چطور نامزدم را بشناسم

چطور نامزدم را بشناسم

باور کنید رسیدن به این خواسته‌ها نیازمند خواندن یک ورد جادویی نیست، بلکه کافی است در روزهای نامزدی کمی دقیق‌تر به اطراف‌تان نگاه کنید و با دقت بیشتری رفتار نامزدی که کنارتان قدم برمی دارد را زیر نظر بگیرید.

دوست دارید خوش مشرب و زود جوش باشد و در مهمانی‌ها همه توجه‌ها را به خود جلب کند؟ آرزوی زندگی با شریکی خوش قول را دارید که همیشه به وعده‌هایش عمل کند یا اینکه دوست دارید شما را غرق محبت کند و این عشق را همه جا فریاد بزند؟ باور کنید رسیدن به این خواسته‌ها نیازمند خواندن یک ورد جادویی نیست، بلکه کافی است در روزهای نامزدی کمی دقیق‌تر به اطراف‌تان نگاه کنید و با دقت بیشتری رفتار نامزدی که کنارتان قدم برمی دارد را زیر نظر بگیرید.



پشت فرمان امتحانش کنید


بهترین راه برای شناختن همسر آینده‌تان، زیر نظر گرفتن ساده‌ترین رفتارهای او در دوره نامزدی است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همسرتان در خانه مشترک‌تان صدایش را روی شما بلند نمی‌کند، چاره‌ای جز بررسی رفتارهایش در دوره نامزدی ندارید. مشاهده شیوه رانندگی او تا اندازه‌ای می‌تواند شما را در پی بردن به شخصیت واقعی او یاری دهد. نامزدتان چراغ قرمز را رد می‌کند؟ وقتی کسی با بی احتیاطی جلویش ترمز کرد چطور با او برخورد می‌کند؟ آیا هنگام رانندگی فحش می‌دهد یا در اتوبان لایی می‌کشد؟ اگر پاسخ شما به اغلب این سوال‌ها مثبت است، قطعا نمی‌توانید انتظار داشته باشید که شریک آینده زندگی‌تان در زندگی مشترک‌مردی مبادی آداب باشد و حرمت‌ها را به سادگی نشکند.

شما نمی‌توانید تنها با یک رفتار در مورد نامزدتان حکمی کلی صادر کنید و او را به دسته خوب‌ها یا بدها برانید. اگر نمی‌خواهید بی‌گدار به آب بزنید، از کنار رفتارهای به ظاهر بی اهمیت روزمره او آسان نگذرید. مرد آینده شما همان کسی است که در خیابان، پشت میز شام یا لحظه تلويزیون تماشا کردن، می‌بینید.



وقت شناس باشید


وقتی نامزدتان حال خوشی ندارد یا هوشیار نیست، او را بر سر دو راهی تصمیم‌گیری قرار ندهید یا سؤالات حساس و کلیدی را از او نپرسید. مردی که خواب آلوده است یا خسته از اداره برگشته ، ممکن است به سؤال‌های شما عجولانه پاسخ دهد و مراقب کلماتی که انتخاب می‌کند، نباشد. در چنین شرایطی عجیب نیست اگر یک پاسخ ساده او، سوء تفاهم بزرگی را ایجاد کند و دعوایی میان شما راه بیندازد. اگر مشغول گرفتن تصمیم‌های اساسی برای آینده مشترک‌تان هستید، در شرایطی که هر دو آرامش و هوشیاری لازم را دارید سراغ این بحث‌ها بروید.

اگر به‌خاطر موضوعی از او رنجیده‌اید یا در مورد یکی از رفتارهایش شک کرده‌اید، پشت ترافیک در مورد این موضوع حساس نظرش را نپرسید. مردها وقتی حواس‌شان جای دیگری است یا نگران یک موضوع مهم هستند، نمی‌توانند پاسخی سنجیده و واقعی به حرف‌های شما بدهند.



همان کسی را پیدا کنید که آرزو دارید


پیش از آنکه بله را بگویید، چشم‌های‌تان را باز کنید و از گوش‌های‌تان کمک بگیرید. شریک آینده زندگی شما همان مردی است که در روزهای نامزدی مقابل‌تان می‌نشیند. اگر او در دوران عقد جمله‌هاي عاشقانه را از شما دریغ می‌کند، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بعد از ازدواج به همسری عاشق پیشه تبدیل شود. یادتان نرود که همه مردها مثل هم نیستند و به یک شیوه رفتار نمی‌کنند. بعضی‌ها بیشتر اهل ابراز احساس هستند و بعضی‌ها سخت‌تر احساسات‌شان را نشان می‌دهند. پس اگر این موضوع برای‌تان اهمیت دارد، قبل از ازدواج به این اولویت توجه کنید تا بعدا از انتخاب‌تان پشیمان نشوید.

نمی گوییم مردی که احساساتش را به زبان نمی‌آورد، به شما علاقه‌ای ندارد اما نباید فراموش کنید که آدم‌ها سبک‌های متفاوتی را برای نشان دادن احساسات‌شان انتخاب می‌کنند و اگر شما مردی درون‌گرا و مغرور که می‌ترسد کسی از ذهن و احساساتش سر در بیاورد را انتخاب کرده‌اید، دیگر نمی‌توانید انتظار داشته باشید در حضور دیگران شما را در کلمات محبت آمیز غرق کند.



بازی قهر را شروع نکنید


اگر به برخی از رفتارهای نامزدتان انتقاد دارید، با قهر و بی محلی توجه او را به خود جلب نکنید. باور کنید بهترین راه برای کم کردن فاصله میان خود و همسرتان یا برطرف کردن سوء تفاهم‌ها، گفت‌وگوی رو در رو و مستقیم است، دلیل ناراحتی‌تان را با او در میان بگذارید و پاسخ‌های او را هم بشنوید. نگذارید یک سوء تفاهم ساده و اشتباه در برداشت‌ها زمینه ساز اختلافی جدی میان شما شود. در دنیای زناشویی مشکلات بزرگ از انباشته شدن همین دلخوری‌ها یا سوء‌تفاهم‌های کوچک ایجاد می‌شوند، پس هیچ اختلافی را بی اهمیت و کوچک تلقی نکنید.

اگر خواسته منطقی‌تان را بارها و بارها با نامزدتان در میان گذاشته‌اید اما او با وجود قول‌هایی که به شما داده باز هم با رفتارهایش شما را ناراحت کرده، می‌توانید به جای قهر کمی از او فاصله بگیرید. مثلا به همسرتان بگویید «به‌خاطر این رفتار و به این دلیل مشخص من چند روز کمتر به تو پیامک می‌زنم!» اما هیچ وقت در میان مکالمه گوشی را قطع نکنید و مثل یک بچه لجباز به این رابطه صدمه نزنید.



در جمع محکش بزنید


مهمانی‌های دوران نامزدی، یکی از بهترین راه‌ها برای سنجیدن رفتار شریک آینده زندگی‌تان است. مرد زندگی شما در این مهمانی‌ها تا چه اندازه به شما و نیازهای‌تان توجه می‌کند؟ تا چه حد رفتارهایش متناسب با شأن و شرایط شماست؟ با چه کسانی گرم می‌گیرد و با چه کسانی بیش از اندازه صمیمی می‌شود؟ چقدر آداب معاشرت را به جا می‌آورد و چقدر در کنارش به شما خوش می‌گذرد؟ یادتان نرود که رفتار او در این جمع‌ها، بیان کننده سبکی است که در ارتباطات اجتماعی‌اش از آن پیروی می‌کند.

اگر نامزدتان در این جمع‌ها با رفتارش شما را رنجاند، یکی دو روز بعد و زمانی که هر دوی شما در آرامش قرار داشتید با او در این مورد صحبت کنید. شاید او از نگاهی که شما به این رفتار داشته بی‌خبر باشد و شايد هم تنها یک سوء تفاهم دلیل رنجیدن شما بوده است. باور کنید هیچ چیز مثل حرف زدن در مورد مشکلات به حل کردن آنها کمک نمی‌کند.



خیال بافی نکنید


تصور نکنید مرد زندگی‌تان را در ماه‌های نامزدی و سال‌های بعد ازدواج می‌توانید زیر و رو کنید. درست است که او در گذر این روزها تغییر می‌کند و ممکن است هر دوی شما هر روز بیشتر شبیه یکدیگر شوید اما انگیزه پنهانی‌اي که شما را به سمت انتخاب آن مرد هل داده است، در رضایت‌تان از زندگی با او بی‌تاثیر نخواهد بود. یک بار دیگر دلایلی که به انتخاب او منجر شده است را مرور کنید. در انتخاب همسر دنبال چه کسی می‌گشتید؟ یک پدر دلسوز و حمایتگر یا یک پرستار برای گذراندن روزهای بدحالی‌تان؟ آیا در جست وجوی کودکی بوده‌اید که برایش مادری کنید و بر رفتارهایش تسلط داشته باشید یا اینکه تنها به دنبال یک شریک و همراه برای زندگی‌تان می‌گشته‌اید؟

اگر نامزدتان رابطه خوبی با خانواده‌اش ندارد یا مدام از رفتارهای مادرش بد می‌گوید مراقب باشید! شاید او در این رابطه می‌خواهد بار دیگر نقش یک پسر بچه را بازی کند و برای پر کردن خلأهایش از شما مادری دلسوز بسازد. درست است که اغلب زن‌ها از اینکه مثل یک مادر رفتار کنند لذت می‌برند و خیلی از مردها هم دوست دارند نقش کودک را بازی کنند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که چنین رابطه‌ای حتی اگر در آغاز لذت بخش باشد، عاقبت خوبی ندارد.

منابع:مجله سیب سبز/بیتوته

این مطلب در تاریخ 2014-04-14 08:37:30منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
28574





نظر شما در مورد مطلب چطور نامزدم را بشناسم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خطر طلاق در ازدواج عاشقانه
خطر طلاق در ازدواج عاشقانه

چرا افراد تحصیل کرده ازدواج نمی کنند
چرا افراد تحصیل کرده ازدواج نمی کنند

پارافیلیا (انحراف جنسی) و درمان آن
پارافیلیا (انحراف جنسی) و درمان آن

راه های درمان انزال زودرس
راه های درمان انزال زودرس

نشانه های سلامت روان
نشانه های سلامت روان

تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط زوجین
تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط زوجین










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9312

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287075

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام