ازدواج با وجود مخالفت خانواده

ازدواج با وجود مخالفت خانواده

ازدواج کردن با کسی که نزد اعضای خانواده و  اقوامتان منفور است کار بسیار سخت و دردناکی است. چنانچه دارای ضرورت و مصلحت قابل توجهی نباشد صلاح در این است که از آن چشم پوشی کنید. اما اگر پای مصلحتهایی در میان است که گذر از آن عاقلانه نیست با رعایت نکته های زیاد و تحمل سختی های بسیار اقدام کنید.
اگر دلیلتان برای ازدواج با کسی که در خانواده شما منفور است یا به هر دلیلی مورد مخالفت است،فقط احساسی است که نسبت به او دارید، این دلیل کافی و مناسب نیست. اگر این احساس از بین برود چیزی جز پشیمانی باقی نمی ماند. این نوع احساسها نیز طبیعتا به همان شکل روزهای اول باقی نخواهند ماند و با شناخت بیشتر و روزمرگی و کشمکشها، کمرنگ خواهند شد. آنگاه شما هم به همانجایی می رسید که اعضای خانواده تان قبل از شما رسیده بودند.
اما اگر دلایل خوبی دارید که ایمان دارید مصلحت شما در این ازدواج است و مخالفتهای والدینتان منطقی نیست، سعی کنید با حوصله و منطق آنها را راضی کنید. هر چند این کار زمان ببرد. آدم قوی همیشه برای حل مشکلاتش تلاش می کند گفتگو می کند زود مایوس و تسلیم نمی شود.
اگر دلیلتان برای ازدواج با کسی که در خانواده شما منفور است یا به هر دلیلی مورد مخالفت است،فقط احساسی است که نسبت به او دارید، این دلیل کافی و مناسب نیست. اگر این احساس از بین برود چیزی جز پشیمانی باقی نمی ماند
هیجان زده نشوید تهدید و دعوا نکنید تهدید و دعوا بزرگتر ها را بیشتر نگران می کند. نگرانی آنها مشکلات شما را مضاعف می کند. به آنها اطمینان بدهید که درکشان می کنید اطمینان بدهید که رفتاری عاقلانه خواهید داشت. حرفهای درست را آنقدر تکرار کنید تا مورد قبول واقع شوند. روی یک سنگ اگر قطره قطره آب ریخته شود سوراخ خواهد شد. حرفهای منطقی با دلهای سخت همین کار را می کند. منطقی صحبت کنید با سرکشی و لجبازی بزرگترها را برای مخالفت با خودتان تحریک نکنید.
معمولا اولین روزهایی که این موضوع مطرح شده و والدینتان به شدت موضع گیری کرده و هیجان زده اند، وقت خوبی برای صحبت کردن و قانع کردن نیست. اگر هیجان و مخالفت والدینتان شدید است باید به آنها  زمان بدهید.
یکی از افراد مقبول خانواده یا اقوام را انتخاب کنید و با او دوستانه و خصوصی صحبت کنید. سعی کنید احساس و دلایلتان را کاملا به او بفهمانید و او را با خودتان همراه کنید و از او بخواهید به شما کمک کند. کمک های غیر مستقیم یک شخص سوم خیلی سودمند است. او می تواند بدون حمایت مستقیم، با مقدمه چینی و تعریف از نامزد شما به رفع ابهامات علیه وی کمک کند. بدون کمک این شخص سوم کار برای شما مشکل خواهد بود.
برای راضی کردن والدینتان سعی کنید ملاحظه حساسیت های آنها را بکنید. مثلا اگر روی مسائل سنتی حساسند این موضوع را برای نامزدتان خوب توضیح دهید تا با یک رفتار یا پوشش غیر منتظره آنها را بیشتر هیجان زده نکند. حداقل کاری که در اولین قدم باید انجام دهید این است که ظاهر و رفتارتان را مطابق میل والدینتان هماهنگ کنید. از فرصت های مختلف برای جلب توجه و رضایت بزرگترها استفاده کنید. عاقل باشید و برای رسیدن به یک مصلحت بزرگتر حوصله کنید و بهای آن را بپردازید.  اگر به خاطر لجبازی و غرورتان برای جلب رضایت بزرگترها تلاش نکنید خودتان را به زحمت ها و رنجهای بیهوده ای گرفتار می کنید که حاصل آن جز عقده های روانی چیزی نیست.
اگر چه عشق، جبران کننده ی بسیاری از رنجها و کمبودها خواهد بود اما اگر سختیهای یک رابطه بیش از حد طاقت طرفین بشود، شک و تردیدها و وسوسه ها کم کم جایگزین عشق خواهد شد
اگر نامزدتان با شما همکاری نکند کار برای شما سخت می شود و اگر سختیها بیش از حد طاقتتان بشود از ازدواجتان پشیمان خواهید شد. در این صورت بهتر است از خیر این ازدواج بگذرید. اگر چه عشق، جبران کننده ی بسیاری از رنجها و کمبودها خواهد بود اما اگر سختیهای یک رابطه بیش از حد طاقت طرفین بشود، شک و تردیدها و وسوسه ها کم کم جایگزین عشق خواهد شد.
اما در بعضی شرایط خاص من جمله در صورتی که طرفین از سن ازدواجشان گذشته و زیاد منتظر رضایت دیگران مانده اند، دیگر رضایت بزرگترها آنقدرها اهمیت نخواهد داشت.
امید و نرگس نزدیک به هشت سال است که می خواهند با هم ازدواج کنند اما والدینشان رضایت نمی دهند. این دو سالهاست که صبر کردند تا والدین خود را راضی کنند اما آنها به همین وضعیت راضی شده و عادت کردند. کسی دیگر به فکر وضعیت ناراحت کننده این دو جوان نیست بعد از هشت سال انتظار فقط به این نتیجه رسیدند که بی جهت اینهمه سال از زندگیشان را فدای لجبازی بزرگتر ها کرده اند. یک پسر سی و هفت و یک دختر سی و چهار ساله دیگر برای ازدواجشان مانند جوانهای کم سن و سال نیازمند حمایت والدین نیستند اگر چه ازدواج علی رغم میل بزرگترها تلخ و دارای مشکلات زیادی است اما در چنین شرایطی چاره ای از ازدواج بدون رضاین بزرگتر ها نیست. در چنین شرایطی بهتر است با رعایت همه ی مسائل اخلاقی و آداب و رسوم پسندیده ،این دو جوان با هم وصلت کنند بدون آنکه نگران رضایت یا عدم رضایت والدین خود باشند
منبع: سایت تبیان
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-05-31 18:59:33منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
13209





نظر شما در مورد مطلب ازدواج با وجود مخالفت خانواده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خصوصیات نیمه گمشده شما
خصوصیات نیمه گمشده شما

مشاوره برای ازدواج مجدد
مشاوره برای ازدواج مجدد

تغذیه زنان باردار چگونه باید باشد؟
تغذیه زنان باردار چگونه باید باشد؟

سردردهای جنسی
سردردهای جنسی

برای افسرده نشدن کی بخوابیم کی بیدار شویم
برای افسرده نشدن کی بخوابیم کی بیدار شویم

تاثیر طلاق بر زنان و مردان
تاثیر طلاق بر زنان و مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8905

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286668

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام