دوران نامزدی چگونه باید باشد

دوران نامزدی چگونه باشد

دوره نامزدی چطور باشد

اگر از همان روزهای نامزدی، اولین خشت این رابطه را كج بگذارید، مقدمات از دست دادن كسی كه دوستش دارید یا وارد شدن به رابطه‌ای كه تحمل ماندن در آن را ندارید، فراهم می‌كنید.

دوران نامزدی می‌تواند تنها بخش هیجان‌انگیزی از رابطه شما با كسی كه مطمئنید قرار است همسرتان شود، باشد یا اینكه بیشتر به یك آزمون و خطای ارتباطی كه جوابش را از پیش تعیین نكرده‌اید، تبدیل شود. تصوری كه شما از این چند ماه دارید و سوال‌هایی كه در ذهن‌تان است و به دنبال پاسخ‌شان می‌گردید، می‌تواند تا اندازه‌ای آینده‌ای كه قرار است به آن وارد شوید را پیش‌بینی كند؛ پس مراقب خشت اول باشید!

آنچه دردوران نامزدی باید رعایت شود

در دوران نامزدی فاصله ها را حفظ کنید

حتی اگر صیغه محرمیت میان‌تان جاری شده، باز هم تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله‌ها را حفظ کنید تا بخاطر درگیر شدن بیش از اندازه احساسات‌تان  چشم‌های شما بر واقعیت ها بسته نشود. ممكن است به‌خاطر آغاز كردن رابطه زناشویی در این دوره، احساس كنید كه امكانی برای قطع این ارتباط، به هم زدن نامزدی و ازدواج در آینده با فردی دیگر وجود ندارد. از آنجا كه قرار نیست نامزدی شما زیاد طول بكشد، به خودتان این مجال را بدهید كه بدون وجود عواملی از این دست، با چشم باز یكی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی‌تان را بگیرید.

در دوران نامزدی همه رازها را نگویید

درست است كه شما نباید جز حقیقت چیزی را به زبان بیاورید اما می‌توانید گاهی در مورد برخی حقایق سكوت كنید. اگر رازی در خانواده شما هست كه گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترك‌تان نمی‌گذارد، می‌توانید آن را به زبان نیاورید. تصور نكنید زندگی مشترك یعنی داشتن اطلاعات مشترك در مورد گذشته و احساساتی كه سراغ‌تان می‌آید. گاهی شكستن این سكوت می‌تواند كام رابطه شیرین شما را تلخ كند.

اگر شما خودتان را درست به فرد مقابل‌تان معرفی كنید و او با توجه به همین شناخت دقیقی كه از شما به دست آورده حاضر شود در كنارتان بماند، یعنی بخش مهمی از راه را پشت سر گذاشته‌اید

در دوران نامزدی آزمون عشق برگزار نكنید

نامزدتان چقدر دوست‌تان دارد؟ برای داشتن شما حاضر است تا كجا پیش برود و از چه چیزهایی بگذرد؟ شاید چنین سوال‌هایی كه در ذهن اغلب ما چرخ می‌خورد، خیال راه انداختن چند آزمون عشق را به ذهن شما بیندازد. «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه كن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی‌ داشته باشی و باید رمز عبور حساب‌های اینترنتی‌ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی‌ات را وارسی كنم» و...؛ اینها خواسته‌هایی است كه از نظر برخی خانم‌ها و حتی آقایان، به عنوان آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها، معرفی می‌شود اما اگر شما هم اهل برگزار كردن چنین آزمون‌هایی هستید، دست نگه ‌دارید. هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد. سعی كنید میزان عشق همسرتان را در وفاداری‌ به قول‌هایش، احترام گذاشتن به شما و كسانی كه دوست‌شان دارید و تلاشش برای ساختن آینده‌ای بهتر بسنجید، نه ویران كردن پل‌های پشت سرش برای جلب رضایت شما.

در دوران نامزدی خودتان را زیر و رو نكنید

درست است كه سازگاری بعد از ازدواج، می‌تواند به نفع شما و رابطه‌تان تمام شود، اما این سازگاری به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت‌های‌تان نیست. هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید كه بعدها به‌خاطر از دست دادنش حسرت بكشید یا اینكه به فرد مقابل‌تان فشار بیاورید. قرار نیست زندگی بعد از ازدواج شما دقیقا مثل دوران مجردی‌تان باشد و هیچ محدودیتی به زندگی شما پا نگذارد، اما قرار نیست خودتان هم به فرد دیگری تبدیل شوید كه نمی‌شناسیدش و نمی‌توانید در قالب او زندگی كنید.

در دوران نامزدی به تغییر دادنش دل‌خوش نكنید

اینكه آدم‌ها بعد از تشكیل خانواده تغییر می‌كنند عجیب نیست. همه ما با قرار گرفتن در موقعیت‌های تازه اندكی تغییر می‌كنیم و به‌خاطر سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته‌های‌مان را كنار می‌گذاریم و خواسته‌های جدیدی را جایگزین آن می‌كنیم اما اگر با خیال تغییر كردن شریك زندگی‌تان پس از وارد شدن به خانه مشترك، می‌خواهید با وجود همه ایرادهایی كه از نظر شما دارد پای سفره عقد بنشینید، مطمئن باشید كه آینده خوبی در انتظارتان نیست. اگر قصد ازدواج با او را دارید، باید بپذیرید كه او همین است؛ با همین كاستی‌ها یا حتی عاداتی كه گاهی ناراحت‌تان می‌كند. شاید به مرور زمان در برخی زمینه‌ها تغییر كند، اما این تغییرات حتمی نیستند. باید با این پیش فرض كه همسر فردای شما دقیقا همین فردی است كه امروز در كنارش راه می‌روید، برای ادامه دادن این رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه‌ریزی كنید، نه اینكه با رویای ساختن كس دیگری- كه ممكن است حتی خود نامزدتان ادعا كند كه به او تبدیل می‌شود- به خانه مشترك‌تان وارد شوید.

در دوران نامزدی ناشناس نمانید

یكی از بزرگ‌ترین اشتباهات شما در دوران نامزدی می‌تواند درست معرفی نكردن خودتان باشد. اغلب افراد تصور می‌كنند دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل؛ اما مهم‌تر از اینكه شما فرد مقابل‌تان را بشناسید، این است كه درست خودتان را معرفی كنید. شما چه کسی هستید؟ چه باورهایی دارید؟ چه انتظاراتی از آینده دارید؟ می‌خواهید چطور زندگی كنید؟ اگر شما خودتان را درست به فرد مقابل‌تان معرفی كنید و او با توجه به همین شناخت دقیقی كه از شما به دست آورده حاضر شود در كنارتان بماند، یعنی بخش مهمی از راه را پشت سر گذاشته‌اید

نامزدی را طولانی نكنید

شرایط رفتن به خانه بخت را ندارید اما می‌خواهید با به رابطه تان رسمیت دهید؟ پیشنهاد می‌كنیم اگر نمی‌توانید پس از 6ماه یا نهایتا یك سال از نامزدشد‌ن‌ به خانه خود بروید، به جای عجله كردن در رسمیت بخشیدن به این رابطه، برای فراهم كردن مقدمات ازدواج‌تان تلاش كنید. نامزدی طولانی می‌تواند به رابطه شما آسیب بزند.

كار را تمام  شده ندانید

نامزدی تنها دوره شناخت است نه بخشی از دوران متاهل شدن شما. اجازه ندهید تعهدی كه در این دوره ایجاد می‌شود، بر تفاهم میان شما مقدم شود و حق تصمیم‌گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. چشم‌های‌تان را باز كنید. چه تفاوت‌ها و چه مشابهت‌هایی دارید؟ این تفاوت‌ها تا چه اندازه می‌توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ در برابر كدام‌شان می‌توانید چشم‌های‌تان را ببندید و كدام‌شان اگر یك عمر در زندگی‌تان تكرار شوند، می‌توانند آرامش شما را بگیرند؟ نباید به‌خاطر ترس از حرف دیگران یا نگرانی در مورد احساسات فرد مقابل‌تان خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید. شاید اگر نامزد بودن‌تان را فریاد نزنید و آن را تنها به اطلاع آشنایان نزدیك برسانید، برهم زدن این قرارداد در صورت نبود تفاهم برای‌تان آسان‌تر باشد.

برگرفته از: مجله زندگی ایده آل

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

در دوره نامزدی چکار کنیم

چگونه در دوره نامزدی ارضا شویم

دوران عقد چگونه باشد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-27 07:57:15منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
21805





نظر شما در مورد مطلب دوران نامزدی چگونه باشد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عشـق مـیـان دو فـرد
عشـق مـیـان دو فـرد

حقایق ازدواج
حقایق ازدواج

ماده شیرین که رابطه جنسی را تلخ میکند
ماده شیرین که رابطه جنسی را تلخ میکند

وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟
وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟

چطور افکار منفی را از خود دور کنیم
چطور افکار منفی را از خود دور کنیم

چرا جوانان زیر بار ازدواج نمی روند
چرا جوانان زیر بار ازدواج نمی روند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15214

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292977

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام