مشکلات دوران عقد بخش دوم

مشکلات دوران عقد بخش دوم


در مقاله قبلی به سه مورد از نکات مهم درد وران عقد پرداختیم که با کلیک روی اینجا میتوانید ملاحظه نمایید

د) مشکلات دوران عقد

برخی از مشکلاتی که ممکن است زوجین در دوران عقد با آن روبه رو شوند و راه حلهای آنها، عبارتند از:
1- پیش داوریها: دیدگاه های از پیش تعیین شده نسبت به مادر زن یا مادر شوهر، اعتقاد به مسائلی مانند «گربه را دم حجله کشتن!»، دیدگاه منفی نسبت به خواهران یا برادران همسر، قضاوتهای عجولانه درباره جاری، باجناق و...
راه حل این مسئله این است که تا جای ممکن، سعی کنید این قضاوتها را از ذهنتان دور کنید و هرکدام به خانواده طرف مقابل نشان دهید که نه تنها فرزندشان را از آنها نگرفته اید بلکه صاحب فرزندی جدید نیز شده اند!
2- دخالتهای اطرافیان:ممکن است خانواده ها از روی دلسوزی، و یا با این تفکر که شما مسائل را نمی دانید، در زندگی تان دخالت کنند.
راه حل:در گام اول لازم است که ببینید آیا واقعاً دخالت دارند یا نه صرفاً محبتی است که آن را بد بیان میکنند و یا حتی کاری شایسته تقدیر است ولی شما آن را بد برداشت کرده اید؟ اگر واقعا دخالت بود، لازم است که شما با حفظ احترام بزرگترها، به آنها نشان دهید که آنقدر بالغ هستید که ازدواج کرده اید و می توانید به طور مستقل، تصمیم بگیرید! و البته به رفتارهای خود نیز نگاهی بیندازید، شاید خودِ شما با بیان نقطه ضعفهای همسرتان یا ناراحتی هایی که در رابطه تان پیدا کرده اید، به خانواده خود، راه را برای دخالتشان هموار می کنید؟ اگر اینطور است یادتان باشد که قرآن کریم زن و مرد را لباس یکدیگر معرفی کرده است
بدانید که مرور این ناراحتیها نه تنها چیزی را حل نمی کند (چون زمان به عقب بر نمی گردد) بلکه فرصت لذت بردن شما از فرصتهای پیش رویتان را نیز از شما می گیرد
3- مرور کردن ناراحتی های گذشته: ممکن است شما درباره میزان مهریه، نوع خرید عروسی، زمان عقد، میزان و ارزش هدایایی که از همسرتان و خانواده اش دریافت می کنید و ... دچار تنش هایی با همسرتان یا خانواده اش شده باشید.
راه حل: بدانید که مرور این ناراحتیها نه تنها چیزی را حل نمی کند (چون زمان به عقب بر نمی گردد) بلکه فرصت لذت بردن شما از فرصتهای پیش رویتان را نیز از شما می گیرد. بهترین راه حل این است که شما انتظاراتتان را در محیطی آرام و با لحنی مهربان و مودب به همسرتان بگویید و دیگر هرگز از آن صحبت نکنید. مطمئن باشید با اینکار، همسرتان هم ارزش گذشت شما را متوجه شده و به شما بیشتر علاقمند می شود و هم اینکه در مسائل آینده، سعی خواهد کرد بیشتر رضایت شما را به دست آورد!و به خاطر داشته باشید که بیشتر این مسائل، به دلیل آن است که شیطان می خواهد بین افراد بغض و دشمنی ایجاد کند !
4- مقایسه کردن: مقایسه هدایا، نوع محبتها، میزان مهریه، مکانهای مسافرتی، میزان تفریحات و... همسرتان با دیگری؛ که این دیگری می تواند هر کسی باشد، اعم از خواهر یا برادرتان، اقوامی که همزمان با شما ازدواج کرده اند، پدر و مادرتان در دوران ازدواج خود، همسایه و دوست و آشنا و ...
راه حل: یادتان باشد که شما هیچگاه با آن فردی که به او غبطه می خورید زندگی نکرده اید و عیوب او را نمی دانید. چه بسا ممکن است خودِ آن فرد نیز به برخی امتیازات شما حسادت کند. پس هرگاه هر نوع مقایسه ای به ذهنتان آمد پیش از آنکه آه حسرت بکشید فقط به همین یک جمله فکر کنید: «هرگز ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودتان مقایسه نکنید!»
5- ادامه دادن زندگی مجردی: رفت و آمد با دوستان دوران مجردی مانند گذشته، حضور در منزل پدری به همان اندازه قبل از ازدواج، تفریحات تنها و...
راه حل: شما ازدواج کرده اید پس درست نیست که مانند گذشته رفتار کنید! به دوستان مجردتان گوشزد کنید که شرایط شما با گذشته متفاوت است و در قبال شخص دیگری مسئول هستید! هرگز از شنیدن عبارات «زن ذلیل» یا «شوهر ذلیل» نترسید! و مطمئن باشید همان کسانی که امروز شما را اینگونه خطاب می کنند بعد از ازدواجشان، اگر افرادی بالغ و فهمیده باشند خودشان هم همین رفتارها را خواهند داشت و رفتارشان با دوران مجردی متفاوت خواهد بود! پس اسیر حرفهای دیگران نشوید و از زندگی دو نفری تان لذت ببرید!
نکته مهم: منظور ما این نیست که با دوستانتان قطع ارتباط کنید بلکه باید کمیت و کیفیت روابط دوستی تان را در این فصل جدید زندگیتان، به خوبی بتوانید مدیریت کنید.
این را همیشه در زندگی تان به خاطر داشته باشید که: ازدواج خوب ازدواجی است که هرکدام از زوجین برای بهتر شدن خود و زندگی اش، تلاش و تغییر مثبت کند ولی هیچکدام برای تغییر دیگری، هیچ تلاش یا فکری نکند
6- قهر کردن: بدترین نوع ابراز ناراحتی، قهر کردن است. شما باید در همین دوران عقد، تمرین کنید که با ارتباط سازنده، مشکلات خود را حل کنید نه با قهر و بی احترامی به یکدیگر!
7- تلاش برای تغییر دیگری: این را همیشه در زندگی تان به خاطر داشته باشید که: ازدواج خوب ازدواجی است که هرکدام از زوجین برای بهتر شدن خود و زندگی اش، تلاش و تغییر مثبت کند ولی هیچکدام برای تغییر دیگری، هیچ تلاش یا فکری نکند! درواقع باید همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید! اگر با مسائلی در همسرتان مشکل دارید و نمی توانید با آنها کنار بیایید، بهتر است هرچه سریعتر به یک مشاور خانواده، مراجعه کنید!
8- شک کردن به اصل انتخابتان: برای خیلی از افراد پیش می آید که در دوران عقد، به انتخاب خود شک می کنند!
راه حل این است که بررسی کنید چرا این احساس در شما ایجاد شده است؟ اگر پس از یک دعوا یا به دلیل مسائلی جزئی در طرف مقابلتان دچار این احساس شده اید، عجله نکنید و اجازه دهید چند روزی از این موضوع بگذرد سپس با آرامش، کلاه خودتان را قاضی کنید! اما اگر مسئله ای جدی در میان است یا چندین بار تکرار شده است، خود را گول نزنید و نگویید بعد از عروسی درست می شود و ...  حتماً با مشاوری متعهد مشورت کنید.

نتیجه گیری:

دوران عقد مقدمه ای بر زندگی مشترک دو نفر است، با شناخت بهتر آن، از این دوران بهتر لذت ببرید
منبع: تبیان
این مطلب در تاریخ 2016-06-19 18:30:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
11976





نظر شما در مورد مطلب مشکلات دوران عقد بخش دوم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشکلات خانواده دختر برای تهیه جهیزیه
مشکلات خانواده دختر برای تهیه جهیزیه

مفاهیم عشق
مفاهیم عشق

کرونا اینگونه از فردی به فرد دیگر منتقل می شود
کرونا اینگونه از فردی به فرد دیگر منتقل می شود

بیماری چرخش آلت تناسلی
بیماری چرخش آلت تناسلی

در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم
در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم

هوسرانی مردان از كجا ریشه می گیرد؟
هوسرانی مردان از كجا ریشه می گیرد؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12193

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289956

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام