آیا به خواستگار بگویم که باکره نیستم

آیا خواستگار حق دارد از باکره بودن دختر مطلع شود
هرگز لازم نیست درباره آنچه اتفاق افتاده است، به خواستگار چیزی بگوید . اگر چیزی نگوید و عقد خوانده شود ،عقد صحیح است و باطل نیست، ولی اگر عقد بر مبنای باکره بودن دختر خوانده شود و شوهر بعد ا بفهمد که باکره نبوده، به نظر بعضی از مراجع ( نه همه مراجع ) معظم تقلید حق فسخ عقد را دارد. (1) اما معمولا شوهر متوجه نمی شود .اگر هم متوجه شود ،نمی فهمد علت کار چه بوده است ،چون بعضی از دختران به طور مادر زاد باکره نیستند . بعضی در بچگی بکارت را ازدست می دهند . بعضی در تصادف بکارت شان زایل می شود. پس ممکن است شوهر اصلا متوجه نشود و یا متوجه شود، ولی چیزی نگوید . اگر سوالی داشته باشد، دختر می تواند به گونه ای از سرش باز کند . از طرفی دختر اگر برایش ضرورت داشته باشد که باکره باشد ،می تواند قبل از شوهر کردن با مراجعه به دکتر متخصص بکارتش را ترمیم نماید .
در هر صورت به یاد داشته باشد که هرگز به شوهر یا کسی دیگر نگوید که قبلاً با کسی دیگر ارتباط جنسی داشته‌ است.

به خواستگار باید بگیم که باکره نیستیم

پس از چنین حوادثی باید جانب احتیاط را رعایت کرد، چرا که ممکن است فرد مذکور بخواهد دوباره با شما رابطه داشته باشد و یا اینکه با گفتن ماجرا به دیگران پای آنها را وسط کشیده و آنها نیز بخواهند با تهدید، شما رابطه داشته باشند، یا از شما اخاذی نمایند ... اما در چنین شرایطی وجود یک مرد، که محرم اسرار شما باشد و از شما حمایت نماید، می تواند همه ماجرا را ختم به خیر نماید و تنها مردی که این ویژگی ها را دارد، پدر شما می باشد. البته طبیعی است که گفتن این مساله به او بسیار سخت خواهد بود و چه بسا عکس العمل او آنقدر تند و خشن و سخت باشد که حتی فکر کردن به آن شما را به وحشت اندازد، اما پس از آنکه آتش غضب او فروکش نماید، او حامی خوبی برای شما خواهد بود. لبته اگر مطرح کردن این راز با پدرتان در حال حاضر برایتان امکان پذیر نمی باشد، این راهکار را درگوشه ذهنتان نگه دارید و اگر خدای ناکرده چنین موقعیتی برایتان پیش آمد، با اقدام به این راهکار مساله را حل نمایید. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که این مساله باید در حد یک راز میان شما و او باقی بماند و حتی اگر گمان می کنید مادرتان فرد راز نگه داری نیست، او را در جریان قرار ندهید.

از دست دادن بکارت در اثر یک رابطه جنسی خارج از چارچوب خانواده، طبعا نام شما را از لیست دختران باکره و یا زنان ازدواج کرده، خارج می سازد و شما در حال حاضر نه یک دختر هستید و نه یک زن مطلقه و در چنین شرایطی طبعا از شانس ازدواج بسیار کمی برخوردار هستید؛ بنابراین بهترین کار در این شرایط این است که مردی که با شما رابطه جنسی داشته است را ترغیب به ازدواج با خود نمایید. چنین ازدواجی دو خروجی خواهد داشت، یا شما در کنار یکدیگر احساس خوشبختی خواهید داشت و زندگی را ادامه خواهید داد و یا اینکه به زودی طلاق خواهید گرفت. در هر دوصورت به نفع شما خواهد بود، چرا که یا زندگی مشترک خواهید داشت و یا اینکه پس از طلاق به عنوان یک زن مطلقه از احترام و جایگاه خاص خود برخوردار بوده و امکان ازدواج نیز خواهید داشت.

اما این امکان نیز وجود دارد که مرد مورد نظر ازدواج با شما را نپذیرد، در این صورت می توانید با تهدید کردن او به فاش ساختن ماجرا و اطلاع دادن به خانواده او یا خانواده خود، یا شکایت کردن، او را وادار به این ازدواج نمایید، حتی می توانید به او بگویید که این ازدواج می تواند یک ازدواج مصلحتی برای حفظ آبروی شما و خانواده تان باشد و قرار بگذارید که پس از مدتی، به صورت توافقی طلاق بگیرید. در این مورد به این نکات نیز توجه کنید: اول، این کار باید به سرعت صورت گیرد، بنابراین وعده هایی که او برای آینده می دهد را نپذیرید، دوم، به هیچ وجه با او قرار ملاقات نداشته باشید و تمام ارتباطاتتان با تلفن باشد، سوم، بهانه های او مبنی بر عدم آمادگی یا عدم رضایت خانواده اش یا تمام شدن تحصیلات، یا بیکار بودن یا ... را نپذیرید، چهارم، این کار هزینه مالی کمی دارد، یعنی او فقط باید همراه خانواده اش به خواستگاری شما بیاید و پس از مدتی طبق نظر خانواده ها و بدون مراسم، به عقد یکدیگر در آیید و اگر زندگی ممکن نشد، پس از چند ماه طلاق بگیرید.

مطلب دیگر در این رابطه، بحث ترمیم پرده بکارت مطرح می گردد، که ما جهت آگاهی شما این بحث را مورد بررسی قرار می دهیم:
- از لحاظ فقهی اکثر مراجع عظام تقلید این عمل را حرام می دانند و فقط برخی از مراجع می فرمایند اگر انجام این عمل برای دختر ضروری باشد، می تواند انجام دهد.
- از لحاظ قانونی این عمل جراحی مورد تایید قانون نمی باشد، بنابراین انجام این عمل هزینه مالی مشخصی نداشته و هر پزشکی طبق میل خود هزینه می گیرد و انجام این عمل نیز به صورت پنهانی صورت می گیرد.
- پزشکان متخصص و یا پزشک قانونی در شرایط خاص می توانند تشخیص دهند که پرده بکارت یک دختر ترمیم شده است.

در نهایت اگر شما امکان عمل کردن طبق هیچ یک از راهکارهای ارائه شده را ندارید، در این صورت بهترین کار این است که شما به زندگی روزمره و عادی خود بپردازید؛ تحصیل، هنر، روابط فامیلی، ... و هرگاه که خواستگاری برایتان آمد، با بررسی شرایط، نسبت به خواستگاری او پاسخ دهید. در این مورد نیز نکاتی مطرح می باشد :
- گفتن حقیقت، یعنی اینکه شما باکره نیستید، و اینکار لزومی ندارد.
- فردی که به دختر بودن و باکره بودن اهمیت زیادی می دهد و سوال می کند، طبعا مورد مناسبی برای شما نخواهد بود و بهتر است که با یک بهانه او را منصرف نمایید، اما اگر فردی، نسبت به مساله بکارت حساس نبود، بهتر است که به خواستگاری او پاسخ مثبت دهید.
- طبق نظر برخی از مراجع عظام تقلید، اگر عقد بر مبنای باکره بودن باشد، و شوهر پس از عقد بفهمد که دختر باکره نبوده است، شوهر حق فسخ عقد را دارد، اما اگر عقد بر مبنای بکارت نباشد، شوهر حق فسخ را ندارد.

- برخی از مراجع عظام تقلید، می فرمایند که اگر شوهر صریحا بگوید یا عقد صریحا بر باکره بودن دختر دلالت کند، در این صورت می توان گفت که عقد مبنی بر بکارت بوده و اگر این طور نباشد، عقد بر مبنای بکارت نمی باشد و شوهر حق فسخ ندارد (با توجه به متفاوت بودن نظر مراجع، شما در هر بخش از مساله باید نظر مرجع خودتان را از دفتر ایشان سوال نمایید).
به هر ترتیب اگر شما خواستگاری داشتید که با در نظر گرفتن شرایط به او پاسخ مثبت دادید، پس از آن در هر مرحله ای از مراحل خواستگاری تا ازدواج که احساس کردید، امور به گونه ای دارد پیش می رود که ممکن است ماجرا فاش شود، بهترین کار این است که بدون مطرح کردن ماجرا و با یک بهانه ازدواج را بر هم بزنید، چرا که به هر حال مطرح کردن یک گناه، تبعاتی منفی خواهد داشت، چرا که هم از لحاظ شرعی اعتراف به گناه در نزد غیر خدا صحیح نمی باشد و هم اینکه ممکن است، فرد مذکور پس از آگاهی از راز شما، بخواهد از شما سوء استفاده یا اخاذی نماید.
خواهر محترم، ما به عنوان مشاور شما، به صورت کلی جوانب مساله را مورد بررسی قرار داده ایم، پس از این، شما باید با دقت و تفکر، در آنچه که گفته شد، و در نظر گرفتن شرایط خاص خودتان، آداب و رسوم و عرف خانواده و شهرتان، بهترین شیوه را در پیش گیرید. البته فراموش نکنید که هميشه بهترين تصميم، راحت ترين تصميم نخواهد بود.

نویسنده : جواد ترکاشوند
منبع بخش اول: http://khbartar.blog.ir
منبع  بخش دوم : http://www.moshavereh.porsemani.ir
این مطلب در تاریخ 2016-03-01 19:13:47منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
31632





نظر شما در مورد مطلب آیا خواستگار حق دارد از باکره بودن دختر مطلع شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور میتوان ازدواج موفقی داشت
چطور میتوان ازدواج موفقی داشت

عاشق دختری هستم که دوستم ندارد
عاشق دختری هستم که دوستم ندارد

آزمایشهای جنسی آقایان
آزمایشهای جنسی آقایان

رابطه چاقی و توانایی جنسی
رابطه چاقی و توانایی جنسی

بیماری که باعث می شود فحش بدهید!
بیماری که باعث می شود فحش بدهید!

پُر نگه داشتن مخزن عشق
پُر نگه داشتن مخزن عشق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5920

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283683

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام