فراموش کردن نامزد و کنار آمدن با شکست در نامزدی

چگونه نامزدم را فراموش کنم

با دشواری فراموش کردن نامزد چکار کنیم ؟گاهی شما در همان دوران نامزدی متوجه می شوید که به درد هم نمی خورید یا انتخاب اشتباهی داشته اید.

اولین فکری که به نظرتان می رسد این است که باید همه آرزوهایتان را چال کنید و به فکر شروع دوباره ای باشید. تلخی این شکست زود هنگام، همه زندگی شما را در بر می گیرد اما به هم خوردن یک نامزدی، پایان زندگی نیست. می خواهید بدانید که بعد از یک شکست عاطفی چطور باید به زندگی برگردید؟ با ما همراه باشید.

به زندگی برگردید

شکست تان را تحلیل کنید و از خود بپرسید چه درسی از این شکست می گیرید؟ اگر لازم است با یک مشاور خبره در این باره مشورت کنید

کمک کردن به خودتان را متوقف نکنید. سعی کنید فعالیت های عادی و جاری زندگی تان را از سر بگیرید. شما بعد از این شکست، نیاز به شبکه ای حمایتی از دوستان و عزیزانتان دارید. پس با دوستانتان بیشتر مراوده کنید و سعی کنید انرژی مورد نیازتان را از این جمع ها و این حمایت ها به دست آورید.

یک دلمشغولی جدید برای خودتان تعریف کنید تا وقت های فراغت تان را به آن مشغول شوید. این دلمشغولی باید به شما حس سرخوشی و زندگی بدهد. ممکن است این حس را در ورزش پیدا کنید یا در فعالیت های خیریه. حتی شاید تصمیم بگیرید یک کسب و کار جدید را تجربه کنید. در هر صورت، به دنبال لذت باشید.


دوره سوگ را بگذرانید

شکست عشقی، یک فقدان دردناک را به همراه دارد که باعث می شود حالاتی شبیه به سوگ بعد از دست دادن عزیزانتان را تجربه کنید. از سوی دیگر، شما حجم زیادی از خشم، دلخوری، ناامیدی و پشیمانی را تجربه می کنید. ترکیب همه این حس ها، فشار زیادی به شما می آورد. پس سعی نکنید غمتان را انکار کنید. بپذیرید که اوضاع مثل سابق نیست و حق دارید که ناراحت باشید. سوگ شما در این موقعیت، هفت مرحله دارد که باید یکی یکی از آنها بگذرید تا به وضعیت با ثبات روانی برسید. این مراحل عبارتند از: انکار واقعیت، خشم، یافتن گناهکار و مقصر، افسردگی، احساس ترس و ناامنی و در نهایت، پذیرش اتفاقاتی که افتاده.

درست است که برای بازیابی سلامت روانی تان نیاز دارید این مراحل را بگذرانید، اما همزمان حواستان به خودتان باشد که خودتان را به کلی به دست غم نسپارید و در این مراحل متوقف نشوید. دوره ای را برای ناراحتی تان درنظر بگیرید و پس از آن سعی کنید به خودتان کمک کنید تا حالتان بهتر شود. دنیا هنوز به پایان نرسیده و شما همچنان شانس های خوبی برای ازدواج خواهید داشت. مطمئن باشید عشق فقط با این یک نفر معنا نمی شده و هنوز فرصت تجربه آن را دارید.


رشد کنید

خشم و غبن و پشیمانی تان را در مسیر دیگری هدایت کنید. شما الان انرژی عظیمی در وجودتان دارید که متاسفانه منفی است. از این انرژی منفی یک نتیجه مثبت بگیرید. چطور؟ روی رشد خودتان متمرکز شوید. سعی کنید به شدت پیشرفت کنید، به آرزوهایی که همیشه داشته اید برسید و خود را ارتقا دهید. آن قدر که گذشته، برایتان کوچک و کم اهمیت شود.


ریشه مشکل را بخشکانید

در هر شکستی، درس هایی برای آموختن وجود دارد. وقتی حال و هوای دلتان بهتر شد، سعی کنید خودشناسی کنید. ببینید دلیل این شکست چه بوده. کجاها اشتباه کرده اید و چه کار باید بکنید تا این اشتباهات تکرار نشوند. شکست تان را تحلیل کنید و از خود بپرسید چه درسی از این شکست می گیرید؟ اگر لازم است با یک مشاور خبره در این باره مشورت کنید. هر کاری می توانید برای پیدا کردن خودتان و درس گرفتن از این اتفاقات انجام دهید.

بعد از شکست عاطفی، مراقب باشید این کارها را انجام ندهید:


- موسیقی، فیلم یا داستان های غمگین ممنوع. مراقب باشید با این ابزارها خودتان را در چاه ناامیدی غرق نکنید.
- هر جا می روید، به بدگویی پشت سر نامزد سابقتان ننشینید و از خانواده تان هم بخواهید برای حفظ آرامش شما و حفظ حرمت ها این کار را نکنند.
- از آدم های منفی باف، حسود، آتش بیار معرکه بپرهیزید و به هیچ عنوان اجازه ندهید کسی برایتان خبر ببرد یا بیاورد.
- به سرعت وارد یک رابطه جایگزین نشوید. تا تمام نکردن دوران سوگ و پیدا نکردن خودتان، به هیچ عنوان به گزینه های ازدواجتان پناه نبرید. چون در این صورت، شخصی را انتخاب می کنید که فقط ناجی شما باشد و احتمالا در این بین همه معیارهایی که برای ازدواج دارید، فراموش می شوند.

منبع : تبیان

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

با تمام شدن رابطه عاطفی چطور کنار بیاییم

نشانه های نزدیک شدن به پایان رابطه

چه زماین باید رابطه نامزدی را پایان داد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-01-29 20:28:57منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
18235





نظر شما در مورد مطلب چگونه نامزدم را فراموش کنم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواجهایی که منجر به طلاق میشوند کدامند
ازدواجهایی که منجر به طلاق میشوند کدامند

موارد مهم در دوران نامزدی
موارد مهم در دوران نامزدی

تاثیر سایز سینه در شیردهی
تاثیر سایز سینه در شیردهی

تاثیر خواب در ارگاسم
تاثیر خواب در ارگاسم

برای شاد بودن از کدام وابستگی ها باید دست بکشیم
برای شاد بودن از کدام وابستگی ها باید دست بکشیم

تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد
تازه ترین آمار تعداد افراد مجرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11278

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289041

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام