سوالات مهم برای آشنایی قبل از ازدواج

سوالات مهم برای آشنایی قبل از ازدواج

سوالات قبل از ازدواج،سوالات برای ازدواج موفق،سوالات مهم در دوران شناخت ،بسیاری از افراد تصور می‌کنند ازدواجشان حتما با موفقیت مواجه خواهد شد و در زندگی مشترکشان با هیچ موضوع چالش‌برانگیزی مواجه نخواهد شد درحالی که بدون شناخت طرفین از هم دراین مرحله، امکان موفقیت در زندگی زناشویی بسیار کم است. یکی از مهم‌ترین گام‌های این مرحله، پرسش‌هایی است که افراد از یکدیگر می‌کنند. ما در اینجا به مهم‌ترین پرسش‌ها اشاره ‌و بر این نکته تأکید می‌کنیم که این پرسش‌ها تنها گامی است برای درست شناختن فرد مقابل. یکی از مراحل بسیار مهم که بعد از پرسش‌ها و شناخت طرف مقابل باید صورت بگیرد،

مشاوره با یک روان‌شناس مجرب در این زمینه است تا هم با کمک او این شناخت افزایش یابد و هم در صورتی که این پرسش‌ها تردیدی در ما ایجاد کرده، بتوانیم با او در میان بگذاریم و کمک بگیریم. نکته دیگر اینکه همه سؤالات برای دختر و پسر مشترک است، به‌جز سؤالاتی که در مقابلشان نوشته شده که مخصوص دختران یا پسران است.

سوالات برای دوران شناخت قبل از ازدواج

برنامه‌ریزی برای آینده

برنامه آینده‌تان، هم در زمینه کاری و هم در زمینه تحصیلی چیست؟ چقدر از زمانتان را می‌توانید صرف خانواده‌تان کنید، به این معنا که چه موقعی در خانه حضور دارید و چقدر می‌توانید مرخصی بگیرید و تعطیلات داشته باشید؟ بعد از ازدواج در کجا زندگی خواهیم کرد؟ کارهای عادی و روزمره که از همدیگر انتظار داریم انجام دهیم، چیست؟ آیا شما به بچه علاقه‌مند هستید؟ اگر جوابتان مثبت است، به نظرتان چند مدت بعد از ازدواج این اتفاق مناسب است و به نظرتان چند بچه کافی است؟ (توجه: در اولویت‌بندی سؤالات، این سؤال جزو سؤالات با اولویت آخر است؛ به این معنا که بعد از جلسه سوم آشنایی و نزدیک شدن به توافق نهایی،این سؤال پرسیده شود)

مسائل مالی

در حال حاضر هر ماه تقریباً چقدر درآمد دارید؟ (توجه: در صورتی که دختر هستید، این سؤال را حتماً از خواستگارتان بپرسید و اگر پسر هستید و دختری که به خواستگاری‌اش رفته‌اید دارای شغل است، با احتیاط این سؤال را بپرسید تا این شبهه برای او ایجاد نشود که شما به‌خاطر اینکه او شاغل است و درآمدی دارد، به خواستگاری‌اش رفته‌اید) چه کسی مسئول هزینه‌های امور خانه است؟ ‌آیا هردویمان باید کار کنیم؟ به نظر شما، در حال حاضر هزینه مطلوب و واقعی برای یک خانواده دو نفره چقدر است؟ چند درصد از درآمدتان را می‌خواهید برای زندگی‌مشترک خرج کنید و چند درصد را پس‌انداز می‌کنید؟ (توجه: این سؤال را به طور خاص باید پسران از دخترانی که شاغل هستند بپرسند) ‌به نظر شما، درآمدهای ما باید با هم یک‌جا باشند و یا اینکه باید جدا جدا باشند؟ ‌با توجه به درآمد ماهانه‌مان، هدف نهایی‌تان برای مسائل اقتصادی چیست؟ و چه موقع انتظار دارید که به آنها دست یابید؟ با چه ابزاری و از طریق چه نوع تلاش‌هایی؟ اولویت‌های اقتصادی‌تان در زندگی مشترک چیست؟ اگر هر یک از ما کارمان را از دست بدهیم، چه کار باید بکنیم؟

ارتباط

‌آیا عادت دارید که بعد از بروز مشکل درموردش صحبت کنید یا در فکر فرو می‌روید؟ به نظر شما ارتباط مناسب همسران باید چگونه باشد؟ آیا شما حاضرید که در صورت به‌وجود آمدن اختلافی که خودمان قادر به حل درست آن نیستیم، نزدمشاور برویم؟

خلق‌وخو

شما استرستان را چطور کنترل می‌کنید و با بحران‌هایی که به ناگهان در زندگی ایجاد می‌شوند، چگونه مواجه می‌شوید؟ آیا به ناگهان منفجر می‌شوید یا به عقب برمی‌گردید و با خونسردی به مسئله نزدیک می‌شوید یا بین این دو؟

پزشکی و بهداشتی

(توجه: سؤالات مربوط به این قسمت، تنها بعد از جلسه سوم آشنایی و مناسب بودن همه شرایط دیگر، برای ازدواج و نزدیک شدن به توافق نهایی باید پرسیده شود و پیش از این هنگام نباید پرسیده شود و در صورت پرسیده شدن توسط فرد مقابل نباید پاسخ داده شود) ‌آیا در خانواده‌تان مشکل حاد بیماری وجود داشته است؟ ‌آیا شما خودتان دچار بیماری خاصی هستید یا اینکه سابقه بیماری سختی را داشته‌اید؟ ‌آیا شما سیگار می‌کشید؟ ‌آیا شما حاضر هستید پیش از ازدواج، هر یک از ما برای بیماری‌های منتقل‌شونده از راه جنسی مورد معاینه قرار بگیریم و آزمایش بدهیم؟

مراسم ازدواج

(توجه: سؤالات مربوط به مراسم ازدواج جزو آخرین سؤالاتی است که پس از توافق نهایی باید پرسیده شود و پیش از این زمان نیازی به پرسیدن نیست) به نظر شما مراسم ازدواج چگونه باید باشد؟ چقدر هزینه برای این مراسم صرف کنیم؟ چند نفر برای این مراسم دعوت شوند؟ چه کسی مسئول سازمان‌دهی این مراسم است؟

مقاله از : مهدی ملک محمد کارشناس ارشد روان شناسی - مجله سپیده دانایی

بازنشر از :سایت سلامت نیوز -  پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

سوالات مهم قبل از خواستگاری

نحوه شناخت خواستگار بر اساس سوالات او

چگونه فرد مقابل خود را بشناسیم

نحوه و سوالات جنسی درد وران شناخت

دوران آشنایی قبل از ازدواج چگونه باشد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-05-11 07:48:24منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
23987





نظر شما در مورد مطلب سوالات مهم پیش از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




احساس می‌کنید نامزدتان با دختران دیگر طنازی میکند
احساس می‌کنید نامزدتان با دختران دیگر طنازی میکند

با چه میزان درآمد می توان ازدواج کرد
با چه میزان درآمد می توان ازدواج کرد

اندازه طبیعی بیضه بعد از ازدواج
اندازه طبیعی بیضه بعد از ازدواج

نشانه های سرد مزاجی در مردان چیست
نشانه های سرد مزاجی در مردان چیست

مواد غذایی برای کاهش استرس
مواد غذایی برای کاهش استرس

نکاتی برای مدیریت زمان
نکاتی برای مدیریت زمان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15240

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293003

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام