چطور با اختلاف سنی زیاد کنار بیایید

چطور با اختلاف سنی زیاد کنار بیایید

اختلاف سنی معقول در ازدواج، به عنوان یک فاکتور مهم و اساسی در انتخاب همسر توصیه می شود. اختلافی که هیچ وقت به هیچ شکل برطرف نخواهد شد و همیشه با آن دست به گریبان خواهید بود.

شما شاید بتوانید اختلاف در سلایق، اختلاف تحصیلی، اختلاف فرهنگی و هر اختلاف دیگری را تا حدودی تعدیل یا کاملا برطرف کنید اما اختلاف سنی را به هیچ شکل نمی توان تغییر داد. اختلافی که باعث می شود شما و همسرتان در برهه های مختلف زندگی تجربه های متفاوتی داشته باشید چرا که در دو گروه یا رده سنی مختلف قرار می گیرد. مثلا وقتی شما جوان هستید، او پا به میانسالی گذاشته و وقتی شما میانسال شده اید، او در دوره پیری قرار دارد.

با این حال اگر عقد کرده اید یا به هر دلیلی انتخابتان را کرده اید و نمی دانید با مشکل اختلاف سنی با همسرتان چه کنید، این توصیه ها را بخوانید:

مشکل اختلاف سنی با همسر

* در ازدواج هایی با اختلاف سنی زیاد، زوج کوچک تر ممکن است به جای ایفای نقش همسری، نقش کودک را ایفا کند؛ چرا که تجربه کمتری دارد. باید توجه داشت فردی که به عنوان یک کودک در زندگی مشترک ایفای نقش می کند به مرور زمان استقلال شخصیتی خود را از دست می دهد و به یک فرد وابسته و تسلیم شده تبدیل می شود.

البته در برخی موارد زوج کوچک تر خود را بزرگ تر از حد واقعی نشان می دهد تا تعامل بیشتری با همسر خود برقرار کند، لذا قادر به برآورده کردن نیازها و رفتارهای متناسب با سن خود نیست که در این صورت نیز فرد نقش قربانی را پیدا می کند و این امر موجب می شود زوجین از زندگی مشترک رضایت خاطر نداشته باشند.

*با همسر خود تعامل داشته باشید زیرا یکی از مهم ترین مشکلات زوج ها نداشتن تعامل است. به راحتی درباره هر موضوعی با هم صحبت کنید و درک و فهم تان از نقطه نظرات یکدیگر را تا حد امکان افزایش دهید؛ زیرا با این کار می توانید علاوه بر ایجاد و حفظ تعامل مورد نیاز، به خواسته ها و نیاز های طرف مقابل تان نیز پی ببرید. چنین ارتباط هایی به شما در رسیدن به یک ارتباط سالم و بادوام کمک زیادی خواهد کرد.

*به درخواست های همسرتان توجه کافی داشته باشید و در برآورده ساختن خواسته های معقول وی در اولین فرصت ممکن بکوشید.

*هرگز بزرگ تر بودن خود را به روی او نیاورید تا موجب تحقیر او نشوید. اگر چندین بار به او یادآوری کنید که به دلیل بزرگ تر بودن، از او بهتر می فهمید صدمات غیرقابل جبرانی به زندگی تان زده اید.

در ازدواج هایی با اختلاف سنی زیاد، زوج کوچک تر ممکن است به جای ایفای نقش همسری، نقش کودک را ایفا کند؛ چرا که تجربه کمتری دارد. باید توجه داشت فردی که به عنوان یک کودک در زندگی مشترک ایفای نقش می کند به مرور زمان استقلال شخصیتی خود را از دست می دهد و به یک فرد وابسته و تسلیم شده تبدیل می شود

*به جای این که مدام سعی کنید او رفتارهایش را مانند شما تغییر دهد، بیشتر تلاش کنید تا او را درک کنید. بعد از درک کردن هم باید با همسرتان همراهی کنید و در تمام تصمیمات زندگی تان، کنارش باشید. به طور مثال اگر شما علاقه ای به تفریحات هیجانی ندارید اما همسرتان با توجه به رده سنی اش دوست دارد هیجاناتش را به آن نحو تخلیه کند، به خاطر تحکیم پایه های خانواده تان با او همراهی کنید.

*هرگاه احساس کردید که همسرتان متوجه درخواست های شما نمی شود، به او حق داده و فرصت کافی در اختیارش قرار دهید تا با روحیات شما سازگار شود و راحت تر کنار بیاید.

* انجام فعالیت هایی که هر 2 نفرتان از آن لذت می برید در تقویت رابطه تان موثر است، به این فعالیت ها بیشتر بپردازید. به فعالیت هایی که هردوی تان به آن ها علاقه دارید مانند سینما رفتن، تئاتر، ورزش کردن و ... روی بیاورید. زیرا اشتغال به کارهایی که برای هردوی تان جالب است، پیوندتان را محکم تر می کند و تمرکزتان را نسبت به مسائل و مشکلات اختلاف سن به هم می زند.

* بهترین دوست همدیگر باشید. وقتی که یک رابطه بر اساس احترام و دوستی باشد اختلافات و تفاوت ها نمی تواند به اندازه یک دوستی دو طرفه نمایان گر شود و تاثیر چندانی بر ارتباط شما نخواهد داشت.

البته نباید فراموش کنید که حتی در ایده آل ترین ازدواج ها، اختلافات و ناهماهنگی هایی وجود دارد که کاملا طبیعی و قابل انتظار است لذا یاد بگیرید که واقعیات زندگی فعلی تان را بپذیرید یعنی آنچه را که قابل تغییر است با تلاش و همکاری با همسرتان، تغییر دهید و آن چه را که قابل تغییر نیست بپذیرید و با آن کنار بیایید.

در پایان هم کمک گرفتن از یک متخصص و مشاوره حضوری کمک بهتری به تحلیل روابط شما و همسرتان خواهد کرد.

منبع : روزنامه خراسان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-09-24 08:53:13منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
21105





نظر شما در مورد مطلب چطور با اختلاف سنی زیاد کنار بیایید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




راهکارهای مفید جهت دوران نامزدی و شناخت
راهکارهای مفید جهت دوران نامزدی و شناخت

تفاوت سنی زیاد را جدی بگیرید
تفاوت سنی زیاد را جدی بگیرید

نکات مهم در مورد رابطه جنسی مقعدی
نکات مهم در مورد رابطه جنسی مقعدی

بلعیدن مایع منی - دیدگاه علمی پزشکی و دیدگاه شرعی
بلعیدن مایع منی - دیدگاه علمی پزشکی و دیدگاه شرعی

شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه
شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه

چه دخترانی زودتر طلاق میگیرند
چه دخترانی زودتر طلاق میگیرند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12831

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290594

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام