عواملی که باعث موفقیت در عشق میشود

عوامل منجر شدن عشق به ازدواج

عوامل منجر شدن عشق به ازدواج

همه عشق‌ها به ازدواج ختم نمی‌شوند و ممكن است به هر دلیلی مجبور به جدایی شوید؛ از اختلاف‌ها و مخالفت‌های والدین گرفته تا مشكلات اقتصادی، فرهنگی و. . كه هر كدام ماجرای خودش را دارد. داستان فیلم تحسین‌شده «چند متر مكعب عشق» وصف حال زوج‌های زیادی است كه این روزها برای به سرانجام رسیدن عشق‌شان با ماجراهای عجیب و غریبی مواجه می‌شوند. در این مطلب ، روانشناس به شما می‌گوید كه چه عواملی را برای نافرجام نماندن عشق‌تان در نظر بگیرید.


تعادل رفتاری طرف مقابل شما در رابطه عاشقانه

در قدم اول برای دل بستن به كسی كه قرار است در آینده نقش شریك زندگی شما را هم ایفا كند تعادل رفتاری و داشتن شخصیت سالم را در نظر بگیرید. فرد مورد نظر شما بی بروبرگرد باید از نظر روانی و شخصیتی سالم باشد، چراكه عشق و انگیزه‌های ایجاد آن با لایه‌های شخصیتی هر فرد ارتباط مستقیمی دارد. فراموش نكنید تنها عده‌ای می‌توانند به همسر خود عشق بورزند كه خودشان را دوست داشته باشند، چون اساس عشق‌ورزی در خانواده احترام به خود است. رعایت ادب كلامی و رفتاری از نشانه‌های مهم یك شریك زندگی سالم و عاشق واقعی است، شما زمانی می‌توانید به آینده‌ای روشن و فردایی مطمئن بیندیشید كه فرد مقابل شما هیچ پیشینه خاكستری از بی‌حرمتی به خانواده و اطرافیان تا داشتن انحرافات اخلاقی در پرونده زندگی قبل از شما نداشته باشد. درست است که تشخیص دقیق این ماجرا و كشف آن در افراد كمی سخت است اما شما با جلسات كوتاه مشاوره می‌توانید به ابعاد شخصیتی و حتی عقده‌های دوران كودكی و نوجوانی او پی ببرید.

اگر مطابق معیارهای خانواده شما نیست

از قدیم گفته‌اند پدر و مادر صلاح شما را می‌خواهند و جز موارد انگشت‌شمار همه آنها آرزوی خوشبختی فرزندشان را دارند. ملاك‌هایی كه خانواده‌ها باتوجه به فرهنگ خود برای ازدواج در نظر می‌گیرند، باید برای شما و فرد مورد انتخاب‌تان اهمیت داشته باشد. هیچ‌گاه سعی نكنید سراغ گزینه‌هایی بروید كه زمین تا آسمان با فرهنگ، طبقه و طرز فكر شما تفاوت دارد. فردی را انتخاب كنید كه در برابر بررسی و احتمالا مخالفت خانواده شما قابلیت دفاع عقلانی داشته باشد. تنها در صورتی كه شما به دور از هندی‌بازی و هیجان‌های زودگذر از نظر عقلانی فرد مورد نظر را انتخاب كرده و هم‌شأنی او را با ملاك‌های خود و خانواده‌تان تطبیق داده باشید، می‌توان گفت فرد مورد علاقه شما گزینه مناسبی برای ازدواج است چون تنها در چنین شرایطی دفاع شما از دختر یا پسر مورد علاقه‌تان منطقی و پذیرفتنی خواهد بود، اما از آنجا كه معمولا مخالفت والدین با فرد انتخابی فرزندشان در بیشتر موارد به خاطر هم‌شأن و متناسب نبودن فرد با خانواده است، این مشكل درست زمانی اتفاق می‌افتد كه پسر یا دختر قبل از تعیین ملاك‌ها عاشق شده باشند، اگرچه نمی‌توان درصد كمی از والدین را كه از روی تعصب و بدون دلیل با انتخاب فرزندشان مخالفت می‌كنند را نادیده گرفت. پس تا دیر نشده شما هم نیم‌نگاهی به ملاك‌های خودتان بیندازید و ببینید آیا فرد مورد نظر را براساس ملاك‌های خود انتخاب كرده‌اید یا خیر! بعد از بررسی‌ها اگر مطمئن شدید كه انتخاب شما غیرمعقول و بدون در نظرگرفتن شأن و طبقه خانواده‌تان بوده خودتان را برای جدایی از این عشق و مشكلات ناشی از نادیده گرفتن تفاوت‌ها آماده كنید.

اگر براساس احساسات تصمیم گرفته‌اید

برای اینكه ازدواج‌تان را مانا و خوشبختی خود را تضمین كنید، بگذارید عقل‌تان بگوید و دل‌تان بشنود. صحبت یك عمر زندگی است. بعد از اینكه ملاك‌های مهم را در فرد موردنظر با عقل و منطق بررسی كردید و با مشورت با افراد باتجربه به افكار خود جهت درست و منطقی دادید، سراغ دل‌تان بروید و از او برای شروع یك رابطه اصولی و بی‌خطر كمك بگیرید چون فرمایش عقل به تنهایی برای شروع یك زندگی كافی نیست، بنابراین بهتر است بعد از سنجیدن انتخاب خود، فرد مورد علاقه‌تان را در آخر از فیلتر احساس و قلب خود بگذرانید. عشق‌های كوركورانه نزدیكترین راه شكست یك رابطه عاطفی هستند. افرادی كه چشم خود را روی تمام عیب‌ها و نشانه‌های ملموس خطرساز رابطه می‌بندند و دل‌شان را به رویاپردازی و وعده‌های خیالی طرف مقابل‌شان خوش می‌كنند، باید منتظر عواقب تصمیم خود باشند. اگر می‌خواهید به كسی دل ببندید، به اندازه كافی برای خود دلیل و نشانه بیاورید كه فرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب كرده‌اید. از هیچ نشانه‌ای بی‌دقت و فكر عبور نكنید و همه جوانب را به دقت بسنجید.

اگر دست‌تان به دهان‌تان نمی‌رسد


شاید شما هم اصطلاح طلاق اقتصادی را شنیده باشید؛ همان مشكلات مالی كه بعد از وارد شدن رابطه عاشقانه شما به مرحله عملی و جدی روی خودش را نشان می‌دهد و شیرینی عشق را به كام هر دوی شما تلخ می‌كند. مشكلات اقتصادی چه بخواهید و چه نخواهید گاهی سراغ شما و زندگی مشترك‌تان می‌آید و اگر درست مدیریت نشوند، شما را تا پای جدایی پیش می‌برند. پس در شرایط جامعه امروز در مرحله كنترل و بررسی ملاك‌های ازدواج مكث بیشتری داشته باشید تا بدون در نظر گرفتن عشق آتشین روزهای اول، سطح توقع خود را با دارایی مرد مورد علاقه خود تخمین بزنید و با چشم باز و انتخابی عاقلانه به شرایط او بله بگویید. طلاق‌های بسیاری به دلیل مشكلات اقتصادی ثبت می‌شوند كه به گفته جامعه‌شناسان درصد زیادی از آنها به خاطر وعده وعیدهای دخترها و پسرها و حرف‌های احساسی آنها در دوران آشنایی است.


اگر خانواده‌ها دخالت می‌كنند

وقتی عنوان زیبای حمایت و اهمیت دادن به فرزندان جای خودش را به دخالت در زندگی و تصمیمات شخصی می‌دهد، بن‌بست‌های فكری زن و مرد در آغاز زندگی مشترك دوچندان می‌شود. اینكه والدین یا نزدیكان به بهانه دوست داشتن و احساس صمیمیت با فرزندشان مجوز دخالت در امور مختلف و كاملا خصوصی یك رابطه نوپا را به دست می‌گیرند، بعد از مدت كوتاهی سند جدایی آنها را با دست خود امضا می‌كنند. این موضوع از مراحل خطرساز یك رابطه عاشقانه است كه در صورت مدیریت نشدن از سمت زوجین به ناكامی و شكست می‌انجامد پس بهتر است به نشانه‌های هشدار‌دهنده دخالت والدین در شروع رابطه خود اهمیت بیشتری بدهید تا به مشكلات دامن نزنند. رابطه شما با خانواده همسرتان می‌تواند به استحكام و انگیزه زندگی مشترك شما كمك ویژه‌ای كند اما برای تبدیل نشدن همین معاشرت‌ها به دخالت باید مدیریت زندگی را به دست بگیرید، پس دروازه‌های زندگی خود را به روی همه باز نگذارید.

اگر به بلوغ فكری و عقلی نرسیده‌اید

ازدواج در سنین پایین به دلیل نبود مهارت مدیریت بحران و تدبیر در زوج‌ها و كم‌تجربگی، خیلی زود به شكست می‌انجامد. بعضی از این زوج‌ها بدون آمادگی عقلی، جسمی و عاطفی تصمیم به ازدواج می‌گیرند و در مدت كوتاهی از یكدیگر جدا می‌شوند. این افراد به دلیل نداشتن ثبات رفتار عاطفی در مدت كوتاهی به حس نارضایتی می‌رسند و به دنبال راهی برای فرار از آن زندگی هستند. شاید هم روزی هزار بار افسوس گذشته‌ای را بخورند كه از آن بهره كافی نبرده‌اند. ازدواج در سن كم در شرایطی كه آستانه تحمل جوانان و نوجوانان امروز به‌شدت پایین آمده است، پیامدهای منفی بسیاری را برای خانواده‌ها و دوطرف خواهد داشت. مهم‌تر از همه این زوج‌ها راه و روش همسرداری و زندگی را نمی‌دانند و با هر بار مواجهه با مشكل یا سراغ خانواده می‌روند یا بدترین راه را برای رد كردن موانع انتخاب می‌كنند. در جامعه امروز پذیرفتن مسئولیت یك زندگی مشترك با سن پایین ریسك بزرگی دارد، تا جایی كه آمارها هم شكست این‌گونه عشق‌ها را تایید می‌كنند.


سعیده هادی روانشناس و مشاور خانواده: در شرایط جامعه امروز در مرحله كنترل و بررسی ملاك‌های ازدواج مكث بیشتری داشته باشید تا بدون در نظر گرفتن عشق آتشین روزهای اول، سطح توقع خود را با دارایی مرد مورد علاقه خود تخمین بزنید و با چشم باز و انتخابی عاقلانه به شرایط او بله بگویید. طلاق‌های بسیاری به دلیل مشكلات اقتصادی ثبت می‌شوند كه به گفته جامعه‌شناسان درصد زیادی از آنها به خاطر وعده وعیدهای دخترها و پسرها و حرف‌های احساسی آنها در دوران آشنایی است.

مقاله از :  دكتر سعیده هادی روانشناس  / گرداوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

عاشق شدن قبل یا بعد از ازدواج

ازدواج احساسی و عواقب آن

احساسات گمراه کننده در عشق

چرا عشق در برخی روابط کم کم محو میشود

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-06-04 07:45:35منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
13664





نظر شما در مورد مطلب عوامل منجر شدن عشق به ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا افرادی که دیر ازدواج می کنند شادتر هستند
چرا افرادی که دیر ازدواج می کنند شادتر هستند

ازدواج – ترسها و انتظارات
ازدواج – ترسها و انتظارات

بیماریهای مقاربتی2
بیماریهای مقاربتی2

درد پهلو بعد از سزارین
درد پهلو بعد از سزارین

کابوس شبانه نشانه چیست
کابوس شبانه نشانه چیست

دختر جوان،خودش را دزدید و شکنجه کرد
دختر جوان،خودش را دزدید و شکنجه کرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14481

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292244

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام