روند آشنایی و نحوه شناخت دختر و پسر برای ازدواج

روند آشنایی و نحوه شناخت قبل از ازدواج

نحوه شناخت قبل از ازدواج،روند شناخت برای ازدواج،روند آشنایی دختر و پسر برای ازدواج،مراحل شناخت دختر و پسر،

زوج مراجعه‌کننده‌ای داشتم که از طریق یک اتفاق ساده با هم آشنا شده بودند. خانمی به اشتباه با شماره آقایی تماس گرفته بود و بعد از کمی صحبت این مکالمه باز هم تکرار شده بود و در نهایت آشنایی‌شان شش ماه ادامه داشت تا سرانجام تصمیم گرفته بودند با هم ازدواج کنند و برای مشاوره مراجعه کردند. خدابخش کولایی اضافه کرد: افراد می‌توانند به شیوه‌های مختلفی باهم آشنا شوند و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد اما زمانی که برای ازدواج تصمیم می گیرند، مهم است از نظر اعضای خانواده بهره بگیرند. اگر فکر می‌کنند ممکن است تصمیم آنها هیجانی باشد، توصیه می‌شود از مشاور کمک بگیرند. نباید تصور کنند خودشان قادر به حل همه مشکلات هستند. قبل از ازدواج تعهدی وجود ندارد، اما اگر انتخاب صحیح نباشد در آینده مشکلاتی ایجاد می شود.

رفت و آمد برای شناخت بیشتر

یک مشاورخانواده با بیان اینکه زوج‌ها قبل از ازدواج به منظور آشنایی با خصوصیات رفتاری و اخلاقی هم باید باهم رفت و آمد کنند، گفت: در گذشته برخی از خانواده‌ها برای اینکه بفهمند پسری برای ازدواج مناسب است، تحقیقاتی را انجام می‌دادند. تا زمانی که رفت و آمد وجود نداشته باشد، رفتارهای افراد و خانواده ها نامعلوم باقی می ماند. وی اضافه کرد: وسیله ارتباطی انسان‌ها زبانشان است. پس بهتر است دختر و پسر قبل از ازدواج و شروع زندگی مشترک درباره مهریه، نحوه زندگی، برقراری ارتباط با خانواده ها و ... با هم صحبت کنند. متأسفانه در مواردی می بینیم به دلیل باورها یا تعصبات خانواده‌ها، تا قبل از برگزاری مراسم عقد، رفت و آمدهای کمی انجام می شود. خدابخش کولایی در ادامه گفت: ممکن است پدر اجازه ندهد دختر با خواستگارش بیرون برود. در چنین شرایطی خانواده‌ها و دختر و پسر می‌توانند با همین میزان ارتباط یا ارتباطات تلفنی از هم پرس و جو کنند و سؤالات شان را بپرسند. حتی دختر و پسر می‌توانند در حضور خانواده در گوشه‌ای صحبت کنند. وی تاکیدکرد: والدین دختر باید بدانند غرض ازدواج است و هیچ پسری برای آزار و اذیت برای خواستگاری به خانه کسی نمی‌رود. مادرها می‌توانند در این زمان تلفنی باهم حرف بزنند، دختر و پسر در محل کار همدیگر را ببینند و ... .به هر حال راه‌های مختلفی برای حرف زدن هست اما در برخی خانواده ها به دلیل وجود تعصبات، بعضی از دختران ازدواج نمی‌کنند یا پس از ازدواج به دلیل نداشتن شناخت کافی، با مشکلات مختلفی رو به رو می شوند.

پرسیدن در مرحله شناخت لازم است

یک مشاورخانواده در ادامه گفت: یکی از مهم ترین نکات در زمینه آشنایی های قبل از ازدواج که به شناخت رفتارهای فردی کمک می‌کند « سؤال پرسیدن » است. در واقع رفتارها تا زمانی که درباره آنها صحبت نشود، ناشناخته می مانند بنابراین بهتر است افراد هنگام آشنایی‌های قبل از ازدواج باهم صحبت کنند و ارتباط بیشتری داشته باشند. آنها باید درباره هر موضوعی که برایشان مهم است از همسر آینده‌شان سؤال کنند. خدابخش کولایی اضافه کرد: شاید قبل از ازدواج فرد خودش را از هر نظر خوب نشان دهد، اما وقتی حرف می‌زند، رفتارهایش معلوم می شود. وقتی افراد قبل از ازدواج باهم حرف می‌زنند بهتر است بدانند خیلی از حرف‌ها و نظرات قبل از ازدواج، در رفتارهای پس از ازدواج ظاهر می‌شوند، به طور مثال آقایی که می‌گوید مخالف کار کردن خانم در محیط مردانه است، پس از ازدواج فکرش عوض نمی شود. وی در ادامه گفت: با صحبت‌های پیش از ازدواج خیلی از رفتارها معلوم می شوند. ازدواج مهم است و باید انجام شود اما درباره آن نباید خیلی زود تصمیم گرفت. وقتی مورد مناسبی پیدا شد باید روی آن فکر کنید و با عجله تصمیم نگیرید. اگر ازدواج بدون شناخت کافی و عجولانه انجام شود، تصمیم درستی نیست. در چنین شرایطی اگر ازدواج به طلاق منجر شود اثرات بدتری بر جای می‌گذارد و اگر بچه‌ای هم به دنیا آمده باشد مشکلات به مراتب بیشتر می شوند.

شناسایی مرد خسیس

یک مشاورخانواده با بیان اینکه یکی از خصوصیاتی که ممکن است برخی از مردها داشته باشند، خساست است، اظهارکرد: این ویژگی در رفتارهای قبل از ازدواج هم خودش را نشان می دهد. وقتی خانواده‌ای به دختر و پسر اجازه می‌دهند باهم معاشرت داشته باشند و بیرون بروند، خانم ها می‌توانند با توجه به چند رفتار به ظاهر ساده به این خصوصیت رفتاری پی ببرند. به طور مثال به این نکته توجه کنند که پسر آنها را کجا می برد، تعارف می‌کند یا نه و غیره. وی اضافه کرد: مناسبت‌هایی مانند روز تولد یا روز زن وجود دارد که بهتر است مردها به عنوان خواستگار هدیه‌ای برای زنان بخرند. به هر ترتیب نوع خرج کردن مهم است و افراد خسیس زود خودشان را لو می دهند. پس از ازدواج هم رفتارهایشان در قالب خرجی ندادن بروز می‌کند. خدابخش کولایی در ادامه گفت: خیلی از افرادی که برای مشاوره مراجعه می‌کنند به دلیل خساست شوهرانشان افسردگی گرفته‌اند. مرد به مادر خودش نگاه می‌کند که در شهر کوچکی زندگی کرده و هر چند سال یکبار فقط یک چادر می خریده است. در نتیجه توقع چنین رفتاری را از همسرش دارد و خیلی از انتظارات دختران امروزی را نادیده می‌گیرد. به هر حال زندگی با مرد خسیس مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

هشدار در زمینه اعتیاد و بیکاری

این روانشناس تصریح کرد: برخی از افرادی که برای مشاوره مراجعه می کنند درباره رفتارهایی حرف می‌زنند که قبل از ازدواج از همسرشان دیده و چشم‌پوشی کرده بودند به طور مثال از قبل می‌دانستند همسرشان معتاد است یا شغلی ندارد، اما بازهم با او ازدواج کرده بودند. گاهی اوقات هم خانواده‌ها می‌گویند پسر ازدواج می کند، بعد مشکلاتش حل می شود. اگر فردی قبل از ازدواج فردی تنبل و بیکار است، پس از ازدواج هم چنین رفتاری را ادامه می دهد. لازم است قبل از ازدواج به وجود چنین رفتارهایی دقت شود. وی تاکید کرد: برخی افراد در خانه پدری راحت بوده‌اند و خرجشان را با حمایت‌های خانواده تأمین می کرده‌اند، به همین دلیل پس از ازدواج نمی‌خواهند سر کار بروند. البته گروهی از مردها اصلا دوست ندارند همسرشان در محیط‌های مردانه کار کند و برخی دلشان می خواهد همسر آنها شغل و در آمدی داشته باشد. به هر حال بهتر است دختر و پسر قبل از ازدواج درباره این موضوع باهم صحبت کنند و حتی درباره اینکه درآمد خانم در چه بخش از خانواده و چطور تقسیم شود هم حرف بزنند تا درآینده مشکلاتی برای شان پیش نیاید. این روانشناس با بیان اینکه اشتغال مردها اهمیت زیادی دارد، اظهارکرد: مهم است مرد قبل از ازدواج توانایی مالی لازم را داشته و مستقل باشد. خانواده‌ها می توانند تا حدودی کمک کنند، اما نه خیلی زیاد. وقتی کمک‌های مالی خانواده بیشتر می‌شود فرد از خانواده‌اش تأثیر می‌گیرد و شاید دخالت‌هایی پیش بیاید که زوج‌ها را با مشکلاتی رو به رو کند.

رفت و آمد با مجردها

خدابخش کولایی در پایان گفت: گروهی از افراد به‌ویژه زنان نسبت به رفت و آمد شوهرانشان با دوستان شان حساس هستند و چنین رفتاری را مناسب نمی دانند. به همین دلیل تصور می‌کنند چنین ارتباطاتی باید محدود یا قطع شود. در صورتی که آنان باید بدانند وقتی همسرشان دوستانی دارد که مدت‌هاست با آنها رفت و آمد می کند، نمی‌تواند این ارتباط را قطع کند. چنین روابط و رفتارهایی باید مدیریت شود، هر دو طرف شرایط را در نظر بگیرند و قبل و بعد از ازدواج درباره این رفت و آمدها، درخواستهای نامعمول نداشته باشند.

مقاله از : دکتر آناهیتا خدابخش کولایی

/ منبع : ایسنا

/ باز نشر از : سلامت نیوز

/ گرداوری شده از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

آنچه در دوره نامزدی و شناخت مهم است

نحوه و سوالات جنسی دردوره شناخت

روشهای شناخت قبل از ازدواج

چگونه به شناخت کافی در ازدواج دست یابیم

راهکارهای مفید جهت دوران نامزدی و شناخت

نکات مهم دوره شناخت

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-05-17 07:44:11منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
30709





نظر شما در مورد مطلب روند آشنایی و نحوه شناخت قبل از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با دختر و پسر تک فرزند
ازدواج با دختر و پسر تک فرزند

چه گروه هایی از دختران در ایران بیشتر در معرض فساد اخلاقی قرار دارند
چه گروه هایی از دختران در ایران بیشتر در معرض فساد اخلاقی قرار دارند

آیا زمین خوردن باعث آسیب بکارت می شود
آیا زمین خوردن باعث آسیب بکارت می شود

برای رابطه دهانی احتیاط کنید
برای رابطه دهانی احتیاط کنید

من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم
من نمیتوانم از حق خودم دفاع کنم

آزمون سنجش خود شناسی حواس
آزمون سنجش خود شناسی حواس










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4085

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281848

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام