اهمیت شغل طرف مقابل در ازدواج

اهمیت شغل همسر آینده در ازدواج

روانشناسان توصیه می‌کنند که کسانی که به دنبال بهبود زندگی عشقی خود هستند، باید نحوۀ تاثیر انتخابهای شغلی و فلسفۀ پول خرج کردنشان بر روابطشان را مورد بررسی قرار دهند. زوجها می‌دانند که پول اغلب ریشۀ اکثر جروبحث‌هاست، اما با این وجود در انتخاب شریک زندگی به انتخابهای شغلی و نگرشهای مالی طرف مقابل کمتر توجه می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی انگلیسی، اما از قرار معلوم تصمیمهایی که در این دو بخش مهم زندگی خود می‌گیرید، می‌توانند نقش بزرگی در کمک به شما برای ساخت یک رابطۀ درازمدت خوشبختانه ایفا کنند.

فران دیویس، روانشناس و مشاور شغلی که با مدرسۀ کسب‌وکار هاروارد همکاری می‌کند، می‌گوید: "در برخی موارد، خیانت مالی با خیانت جنسی فرقی نمی‌کند."

در زیر با چهار استراتژی برای تصمیم‌گیری در زمینۀ شغلی و مالی آشنا می‌شوید که زندگی عاطفی شما را تقویت خواهند کرد:

از یافتن فرد هم‌شغل اجتناب کنید


شاید به نظرتان برسد که رابطه داشتن با شخصی که دقیقاً مسیر شغلی یکسانی با شما دارد، ایدئال است. هر چه باشد، حرفها بیشتری خواهید داشت که با هم بزنید و اهداف شغلی مشترکی هم دارید.

این امر در ابتدای رابطه و مرحلۀ سرشار از عشق بسیار لذتبخش است، اما در دراز مدت می‌تواند به شدت نتیجۀ عکس بدهد. زوجهایی که هر دو به یک شغل اشتغال دارند، حتی اگر هم با در یک محل کار مستقیماً در رقابت نباشند، احتمال بیشتری دارد که از هم دور شوند، چرا که در اوقات فراغتشان به دنبال علایق متفاوتی خواهند رفت. هر چه باشد، آنها در بزرگترین چیز زندگیشان، یعنی شغل، با هم اشتراک دارند و اشتراک بیش از حد هم خسته‌کننده است.

بر اساس تحقیقی که در آمریکا صورت گرفته است، وکلا، کارگران مزرعه و کسانی که در آموزش فعال هستند، بیشتر احتمال دارد که از هم‌شغلهای خود شریک زندگی انتخاب کنند و در مقابل کسانی که در بخش مالی، معدن و ساخت و ساز شاغل هستند، کمتر احتمال دارد که از همکاران خود برای خود شریک زندگی انتخاب کنند.

نهایتاً اینکه ایجاد توازن میان شغل و زندگی، برای زوجهایی که هر دو در یک شغل مشغول به کار هستند، دشوارتر است. گایل کینمان، استاد روانشناسی سلامت شغلی در دانشگاه بدفوردشایر، می‌گوید: "در این شرایط شغل به مسئله‌ای بزرگ در رابطه تبدیل می‌شود، می‌تواند بر سایر مباحث میان زوج سایه بیاندازد."

درعوض، به شغلهای مکمل فکر کنید


در چند سال گذشته، پژوهشگران به دنبال شناسایی مشاغلی رفته‌اند که زوجهای مناسبی از تویشان درمی‌آید. برای مثال، کسانی که در تبلیغات و بازاریابی شاغل هستند اغلب جذب موزیسین‌ها می‌شوند و افسران پلیس به شاغلان در بانکها علاقمند می‌شوند. اینها نتایج تحقیقی توسط گرید هستند. گرید یک اپلیکیشن همسریابی است که با استفاده از لایکها و ردهای کاربرانش به این نتایج رسیده است.

سایت همسریابی دیگری که با توجه به انبوهی از علاقمندی‌ها و ارزشهای مشترک، به کاربران خود گزینه معرفی می‌کند، دریافته است که افراد مشغول در برخی از حوزه‌ها به افراد مشغول در حوزه‌های خاصی جذب می‌شوند. برای مثال بر اساس داده‌های این سایت مناسبترین زوجها، مردان وکیل با زنان معمار، زنان وکیل با مردان خلبان، پژوهشگران مرد با زنان داروساز و مدیران کسب و کار مرد با مدیران کسب‌وکار زن هستند.

براساس پژوهشهای مایکل آمودت، استاد دانشگاه رادفورد که با استفاده از داده‌های سرشماری آمریکا صورت گرفته‌اند، روحانیون، چشم‌پزشکان و مهندسان بیش از بقیۀ افراد احتمال دارد که فارغ از مسیر شغلی شریک زندگیشان با او بمانند.

برای کار برنامه داشته باشید


همۀ ما شکایت کسانی را از همسرانشان که همیشه غایب هستند و انگار با کارشان ازدواج کرده‌اند شنیده‌ایم. اما این که ساعت کاری فردی زیاد باشد با اینکه به صورت غیرمنتظره مجبور باشد بیشتر کار کند، زمین تا آسمان فرق می‌کند و حالت دوم می‌تواند زندگی شخصی فرد را ویران کند.

عدم ثبات ساعت کاری بیش از ساعات طولانی کار می‌تواند به صورت منفی روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد (برای درک بهتر، شغلی را فرض کنید که همیشه باید تا ساعت 8 سر کار باشید و در مقابل شغل دیگری که ممکن است به خاطر آن مجبور شوید یک ساعت قبل از قرار شام سالگرد ازدواج آن را کنسل کنید و تا نیمه‌شب کار کنید).

دکتر دیویس می‌گوید که تغییر پیوستۀ برنامه‌ریزی‌ها در دقیقۀ نود، "از دست دادن رویدادهای خانوادگی را دردناکتر و استرس‌زاتر می‌کند." همچنین ممکن است این پیام را برای شریک زندگیتان داشته باشد که کار برای شما همیشه در صدر امور است. شاغلین در حوزۀ بانکی و شرکتهای خدمات تخصصی به خصوص در زمینه از پیش برنامه‌ریزی کردن، دچار مشکل هستند.

دیویس توصیه می‌کند که برای حداقل نگاه داشتن استرس در رابطه، باید به محض اینکه برنامۀ کاریتان با برنامه‌های شخصی‌تان تداخل پیدا می‌کند، آن را به همسرتان اطلاع دهید و در برنامه‌ریزی مجدد، سکان امور را دست بگیرید.

قید یک عروسی چاق و چله و گرانقیمت را بزنید


اندرو فرانسیس تان، استاد دانشگاه اموری در آتلانتای آمریکا که در موضوع مخارج عروسی و دوام ازدواج تحقیق کرده است، می‌گوید که برای داشتن یک ازدواج شاد و خوشبخت، لازم نیست در مراسم عروسی ریخت و پاش کنید.

پژوهشگران با مطالعه بر روی 0 فرد متاهل دریافتند که کسانی که بیشتر خرج مراسم عروسی می‌کردند، ازدواجهای کوتاهتری داشتند. مشخص نیست که دقیقاً چه رابطه‌ای میان مخارج عروسی و طلاق وجود دارد. در ایالات متحده بررسی‌ای در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد 32 درصد از زوجها پس ازدواج زیر بار بدهی و وامهای ازدواج رفته‌اند.

در آسیا، مثلاً هند و مالزی، اینکه خانواده‌ها پس از برگزاری یک مراسم عروسی چندروزه زیر بار بدهی بروند، امری معمول است. فرانسیس تان می‌گوید: "برای داشتن جانب احتیاط، زوجها باید مخارج عروسیشان را تا حدی پایین بیاورند که قادر به مدیریت آن باشند."

به نقل از سلامت نیوز

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

مزایا و معایب ازدواج با همکار

نکات مهم برای دختران هنگام ازدواج

موارد مهم در نامزدی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-02-22 20:02:39منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
20204





نظر شما در مورد مطلب اهمیت شغل همسر آینده در ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نکات مهم در انتخاب همسر
نکات مهم در انتخاب همسر

توقعات دختران پایین آمدن آمار ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج
توقعات دختران پایین آمدن آمار ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج

پاره شدن بكارت با انگشت
پاره شدن بكارت با انگشت

افسمان در بارداری
افسمان در بارداری

شاد ترین کشورهای دنیا و علت شادی آنها
شاد ترین کشورهای دنیا و علت شادی آنها

نکات مهم برای ازدواج فامیلی
نکات مهم برای ازدواج فامیلی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

17116

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266294879

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام