چرا پسرها قصد ازدواج ندارند

چرا پسرها قصد ازدواج ندارند

 

چرا پسرها ازدواج نمیکنند، چرا پسرها قصد ازدواج ندارند،فرار پسرها ازازدواج

فقط مسائل اقتصادی و اشتغال مانع ازدواج پسرها نیست، چرا که خیلی از پسران علیرغم دارا بودن موقعیت اقتصادی و اجتماعی مناسب قصد ازدواج نداشته یا حداقل آنرا زود میدانند، به نظر می آید از آنجایی که دسترسی به جنس مخالف به مدد افزایش تکنولوژی های ارتباطی سهل تر شده است و همچنین تغییر رفتار برخی از دختران نسبت به دهه های پیش، پسران بدون قبول مسئولیتهای زندگی به خواسته های خود میرسند در نتیجه لزومی برای ازدواج نمی بینند .

افزایش روابط آزاد دختر و پسر بدون کنترل و محدودیت و شکستهای پیاپی عاطفی درا ین روابط میتواند باعث افزایش بی اعتمادی و بدبینی دو جنس مذکرو مونث نسبت به یکدیگر شود فلذا این بی اعتمادی مانعیست برای گرایش به ازدواج

نا گفته نماند افزایش آمار طلاق نگرانیهایی را هم برای دختران و هم برای پسرها و حتی برای خانواده ها پدید آورده در نتیجه عوامل بازدارنده ازدواج در حال حاضر در جامعه کنونی ما بیش از عواملیست که باعث هدایت جوانان به سمت ازدواج میشود

 

ترسهای ناشی از اخبار منفی در خودداری از ازدواج

گسترش تکنولوژیهای ارتباطی باعث میشود تا کوچکترین خبر از مسائل کلان کشور تا خبرهای دوستان و آشنایان سریع و آسان گسترش یابد، آمار وضعیت طلاق، آمار خیانتهای همسران،آمار به اجرا گذاشته شدن مهریه ها ، اخبار گرانی ها و... همگی ترس از آینده را دو چندان میکند در نتیجه

تاثیر حرفهای نا امید کننده آقایان متاهل بر روی پسران مجرد

فرض کنید مردی قبل از ازدواج نه صاحب خانه بوده ، نه اتومبیل داشته ، نه پس انداز و نه بیمه اما بعد از 15 سال از ازدواج هم صاحب خانه شده و هم صاحب اتومبیل و ... در اینصورت اکثرا به این موضوع می اندیشند که اگر ازدواج نکرده بودند الان در چه موقعیت مناسبی بودند  هم خانه هم ماشین ، هم پس انداز و... بدون مسئولیت ، بدون تعهد درا نیصورت این افراد ، همیشه به پسران مجرد توصیه میکنند که ازدواج نکنند حال آنکه غافل از این هستند که در صورتی که همین مسئولیت و تعهد و ترس از آینده خود،همسر و فرزندان نبود تلاشی هم برای ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی و شغلی صورت نمی گرفت درنتیجه  به جایگاه فعلی نیز دست نمی یافتند

 

هر پسری به ازدواج می اندیشد

میل به ازدواج درنهاد انسان قرار گرفته ، وضعیت روحی و روانی مردان به گونه ایست که برای تکامل و پیشرفت ، برای آرامش و تامین نیازهای خود به رابطه با همسر نیاز دارند ، احساس مردانگی زمانی برای یک مرد تکمیل میشود که افرادی به وی تکیه کرده باشند و غرور ناشی از ا« در اعتماد به نفس مردان موثر است این اعتماد به نفس باعث پیشرفت، آرامش و تکامل میشود ، هر پسری به ازدواج می اندیشد نه فقط برای تامین غریزه جنسی بلکه نیاز به تکامل و پیشرفت میل به ازدواج را در وی پرورش میدهد

 

نظر سنجیها چه میگویند

 

این نظرسنجی که با هدف بررسی عوامل موثر بر تاخير ازدواج از منظر جوانان انجام شد، نشان داد که 49/5 درصد پسران 15 تا 29 ساله مجرد اصلا شرايط خود را براي ازدواج مناسب نمي‌بينند اما از ميان دختران همين سال، تنها 22/3 درصد براي ازدواج آمادگي ندارند. به بهانه این آمارها   با دکتر افسر افشار نادری گفت‌وگو کردیم تا از تحلیل این جامعه شناس با خبر شویم.

52/6 درصد از دختران به خاطر ادامه تحصیل ازدواج نمی‌کنند

دلایلی که جوانان را در بستن پیمان مشترک منصرف می‌کند کم نیستند، اما این نظرسنجی نشان می‌دهد قصد ادامه تحصیل، یکی از اصلی‌ترین این دلایل است. یافته‌ها نشان می‌دهد 52/6 درصد از دختران و 44/8 درصد از پسران ترجیح می‌دهند به جای ازدواج، درس‌شان را ادامه دهند. افزايش سطح تحصيلي دختران نسبت به پسران هم به نظر 74/4 درصد دختران و 40درصد پسران در کاهش آمار ازدواج تاثيرگذار است.

نمی‌توان عوامل دیگر را فراموش کرد و تنها تمایل به ادامه تحصیل را در این زمینه موثر دانست. در بسیاری موارد، تمایل افراد، به ویژه دختران به ادامه تحصیل ناشی از بیکاری است و بسیاری از پسر‌ها هم برای به‌دست آوردن شأن اجتماعی بالاتر به تحصیلات رو می‌آورند. خیلی از دخترها تحصیل را به عنوان یک سرگرمی و راهی برای ورود به جامعه می‌بینند و پسرها هم گمان می‌کنند که با بالاتر بردن پایگاه اجتماعی‌شان، برای داشتن یک ازدواج موفق امکان بیشتری را پیدا می‌کنند.

91/8 درصد پسران به خاطر نداشتن شغل مناسب ازدواج نمی‌کنند

بر کسی پنهان نیست که نگرانی‌های اقتصادی بیشتر از هر دلیل دیگری جوانان را به مجرد ماندن ترغیب می‌کند. از هزینه‌های سرسام آور اجاره‌خانه گرفته تا فراهم کردن مقدمات یک جشن عروسی و به‌جا آوردن رسوم، همه و همه در منصرف کردن جوانان از ازدواج نقش دارند.

طبق اين نظرسنجي، يافتن شغل مناسب به نظر 89/9 درصد دختران و 91/8 درصد پسران، انتظار جهت دستيابي به امكانات رفاهي براي شروع زندگي مشترك از نظر 81/5 درصد دختران و 83/6 درصد پسران، اشتغال زنان نيز از نظر 78/4 درصد دختران و 41/6 درصد پسران تاثير زيادي دارد. همچنين به نظر 52/2 درصد دختران و 44/9درصد پسران كسب درآمد توسط زنان و بي‌نيازي آنها از مردان در افزايش سن ازدواج جوانان تاثير بسيار زيادي در تاخير سن ازدواج دارد.

می‌توان مشکلات اقتصادی و معیشتی را به عنوان عامل اصلی دوری جوانان از ازدواج در نظر گرفت. در کشور ما با وجود سنت‌های بسیاری که بار مالی زیادی را بر دوش خانواده‌ها می‌گذارند، اقدام برای ازدواج نیازمند پشتوانه مالی بزرگی است و این موضوع باعث طفره رفتن جوانان از این تصمیم می‌شود. سنت‌هایی مثل جهیزیه کامل، هدیه‌های سنگین برای مناسبت‌های مختلف و بسیاری موارد دیگر، به 2 جوان که پشتوانه مالی قوی ندارند اجازه تصمیم‌گیری در این مورد را نمی‌دهد. در بسیاری از موارد، خانواده‌ها هم امکان تحمل چنین بار مالی سنگینی را ندارند و برای ازدواج فرزندانشان پیش‌قدم نمی‌شوند.

45درصد دخترها برای شرایط ازدواج‌سختگيري می‌‌کنند

ميزان سختگيري پاسخگويان براي انتخاب همسر در پسرها از دختران بيشتر است. نتايج ارزيابي‌ها نشان مي‌دهد درحالی كه تنها 45درصد دخترها سختگيري بسيار زيادی برای شرایط ازدواج دارند اما حساسیت پسرها هم کم نیست و 53/1 درصد آنها دنبال شرایط ایده‌آلی برای ازدواج هستند.

یکی از علت‌های کم شدن آمار ازدواج در جامعه ما، روابط آزاد خارج از محدوده ازدواج است. دکتر افشار نادری با بیان این مطلب می‌گوید:« زمانی که پسرها به سادگی به چنین روابطی دسترسی دارند، انگیزه چندانی برای تشکیل خانواده برایشان باقی نمی‌ماند. پسرهایی که از این طریق خود را از نظر عاطفی ارضا می‌کنند، دیگر دلیلی نمی‌بینند که برای ساختن یک زندگی خود را به دردسر بیندازند و از زیر بار مسئولیت‌هایی که فرهنگ بر دوش‌شان می‌گذارد، فرار می‌کنند.»

فقط 6/5 درصد پسرها شرايطشان را براي ازدواج مناسب می‌دانند

27/5 درصد دختران و 49/5 درصد پسران اصلا شرايط خود را براي ازدواج مناسب نمی‌بینند و فقط 22/3 درصد دختران و 6/5 درصد از پسران شرايط خود را به ميزان زياد و بسيار زياد براي ازدواج مناسب دانسته‌اند.

در شرایط فعلی تنها در موارد اندکی می‌بینیم که هر دو طرف شاغل هستند و در اغلب موارد تنها یکی از 2نفر، شغلی با درآمد قابل قبول دارد. از آنجا که در فرهنگ ما برعهده گرفتن مسئولیت‌های مالی توسط زنان چندان شایسته تلقی نمی‌شود، پسرانی که درآمدی ندارند، نمی‌توانند تصمیمی برای تشکیل خانواده بگیرند. درست است که پسران شاغل در شرایط فعلی کم نیستند. اما با وجود هزینه‌های بالای زندگی، یک کار ساده با درآمد ناچیز نمی‌تواند هزینه‌های سنگین زندگی را پاسخگو باشد و از عهده مخارج سنگین یک زندگی بربیاید.

20/8 درصد دختران، عروسی رؤیایی می‌خواهند

نحوه برگزاري مراسم ازدواج هم از مواردی است که نمی‌گذارد این پیمان به راحتی بسته شود. این بار دختران هستند که مانع می‌تراشند و از آرزوهای کودکی‌شان نمی‌گذرند. بر اساس آمار‌ها تنها 40/3 درصد از دختران حاضرند با یک عروسی ساده به خانه بخت بروند، درحالی‌که 43/2 درصد از پسران اهمیتی به یک عروسی مجلل نمی‌دهند. ميزان تمايل به انجام مراسم عروسي در يك سالن مجلل يا در يك هتل يا باشگاه درجه يك هم در دختران 20/8 درصد است و در پسران 15/2 درصد است.

بعضی از تجملات نادرستی که در فرهنگ ما نهادینه شده‌اند، مانع از تشکیل یک زندگی آرام می‌شوند. شاید اگر خود خانواده‌ها در این زمینه آگاهی پیدا کنند آمار ازدواج روزبه‌روز بالاتر برود.

مسئولان باید با ایجاد کار برای جوانان، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها را حل کنند. از طرف دیگر اگر دولت بتواند مسکن‌هایی را با شرایط ویژه به جوانان واگذار کند، مطمئنا شاهد آمار بسیار بالاتری در زمینه ازدواج خواهیم بود. گام بعدی فرهنگ‌سازی است؛ با از بین بردن تجملات و فرهنگ سازی درست در میان جوانان، می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

 

پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

اهمیت همسان بودن دختر و پسر در ازدواج

نیاز جنسی و نداشتن خواستگار

خانم ها چگونه در امر ازدواج پیش قدم باشند

مشکلات پسران برای ازدواج

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-03-17 08:55:27منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
27053





نظر شما در مورد مطلب چرا پسرها قصد ازدواج ندارند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اگر نظر مشاوره ازدواج منفی بود آیا از ازدواج منصرف شویم
اگر نظر مشاوره ازدواج منفی بود آیا از ازدواج منصرف شویم

تغییر افراد بعد از ازدواج
تغییر افراد بعد از ازدواج

نکات مهم زایمان طبیعی
نکات مهم زایمان طبیعی

X-tasi  عملکرد مخرب قرصهای روان گردان اکستازی
X-tasi عملکرد مخرب قرصهای روان گردان اکستازی

5 نشانه باهوش بودن، آیا شما باهوش هستید؟
5 نشانه باهوش بودن، آیا شما باهوش هستید؟

مردها چطور با لباس روزمره شیک دیده شوند
مردها چطور با لباس روزمره شیک دیده شوند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9120

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286883

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام