تفاوتهای مهم در ازدواج

تفاوتهای مهم در ازدواج

تفاوتهای مهم در ازدواج

همسر انتخابی شما باید تمام معیارهای اساسی و مهم مورد نظر شما را که لازمه یک زندگی توام با خوشبختی هست دارا باشد. این به آن معنا نیست که در تمام این پارامترها و معیارها صد درصد و کامل باشد، بلکه به این معناست که حداقل نمره قبولی را داشته باشد.

مهم ترین معیار در ازدواج تناسب است. اگر تناسب وجود داشته باشد به خودی خود بسیاری از مشکلات حل می شود. در مقابل، حتی با وجودی که شما و همسرتان انسان های کامل و ایده آلی باشید، اگر شکل و شمایلتان، شخصیتتان و خاستگاه اجتماعی تان بهم نخورد و با هم متناسب نباشد، ممکن است نتوانید با هم خوشبخت شوید.وجود تفاوت در بین افراد و به ویژه زن و شوهرها خیلی طبیعی است و نباید انتظار داشته باشیم که یک زن و مرد در زندگی مشترک مثل هم فکر کنند و یا رفتارهای آنان کاملا شبیه به هم باشد.

آن چه که مهم است و باید به آن توجه شود نوع و میزان این تفاوتات است که با توجه به نسبی بودن آن در بین افراد و زوج های مختلف، فرق می کند و به همین دلیل هم قطعا راهکارهای کاهش تفاوتات و درگیری ها نیز تفاوت هایی خواهد داشت و ما نمی توانیم برای همه زوج ها، نسخه واحدی ارائه دهیم.



آگاهی از تفاوت های فردی


دختر و پسرهایی که با آگاهی از تفاوت های فردی، وارد یک زندگی مشترک شده اند، چالش های کمتری را در زندگی خود احساس می کنند زیرا سطح انتظارات خود را از طرف مقابل، بر این مبنا تنظیم می کنند.

در ادامه به چند مورد از علت های عمده بروز تفاوتات زوجین اشاره می کنیم که دختر و پسرها می توانند با توجه به آن ها، تصمیم دقیق تر و اصولی تری برای ازدواج شان بگیرند.



تفاوت در اعتقادات معنوی


مرد و زنی که از نظر رعایت و پایبندی به امور معنوی هم کفو نیستند، زندگی بی دغدغه ای نخواهند داشت؛ بنابراین در امر ازدواج، بعد اعتقادی به ویژه جنبه های معنوی آن باید به صورت خاص، مورد توجه قرار گیرد و زن و شوهر مطمئن شوند که در حوزه اعتقادی با هم تفاوت نظر ندارند.



تفاوت طبقاتی


با آن که زوج های روشنفکر و خانواده های میانه رو، معمولا به تفاوت طبقاتی زیاد اهمیت نمی دهند و تلاش می کنند تا خوشبختی خود را با تفاهم و همکاری تضمین کنند، گاهی سطح متفاوت قدرت اقتصادی و طبقه اجتماعی مشکل ساز می شود. اگر زن از قدرت اقتصادی بالاتری برخوردار و متعلق به خانواده متمولی باشد، این موضوع، ممکن است احساس ضعف و ناتوانی را به مرد منتقل کند که در نتیجه سبب عصبانیت و درگیری او با همسرش می شود و یا بر عکس.



تفاوت سنی


میزان تفاوت سن در ازدواج، نسبی است و نمی توان عدد مشخص برای آن معین کرد. مسلما تفاوت سنی بیش از یک دهه مشکلات زیادی را به همراه دارد چرا که در این صورت آقا و خانم در 2 دوران متفاوت از رشد جسمی، اجتماعی و روانی قرار دارند و خواسته ها و انتظارات شان متفاوت است. این نکته را هم بگوییم که ازدواج در سنین پایین و قبل از 22سالگی برای دختر و قبل از 25 سالکی برای پسر در بسیاری از موارد مشکل ساز می شود. عدم پختگی و نداشتن تجربه دختر و پسر در خیلی از مواقع آنها را سطحی نگر و فقط متوجه زمان حال کرده است. توان دوراندیشی و حفظ استقلال و عقل اندیشی در سنین پایین کمتر است و فقط آنها می خواهند که یک اقدام سریع و زود صورت گیرد و آنها کنار هم باشند.


تفاوت در بهره هوشی و تحصیلات


تفاوت زیاد همسران در سطح هوشی و همچنین تفاوت زیاد در میزان تحصیلات، بعضی مواقع، می تواند زمینه ساز مشکل باشد؛ زیرا این 2 نفر در بسیاری از موارد قادر به درک کامل یکدیگر نیستند و این امر سبب ایجاد سوءتفاهم و عدم درک احساسات، عواطف و افکار میان زوجین می شود.



تفاوت در تیپ شخصیتی


زندگی کردن یک فرد برون گرا در کنار یک فرد درون گرا و منزوی، مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت؛ زیرا این 2 نفر هیچ گاه در مسائلی مانند مسافرت، مهمانی رفتن و مهمانی دادن، معاشرت کردن، حضور در اجتماع و بسیاری از جنبه های دیگر به توافق نمی رسند.



تفاوت در خلق و خوی


وجود فاصله زیاد در معیارهای اخلاقی پذیرفته شده زوجین، یکی دیگر از عوامل تنش زا در زندگی محسوب می شود. بعضی افراد عصبانی، خشن، متکبر، خودخواه، از خود راضی و بعضی دارای روحیه ای گرم، خوش برخورد، متواضع و مردم دوست هستند. بنابراین توافق اخلاقی یکی از معیارهای اصلی انتخاب همسر به شمار می رود.



تفاوت در دیدگاه ها


افرادی که نسبت به دنیای اطراف خود همیشه نظر منفی دارند و مدام نیمه خالی لیوان را می بینند، اگر قرار باشد با یک فرد مثبت نگر زندگی کنند به طور قطع مشکل پیدا می کنند، بنابراین دختر و پسرها، قبل از ازدواج، باید به این نکته توجه داشته باشند که دیدگاه طرف مقابل شان درباره زندگی و اتفاقات آن چگونه است.



تفاوت در علایق و سلیقه ها


تفاوت سلیقه یک امر طبیعی است ولی اگر این تفاوت، در راستای توافق و همسویی بین زن و شوهر تعدیل نشود، امکان بروز ناسازگاری افزایش می یابد؛ بنابراین جوانان قبل از ازدواج باید تا حدودی با علایق اصلی یکدیگر آشنا شوند و حداقل، مطمئن شوند که تضادی بین علایق آنها با علایق همسرشان وجود ندارد.



تفاوت در خواسته ها و آرزوها


یکی از مواردی که زمینه بروز درگیری در زندگی را فراهم می کند، همین سطح آرزوها و انتظارات است و بدیهی است که اگر خواسته های یکی از زوجین بسیار ایده آل و رویایی بوده و طرف مقابل دارای توقعات پایین و حداقلی باشد تا زمانی که تعدیل خواسته های رویایی و ارتقای انتظارات ناچیز و سطح پایین انجام نگیرد، همیشه در زندگی مشکل خواهند داشت و شایسته است که در گفت وگوهای قبل از ازدواج جوانان عزیز به این نکته توجه داشته باشند.


منابع:خراسان، همدردی،بیتوته

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-09-08 19:37:16منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
16127





نظر شما در مورد مطلب تفاوتهای مهم در ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با مرد کوچکتر از خودم
ازدواج با مرد کوچکتر از خودم

چطور میتوان ازدواج موفقی داشت
چطور میتوان ازدواج موفقی داشت

تاثیر تیروئید برقاعدگی ومیل جنسی
تاثیر تیروئید برقاعدگی ومیل جنسی

سوالاتی در مورد پرده بکارت۲
سوالاتی در مورد پرده بکارت۲

انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد
انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد

نکات مهم برای ازدواج مجدد
نکات مهم برای ازدواج مجدد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14351

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292114

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام