ازدواج با تیپ شخصی مهر طلب

پیامدهای ازدواج با افراد مهرطلب

ازدواج با مهرطلب ها، یعنی همیشه بدهکار بودن، همیشه منبع تغذیه روانی فرد دیگر بودن و البته از دست دادن استقلال کامل! این مطلب را بخوانید تا هم مهرطلب ها را بیشتر و بهتر بشناسید و هم بدانید که چرا در ازدواج با افراد مهرطلب باید احتیاط کرد.

مهرطلبی یک تیپ شخصیت است که اگر شدید باشد، می تواند به اختلالات شخصیتی نزدیک شود. اما این تیپ حتی اگر شدید هم نباشد باز برای ازدواج دردسرهای زیادی درست می کند.


یک رابطه فرسایشی
مهرطلبی یکی از انواع تیپ های شخصیتی است که متاسفانه در فرهنگ ما به عنوان نوعی رفتار پسندیده شناخته می شود و دقیقا همین موضوع یعنی همین طرز تلقی که نسبت به افراد مهرطلب وجود داشته و اشتباه گرفتن آنها با افراد مهربان یا دلسوز، مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است. در ابتدای آشنایی با یک مهرطلب، ممکن است خیلی تحت تاثیر محبت بی حد و مرز او قرار گیرید اما همین که وارد یک رابطه جدی و ازدواج با او شوید، می بینید که همه چیز بسیار طاقت فرساست. کم کم همه خونتان، انرژی، فردیت، هویت، آرامش و امنیت تان مکیده می شود ولی چون همه چیز در قالب مهربانی اتفاق می افتد، نمی توانید به راحتی از فرد مهر طلب فاصله بگیرید.


مهرطلب کیست؟


تیپ های مهرطلب یا کمک کننده آنهایی هستند که مرتب به فکر دیگران اند. خودشان را به آب و آتش می زنند تا به دیگران کمک کنند. توانایی نه گفتن ندارند و همین موضوع سبب می شود که همیشه گوش به فرمان دیگران باشند. در نهایت احساسات تخریبی و بسیار بدی را تجربه می کنند.

نیاز بسیاری به محبت و توجه دیگران دارند. رفتار آنها الگوهای تاییدطلبانه و توجه طلبانه بسیاری دارد.


از طرد شدن و تنها ماندن به شدت می ترسند. وابستگی و اتکای بیش از اندازه به دیگران دارند.


اعتماد به نفس و عزت نفس شان بسیار پایین است، همین مساله را باید به عنوان محرک اصلی رفتارهای تاییدطلبانه در نظر گرفت.


مهرطلب ها نیاز به تایید دائمی دیگران دارند و اگر کار یا رفتارشان توسط دیگران تایید نشود، احساس رضایت و آرامش نمی کنند. آنها عقاید مشخصی در مورد موضوعات ندارند و بیشتر ترجیح می دهند با تملق گویی دیگران را تایید کنند. افراد مهرطلب از طلب کردن حق خودشان پرهیز می کنند چون از اینکه بخواهند حقشان را بگیرند خجالت می کشند و شرم می کنند.


مهرطلب ها از مقاومت آشکار و مستقیم در برابر دیگران به طور جدی اجتناب می کنند. از اظهار عقیده و نظر خود پرهیز می کنند. اساس کار مهرطلب ها، اطاعت و فرمان برداری از دیگران است. آنها برای حفظ رابطه با دیگران، در هر شرایطی خودشان را مجبور به معذرت خواهی می کنند. آنها مراقبت و رسیدن به خودشان را در زمره رفتارهای خودخواهانه در نظر می گیرند و از آن پرهیز می کنند.


مهرطلب ها در بعضی مواقع بسیار پرتوقع می شوند و از دیگران انتظار دارند که کارهای خاصی را برایشان انجام دهند. این افراد نمی توانند حرف هایی را که توی دلشان هست به دیگران بزنند، بنابراین همیشه عصبانیت خود را از دیگران توی دلشان نگه می دارند و در مقابل نسبت به خودشان احساس خشم می کنند که چرا نمی توانند حق خود را از دیگران بگیرند! البته فکر نکنید که این خشم همین جا به اتمام می رسد بلکه این عصبانیت به دشمنی آنها با خود و دیگران ختم شود و حتی می تواند تاثیرات منفی بر روی اعتقادات آنها به خدا نیز داشته باشد چون با خودشان فکر می کنند که این تقدیر بد فقط شامل حال آنهاست!

فرق مهرطلبی و مهربانی


آیا مهربانی هم ناشی از مهرطلبی است؟ خیر! فرد مهربان شخصیتی متعالی و کمال یافته است، او به دیگران مهر نمی دهد که سرویس و خدمات دریافت کند و از دیگران توجه گدایی نمی کند، بلکه این کار را می کند تا از دادن مهر به دیگران لذت می برد و این کار را قلباً انجام می دهد.  در حالیکه فرد مهرطلب به دلیل عزت نفس پایین خود را با چاپلوسی و مهربانی کردن به دیگران بالا می برد و در مقابل دیگران احساس حقارت می کند و در نهایت تبدیل به فردی مردم گریز می شود چون آن چیزی را که به عنوان مهر به دیگران داده، هیچ وقت دریافت نمی کند.


فرد مهربان از رضایت و خشنودی دیگران لذت می برد و رشد می کند اما فرد مهرطلب به دنبال هر محبتی عذاب می کشد و خودخوری می کند. از سوی دیگر فرد مهربان در قبال لطف و محبتی که به دیگران دارد، انتظاری از آنها ندارد بلکه بسیار هم خوشحال است که چنین فرصتی در اختیارش قرار داده شده تا با مهربانی در حق دیگران رشد معنوی بیشتر شامل حال خودش بشود.


اگر با یک فرد مهرطلب آشنا شده اید...


پیشنهاد می کنیم به ازدواج با او فکر نکنید. افراد مهرطلب با محبت و وابستگی بیش از اندازه شان به شما احساس گناه و عذاب وجدان می دهند. آنها شما را فرسوده کرده و در صورت ترک شدن، با تهدید مثل تهدید به خودکشی سعی در کنترل شما دارند.


بهترین کاری که در مقابل یک شخصیت مهرطلب می توانید انجام دهید این است که رابطه خود را با او کاهش دهید. پاداش ندادن و تعریف نکردن از رفتارهای اشتباه ولی به ظاهر عاشقانه او باعث می شود رفتار مهرطلبانه تقویت نشود. سپس کم کم خود را از او دریغ کرده، دور شوید. بعد از مدتی ممکن است خود شما معتاد گرفتن این محبت شوید و برای فاصله گرفتن از او، احساس عذاب وجدان کنید. پس توصیه می کنیم به ازدواج با فرد مهرطلب فکر نکنید چون رابطه عاطفی با آنها یک سیستم معیوب است که مرتب آزارتان خواهد داد و شما را در چرخه ای عذاب آور غرق می کند.

منبع : تبیان

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

ازدواج با فرد خود شیفته و مغرور

چه کسی برای ازدواج با شما مناسب است

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-01-22 20:00:49منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
22858





نظر شما در مورد مطلب پیامدهای ازدواج با افراد مهرطلب چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور بفهمیم دختری تمایل ازدواج دارد ؟
چطور بفهمیم دختری تمایل ازدواج دارد ؟

نحوه پاسخ منفی به خواستگار
نحوه پاسخ منفی به خواستگار

علائم یائسگی در مردان
علائم یائسگی در مردان

عوارض استمنا (خود ارضایی) چیست  مقاله تکمیلی؟
عوارض استمنا (خود ارضایی) چیست مقاله تکمیلی؟

چطور زود بخوابیم
چطور زود بخوابیم

زن جوان چطور سر از خانه فساد درآورد
زن جوان چطور سر از خانه فساد درآورد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14770

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292533

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام