شناخت شخصیت نامزد

شناخت شخصیت نامزد

شناخت شخصیت نامزد،شخصیت نامزد،چگونه شخصیت نامزدمان را بشناسیم

 

«چطور بشناسمش؟» این سوالی است که خیلی از دختر و پسرها، چه در مرحله انتخاب، چه درمرحله نامزدی از مشاور یا روان شناس خود می پرسند. شاید به این سوال باید یک پرسش اساسی تر اضافه کرد:« چه چیزهایی را باید در مورد او بدانم؟» معمولاً ما وقتی در مورد ویژگی های اصلی یک نفر حرف می زنیم از کلمه «شخصیت» استفاده می کنیم.
وی تصریح کرد: برخلاف آن چه در عامه مطرح است ما آدم «بی شخصیت» نداریم. هر کسی شخصیتی دارد. اگر می خواهید احتمال موفقیت ازدواج تان بالا برود. باید بدانید که او چه شخصیتی دارد و ایا می توانید با این شخصیت زندگی کنید یا نه. متاسفانه بسیاری از ما قبل از شروع یک رابطه ، حتی به اندازه زمانی که می خواهیم یک جفت کفش بخریم نیز سوال نمی کنیم و با این اشتباه ، فرصت کشف بسیاری از ویژگی های شریک آینده زندگی مان را از دست می دهیم.

دوره نامزدی برای شناخت باشد


بی‌نیاز با بیان اینکه شناخت، عاشقانه نیست،گفت: عاشق شدن تجربه‌ای رمانتیک است، اما سوال کردن و مصاحبه با همسر چنین نیست. در واقع خیلی ها فکر می کنند که نامزدی فقط دوره رمانتیک بازی است و نه دوره شناخت. معمولاً کسانی که در این دوره به شدت عاشق هستند و طرف مقابلشان را دربست می پذیرند، بعد از ازدواج به همان شدت عشق‌شان فروکش می کند و فرو می‌ریزد، چون متوجه می‌شوند واقعیت با تصورات عاشقانه انها فرق داشته است.


از شناخت می ترسیموی تصریح کرد: گاهی اوقات نمی‌خواهیم جواب‌ها را بدانیم، چون ممکن است جواب‌های مناسبی نشنویم. یکی از دلایل رایج سوال نپرسیدن نامزدها از یکدیگر همین است. در واقع آنان وقتی می فهمند نباید این کار را می کردند که با همسرشان زیر یک سقف هستند و همسرشان اصلاً آن چیزی نیست که تصور می کردند.
از شناخته شدن می ترسیماین روانشناس اضافه کرد: ممکن است از این که نامزدمان سوال‌هایی بپرسد هراس داشته باشیم . نکند او هم چیزهایی در مورد من بداند؟ نکند این ویترینی که ساخته‌ام فرو بریزد؟ یادتان باشد شما با تمام وجود خودتان زیر یک سقف زندگی خواهی کرد و نه فقط ویترین زیبایی که ساخته اید. پس اجازه بدهید نامزد شما چیزهایی هم در مورد انباری وجود شما بداند.

اهمیت ویژگی های شخصیتی نامزد


وی با بیان اینکه لازم است برخی ویژگی‌های شخصیتی را پیش از ازدواج شناخت،گفت: یکی از این ویژگی‌ها پایداری هیجانی است. ثبات هیجانی شامل ثبات در برخی موارد می‌شود که یکی از آن‌ها اضطراب است. کسانی که ثبات هیجانی پایینی دارند معمولاً مضطرب هستند . افراد مضطرب رفتار بی قراری دارند و نمی توانند تمرکز کنند و مدام فکرهای منفی مثل «حالا چی می شه» یا «نمی تونم از پسش بربیام» یا «الانه که یه اتفاق بد بیفته» در سرشان تکرار می شود.


بی‌نیاز ادامه داد: از لحاظ فیزیولوژیک آدم‌های مضطرب دست‌های عرق کرده ، ضربان قلب بالا و صورت قرمزی دارند. کسانی که از لحاظ شخصیتی مضطرب هستند این صفت را معمولاً در همه موقعیت ها و زمان ها نشان می دهند.


خصومت و خشموی تصریح کرد: افراد دارای خصومت و خشم بالاتر ثبات هیجانی پایین‌تری دارند. این آدم‌ها کینه ای و به اصطلاح عصبی هستند.
افسردگیاین روانشناس گفت: افراد مبتلا به افسردگی دست کم پنج نشانه دارند که شامل غمگینی، تمرکز، کم یا زیاد شدن اشتها، کم یا زیاد شدن وزن، کم یا زیاد شدن خواب، از دست دادن انرژی، دشواری در تصمیم گیری و فکر یا اقدام به خودکشی می‌شود اما روی هم رفته ، بعضی آدم ها از بعضی دیگر غمگین تر هستند.در دوران نامزدی باید توجه داشته باشید که میزان غمگینی چقدر با غمگینی خودتان یکسان است.


خودآگاهیوی تصریح کرد: بعضی افراد نسبت به خودشان ، درونشان و شخصیت‌شان آگاهی بیشتری دارند. یکی از نشانه‌های ثبات هیجانی خودآگاهی است.
زود انگیختگیبی‌نیاز در ادامه گفت: بعضی افراد تحریک پذیرند، بعضی زودتر به اتفاقات اطراف واکنش نشان می دهند. آنان زودترعصبانی،مضطرب و هیجانی می‌شوند. در دوران نامزدی می توانید دریابید که در این صفت چقدر به نامزدتان شبیه هستید.


وی با اشاره به ویژگی‌ برون‌گرایی اظهارکرد: برون گرایی شامل صفات خون‌گرمی،اجتماعی بودن،جرات مندی،هیجان‌طلبی و برخورداری از هیجان‌های مثبت می‌شود. برون گراها خونگرم‌تر از درون‌گراها هستند. زودتر با دیگران صمیمی می‌شوند و با آنان خوش و بش می کنند.


این روانشناس اضافه کرد: خیلی افراد فکر می‌کنند که برون گرایی فقط به معنای اجتماعی بودن است اما راحت بودن در جمع فقط جزئی از برون گرایی است علاوه بر آن کسانی که برون‌گرا هستند بیشتر از درون‌گراها حرف خودشان را با جرئت می زنند و عملشان را قاطعانه پیش می برند.
بی‌نیاز در پایان مطلب خود در مجله سپیده دانایی گفت: برون‌گراها از درون گراها هیجان‌طلب‌ترهستند. آنان به راحتی به هیجان نمی آیند. برای همین ممکن است دست به کارهای خطرناکی بزنند تا کمی هیجانی شوند. برون‌گراها بیشتر از درون گراها هیجان های مثبت را تجربه می کنند و روی هم رفته شادتر از آدم های درون گرا هستند.

منبع : ایسنا

 

از کجا بفهمیم فردی دوستمان دارد یا نه

از کجا بفهمید احساسات در انتخاب همسر فریبتان میدهد

احساسات گمراه کننده عشق

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-04-01 07:49:39منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
17620





نظر شما در مورد مطلب شناخت شخصیت نامزد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت قهر کردن زیاد در نامزدی و عقد
علت قهر کردن زیاد در نامزدی و عقد

پسرها  چه دخترانی را ترک می کنند
پسرها چه دخترانی را ترک می کنند

قرص برای افزایش میل جنسی زنان
قرص برای افزایش میل جنسی زنان

وقتی قاعدگی مختل می‌شود
وقتی قاعدگی مختل می‌شود

آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟
آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟

چرا مردان زنان سفیدپوست را بیشتر دوست دارند
چرا مردان زنان سفیدپوست را بیشتر دوست دارند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5904

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283667

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام