ازدواج با مرد مطلقه

ازدواج با مرد مطلقه

انتخاب فرد مناسب برای شروع زندگی که درآن با مشکلات اندکی مواجه شوی، از دغدغه های تمام افرادی است که در سن ازدواج به سر می برند. این مسئله در میان دختران که به نوعی در گردونه انتخاب قرار می گیرند و حق انتخاب در میان آنهاوجود ندارد،‌ بیشتر دیده می شود.

در میان خواستگاران یک دختر مخصوصا کسانی که به نوعی وارد سن تاخیر ازدواج و یا نزدیک به تجرد قطعی هستند، حضور مردانی که طلاق گرفته اند و یا همسر خود را از دست داده اند، بیشتر به چشم می خورد.

البته تنها این دختران با این مسئله مواجه نیستند، دخترانی که در شرایط زندگی نامناسب به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به سر می برند و یا در میان خانواده های بزهکار هستند، نیز با این نوع افراد مواجه هستند.

در هر صورت این مسئله ای نیست که تنها عده ای معین را در بر بگیرد. اما این دختران و زنان در انتخاب خود و یا حتی بعد از شروع زندگی خود با دغدغه ها و مشکلاتی روبرو می شوند که بد نیست از دریچه نگاه آنها به این مسائل توجه کنیم.

سمیه . ف کارشناس روابط عمومی که در یکی از مراکز مخابرات مشغول به کار است، می گوید به تازگی مردی به خواستگاری اش آمده که قبلا ازدواج کرده است. سمیه هیچ مشکلی با این مسئله ندارد تنها نگرانی اش، آگاهی دیگران نسبت به طلاق همسر آینده اش است و ترس از این که مبادا دیگران او را مورد تمسخر قرار دهند که او با یک مرد طلاق گرفته ازدواج کرده است.

مریم ش. دانشجوی ارشد دانشگاه تربیت معلم تهران، به تازگی وارد سن ۳۲ سالگی شده است. او که از شهرستان کرمانشاه به تهران آمده،‌ می گوید: تازگی یکی از پسران همشهری شان به خواستگاری اش آمده که حدود چهار ماه پیش همسرش را طلاق داده است. وقتی از شرایط این فرد از مریم سوال می کنم، می گوید: تحصیلاتش لیسانس و کارمند است، من خودم مانده ام که آیا او را انتخاب کنم یا نه؟ می ترسم به او بگویم نه و بعد از این خواستگاری نداشته باشم. اما اگر هم بخواهم با او ازدواج کنم نگرانم که مبادا با من هم مشکل داشته باشد و من مانند زن سابق او بعد از زندگی کوتاهی به خانه پدری باز گردم.

منیر السادات . س، ۲۸ ساله، کارمند بیمه است و به تازگی با مردی ازدواج کرده است که یک بار در زندگی اش شکست خورده، از او سوال می کنم که چطور همسرت را انتخاب کردی؟ او در جواب می گوید: بعد از اینکه به خواستگاری ام آمد با صداقت، در همان برخورد اول ماجرای زندگی اش را برایم تعریف کرد و من هم بدون چون و چرا با او ازدواج کردم.

از او درمورد وضعیت کنونی زندگی اش پرس و جو کردم، در جواب گفت: من و حمید تقریبا با هم هیچ مشکل خاصی نداریم فقط در یک مورد که آن هم به دید خود من به شرایط بعد از ازدواج باز می گردد، این که فکر می کنم آیا او مرا با همسر سابقش مقایسه می کند، حتی وقتی آرایش می کنم، با خود می گویم نکند او مرا با همسرش مقایسه کند و بگوید او زیباتر بوده است. این دغدغه من و حتی نگرانی من است.

معصومه .ع زن جوانی که در جهاد دانشگاهی مشغول به کار است،‌ در شرف آغاز زندگی با مرد جوانی استکه دو بار در زندگی شکست خورده است. او می گوید: نمی دانم در زندگی ام چقدر موفق خواهم بود اما بعد از خواستگاری پژمان و فهمیدن این که دو بار طلاق گرفته است حسابی شوکه شدم. من به او جواب رد دادم بعد از سماجت ها و پیگیری های پژمان،‌ برای آن که بتوانم انتخاب درستی انجام بدهم با هم به مشاوره رفتیم،‌ راهنمایی های مشاورین در نحوه انتخاب و پی بردن به این که آیا او در زندگی اش مقصر بوده یا خیر برای من بسیار مفید بود. اکنون با اطمینان نسبت به پژمان نخستین گام های زندگی ام را بر می دارم.

سمیرا .ح دختر ۳۴ ساله ای است که با نیما، ۳۸ ساله که حدود یک سال پیش همسر خود را طلاق داده، به تازگی نامزد کرده است. سمیرا می گوید: من با نیما مشکلی ندارم اما مادرم هر موقع می بیند میان من و نیما اختلافی می افتد، می گوید او مشکل دارد که همسرش را طلاق داده و اصلا او بیمار روانی است و تو را هم به زودی طلاق می دهد، حتی این مسئله به گونه ای است که در خوشی هایمان نیز مادرم با تردید به نیما نگاه می کند و مرا به شک وا می دارد.

دانستن علل طلاق قبلی فرد منجر به انتخاب درست می شود


این ها شاید سخنان همه زنان و دخترانی که با این شرایط مواجه می شوند، ‌نیست ولیکن می تواند نمای کلی برخورد این گروه در انتخاب مردان مطلقه را نشان دهد. در جهت ارائه راهکار با خانم زینب اسدی کارشناس ارشد مشاوره و از فعالین در مرکز مشاوره سرای محله منطقه ۲۱، دادگاه خانواده، گفتگو کردیم.

وی با توجه به شرایط افراد از نظر رفتاری؛ شخصیتی و نوع زندگی، ازدواج با فرد مطلقه را نامناسب ندانست و گفت برای انتخاب درست باید هر دو طرف مورد مشاوره قرار گیرند.

اسدی درباره پرسش از علت طلاق فرد، بیان کرد: شناخت علل اینکه فرد طلاق داده و چرا قبلا طلاق گرفته بسیار مفید است، چرا که ممکن است این دلیل برای من امکان وقوع نداشته باشد، گاهی طلاق به دلیل مشکلات فرهنگی، ‌بد حجابی، مادی و غیره بوده است یعنی دلایلی که اصلا برای من که به عنوان فرد انتخابی بعدی هستم، ‌صدق نمی کند. در نتیجه می توان با دانستن این مسائل انتخاب درستی انجام داد.

با همسر سابق مرد، صحبت نکنید


وی با توجه به آن که اکثر اختلافات بین زوجین طلاق گرفته، حالت دعوا دارد و در دعوا منصفانه نظر دادن بسیار سخت صورت می گیرد، صحبت با زن سابق مرد را راه حل مناسبی ندانست و برای ایجاد شرایط یک انتخاب صحیح ادامه داد: به دختران توصیه می شود که به مشاور مراجعه کنند تا بر اساس شرایطی که فرد داشته دست به انتخاب صحیح بزنند. اما در مواردی که شرایط تشخیص بسیار سخت می شود به آنها توصیه می شود که که ظرایط حال را نگاه کنند و بر اساس آن آینده خود را انتخاب کنند. یعنی با توجه به شرایطی که فرد مورد نظر دارد دست به انتخاب بزنند و نگاه نکنند در آینده چه خواهد شد ببینند آیا می توانند با این شرایطی که وجود دارد زندگی کنند.

از مقایسه بین همسر و همسر سابق گریزی نیست

همچنین این کارشناس ارشد مشاوره، درباره دغدغه زنان ناشی از مقایسه شدنشان با همسر سابق مرد، گفت: در حقیقت اینها ناشی از خطاهای شناختی است. البته زنان باید بدانند که حتما در مواردی مورد مقایسه قرار خواهند گرفت. بهتر است قبل از هر گونه انتخابی در مراحل اولیه هر دو نفر باهم به مشاوره بروند تا بتوانند بحران هایی را که در این مسئله ممکن است پیش بیاید را به آنها بشناسانند تا بهتر مسیر را طی کنند.

مقاله از : خانم زهرا فیضی

این مطلب در تاریخ 2014-04-23 06:46:59منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
67284





نظر شما در مورد مطلب ازدواج با مرد مطلقه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با پسری هستم شرایط خوبی داره اما به دلم نشسته
با پسری هستم شرایط خوبی داره اما به دلم نشسته

ازدواج با فردی که داری فرزند است
ازدواج با فردی که داری فرزند است

انواع تست های بارداری
انواع تست های بارداری

قوی ترین ماهیچه ی بدن انسان کدام است؟
قوی ترین ماهیچه ی بدن انسان کدام است؟

چطور توانایی مغز را افزایش دهیم
چطور توانایی مغز را افزایش دهیم

چه چیزهایی در ظاهر زنان برای مردان جذاب است
چه چیزهایی در ظاهر زنان برای مردان جذاب است










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11323

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289086

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام