همه معیارهایم را دارد جز زیبایی

همه معیارهایم را دارد جز زیبایی

فکر می کنید دختر مورد علاقه تان را پیدا کرده اید.همه معیارهایتان را دارد جز زیبایی ؟ زیبا نیست ؟ از همه نظر او را تایید می کنید. خانواده خوبی دارد، رفتار محجوبانه و صبور و مهربانی نشان داده است و از همه مهم تر از هر جهت هم کفو و در شان شما است. اما چهره اش به دلتان نمی نشیند. باید چه کار کنید؟

در چنین مواردی تصمیم گیری بین عقل و احساس کار دشواری است. منطق تان می گوید از این بهتر نمی شود و دلتان می گوید به اندازه کافی مطلوب شما نیست و جذبتان نمی کند. شاید حتی فکر کنید قضاوت دیگران چه می شود؟ وقتی او را ببینند نخواهند گفت چرا با فرد زیباتری وصلت نکرده؟

این جا ممکن است دچار یک چالش بزرگ اخلاقی شوید و فکر کنید ترجیح زیبایی به بسیاری از صفات کاری غیراخلاقی است.

واقعیت این است که زیبایی همسر یکی از معیارهای مهم در انتخاب همسر است، چرا؟ چون باید میل و کششی به طرف مقابل داشته باشید تا با او شریک شوید. کشش جنسی از پسندیدن ظاهر شروع می شود و وقتی ظاهر، اندام و چهره و حرکات طرف مقابل را نپسندید نمی توانید به او کشش داشته باشید و یکی از مهم ترین وجه های زندگی شما یعنی رابطه عاطفی و جنسی برای همیشه لنگ خواهد زد.

چهره نامطلوب شاید عادی شود اما هیچ وقت برای شما مطلوب نخواهد شد. با تمام این ها تنها شرط و معیار لازم و کافی برای موفقیت در ازدواج چهره نیست.



چقدر زیبایی بس است؟


شاید برایتان سوال شود حد زیبایی چقدر است؟ باید بگوییم نمی توان نسخه کلی و واحدی ارائه داد تا به درد همه بخورد اما حداقل زیبایی یعنی حداقل مطلوب بودن. بدیهی است که هر چه زیبایی بیشتر باشد طرف مقابل بیشتر به دلتان می نشیند اما قرار نیست با ملکه زیبایی دنیا ازدواج کنید. شما هم حتما کاملا ایده آل نیستید. پس نخواهید که همسرتان از هر لحاظ زیبا و بی نقص باشد. همین قدر که به او تمایل داشته باشید، از دیدن او، حرف زدن با او و رابطه زناشویی با او بدتان نیاد کافیست.


هدف تان چیست؟


اما استثناهایی هم وجود دارد. زن و شوهرهایی هستند که هر 2 طرف یا یکی از آن ها، چندان زیبایی ظاهری ندارند اما چون سیرت زیبایی دارند زندگی موفقی را تجربه کرده اند.

اگر هدف شما از ازدواج تکامل و ارتقای معنویات است بنابراین زیبایی ظاهری نباید زیاد برای تان مهم باشد اما اگر احتمال می دهید که با توجه به حضور در فضای تحصیل یا فضای شغل و محل کار، زیبایی خانم های دیگر باعث دلزدگی شما از همسرتان شود یا حداقل سبب شود که در آینده با خودتان بگویید من در ازدواج با این خانم ضرر کردم، باید درباره این موضوع کمی حساس تر باشید و با دقت بیشتری تصمیم گیری کنید.


چطور شخصیتی دارید؟


با این حال اگر در شناخت خودتان به این نتیجه رسیده اید که از آن دسته مردهایی نیستید که تا یک نفر زیباتر را می بینند، قید همه مسئولیت ها و تعلقات را می زنند با این ازدواج موافقت کنید البته اگر مطمئنید که خانمی که انتخاب کرده اید، بقیه شرایط و معیارهای شما را برای ازدواج دارد.

اما اگر از آن دسته مردهایی هستید که زیبایی برای تان بسیار مهم است، ازدواج با زنی که چهره او را نپذیرفته اید در آینده به مشکل خواهد خورد و بهتر است با چنین ازدواجی موافقت نکنید.

حدیثی از پیامبر(ص) نقل می شود که ایشان می فرمایند: «اگر مردی [فقط] به خاطر زیبایی ظاهری با زنی ازدواج کرد، نه به خاطر عفت و پاکدامنی و ایمان و تقوا و حیای آن زن، خدا زیبایی آن زن را از چشم او می برد اما اگر معیار [اصلی اش] در انتخاب همسر، زیبایی ظاهری نبود بلکه زیبایی باطنی بود، خداوند متعال همسرش را در چشم او چنان زیبا می کند که گویی از او زنی زیباتر نیست.»

منبع:خراسان

 

این مطلب در تاریخ 2014-06-13 08:10:32منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
18307





نظر شما در مورد مطلب همه معیارهایم را دارد جز زیبایی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دختر ایراد گیر برای ازدواج
دختر ایراد گیر برای ازدواج

به این دلایل نباید ازدواج کنید
به این دلایل نباید ازدواج کنید

مواد غذایی که میل جنسی را کاهش می دهد
مواد غذایی که میل جنسی را کاهش می دهد

تاثیر رابطه جنسی بر پوست
تاثیر رابطه جنسی بر پوست

چرا بعضی ها با خودشان حرف میزنند؟
چرا بعضی ها با خودشان حرف میزنند؟

خاطرات خنده دار خانم ها - قسمت سوم
خاطرات خنده دار خانم ها - قسمت سوم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10382

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288145

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام