مشاور سنتر

چرا خواستگارام میرن

چرا خواستگارام میرن

 

چند نفر به خواستگاریم آمدند ولی همه خاستگارام میرن و پشیمان میشوندد؛ دیگه خسته شدم؛ شما بگید چرا اینجوری میشه و من باید چکار کنم؟

چرا خواستگارهایم پشیمان میشوند

خواهر گرامي؛ از اعتماد و ارتباط تان با اين مركز سپاسگزاريم.
در پاسخ به آنچه به عنوان انصراف و پشيماني خواستگارانتان مطرح كرده ايد توجه تان را به مطالب زير جلب مي كنم به اين اميد كه بتواند براي كاستن از دغدغه هاي فكري تان به شما كمك كند و گره اي از كار شما باز كند.
1. اولين نكته اي كه لازم است آن را تذكر دهيم اين است كه داشتن خواستگارهاي متعدد و بي نتيجه ماندن آنها بايد شما را به تفكري دقيق تر و موشكافي موضوع وا دارد. از شما مي خواهم براي دقايقي صادقانه با خود بينديشيد. تمام ابعاد رفتار، كردار و منش خود و خانواده تان را در نظر بگيريد.دقيق باشيد. اگر در ميان تفكرات خود به مورد يا مواردي رسيديد كه حدس ميزنيد عامل پا پس كشيدن خواستگارانتان است، سعي در اصلاح آنها داشته باشید تا انشاءالله در موارد بعدي خواستگاري رفع شده باشند.
2. انصراف خواستگار هميشه به معناي وجود مشكل در دختر و يا خانواده وي نيست، بلكه ممكن است دلايل ديگري داشته باشد. گذشته از آن خواستگاري، يعني همين كه مي آيند و مي روند و در خيلي از اوقات هر گروهي به علل مختلفي پسند نمي كنند. امروزه بسياري از خواستگاري ها برعكس گذشته ها جدي نيست؛ زيرا يا پسرها و خانواده هايشان به علل مختلف از ازدواج مي ترسند (كه اكنون در مقام بيان آن ها نيستيم)، يا وسواس پيدا كرده و نمي توانند به سادگي قانع شوند يا ... . لذا برخی خواستگاري ها با عزم جدي نيست و كار سست هم زود رها مي شود و پيگيري نمي شود.
به دنبال پيدا كردن ريشه قضيه در جاي ديگر باشيد. مثل اين كه بررسي كنيد آيا ممكن است مانعي وجود داشته باشد كه سبب برنگشتن خواستگاران شود؟ گاهي ناراحتي والدين و نارضايتي ايشان، بزرگ ترين مانع در راه رسيدن ما به خواسته هايمان است. گاهي ترس خود انسان از آنچه در پيش رو دارد، مثل ترس از ازدواج و عاقبت چگونگي اين پيوند و يا عدم توكل به خداوند، خود موانع بر راه تحقق خواسته هايمان است.این مطلب از سایت تنظیم خانواده است،شما میتوانید با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو، وورود به این سایت با مطالب جامع تری در زمینه مسائل جنسی و زناشویی آشنا شده و اطلاعات کسب نمائید، بنابراين، قدري در اين زمينه فكر كنيد كه آيا مانعي وجود دارد كه سبب تأخير در ازدواج شما شده باشد؟ اگر مانع وجود دارد، سعي كنيد تا موانع را از ميان برداريد؛ مثلاً رضايت پدر و مادر را جلب كنيد و يا به آينده اميدوار باشيد و از آنچه تحقق خواهد يافت، نهراسيد.
3. در فرآيند خواستگارى، همان‏طور كه خانواده دختر از ويژگى‏هاى خانوادگى، اخلاقى و ... پسر تحقيق مى‏كنند تا با شناخت كامل و دقيقى كار انجام گيرد، خانواده پسر نيز در مراحل خواستگارى و پس از آن از خانواده دختر و خصوصيات اخلاقى و رفتارى دختر تحقيق و تفحص مى‏كنند و اين امرى لازم و ضرورى است و چه بسا خانواده پسر پس از خواستگارى، در تحقيقاتشان به نقطه‏ضعف‏هايى در وجود شما يا خانواده محترم تان رسيده‏اند و آن را متناسب با وضعيت خانوادگى خود نيافته‏اند و در نتيجه، امر را پى‏گيرى نكرده‏اند. بنابراين تلاش كنيد اين نكات و موانع را شناسايي كرده و در صدد رفع آنها برآييد.
به طور خلاصه برخي از دلايلي كه ممكن است باعث تأخير در ازدواج شوند عبارتند از :
1. قصور و يا تقصير اعضاي خانواده، 2. مشكل جسمي، نقص عضو و يا نقص جدّي در زيبايي دختر، 3. مشكل اخلاق دختر يا خانواده اش، 4. محل زندگي نامناسب نظير محلّه بدنام و يا جرم خيز، 5. ضعف در روابط اجتماعي نظير انزواجويي دختر، 6. نداشتن كفويت و تناسب، 7. خصوصيات شخصيتي مانند درونگرايي، 8. كمالگرايي دختر. لذا سعي كنيد موانع را شناسايي و برطرف كنيد.

*** چند نكته مهم :
1. با دقت به بررسي موانع ازدواج خود بپردازيد و از اين موانع ليستي تهيه كنيد سپس با تمام وجود سعي در برطرف كردن اين موانع داشته باشيد. چنانچه برطرف كردن اين موانع را از توان خود خارج مي دانيد از افراد آگاه و دلسوز كمك بگيريد.
2. اين نكته را باور داشته باشيد و همواره به خود و اطرافيانتان گوشزد نماييد كه سن من براي ازدواج به هيچ عنوان دير نشده. اين نكته را به هيچ‌ عنوان خود فريبي قلمداد نكنيد . به يادآوري هر روزه اين نكته ملتزم باشيد.
3. خانه بخت را منحصر در ازدواج ندانيد. همه برگه هاي زندگي را در موضوع ازدواج خرج نكنيد. چه بسا زنان بسيار تأثيرگذاري در جامعه بوده اند كه در پرتو تحصيل و اشتغال مولد به خانه بخت واقعي خود راه يافته اند.
4. ضمن رعايت حجاب و مسائل شرعي، سعي كنيد با اقوام و خويشان و دوستان ارتباط بيشتري داشته باشيد و در جلسات خانوادگي و خويشاوندي حضوري فعال داشته باشيد خصوصا در مجالس زنانه با ظاهري آراسته و زيبا حاضر شويد.
5. به سر و وضع و آراستگي ظاهري خود بيشتر برسيد و از شلختگي اجتناب كنيد. البته با رعايت حلال و حرام و اجتناب از خودآرايي در مقابل نامحرم.
6. اگر در ميان اطرافيان خود پسري را مي شناسيد كه با ملاكهاي شما مطابقت دارد مي توانيد از واسطه اي امين و رازدار بخواهيد كه بدون اينكه از مطلع بودن شما از موضوع چيزي بگويد شما را به ايشان براي ازدواج پيشنهاد كند.
7. صبور باشيد و با توكل بر خدا و اطمينان به او، دعا کنید و از او کمک بخواهید و در اين راه سستي و نااميدي به خود راه ندهيد.
8. زندگي تان را شلوغ كنيد. براي مشغول كردن ذهن تان و شلوغ كردن زندگي تان راه هاي ديگري پيدا كنيد. درست است كه هر تعلقي در زندگي جاي خودش را دارد و هيچ چيز نمي تواند جاي يك همراه خوب را براي شما پر كند اما اگر از تك بعدي بودن دست برداريد و مشغوليت هاي ديگري براي خودتان ايجاد كنيد خيلي چيزها تغيير مي كند. سعي كنيد كار مورد علاقه تان را پيدا كنيد و آن را جدي بگيريد، براي زندگي تان دليلي پيدا كنيد. اين دليل مي تواند كار، تحصيل، دوستان ، خانواده يا هر چيز ديگري باشد. همانطور كه گفتيم اين موارد نمي تواند جاي يك رابطه حمايت گرانه و عاطفي را پر كند اما اگر شما زندگي تان را پوچ و بي معنا نبينيد و دلايل زيادي براي افتخار كردن به خود و زندگي تان داشته باشيد، حال تان خيلي بهتر از حالا مي شود.
احتمالا در خانواده و در ميان دوستان شما افراد زيادي هستند كه قصد ازدواج دارند و روز به روز هم تعدادشان كمتر مي شود. ممكن است با ازدواج كردن هر كدام آن ها از خود بپرسيد كه چرا شما نتوانسته ايد يكي از گزينه ها باشيد و چرا هميشه زنان ديگر هستند كه مورد توجه قرار مي گيرند اما به جاي اين فكر و خيال ها سعي كنيد در خود معيارهايي را پرورش دهيد كه از نظر همه براي انتخاب يك همسر ايده آل ضروري هستند. آدم هاي اطراف شما بر اساس رفتارهايي كه در همين لحظات عادي زندگي تان انجام مي دهيد روي شما قضاوت مي كنند. بدخلقي ها، بهانه گيري ها، رفتارهايي كه با خانواده تان داريد و بسياري موارد ديگر مي تواند مبناي قضاوت ديگران درباره شما باشد. پس اگر واقعاً قصد ازدواج داريد و اين دنياي مجردي آزارتان مي دهد، به همه اين جزئيات توجه كنيد. ظاهر سازي كافي نيست بلكه بايد با دل و جان همه اين ها را تغيير دهيد.

*** و نكته پاياني :
خواهر گرامي؛ مشكل شما آن قدر جدي و لاينحل نيست كه شما فكر كنيد همه درهاي اميد به روي شما بسته شده و در يك بن بست جدي قرار گرفته ايد كه نه راه به پيش دارد و نه راهي براي برگشت. بزرگ جلوه دادن مشكل، منفي بافي، سوء ظن و افكار پوچ، انسان را مستأصل و مأيوس مي كند و باعث تخريب روح و جسم انسان مي شود و بايد به طور جدّ از اين وضعيت خود را نجات داد؛ بنابراين روح خود را نيازاريد و خودخوري و ناراحتي را كنار بگذاريد و به فضل و رحمت بي انتهای خداوند اميدوار باشيد. چه بسا تأخير در ازدواج حكمتي داشته و خداوند فرد مناسب تر و بهتري را نصيب شما خواهد كرد. به جاي ناراحتي و خودخوري با دقت تمام سعي كنيد موانع ازدواج تان را شناسايي كرده و با تمام توان براي رفع آنها تلاش كنيد. مطمئن باشيد اگر به خداوند متعال توكل كنيد و تمام امور زندگى خود را به او واگذار كنيد، خداوند به بهترين وجه و شكل به آن رسيدگى خواهد كرد زيرا او خير و صلاح بندگانش را بهتر از آنها مى‏داند.

نویسنده : فاطمه سادات حسین پور / پرسمان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-10-11 08:49:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
22333





نظر شما در مورد مطلب چرا خواستگارام میرن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




 بهترین مدت دوره نامزدی و مشکلات آن
بهترین مدت دوره نامزدی و مشکلات آن

چطور به نامزدم بگم دهنش بو میده
چطور به نامزدم بگم دهنش بو میده

تشخیص جنسیت جنین با جوش شیرین
تشخیص جنسیت جنین با جوش شیرین

قاعدگی شدید نشانه چیست
قاعدگی شدید نشانه چیست

تاثیر داروهای ضد افسردگی بر رابطه زناشویی
تاثیر داروهای ضد افسردگی بر رابطه زناشویی

وقتی در خانه بیکاریم چکار کنیم
وقتی در خانه بیکاریم چکار کنیم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6860

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266973355

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام