رابطه با دوستان بعد از ازدواج

رابطه با دوستان بعد از ادزواج

 

ارتباط با دوستان بعد از ازدواج با محدودیتهایی روبرو است که طبیعی است

بعد از مدتی احساس خواهید کرد که در زندگی عقب مانده اید و دلتان برای دوستان قدیم تنگ می شود. آن وقت جبران این دلتنگی را با غرزدن به سر همسرتان می خواهید جبران کنید. این مساله در بسیاری از مواقع درست است. کسی که مسوولیت خانواده را قبول می کند باید به یک سری از محدودیت ها تن بدهد اما این به آن معنا نیست که زن و شوهر تمام وقت خود را با هم باشند. بسیاری از دوستان دوران مجردی شما شاید نتوانند در جمع خانوادگی حضور پیدا کنند اما این دلیل نمی شود که آنها را رها کنید.

 

شاید شما فکر کنید که انجام کارهای خانه و رسیدگی به همسرتان برای شما کافی است و خود را ملزم به انجام کار دیگری ندانید اما بعد از مدتی احساس خواهید کرد که در زندگی عقب مانده اید و دلتان برای دوستان قدیم تنگ می شود. آنوقت جبران این دلتنگی را با غرزدن به سر همسرتان می خواهید جبران کنید. شما بعد از ازدواجتان هم باید ساعاتی را به خودتان اختصاص دهید.البته فراموش نکنید اولویت با خانواده است .

 

شما بهتر است بعد از ازدواج رابطه خود را با دوستان قدیمتان حفظ کنید. با آنها به دوره های دوستانه بروید. ساعتی از روز را به خودتان اختصاص دهید و کارهایی را بکنید که دوست دارید مثلا کتاب بخوانید، نقاشی کنید، به کلاس ورزش بروید و... بگذارید که خانواده کوچک شما بدانند که این ساعت متعلق به خود شما است البته باید حد و حدود این مساله با توجه به روحیات همسرتان تنظیم کنید تا هم او را راضی نگه دارید و هم خودتان به خواسته تان برسید. دوستان مجردتان نیز که با شما در ارتباط هستند نقش مهمی دارند و اگر شما دوستان خوب و موجهی در دوران مجردی دارید دوستی با آنها را در اولویت قرار دهید. این مدت کوتاه در طول هفته به شما اجازه می دهد که به دور از مشکلات و دل مشغولی های جمعی به خودتان فکر کنید و در نهایت با روحیه ای شادتر به جمع خانواده بازگردید.


شما باید برای همسر خویش هم چنین حقی را قائل شوید و اجازه دهید که او هم ساعتی از روز را به خودش اختصاص دهد. با دوره های دوستانه او مخالفت نکنید. اگر همسرتان می خواهد با دوستانش باشد به این معنا نیست که با شما به او خوش نمی گذرد. دوربودن شما از گاهی اصلا بد نیست. بلکه باعث می شود بیشتر قدر یکدیگر را بدانید (به این جمله به شکل کلیشه نگاه نکنید واقعا این اتفاق می افتد).

 

خانواده کوچک شما بدانند که این ساعت متعلق به خود شما است و مزاحمتان نشوند البته باید حد و حدود این مساله با توجه به روحیات همسرتان تنظیم کنید تا هم او را راضی نگه دارید و هم خودتان به خواسته تان برسید

اگر فرزند دارید برنامه را طوری تنظیم کنید که در روزی که می خواهید با دوستان تان باشید فرزندانتان پیش همسرتان باشند این مساله باعث می شود که آنها مدتی بدون حضور شما با هم تنها باشند و این به محکم ترشدن رابطه شان کمک می کند. تجربه نشان داده است که زنها بسیار بیشتر از مردان بعد از ازدواج جذب خانواده می شوند و خودشان را وقف می کنند و انتظار دارند که مردها هم همین کار را کنند در حالی که مردها به ندرت بعد از ازدواج می توانند دوستانشان را کنار بگذارند.

 

● آقایان و اشتباه بزرگ خانمها

 

خانم ها ممکن است به دلایل متعدد دوستانشان را از نامزد یا شوهرشان پنهان کنند. یک رابطه براساس اعتماد و صداقت پایه ریزی می شود و وقتی خانم ها سعی کنند دوستانشان را از همسر خود پنهان کنند آنوقت رابطه بسوی دره سقوط می رود. برای درک اینکه چرا خانم ها ممکن است چنین کاری مرتکب شوند، این نکات را در رابطه رعایت کنید.

 

یک خانم ممکن است به خاطر اینکه تصور می کند نامزد یا شوهرش ممکن است از رفتاردوستش خوشش نیاید، او را پنهان می کند. اگر نگران این باشد که شوهرش چطور با دوست او برخورد می کند ممکن است تصمیم بگیرد که اصلاً او را نشان شوهرش ندهد.

 

اگر خانمی تصمیم بگیرد که دوستش را از شوهرش پنهان کند احتمالاً به خاطر مسائل مربوط به حسادت ورزی است. این حس حسادت چه از طرف خودش باشد چه از طرف شوهرش، می تواند زیان بخش باشد. حسادت شعله های مشاجره را تندتر می کند و فقط باعث بدتر شدن اوضاع می شود به همین دلیل، خانم ها گاهی اوقات تصمیم می گیرند که برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی دوستانشان را پنهان کنند.

 

اگر خانمی تصمیم بگیرد که دوستش را از شوهرش پنهان کند اما شوهر یا نامزد وی متوجه موضوع شوند، همه چیز خیلی بد می شود. شنیدن اینکه چیزی در رابطه پنهان شده است اصلاً مسئله جالبی نیست چون سوالات بیشتری برای طرف مقابل پدید می آورد. بهترین راه این است که هیچوقت خانمها دوستانشان را پنهان نکنند. رابطه ای که بر پایه اعتماد و صداقت بنا شود بسیار بهتر از رابطه ای که همه چیز در آن مخفی می شود خواهد بود. اگر متوجه شدید که نامزدتان دوستانش را از شما پنهان کند باید بفهمید که دلیل آن چیست و مشکل را حل کنید.

 

یادتان باشد که روابط موفق همیشه بر گفتگو و اعتماد تکیه دارند. پس به راحتی با هم حرف بزنید و مطمئن باشید که اوضاع خیلی بهتر می شود!

منبع : taknaz.ir

این مطلب در تاریخ 2014-06-08 08:01:51منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
15113





نظر شما در مورد مطلب رابطه با دوستان بعد از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مراحل انتخاب همسر
مراحل انتخاب همسر

چرا رابطه عاطفی تمام شده را ادامه می دهیم
چرا رابطه عاطفی تمام شده را ادامه می دهیم

چرا زنان باردار نباید ترشی بخورند
چرا زنان باردار نباید ترشی بخورند

احساس درد در زمان رابطه جنسی
احساس درد در زمان رابطه جنسی

خدمات روانشناسی جذاب مرکز مشاوره
خدمات روانشناسی جذاب مرکز مشاوره

لو رفتن داستان ساختگی تجاوز گروهی به دختر 17 ساله
لو رفتن داستان ساختگی تجاوز گروهی به دختر 17 ساله










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12660

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290423

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام