روابط عاشقانه در دوران نامزدی

روابط عاشقانه در دوران نامزدی



پنج گام برای داشتن روابط عاشقانه در دوران نامزدی

براید اشتن روابط عاشقانه درد وران نامزدی و شناخت عوامل ذیل را به یاد داشت هباشید و بکار بگیرید



به طور عمیق ارتباط برقرار کنید

چه رابطه تان تازه شکل گرفته و چه رابطه ای طولانی مدت است، می تواند از طریق ساختن رابطه ای عمیق تر با همراه تان تقویت شود. این امر معمولا با واژگان آشنایی مانند اعتماد، فهمیدن، صمیمیت و سازگاری شناخته می شود. ضروری است که در کنار شور و اشتیاق روزهای نخست که شما را به سوی یکدیگر می کشاند، نکته های دیگری نظیر رد و بدل کردن احساسات و قدردانی از یکدیگر را رشد دهید.

متاسفانه بسیاری از روابط در جهت مخالف پیش می رود. همراهان در یک رابطه معمولا با حالتی انتقادی، قضاوت گونه و با نادیده گرفتن یکدیگر پیش می روند. وقتی دو طرف ارتباط، کمتر مسائل و احساساتشان را به اشتراک بگذارند، توجه کمتری بکنند و راه خودشان را بروند، احساسات خوب به مرور کمتر و کمرنگ تر می شود.

برای اطمینان یافتن از اینکه چنین تراژدی های ارتباطی اتفاق نیفتد، باز بودن نسبت به یکدیگر و به اشتراک گذاشتن مسائل می تواند بسیار مفید باشد. همچنین همسران باید بدانند که اصیل و خالص بودن در رابطه، می تواند به ایجاد رابطه ای دوستانه و سازگار کمک کند.

همدلی کردن و احترام گذاشتن به افکار، احساسات و هیجانات همسرتان نیز می تواند برای رابطه موثر باشد. سرانجام اینکه حفظ فضایی گرم، توءم با دقت و توجه به حالات طرف مقابل در یک رابطه، پذیرش تفاوت ها و برخورد کرد با یکدیگر به عنوان موجوداتی ارزشمند نیز می تواند بسیار مفید باشد.



با اشتیاق دوست بدارید



اگرچه باور عمومی بر این است که اشتیاق در روابط طولانی مدت رو به سردی می گذارد، مطمئنا این اصل مطلب نیست. در واقع، شور و اشتیاق انگیزه ای است برای اینکه برد به سوی عشق خود برود، او را بجوید و با او ارتباط بگیرد. این رازی است که دو فرد را هیجانی، برانگیخته و با طلب بیشتر به سوی هم نگه می دارد. این امر حتی برای ادامه دار شدن رابطه ضروری است.

با اینحال این بُعد از روابط اغلب نادیده گرفته می شود. در بیشتر روابط، همسران بعد از مدتی به اصطلاح با هم راحت می شوند. این احساس راحتی به عدم تلاش برای دستیابی به احساس رمانتیک بودن، جذاب بودن و مشتاق یکدیگر بودن می انجامد؛ بنابراین روابط کسل کننده می شود، رضایت کاهش می یابد و همسران خود را در حال سقوط به رابطه ای بدون شور و اشتیاق و کاملا تهی از عشق می یابند.

چنین شرایطی واقعا مایه تاسف است، به ویژه وقتی بدانیم تلاش اندکی برای احیا و روشن نگه داشتن آتش شور و اشتیاق لازم است. یکی از قدم های اثربخشی که همسران می توانند بردارند این است که به ظاهر خود برسند، سعی کنند سر و وضع مرتبی داشته باشند، لباس های جذاب بپوشند، رفتار زنانه/ مردانه و دلنشین داشته باشند و مراقب وزن خود باشند.

در کنار اینها، ابراز محبت های فیزیکی نیز نقش کلیدی بازی می کنند. بوسیدن، بغل کردن و لمس کردن به طور مرتب در بین همسران جریان داشته باشد، باعث می شود که همسران احساس خوبی داشته باشند و حس کنند که همچنان شور و اشتیاق در بین آنها پابرجاست.



مشکلات خود را مطرح کنید


حتی بهترین روابط نیز مشکلاتی دارند. این همانجایی است که پای تعامل، مذاکره و گفتگو و پختگی و رفتار بالغانه در میان می آید. هیچ کس کامل نیست و در یک رابطه هر فردی تقاضاها، نیازها و تمایلات خاص خودش را دارد. به هر حال و ناچار، بعضی وقت ها این اختلاف نظرها بالا می گیرد.

معمولا وقتی که اشتباه از سوی یکی از همسران صورت می گیرد، به آسانی حل نمی شود. از یک سو، برخی همسران معمولا سرشان را مثل کبک زیر برف می کنند و از نگاه کردن به موضوع و حل کردن آن خودداری می کنند. از سوی دیگر، برخی همسران کینه ای را برای همیشه به دل می گیرند؛ نه می بخشند و نه فراموش می کنند. هیچ یک از این راهبردها به حل موفقیت آمیز مسئله کمکی نمی کند و به همسران اجازه نمی دهد در زندگی به خوبی پیش روند.

بنابراین لازم است که بدانیم چطور به صورتی مناسب و تاثیرگذار نگرانی ها و مسائل خود را مطرح کنیم و رفتار بد یک همسر را اصلاح کنیم. به یاد داشته باشید که بخشیدن فوری هیچ نکته ای را به دو طرف رابطه نمی آموزد. تنبیه طولانی، به سرد شدن و سخت شدن احساسات می انجامد؛ اما بحث و گفتگو، تصحیح کردن یکدیگر و برداشتن گام هایی برای حل مسئله به خوبی می تواند موثر باشد.

با مطرح کردن دقیق مسئله، دست یافتن به نتایج عادلانه، در نظر گرفتن رفتارهای جایگزینی که نیازهای هر دو طرف را در نظر بگیرد و پاسخ دهد، هماهنگی لازم در رابطه به دست می آید.


قدردانی را تمرین کنید


همسران کارهای زیادی را برای یکدیگر انجام می دهند. حضور هر یک از آنها در زندگی دیگری ضروری است. در واقع چنین تعامل کاری یکی از ویژگی های معمول رابطه است. دو انسان کنار هم می آیند تا برای یکدیگر زندگی بهتر از آنکه بخواهند تنها باشند، بسازند. با اینحال، در عمل، همسران بعضی وقت ها نامرئی می شوند.

حمایت ها، لطف ها و مهربانی های هر روزه نادیده گرفته می شود. در این حالت، ممکن است یکی یات هر دو همسر کم بیاورند. در چنین شرایطی، احتمال دارد انگیزه ادامه دادن چنین رفتارهای حمایتی از بین برود و احساسات آسیب دیده افزایش یابد.

نکته مهم این است که راه حل های ساده ای برای برطرف کردن چنین مسائلی در رابطه وجود دارد. اختصاص لحظاتی به حق شناسی و قدردانی از یکدیگر می تواند به ادامه دار شدن چنین فعالیت هایی کمک کند. چند کلمه محبت آمیز اینجا... یک تشکر آنجا. تنها با اندکی تلاش برای بازشناسی تلاش طرف مقابل، ارج نهادن به او و حمایت کردن از آن، یک روز می تواند به خوبی سپری شود!


پاداش را به یاد داشته باشید


روابط به معنای راهی برای دستیابی به احساس ارزشمندی و رضایت است. انتظار می رود افراد از طریق روابطی که دارند بتوانند احساس خوبی به دست آورند و نیازهایشان را برطرف کنند. در رابطه به دنبال حمایت، عشق، رضایت جنسی و مواردی از این دست هستیم؟

در عمل، گاه این اهداف در رابطه فراموش می شوند. رفتارهای خوشایند، بیشتر وقت ها پاسخ ها و پاداش های لازم را دریافت نمی کنند. همچنین گاهی تعاملات ناخوشایند توجه و بازخورد بیشتری را نسبت به رفتارهای مثبت به دست می آورند. در نتیجه، سطح کیفیت روابط پایین می آید، چرا که فرد با نالیدن، غر زدن و شکایت کردن، یا دستور دادن، بهتر به خواسته هایش دست می یابد تا با رفتارهای مثبت.

خوشبختانه، تنها کاری که برای چرخاندن بازی در این زمینه لازم است انجام شود، دادن اندکی پاداش مناسب است. کسب اطمینان خاطر از بابت اینکه نیازهای طرف مقابل به هنگام انجام رفتاری خوشایند تامین شده است، به خوبی می تواند ادامه پیدا کردن آن رفتار را تضمین کند.

همه ما تمایل به یادآوری و تکرار رفتارهایی دارم که برایمان نتایج مطلوبی به همراه می آورند؛ بنابراین با خوب برخورد کردن با همسری که رفتار مطلوبی از خود نشان داده است، هر دو همسر احساس رضایت خواهند کرد. رفتارهایی که پاداش می گیرند، پرورش می یابند و روابطی که روی هم رفته پاداش دهنده هستند، به موفقیت دست می یابند.



نتیجه گیری


به طور کلی، نباید روابط را امری رازآلود تلقی کرد. حتی لازم نیست آنها را امری پیچیده دانست. رابطه خوب و مناسب، تنها به اندکی تفکر و توجه و مراقبت روزانه نیاز دارد. کلمه ای مناسب در یک لحظه، بوسه ای به جا در لحظه ای دیگر ... و به این ترتیب رضایت از رابطه می تواند در تمام دوران زندگی ادامه داشته باشد.

منبع : مجله سپیده دانایی

 

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

دوران عقد چگونه باشد

بارداری در دوران عقد

طولانی دشن دوره عقد و عواقب آن

اصول حفظ و نگهداریو وابسته کردن نامزد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-12-03 10:43:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
35842





نظر شما در مورد مطلب روابط عاشقانه در دوران نامزدی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




قبلا با دختری بودم که نمی توانم فراموشش کنم
قبلا با دختری بودم که نمی توانم فراموشش کنم

مقابله با استرس در خواستگاری
مقابله با استرس در خواستگاری

هفت راه برای افزایش مقدار اسپرم
هفت راه برای افزایش مقدار اسپرم

برای درمان ویار در بارداری چی بخوریم
برای درمان ویار در بارداری چی بخوریم

در هر سنی با چه بحرانهای روحی و روانی مواجهه می شویم
در هر سنی با چه بحرانهای روحی و روانی مواجهه می شویم

سفر گردشگران عراقی به ایران برای ازدواج موقت با زنان ایرانی
سفر گردشگران عراقی به ایران برای ازدواج موقت با زنان ایرانی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5943

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283706

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام