختر خانم‌ها را در همان شروع انتخاب و تصمیم‌گیری برای ازدواج به اشتباه می‌اندازد. به عبارت دیگر، باید برای انتخاب همسر مناسب از این 17 خطا دوری کنید:


۱) تهیه یک فهرست بلند بالا از خصوصیات همسر مورد نظر با تمام جزئیات و ریزه‌کاری‌ها اشتباه است. درست است که باید فردی را انتخاب کنید که خصوصیات او به نظرات شما شبیه‌تر باشد؛ اما اگر زیاده از حد محافظه‌کارانه عمل کنید و تمام زیر و بم او را مورد قضاوت قرار دهید، بالاخره مواردی پیش می‌آید که با فهرست شما همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود به دلیل مسائل جزئی، فرد مورد نظر را قبول نکنید.


۲) اگر تا یک سنی ازدواج نکرده‌اید و حالا فکر می‌کنید دیر شده و دیگران شما را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند و بعد فقط به همین دلیل، فورا به یک خواستگار بله می‌گویید، اشتباه می‌کنید.


۳) مقایسه، همیشه کار را خراب می‌کند. اگر دائم خواستگارها را با هم یا با سایر افرادی که اطرافتان هستند و مورد تایید شما قرار گرفته‌اند، مقایسه ‌کنید، مطمئنا نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید.


۴) اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که دو دستی به غم و غصه یا گذشته چسبیده‌اید، اشتباه می‌کنید. اگر به هر دلیل موقعیت‌هایی را در گذشته از دست داده‌اید، دیگر به آن فکر نکنید. پویا باشید و خودتان را برای آینده آماده کنید.


۵) بعضی‌ها به خودشان اجازه نمی‌دهند کسی را دوست داشته باشند و این مساله برایشان مشکل ایجاد می‌کند. مثلا ممکن است فردی از بسیاری جهات مورد تایید شما و دوست داشتنی باشد؛ اما به دلیل حرف و حدیث‌ بی‌منطق و دور از عقل دیگران، مورد تایید خیلی‌ها قرار نگیرد. در این شرایط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگیرید، خطای بزرگی مرتکب شده‌اید.


۶) گاهی، بعضی دختر خانم‌ها اعتماد به نفس پایینی دارند و فکر می‌کنند پر از اشکال هستند و مورد تایید دیگران قرار نمی‌گیرند، در حالی که اگر به نکات مثبت خودشان توجه کنند، از خیلی‌ها بهتر به نظر می‌رسند.


۷) در مواردی، دختر خانم‌ها انتظار دارند فورا عشق و علاقه شدید و رویایی بین آن ها و همسر آینده‌شان به وجود بیاید و به عبارتی طرف مقابل فورا یک دل نه صد دل عاشقشان بشود. وقتی چنین توقعی دارند و زلزله مورد نظر آن ها اتفاق نمی‌افتد، فورا دلسرد شده، عقب می‌کشند. اگر انتظار دارید در همان برخورد اول یک رابطه شدید عاشقانه به وجود بیاید؛ جلوی این ازدواج، یک پرچم قرمز بزرگ نگه داشته‌اید. با این کار واقع‌بینی را کنار گذاشته‌اید، در حالی که دنیای ما کاملا واقعی است.


۸) مرد ایده‌آل زندگی شما با مردهای به اصطلاح ایده‌آل فیلم‌ها کاملا فرق می‌کند. به عبارتی منتظر چنین موجوداتی نباشید، چون فقط به فیلم‌ها تعلق دارند.


۹) گاهی، دخترها سراغ فردی می‌روند که هیچ شباهتی به آن ها ندارد و فقط به یک دلیل خاص مورد تایید آن هاست. یادتان باشد تنها با یک خصوصیت نمی‌توان زندگی کرد.


۱۰) تمرکز روی نکات منفی خطای بزرگی است. یادتان باشد اگر به هر دلیلی درباره مردها احساسات منفی در شما ‌وجود داشته، آن ها را کنار بگذارید و با دیدگاه مثبت، انتخابی مناسب داشته باشید. خانم ها فکر مي کنند ديگر هيچ مرد خوبي وجود ندارد؛ اما واقعيت اين جاست که مردان خوب همه جا وجود دارند. شايد آن ها به چشم شما زياد جذاب و معقول به نظر نمي رسند. سعي کنيد به آن فرد مورد نظر فرصتي بدهيد تا خودش را به شما نشان دهد. شايد اين کار در حد يک حرکت کوچک مؤدبانه مانند باز کردن در براي شما باشد؛ اما شما اين فرصت را به وي بدهيد. ذهن تان را از بدبيني و منفي نگري آزاد کنيد. در اين صورت شما فرد مورد نظر و ايده آل را به طرف خود جذب خواهيد کرد.


۱۱) بعضی دختر خانم‌ها که تحصیل و شغل مناسبی دارند، فکر می‌کنند به دلیل رفع نیاز مالی می‌توانند از موضع بالا صحبت کنند و به کمک یک مرد احتیاج ندارند. این دختر خانم‌ها با این طرز تفکر سد بزرگی مقابل خودشان ایجاد می‌کنند و نمی‌توانند درست انتخاب کنند، چون مدام دیگران را از خود می‌رنجانند.


۱۲) ایثار و فداکاری بیش از حد، به دیگران بیش از خود فکر کردن و نیاز دیگران را به خود مقدم دانستن اشتباه بزرگی است که بعضی دخترها مرتکب می‌شوند. اگر به هر دلیل بار مسوولیتی به دوش شماست قبول؛ اما باید اول به خودتان، نیازهایتان و آینده شخصی‌تان فکر کنید و موقعیت‌ها را از دست ندهید.


13) به آساني فرصت ها را از دست ندهید. بارها و بارها اتفاق می افتد که  يک جوان سالم و معقول برای ازدواج با یک دختر، پا پيش مي گذارد. دختر خانم راه ديگري را انتخاب مي کند. البته اين رفتار کاملاً طبيعي است. احتمالاً دختر خانم مورد نظر در آشنايي هاي قبلي اش موقعيت هايي سرشار از نااميدي، رنج و ناراحتي را تجربه کرده و در موقعيت جديد نيز مانند گذشته فکر مي کند. به هر حال اگر اين دختر خانم بخواهد نتيجه اي متفاوت از اين رابطه به دست بياورد، بايد طرز فکر خود را تغيير دهد.


14) اجازه ندهید کار زياد، طراوت و شادابي تان را از بين ببرد.  دختر خانم جذاب، موفق و شادابي را در نظر بگيريد که به خاطر کار زياد و خسته کننده، دچار خستگي و فرسودگي زودتر از موعد مي شود. حالا فرض کنيد در اين دوران با فرد مناسب و موجهي آشنا شود، اما به دليل کار زياد، فکر تشکيل خانواده و ازدواج را از خود دور مي کند. اين يکي از بزرگ ترين اشتباهاتي است که دختر خانم هاي مجرد انجام مي دهند. آن ها بعد از رد کردن فرد شايسته، خود را بيشتر از قبل در کار غرق مي کنند تا نسبت به موقعيت هاي پيش آمده دچار وسوسه نشوند.


15) دختران زیادی هستند که به دلیل بالا رفتن سنشان باور دارند که زمان ازدواج و بچه‌دار شدن آن ها گذشته است. درست است که زمان ازدواج و بچه‌دار شدن، پیش‌بینی شده است؛ اما در قرن بیست و یکم زندگی ما کمتر قابل پیش‌بینی است، كه البته این نکته مثبتی است. واقعیت این است که ما هیچ ‌وقت اسیر اعداد و ارقام نیستیم؛ ما هر لحظه در مناسب‌ترین زمان زندگی خود هستیم. بله، درست است که بیولوژی بدن همیشه ما را همراهی نمی‌کند؛ اما اگر شما واقعاً می‌خواهید صاحب خانواده شوید و بدن شما دیگر این اجازه را به شما نمی‌دهد که بچه‌های خودتان را داشته باشید، به این معنا نیست که این خواسته شما برآورده ‌شدنی نیست. می‌توانید با پذیرفتن سرپرستی یک کودک، تشکیل خانواده‌ دهید.


16) تجربه را به بدبینی تبدیل نکنید. برخی دختران، با تجاربی که از ازدواج و زندگی شکست خورده دیگران به دست می آورند به نوعی بدبین و بسیار محتاط می شوند و در انتخاب و ارزیابی طرف مقابل دچار سخت گیری و وسواس می شوند. درست است که کسب تجربه، لازم و ضروری است اما قرار نیست به خاطر شنیدن وقایع ناگوار از اطراف، دچار استرس در انتخاب باشیم. تیزبینی و زیرکی متعادل برای یک انتخاب مناسب کافی است. لازم نیست از ابتدا با منفی اندیشی مثل یک کارآگاه عمل کنیم.


17) بارها و بارها اتفاق می افتد که دختران جوان منتظرند مرد مناسب از آن ها خواستگاری کند؛ اما زمانی که این اتفاق می‌افتد، آن ها پا به فرار می‌گذارند و از او دور می‌شوند. به هرحال، اگر دختران ما بخواهند تشکیل زندگی بدهند، باید این رفتار خود را کنار بگذارند. هنگامی که شما با مردی مناسب ازدواج می‌کنید، ممکن است ابتدا توجه او برای شما دشوار باشد، چرا که قبل از این تجربه‌اش را نداشته‌اید. اما حالا زمان آن رسیده است که این دشواری را تحمل کنید.


پژوهشگر: فهیمه مریدی فریمانی / منبع : سایت جارچی

این مطلب در تاریخ سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
40411





نظر شما در مورد مطلب آنچه دختران مجرد باید بدانند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با کسی که از روابط گذشته اش خبر داریم
ازدواج با کسی که از روابط گذشته اش خبر داریم

حرفهای اشتباه دختران و پسران در دوران شناخت
حرفهای اشتباه دختران و پسران در دوران شناخت

اشتباه مردان که منجر به ناتوانی جنسی آنها می شود
اشتباه مردان که منجر به ناتوانی جنسی آنها می شود

نقش رابطه جنسی در از بین بردن چین و چروک پوست
نقش رابطه جنسی در از بین بردن چین و چروک پوست

نشانه های بلوغ فکری
نشانه های بلوغ فکری

دلایل کاهش سن تن فروشی
دلایل کاهش سن تن فروشی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8321

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286084

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام