تفاوت های روانی زن و مرد برای ازدواج

تفاوتهای روانی زن و مرد برای ازدواج
درک تفاوت های روانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یکی از مقوله هایی که با اتکا به آن می توانید کاری کنید که طرف مقابل شما را بیشتر دوست داشته باشد نیز بهره گیری از همین مطلب است. با اتکا به این مهم می توانید رابطه ای هماهنگ و ادامه دار را به وجود آورید. این امر همچنین به تمام افراد کمک می کند تا متوجه شوند که چرا خانم ها و آقایون به طور متفاوت تصور کرده و مطابق آن رفتار می نمایند. به عبارت دیگر اگر ما بتوانیم خودمان را جای تک تک افراد دیگر بگذاریم، آن وقت مشکلات و کشمش ها به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا میکند.


حالا  به تعدادی از تفاوت های روانی خانم ها و آقایان میپردازیم.

1- خانم ها گاهی اوقات عباراتی رابه زبان می آورند که از بیان آنها هیچ منظوری ندارند، و شاید فقط در آن لحظه بخصوص آن منظور را داشته باشند و در لحظه ای دیگر از یادشان برود. برخی از حرف های آنها اسرار آمیز بوده و هیچ کس نمی تواند از مفهوم آن چیزی سر در بیاورد و در برخی موارد دیگر نیز مشاهده شده که تمایل زیادی به طفره رفتن دارند. اما اگر بخواهیم در مورد آقایون صحبت کنیم باید بگوییم هنگامیکه حرف میزنند، به عنوان مثال زمانیکه در مورد مسائل سیاسی و یا فلسفی صحبت می کنند، مطالبی را عنوان می کنند که کاملاً بی معناست.

2- هدایا معمولاً معنای مختلفی را در ذهن خانم ها و آقایون آشکار می سازد. هدایا در نظر آقایون معمولاً تنها یک شیء مادی هستند و هیچ گونه بار معنایی دیگری ندارند. خانم ها به طور ناخواسته تصور می کنند که هدایا بیانگر خصوصیات فردی شخص هدیه دهنده هستند و برای آنها نموداری از عشق و اهمیت می باشند. خانم ها دوست دارند کادوهایی را که از سوی معشوقه هایشان دریافت می کنند، همان چیزی باشد که روزی به او گفته اند که دوست دارند آنرا داشته باشند.

3- معمولاً می بینیم که خانم ها خوشحال و خندان، خبر ازدواج و یا نامزدی خود ا به دوستان، خواهر و برادرها، و همقطارانشان اعلام می کنند، اما می بینیم که این کار برای آقایون آنچنان مرسوم نیست. ازدواج برای خانم ها شروع یک زندگی جدید و پیوستن به کسی که دوستش دارند، می باشد. این امر در حالی است که همیشه ازدواج معنای متفاوتی برای آقایون دارد. به معنای وظیفه، تعهد، مسئولیت، تلاش و کار می باشد و گاهی اوقات هم تنها باید کار کنند و هیچ خبری از تفریح و شادی نیست. این امر به طور کاملاً اشکار به ما نشان می دهد که چرا آقایون تمایل چندانی به پذیرش تعهد از خود نشان نمی دهند.

4- آقایون به طور کلی تصور می کنند که یک امر نمی تواند در عین حال در نقطه عکس آن قرار داشته باشد و مخالف آن باشد. اما خانم ها هیچ مشکلی ندارند که تصور کنند یک امر در یک زمان می تواند در حالت مخالف خودش نیز قرار بگیرد. خانم ها هیچ مشکلی در لغو عقل و منطق ندارند و هر کجا که لازم باشد به راحتی می توانند از منطق مخصوص به خودشان استفاده کند.

5- خانم ها معمولاً تمایل زیادی به استفاده از کلماتی نظیر " همیشه/ هیچ وقت" در مقابل همسرانشان دارند. برای نمونه " تو همیشه سر من داد می زنی" و " تو همیشه در حال تماشای تلویزیون هستی" و یا "تو هیچ وقت برای من گل نمی خری" و یا " تو هیچ وقت مرا به یک رستوران شیک نمی بری." همه آقایون به خوبی می دانند که این "همیشه / هیچ وقت" ها تنها از روی احساس هستند و تنها نشانگر نا امیدی و عصبانیت خانم از سوی آنها می باشد. این امور دارای هیچ گونه بار واقعی نیستند.
بهتر است قبل از ازدواج بیشتر در مورد تفاوت های زن و مرد بدانیم

برخی دیگر از تفاوت های روانی دو جنس عبارتند از:


شکل گیری هویت که تحقیقات حاکی از آن است که شکل گیری هویت دختران برای استقلال شخصی نیست؛ بلکه برای صمیمیت و مراقبت از دیگران نیز هست. در حالی که هویت پسران از اساس برای استقلال و رقابت و فردیت شکل می گیرد.

خانم ها نسبت به آقایان عاطفی تر بوده و احساس محبت در وجودشان بیش از پسران است. اما آقایان بیشتر بر ارتباط های فعالیت مدار توجه دارد و دنیای بیرون را هدف قرار می دهد و انرژی خود را صرف تسلط آن می کند. همچنین جنس زن هیجانی تر از جنس مرد بوده وکیفیت هیجان آن دو با یکدیگر متفاوت است.

گرایش قلبی به دین نیز در میان خانم ها بیشتر از آقایان مشاهده می شود. خانم ها مسائل معنوی را با روان خود سازگارتر می یابد.

منبع : تبیان
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-08-13 06:38:03منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
11682





نظر شما در مورد مطلب تفاوتهای روانی زن و مرد برای ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مردانی که نباید با آنها ازدواج کرد
مردانی که نباید با آنها ازدواج کرد

ازدواج های نادرست
ازدواج های نادرست

15 نشانه اولیه بارداری
15 نشانه اولیه بارداری

نشانه های مهم بارداری
نشانه های مهم بارداری

روش های ترک اعتیاد به فیلم های پورنو
روش های ترک اعتیاد به فیلم های پورنو

آسیب شناسى طلاق در جامعه
آسیب شناسى طلاق در جامعه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6472

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284235

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام