مدت نامزدی وعقد چقدر باشد

مدت نامزدی وعقد چقدر باشد

طول مدت دوران نامزدي نيز بستگي به توافق دو طرف و خانواده هاي آنها دارد. زيرا گاهي به خاطر مشكلات و فراهم نبودن شرايط و امكانات مالي و يا... امكان تشكيل خانواده مستقل وجود ندارد طبيعي است دوره نامزدي طولاني خواهد شد ولي اگر موانعي وجود ندارد بهتر آن است حداكثر تا 6 ماه پس از اجراي عقد، مراسم عروسي برپا شود و زندگي مشترك را به طور مستقل آغاز نمايند. زيرا طولاني تر شدن در چنين مواردي كه موانعي در بين نيست، مفيد به نظر نمي رسد ضمن اينكه در دوره نامزدي كه دوره برزخ است دو طرف توانسته اند از روحيات همديگر به اندازه كافي آگاهي پيدا كرده باشند.


بنابراين اگر پسر و دختر به اخلاق و روحيات يكديگر نسبتا آشنا شده اند و آمادگي زندگي مشترك را پيدا نموده اند، و از امكانات مادي، ولو در حد معمولي و ساده، براي تشكيل زندگي برخوردارند، وجهي براي طولاني شدن اين زمان وجود ندارد. وجود دوران نامزدي از اين جهت مفيد است كه پسر و دختر را به روحيات يكديگر آشنا مي كند و آنان را براي شروع يك زندگي جديد و خداپسندانه آماده مي سازد. ما اگر به اهميت و جايگاه ويژه خانواده پي ببريم، برخود لازم و واجب مي كنيم كه از هر نظر خود را براي آن آماده سازيم.این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد، شما میتوانید با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو و ورود به این سایت با مطالب جامع تری در زمینه ازدواج و زناشویی آشنا شوید هم از نظر اخلاقي و انساني ويژگي هاي يك همسر خوب را در خود ايجاد كنيم و هم از نظر عاطفي از چنان توانايي برخوردار شويم كه «من» خود را به «ما» تبديل كنيم و ديگر خواهي را به جاي خود خواهي قرار دهيم و هم از نظر اطلاعات اوليه يك زندگي مشترك مثل مسائل مربوط به بهداشت ازدواج، تنظيم خانواده، فرزند آوري، تربيت فرزند و ديگر مسائل مربوط به آن، اطلاعات نسبتا جامعي داشته باشيم.
اما طولاني شدن اين دوران در صورتي كه دليل و عذر مهمي در كار نباشد و در عين حال كه مي توان با قناعت و محدود كردن و كاهش سطح انتظارات، يك زندگي ساده اي را آغاز كرد، مراسم عروسي و تشكيل خانواده مستقل را به تأخير انداختن ممكن است پيامدهاي زير را به دنبال داشته باشد:


1. از آنجا كه زن و شوهر نمي توانند به ارضاء نيازهاي جنسي خود به شكل كامل برسند، به طور ناخوآگاه هم كه شده بهانه هاي مختلفي مطرح شده و نكته سنجي هاي بي منطق و بي دليل گسترش پيدا كرده و آرامش زندگي را به خطر مي اندازد. و به جاي اينكه ازدواج به آرامش بيانجامد، موجب مشاجرات و بگومگوهاي مختلف مي شود. چه بسا خودشان هم از منشأ و سرچشمه آن اطلاعي نداشته باشند.


2. اگر خانواده دختر آمادگي كافي براي تشكيل خانواده مستقل دخترشان را داشته باشند و جهيزيه دخترشان را آماده كرده اند پس از عقد دخترشان چه بسا احساس مي كنند اين دختر از آن كسي ديگري است و چه بهتر است به خانه بخت برود و هر روز منتظر ديدن زندگي مشترك فرزندشان هستند.
بخصوص اگر در خانواده شان فرزند بزرگ و دم بخت ديگري نيز داشته باشند.


3. دختر با ازدواج و عقد، يك نوع دلبستگي شديدي به همسر خود پيدا مي كند و از آنجا كه نمي تواند بيش از آنچه الان دارد دوران نامزدي است با شوهر خود باشد احساس تنهايي مي كند، و اين احساس تنهايي در فضاي رواني دختر تأثير منفي مي گذارد.


4. پسر نيز دليل موجهي براي طولاني شدن دوران نامزدي نمي بيند و هر لحظه آرزوي آن را دارد كه به مطلوب خود نائل آيد و او نيز ممكن است دچار آشفتگي روحي شود و در حالت انتظار به سر خواهد برد. فضاي ذهني اش را به خود معطوف خواهد كرد.


5. يكي ديگر از نكات، سخنان اطرافيان، خويشان و همسايگان و ... است كه با طولاني شدن اين دوران به حدس و گمان هاي بي اساس روي مي آورند و چراها و فلسفه هاي مختلفي را طرح مي كنند كه چه بسا هيچ كدام به واقعيت نزديك نباشد و به تدريج در زندگي اين زن و شوهر جوان وارد شده و آنها را دچار آشفتگي مي كند.


طول مدت زمان عقد


اگر در اين مدت زياد همديگر را ملاقات مي كنيد و همديگر را زير ذره بين خود داريد خوب است مدت عقد بيش از 6 تا 8 ماه نباشد
واگر در اين مدت هر از چند هفته همديگر را مي بينيد و يكديگر را زير ذره بين نداريد و در مورد همديگر قضاوت نمي كنيد اين دوره مي تواند تا يك سال و نيم و يا دو سال هم طول بكشد نشان اسيب رسا نبودن اين كه بگو مگو رخ ندهد اگر اين پديده تكرار شد سريع ازدواج را عملي نماييد

برگرفته ازسایت  نهاد رهبری

 

در دوران نامزدی چکار کنیم

راهکارهای مفید جهت دوران نامزدی و شناخت

مرز رابطه جنسی در نامزدی

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

چگونه درد وران نامزدی یکدیگر را بشناسید

آنچه در دوران نامزدی و شناخت مهم است

آیا مخارج دختر در دوران عقد با پسر است

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-10-25 08:58:18منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
53947





نظر شما در مورد مطلب مدت نامزدی و عقد چقدر باشد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور همسر خوبی انتخاب کنیم
چطور همسر خوبی انتخاب کنیم

دغدغه های ازدواج در سن بالا
دغدغه های ازدواج در سن بالا

شرایط روزه گرفتن زنان باردار
شرایط روزه گرفتن زنان باردار

آیا زنان باید قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنند
آیا زنان باید قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنند

روش های کاهش استرس
روش های کاهش استرس

✅ زنم بعد از طلاق سراغی از بچه نمی گیرد
✅ زنم بعد از طلاق سراغی از بچه نمی گیرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4225

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281988

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام