علت ترس از ازدواج

علت ترس از ازدواج

چرا از ازدواج میترسیم؟

تشکیل زندگی مشترک یکی از مهمترین تصمیم های زندگی هر فرد است و بسیاری از جوانان در شرف ازدواج از آن می ترسند. با این حال اگر بدانند ازدواج مستلزم چه مواردی بوده و همچنین انتظارات شخصی خودشان را معین نمایند، می توانند به راحتی بر ترس خود از ازدواج غلبه کنند و با درکی کاملتر تصمیم بگیرند.
در گذشته ازدواج و تشکیل خانواده یک موضوع عادی محسوب می شد و دختران و پسران جوان این مرحله از زندگی را به دنبال رسیدن به سن مشخصی طی می کردند و بدون دردسر و مشکلات عدیده، زندگی جدید خود را آغاز می کردند اما در عصر حاضر، متاسفانه این نیاز اغلب یا نادیده گرفته شده یا سرکوب می شود. دلایل آن خواه روانی، اجتماعی، فرهنگی، مالی، یا هر چیز دیگری که باشد، نمی توان فراموش کرد که این نیاز، یک نیاز طبیعی است و برای رشد و بخصوص سلامت لازم است؛ اما چه چیزی موجب می شود که این روزها افراد بی توجهی به آن را به برآورده کردن آن ترجیح می دهند؟


دلایل عمده عدم تمایل آقایان به ازدواج چیست؟

ترس از ازدواج یا ترس از تعهد

برخی از آقایان دچار نوعی درگیری ذهنی با عنوان «ترس از تعهد و سر سپردگی» هستند. این بدان معناست که تمایلی ندارند که مابقی عمر خود را تنها با یک خانم سپری کنند. آنها تصور می کنند که خیلی راحت می توانند زنهای مختلفی را برای زمانهای کوتاهی راضی کنند، اما راضی نگه داشتن یک خانم برای 40 سال و یا بیشتر کار دشواری است.

برداشت غلط از ازدواج

برخی از آقایان تصور می کنند که ازدواج "پایان زندگی" است. آنها فکر می کنند که اگر ازدواج کنند دیگر قادر نیستند از زندگی لذت ببرند. دائماً افکار منفی در مورد زندگی مشترک در ذهن آنها رخنه می کند و بیشتر از این مسئله می ترسند که با انتخاب یک شریک برای همیشه زندگی جنسی آنها به بن بست می رسد. به هر حال هیچ یک از این تصورات صحت ندارند. متاسفانه برخی از آقایان به بی بند و باری عادت کرده اند و ازدواج برای آنها به منزله زنجیری است که به دور گردنشان می افتد.

مردان خسیس

تمایل بیش از حد به پیشرفت کاری، فکر و ذکر آدم های کمال طلب است. اما اکثر دخترانی که شکست عاطفی خورده اند چنین تفکری دارند. این همان اتفاقی است که به آن ازدواج با کار گفته می شود

برخی از آقایان به این دلیل از ازدواج کردن سرباز می زنند که تمایلی به تقسیم اموال خود باکس دیگری ندارند. آنها می دانند که به محض اینکه زیر یک سقف بروند مجبور می شوند درآمد و کلیه دارایی هایشان را با همسر خود تقسیم کنند و این کاری است که هیچ تمایلی نسبت به انجام دادن آن ندارند. برخی از مردها آنقدر خودخواه هستند که به هیچ وجه دوست ندارند با افرادی ارتباط برقرار کنند که چیزی از آنها طلب کنند.

پسرهای مامانی

برخی از مردهای جوان تعلق خاطر بسیار زیادی به مادر و پدر خود دارند که اصطلاحاً به این جور افراد "پسرهای مامانی" گفته می شود. بعضی از آقایان تصور می کنند که اگر ازدواج کنند با این کار خود به مادرشان بی توجهی کرده اند. همچنین این امکان هم وجود دارد که همسر جدید مانند مادر تحویلشان نگیرد و مجبور می شوند از لاک کودکی خود بیرون بیایند و بزرگ شوند؛ و چون از بزرگ شدن می ترسند نمی توانند زیر بار مسئولیت بروند به همین دلیل از ازدواج دوری می کنند.

عدم مسئولیت پذیری

با شروع زندگی مشترک وظایف زوجین سنگین تر می شود و باید بیش از گذشته تلاش کنند. از همان ابتدا باید به فکر مسائل زیادی نظیر ورود بچه به زندگی هم بود.وظیفه حمایت و پشتیبانی از کودک در وهله اول بر عهده پدر می باشد. برخی از آقایان تمایلی ندارند که زیر بار مسئولیت های بیشتر بروند.

هیولایی برای دختران

دکتر آنجلینا سوزمرک، استاد روان شناسی و رفتار شناسی طبی مدرسه پزشکی دانشگاه نیوکاسل، از علل ازدواج نکردن زنان می گوید که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

ترس از ازدواج کردن

کمال گرایی، وسواس و ترس از تعهد، مهم ترین عوامل ازدواج نکردن دختران امروزی است. اجتماعی شدن، وارد شدن به بازار کار و داشتن تحصیلات عالیه، عامل افزایش اعتماد به نفس زنان و مانع ازدواج کردن آنها شده است.

ترس از زمین خوردن

پاسخ زنان به شکست عاطفی یکسان نیست. برخی به سرعت فراموش می کنند و در کار و زندگی غرق می شوند، اما بعضی عکس آن عمل می کنند. آنها برچسبی منفی به عشق می چسبانند و سراغش نمی روند.

از ترمز گرفتن بیزارید؟

تمایل بیش از حد به پیشرفت کاری، فکر و ذکر آدم های کمال طلب است. اما اکثر دخترانی که شکست عاطفی خورده اند چنین تفکری دارند. این همان اتفاقی است که به آن ازدواج با کار گفته می شود.

فرار از محدودیت

بعضی از آقایان تصور می کنند که اگر ازدواج کنند این امکان هم وجود دارد که همسر جدید، مانند مادر تحویلشان نگیرد و مجبور می شوند از لاک کودکی خود بیرون بیایند و بزرگ شوند

گر چه خانم ها به تشکیل خانواده اهمیت زیادی می دهند اما برخی از خانم ها به تنهایی و ایجاد محیط شخصی که مانع ازدواج کردن است علاقه دارند. برخی از زنان تصور می کنند پس از ازدواج کردن بخش بزرگی از برنامه ها، کارها و آزادی عمل شان را از دست می دهند.

منتظر گزینه های بهترید

اگر پس از آشنا شدن با مردانی که فکر می کردید توان خوشبخت کردن تان را داشتند، باز هم به خاطر از دست ندادن گزینه های بهتر، پاسخ منفی داده اید؟ بهتر است با متخصص مشاور یا روان شناس گفت و گو کنید.

از عشق نافرجام می ترسید

اگر از شکست های عاشقانه می ترسید، باید بدانید این ترس بار روانی بسیار زیادی به شما تحمیل می کند. حالا به روی دیگر سکه نگاه کنید. قرار نیست از تجربیات تان درس بگیرید و اشتباهات رو تکرار نکنید. قرار نیست از تجربه هایتان درس بگیرید و اشتباه نکنید؟

عاشق نمی شوید؟

دختر بچه ها از روز اولی که دنیا را درک کرده و می توانند تخیل کنند، خیال های عاشقانه در سر می پرورانند. آنها آرزو دارند زندگی عاشقانه ای داشته باشند

منابع:جام جم/ شهروند/تبیان

گرداوری از پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

علت ترس قبل از ازدواج

افزایش ترس از ازدواج در دختران

از ازدواج می ترسم

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-10-09 19:59:25منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
21648





نظر شما در مورد مطلب علت ترس از ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نیاز عاطفی به جنس مخالف
نیاز عاطفی به جنس مخالف

نکات مهم در دوران نامزدی
نکات مهم در دوران نامزدی

کوچک کردن بینی با تزریق ژل واقعیت دارد؟
کوچک کردن بینی با تزریق ژل واقعیت دارد؟

بهترین شوینده برای از بین بردن کرونا
بهترین شوینده برای از بین بردن کرونا

نقش هورمونها در هدایت عشق
نقش هورمونها در هدایت عشق

انواع عشق
انواع عشق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10265

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266473918

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام