نکات لازم برای ازدواج مجدد زنان

نکات مهم برای ازدواج دوم خانم ها

برخی از تجربیات گذشته،‌ گاه ناخوشایند است و احساس آشفتگی زیادی را برای تصمیم‌گیری‌های آینده افراد ایجاد خواهد کرد، اما این‌گونه احساسات نباید مانع از گفتن حقیقت شود. زندگی با اضطراب و نگرانی دائمی علاوه بر ریسک بالا، عواقب پیش بینی نشده‌ای نیز به همراه دارد که تمامی این عوامل میزان رضایت از زندگی را پایین می‌آورد.

نکات مهم برای ازدواج دوم خانم ها

برای شروع زندگی مشترک اعتماد داشتن طرفین به همدیگر در اولویت است. در این مسئله جوانب مختلفی مطرح است که به تفکیک به آن‌ها می‌پردازم. یک طرف قصه شما هستید پس لازم است به نکات زیر در مورد خودتان توجه کنید:

با حقیقت کنار بیایید

احساس شما درباره تجربه قبلی خود، بسیار حائز اهمیت است. دیدگاه شما درباره تجربه‌تان به میزان زیادی دیدگاه اطرافیانتان را نیز جهت می‌دهد. اگر این موضوع را امتیازی منفی می‌دانید، دیگران نیز آن را منفی تلقی خواهند کرد. این حقیقت که شما چنین تجربه‌ای دارید جزئی از زندگی شماست و همان طور که در دیگر مسائل نیز عنوان شده است پذیرفتن حقیقت و کنار آمدن با آن، می‌تواند فرد را در ادامه راه بیشتر کمک کند.

خود‌شناسی را تقویت کنید

برای یک شروع خوب، لازم است درگیری فکری در خصوص زندگی قبلی خود نداشته باشید. همچنین از تجربه قبل خود به عنوان راهی برای خود‌شناسی بیشتر استفاده کنید. در ازدواج دوم موفقیت در گرو انگیزه‌های سالم و بررسی صحیح معیارهای شخصی است.

از بیان جزئیات بپرهیزید

در رابطه با برخورد خانواده‌ها با این مسئله، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است. به عنوان مثال: یا از کنار مسئله می‌گذرند، یا حساسیت ویژه‌ای از خود بروز می‌دهند، برخی نیز شایستگی‌های دیگر فرد را در نظر می‌گیرند و بر نکات مثبت او تاکید می‌کنند. به هرحال با توجه به اینکه نمی‌توان برخورد خانواده خواستگارتان را پیش بینی کرد، بهتر است مسئله بازگو شود. برای این کار به گفتن جزئیات نیازی نیست و مطرح کردن موضوع به طور کلی کفایت می‌کند. به یاد داشته باشید نباید از همسر سابق خود یک دیو بسازید. بیان اختلاف آن هم به طور خلاصه کافی است.

صداقت خود را نشان دهید

میزان نگرانی و دشواری بیان این مسئله قابل پیش بینی و درک است، ولی قطعا این تجربه نمی‌تواند تمامی ویژگی‌های مثبت شما را زیر سوال ببرد. مطرح کردن این موضوع بیانگر میزان صداقت  شما و همچنین اعتماد به انتخاب کنونی تان است.

 

نگرانی تان قابل درک است

اینکه شما و خواستگارتان از بیان واقعیت ازدواج سابقتان به خانواده پسر نگران هستید، قابل درک است. فراموش نکنید که اگر زندگیتان را بر پایه ترس از بر ملا شدن حقیقت بنا کنید، پایداری آن در معرض خطر قرار خواهد گرفت. برای اینکه بتوانید راحت‌تر با این موضوع کنار بیایید، خودتان را جای خانواده پسر بگذارید تا آن‌ها را درک کنید. همچنین از خودتان بپرسید که اگر آن‌ها یک روز یا حتی ۵ سال دیگر از این موضوع مطلع شوند، چه برخوردی با شما خواهند داشت.

اما خانواده پسر مورد علاقه تان؟

حقیقت را بگویید

شما باید حتما این موضوع را با خانواده پسر مورد علاقه‌تان در میان بگذارید چراکه ماه پشت ابر پنهان نخواهد ماند. تصمیم گیری درباره اینکه خودتان این موضوع را بگویید یا خانواده‌تان یا خود خواستگارتان به خانواده‌اش بگوید البته با مشورت بزرگ تر‌ها امکان پذیر است.

توجه کنید که هر لحظه در جلسه پایانی خواستگاری ممکن است یکی از بزرگ ترهای فامیل تان این موضوع را به خانواده پسر بگوید. همچنین این نکته را هم بدانید که بیان این موضوع از طرف شما در جلسه‌های اولیه خواستگاری نشانه‌ای از صداقت است. همچنین در صورت پنهان کردن این موضوع، پسر مورد علاقه‌تان هم مجبور است با نقش بازی کردن پشت ترس‌های خود پنهان شود؛ بنابراین با بیان حقیقت به نوعی علاقه خودتان را به خواستگارتان هم ثابت کرده‌اید.

خواستگارتان را محک بزنید

از بیان حقیقت ترسی نداشته باشید چرا که با گفتن این مسئله، عشق و علاقه خواستگارتان به شما محک جدی خواهد خورد. اگر او در انتخاب شما آگاهانه عمل کرده باشد، با اعتماد به نفس  بالا و داشتن استقلال کافی می‌تواند خانواده‌اش را برای ازدواج با شما راضی کند. همچنین شما می‌توانید رفتارهای او را از لحاظ منطقی یا احساسی بودن محض در آن شرایط در برابر خانواده‌اش بررسی کنید و از توانایی او برای حل مشکلات با اندیشه صحیح آگاهی یابید تا با اطمینان بیشتری وارد زندگی مشترک با او شوید.

خودتان را نجات دهید

همچنین شما با بیان حقیقت، خودتان را از داشتن نقطه ضعف در مقابل همسر آینده‌تان در زندگی مشترک نجات خواهید داد. بنابراین، با توجه به ویژگی‌های مثبتی که در خودتان می‌بینید، با توکل بر خداوند و گفتن حقیقت ضمن شفاف سازی و جلب اعتماد خانواده طرف مقابل، پایداری زندگی خود و همسر آینده‌تان را تضمین کنید

منبع : سایت تبیان

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

مشاوره برای ازدواج مجدد

ازدواج در سن بالا و نگرانیهای جنسی

چرا نباید تا دوسال بعد از طلاق ازدواج کنیم؟

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-09-21 07:58:39منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
28826





نظر شما در مورد مطلب نکات مهم برای ازدواج دوم خانم ها چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




همه چیز درباره مشاوره ازدواج
همه چیز درباره مشاوره ازدواج

توقعات مردان از زنان
توقعات مردان از زنان

نکات لازم در خصوص زودانزالی
نکات لازم در خصوص زودانزالی

انزال زود رس قسمت سوم
انزال زود رس قسمت سوم

رواج خون بازی در دختران دبیرستانی
رواج خون بازی در دختران دبیرستانی

ایران در حال پیر شدن
ایران در حال پیر شدن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5853

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283616

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام