رابطه خوب تازه داماد با مادر زن

رابطه خوب با مادر زن



رابطه خوب با مادرزن،واقعیت این است که در بسیاری از موارد این تازه دامادها هستند که به عنوان عضو جدید یک خانواده نتوانسته‌اند موقعیت خود را تثبیت کنند، تا هم‌چنان در نزد خانواده همسرشان یک داماد محبوب باقی بمانند.


داماد محبوب باشید


برای این که همیشه داماد خوبی باشید رفتار شما در روزها و ماه‌های اول ازدواج از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما باید فوت‌و‌فن‌هایی را بدانید تا بتوانید روابط خود با خانواده همسرتان را به خوبی مدیریت کنید.

- درباره توانایی‌هایتان دروغ نگویید اما خیلی هم فروتن نباشید. از سوالاتی که پدر و مادر همسرتان درباره مسائل کاری یا خانوادگی از شما می‌پرسند

 

ناراحت نشوید و به آن‌ها درباره خودتان راست بگویید. حتی درباره کاستی‌هایتان هم راستگو باشید و بگویید که تلاش می‌کنید آن ها را رفع کنید. تا جایی که ممکن است مهارت‌هایتان را در عمل نشان دهید و قابلیت‌های خود را به آن‌ها اثبات کنید.

- هیچ‌وقت جلوی خانواده همسرتان با خانواده خود تندی نکنید: اگر اعتراض یا دلخوری از مادر و خواهر خود دارید، در خلوت با آن‌ها در میان بگذارید. یادتان باشد رفتار شما با مادر و خواهرتان الگویی برای رفتار شما با همسر آینده‌تان تلقی خواهد شد.

- دست پر باشید؛ لازم نیست هدیه‌های گران‌قیمت بخرید اما مناسبت‌ها را برای هدیه دادن به همسرتان و اعضای خانواده او فراموش نکنید. حتی در حد یک کتاب، یک شاخه گل و… . هدیه محبت را زیاد می‌کند خصوصا اگر بی‌دلیل باشد.

- وقتی به دیدن نامزدتان می‌روید، برای او در بیش تر اوقات هدیه بخرید و گاهی اوقات هم گل، شیرینی یا هدیه برای اعضای دیگر خانواده ببرید.

- در کار منزل کمک کنید؛ اینکه وقتی در خانه همسرتان مهمان هستید، به پدر و مادر او در انجام کار‌ها کمک کنید نشانه افت شخصیت شما نیست. بپرسید چیزی نیاز ندارند که شما از بیرون تهیه کنید؟ اگر وسیله‌ای در منزل به تعمیر نیاز دارد و شما تعمیر آن را بلدید، حتما این کار را انجام دهید.

- از آن‌ها نظرخواهی کنید؛ برای پدر و مادر همسر شما بسیار مهم است که شما شخصیت مشورت کننده‌ای داشته باشید و اهل استبداد و خودرایی نباشید؛ بنابراین در انجام امور حتما نظر آن‌ها را جویا شوید و در مراودات خود نشان دهید که نظر دختر آن‌ها و خانواده‌اش برای شما مهم است.

- با این کار دو نتیجه به دست می‌آورید. اول اینکه ثابت می‌کنید در زندگی با دختر آن‌ها خود رای و مستبد نیستید و دوم آن‌که به آن‌ها نشان می‌دهید برای نظر و تجربه و مشورتشان ارزش قائلید.

 

- یک گردش دسته جمعی راه بیندازید؛ صمیمیت پشت میز و با کت و شلوار به وجود نمی‌آید. اگر می‌خواهید به خانواده همسرتان نزدیک شوید باید به جمع‌های صمیمانه‌تری وارد شوید. یک پیک‌نیک آخر هفته، یک مسافرت چند روزه یا دعوت از آن‌ها به خانه خودتان می‌تواند راه‌هایی برای نزدیک‌تر شدن باشد.

- مردانه رفتار کنید؛ شوخ‌طبعی بسیار پسندیده است اما مهم‌تر از آن رفتار پخته و بالغانه شماست. این که بدانید کی شوخی کنید و با کی بسیار مهم است. با بزرگ‌تر خود هرگز شوخی‌های سخیف نکنید و کوچک‌تر از خود را هم به تمسخر نگیرید. شوخی‌هایتان باید در نهایت متانت و ظرافت باشد.

- تلفن‌های خصوصی داشته باشید؛ بد نیست هر از گاهی با پدر یا برادر همسرتان در بیرون از خانه دیدار کنید یا تلفنی احوال آن‌ها را جویا شوید. با این کار می‌توانید بیشتر اعتماد و محبت آن‌ها را جلب و خیال‌شان را بابت صلاحیت‌های خود راحت کنید.

 

خصوصیات شوهر شایسته


1- دیانت و تقوی:شوهری كه متدین و با تقوی باشد، حقوق همسرش را حفظ می كند و هیچ گاه در پی هوس های نامشروع  نیست، به او احترام می گذارد و از هرگونه ستم احتراز ( دوری ) می كند.
امام باقر(ع) می فرمایند: " شایستگی داماد در تقوا و دیانت و امانت او نهفته است؛ هر كس واجد این شرایط باشد درخواست وی را بپذیرید."

2- حسن خلق:یكی از ویژگی های شوهر شایسته آن است كه از نظراخلاقی مهربان، خوشرو و نسبت به همسرش دوستی مخلص باشد.
حضرت رسول ( ص ) می فرمایند : هرگاه فردی به خواستگاری دخترتان آمد كه از نظر دین و اخلاق شما را راضی می كرد دخترتان را به ازدواج او در آورید.

3- فعّال و تلاشگر: شوهر باید برای تأمین نیازمندی های مادی و معنوی خانواده اش كوشش و فعالیت نماید. بدترین شوهر كسی است كه در خانه بنشیند و همسرش را برای تهیه مایحتاج خانه به كار وا دارد.

4- عفّت زبان : بیان ، یكی از عوامل تشكیل دهنده شخصیت است. كسی كه در گفتار با كلمات توهین آمیز و فحش و ناسزا دیگران را بیازارد، عفت زبان ندارد.
چنین فردی قبل از هر كس همسرش را مورد حمله قرار می دهد و در برابر هر چیزی كه مطابق میلش نباشد به ناسزاگویی می پردازد. بنابراین ، داشتن عفت زبان یكی از خصوصیات یك شوهر شایسته است.

5- سخاوت :فردی كه خِسّت و بخل را بر خود و دیگران روا دارد ، شوهر خوبی نخواهد بود. بخشش و فراهم كردن رفاه و توسعه دادن به زندگی خانواده از طریق مال حلال و دست و دل باز بودن،از خصوصیات یك شوهر خوب است. تهیه هدیه و كادو برای همسر از اعمالی است كه یك شوهر شایسته به مناسبت های مختلف انجام می دهد.

6- مهمان نوازی :مردی كه نان خانه اش را كسی ندیده و درِ منزلش را به روی دوستان و اقوام ببندد، همسر خوبی نخواهد بود.
این مرد باید بداند همسرش كه در خانه پدر و مادر بزرگ شده و با خویشاوندانش معاشرت و رفت و آمد داشته ، نمی تواند با آنان قطع رابطه كند. بنابراین مهمان نوازی و معاشرت با خویشاوندان از صفات یك شوهر خوب است.

 

7- آراستگی :همانطور كه شوهر متوقع است  همسرش آراسته باشد ، خودش نیز باید به وضع ظاهرش برسد و از نظر لباس و نظافت دقت كافی بنماید. خیلی از مردان به وضع ظاهر خود توجه ندارند و همیشه مورد انتقاد و اعتراض همسر خود قرار می گیرند.

8- امین بودن :مرد باید از هرگونه پنهان كاری  یا عدم صداقت با همسرش بری باشد؛ زن ، امین او و او ، امین زن باشد. در این صورت است كه زندگی ، سعادت و خوشبختی را به دنبال خواهد داشت.

9- اصالت و نجابت خانوادگی :از ویژگی هایی كه در شوهر اهمیت خاص دارد ، یكیوراثت و دیگریمحیط است كه اصالت خانوادگی هر دو را در بر دارد.
بنابراین دختران باید در نظر داشته باشند فردی را به شوهری برگزینند كه از یك خانواده نجیب و خوشنام بوده و در یك محیط خانوادگی سالم بزرگ شده باشد.

منبع : مجله اینترنتی دلگرم

 

تفاوتهای مهم در ازدواج

ازدواج با مرد وابسته به مادر

عواملی که باعث پشیمانی بعد از عقد میشود

مشکلات زوجها در اوایل ازدواج

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
51191





نظر شما در مورد مطلب رابطه خوب با مادرزن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازداوج فرد با خودش
ازداوج فرد با خودش

4 دلیل اشتباه برای ازدواج
4 دلیل اشتباه برای ازدواج

فصل مناسب بارداری وزایمان-مرجع کامل
فصل مناسب بارداری وزایمان-مرجع کامل

وقتی که میل جنسی مردان بسیار کم است !!؟؟
وقتی که میل جنسی مردان بسیار کم است !!؟؟

دوستم توسط فالگیر طلسم شده
دوستم توسط فالگیر طلسم شده

طلاق بگیریم یا بسوزیم و بسازیم ؟
طلاق بگیریم یا بسوزیم و بسازیم ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10445

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288208

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام