آشنایی اینترنتی و ازدواج

آشنایی اینترنتی و ازدواج

آیا ازدواج اینترنتی موفق خواهد بود ؟ نداشتن آمار از ازدواج‌هاي اينترنتي بيشتر از اينكه نقص در اين حوزه را نشان دهد از نقصي كلان‌تر حكايت مي‌كند كه به عقب ماندن ما از قافله شناخت رسانه‌هاي جديد و تغييراتي كه آنها در جامعه‌مان ايجاد كرده‌اند اشاره مي‌كند.


آشنایی اینترنتی يك شروع خوب كه پايان تلخي دارد


«دختر كوچولو با چشماني گريان مادرش را بغل مي‌كند و دائم بهانه خانه خودشان را مي‌گيرد و پدرش را مي‌خواهد.» نامش سهيلا است و 28 سال سن دارد و مادر آيسان سه ساله است. از طريق فيس‌بوك با همسرش آشنايي پيدا كرده است و بعد از پنج سال زندگي پر از اختلاف و سختي الان كارشان به طلاق كشيده است.

او مي‌گويد: «اوايل همه‌چيز خوب بود. حميد يكي از فرندهاي فيس‌بوكم بود و بعد از مدتي چت كردن در آنجا شماره تلفن‌ها رد و بدل شد. يك مدت با هم دوست بوديم و پسر خيلي خوب و مهرباني بود. به همين دليل پيشنهاد ازدواجش را قبول كردم. پدرم خيلي مخالف بود و بعد از شش ماه و با پادرمياني بزرگترها و لجبازي خودم موافقت كرد». او مي‌افزايد: «فقط تا چند ماه اوضاع خوب بود بعد یک‌دفعه همه‌چيز عوض شد. حميد يك فرد ديگري شده بود، شكاكيتش خيلي اذيتم مي‌كرد، به همه‌چيز گير مي‌داد و همين باعث مي‌شد خيلي با هم دعوا كنيم. مشكلات روز به روز بيشتر مي‌شد و يك سال بعد هم كه كتك‌زدن‌ها شروع شد.

از يك طرف به خاطر بارداری‌ام و از طرف ديگر به دليل اينكه خودم اصرار به اين ازدواج كرده بودم نمي‌خواستم درخواست طلاق بدهم. به هر طريقي بود اين سه سال گذشت تا اينكه چند ماه پيش فهميدم حميد معتاد شده است. ديگر تحمل اوضاع برايم ممكن نبود و الان هم كه خانه پدرم هستم تا ببينم دادخواست طلاق به كجا مي‌رسد».

به نظر مي‌رسد با توجه به اينكه افراد معمولا در اين فضاهاي مجازي سعي مي‌كنند هويت ديگري كه با هويت واقعي‌شان فرق دارد از خود نشان دهند، همين باعث مي‌شود كه وقتي وارد زندگي واقعي مي‌شوند يك روزه ورق برگردد و آن فرشته ديروزي به ناگاه ديو امروز شود.

آن‌گونه كه آمارها حكايت مي‌كنند 85 درصد از ازدواج‌هاي اينترنتي به طلاق مي‌رسند. هرچند كه وضعيت طلاق در جامعه ما وخيم است ولي به نظر مي‌رسد كه رقم 85 درصدي طلاق ازدواج‌هاي اينترنتي بسيار بيشتر از چيزي است كه انتظار مي‌رود و شايد همين مساله باعث بدبين شدن جامعه به اين نوع از شيوه‌هاي آشنايي شده باشد.

وقتي همه ديواريم!


«به نظر من همه زندگي‌ها مشكلات خاص خودشان را دارند و ربطي به شيوه آشنايي افراد ندارد.» اينها گفته‌هاي الهه 23 ساله است كه آشنايي‌اش با همسرش در كلوب بوده است.

او مي‌گويد: «با مهدي سه ماهي در كلوب چت مي‌كرديم، بعد از مدتي فهميديم كه از نظر فكري و شخصيتي با هم همخواني‌هاي زيادي داريم، براي همين تصميم گرفتيم هم‌ديگر را ببينيم و بعد از اينكه هم‌ديگر را ديديم از ظاهر همديگر هم خوشمان آمد و بعد از يك سال با هم ازدواج كرديم.

اوايل خانواده‌ام با اين ازدواج موافق نبودند ولي وقتي ديدند مهدي پسر خوبي است رضايت دادند».

او ادامه مي‌دهد: «بعد از ازدواج مثل همه زوج‌هاي ديگر مشكلات خودمان را داشتيم ولي به نظر من مشكلات افراد ربطي به شيوه آشنايي آنها ندارد».

الهه در حالي از ربط نداشتن مشكلات افراد به شيوه آشنايي‌شان سخن مي‌گويد كه يكي از مشكلات اصلي‌اش در زندگي با همسرش بر سر حساسيت‌هايي است كه همسرش بر سر حضور او در فضاهاي مجازي دارد.

قضاوت كردن درباره خوب يا بد بودن ازدواج‌هاي اينترنتي مطالعه و دقت نظر زيادي را مي‌طلبد اما نكته‌اي كه در اين مورد خود را به‌طور بارزي نشان مي‌دهد اين است كه يك جامعه با بافت سنتي به راحتي نمي‌تواند شيوه‌هاي آشنايي مدرن را قبول كند و معمولا سنگ‌ها بر سر راه اين ازدواج‌ها بسيار بيشتر از آن چيزي هستند كه به نظر مي‌رسند و گاهي نه اطرافيان كه خود زن و مرد ديوار سد راه خودشان مي‌شوند.


ازدواج‌هاي اينترنتي عموما ناموفق هستند


يك كارشناس مسائل اجتماعي با بيان اينكه در همه جاي دنيا از از وسايل ارتباطي به عنوان يكي از وسايل آشنايي براي ازدواج استفاد مي‌شود مي‌گويد: در جامعه ما هم از موقعي كه اين وسايل ارتباطي جديد وارد شدند ناخودآگاه با خودشان اين شيوه جديد آشنايي براي ازدواج را هم آوردند. ثريا عزيزپناه ادامه مي‌دهد: آن چيزي كه ما را متفاوت مي‌كند از يك سو به دليل استفاده‌هاي نادرست و ناروايي است كه عموما به كلاهبرداري و سوءاستفاده منتهي مي‌شوند و پليس فتا هم دائم درباره آنها هشدار مي‌دهد.

از سوي ديگر استفاده از اين وسايل براي آشنايي و ازدواج با بافت سنتي جامعه ما همگوني ندارد. او با اشاره به اينكه جامعه ما در امر ازدواج جامعه‌اي است كه پايبندي‌های بي‌قيد و شرطي را به آداب و سنن دارد، مي‌افزايد: ازدواج در ايران از يك مرحله به بعد با آداب و رسوم هزاران ساله انجام مي‌شود و خانواده‌ها در آن دخالت مستقيم دارند.

او تصريح مي‌كند: ازدواج فقط با نظر و اختيار دو نفر نيست و معمولا دو خانواده و بعضا دو طايفه با هم بر سر شكل‌گيري قرارداد ازدواج بحث مي‌كنند.

عزيزپناه مي‌گويد: چون معمولا افراد در اين فضا مي‌توانند اطلاعات خلاف واقع از خود ارائه دهند و امكان سنجش آنها وجود ندارد، سرانجام اين ازدواج‌ها چندان موفق نيست.

او مي‌افزايد: در جوامع ديگر با توجه به بافت فرهنگي و نوع روابطي كه دارند از اين وسايل به درستي به عنوان وسيله آشنايي استفاده مي‌شود ولي در جامعه ما هنوز پيوند زدنش صورت نگرفته و جامعه آن را قبول نكرده است.

منبع : سلامت نیوز

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

دلیل حضور دختران در سایتهای همسریابی

روشهای همسریابی و همسر گزینی

آماری متفاوت از بررسی سایتهای همسریابی و ازدواج اینترنتی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-09-23 08:50:05منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
17347





نظر شما در مورد مطلب آشنایی اینترنتی و ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با زنانی با این خصوصیات ازدواج نکنید
با زنانی با این خصوصیات ازدواج نکنید

خصوصیات همسر مناسب برای شما
خصوصیات همسر مناسب برای شما

قاعدگی شدید نشانه چیست
قاعدگی شدید نشانه چیست

آیا رنگ غیر عادی منی می تواند نشانه بیماری باشد؟
آیا رنگ غیر عادی منی می تواند نشانه بیماری باشد؟

استرس باعث چه بیماری هایی می شود
استرس باعث چه بیماری هایی می شود

گرفتن مهریه بالای 110 سکه ممکن است ؟
گرفتن مهریه بالای 110 سکه ممکن است ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11626

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289389

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام