افکار دختران مجرد

 در ذهن دختران مجرد چه می گذرد

آنچه دختران جوان به آن فکر میکنند و به زبان نمی آورند، در ذهن دختران مجرد چه می گذرد

ازدواج یکی ازاهداف مهم زندگی است اما نمی توان تمام زندگی را در آن خلاصه کرد چه بسیاری از دختران که از زمان ازدواج آنها گذشته و مجرد مانده اند و از شرایط اقتصادی و اجتماعی بسیاری مناسبی برخوردار هستند اما مشکل بزرگی که هیچ گاه آنها را رها نخواهد کرد تنهایی است. جای خالی کسی که می تواند پناهگاه عاطفی و حامی روزهای سخت برای هر انسانی باشد، ممکن است شما هیچ گاه شکایتی را از زبان آنها نشنوید اما آنها در درون با این تنهایی خو گرفته اند. در واقع خلقت زنان به گونه ای است که دوست دارند مورد توجه باشند و نبود همسر این مسئله را با مخاطره همراه می سازد.

میان سالی دختران و پیری والدین

غالب این دختران در آستانه میان سالی قرار دارند و شاهد ورود والدین خود به دوران پیری و ناتوانی این امر می تواند مشکلات روز افزونی را برای این دختران مجرد به همراه آورد، ترس از دست دادن والدین که پشت و پناه این دختران هستند، ترس از دست دادن تکیه گاه اقتصادی و تنهایی روزافزون. مشکل بزرگ دیگری نیز در این میان وجود دارد اگر در این دوران موقعیت مناسبی برای ازدواج پیش بیاید این دختران در دوراهی سخت قرار خواهند گرفت که تصمیم گیری را برای آنها سخت و دشوار خواهد کرد ترس از تنهایی و ناتوانی والدین که در بیشتر اوقات آنها به علت پاسداشت زحمات والدین ماندن در کنار والدین و رسیدگی به آنها را انتخاب می کنند.

پشتوانه مالی که وجود ندارد

اگر این دختران مجرد دارای شغل و درآمدی نباشد باید به گرفتاری های آنها نداشتن پشتوانه مالی را نیز اضافه کرد. نداشتن درآمد ثابت و مستقل به خصوص بعد از دست دادن والدین، و ترس از گرفتار شدن در مشکلات مالی و سربار شدن در زندگی خواهران و برادران متاهل وضعیت را برای این دختران بسیار سخت و دشوار می کند . متاسفانه در این مورد حمایت خاصی هم از جانب نهاد های دولتی و اجتماعی برای این دختران وجود ندارد.

طعنه و حرف دیگران

اگر برای دختری در سن 25 سالگی آرزو کنید که به زودی سرو سامان بگیرد هیچ شائبه ای در ذهن این دختر جوان ایجاد نخواهد شد اما شرایط برای دخترانی که ازدواجشان به تاخیر افتاده است متفاوت است آنها هر گونه حرف و سخنی را به دل خواهند گرفت و لحن و گفتار دیگران باعث آزار آنها خواهد شد بسیاری از این دختران از نیش و کنایه های دیگران شاکی هستند و معتقدند دیگران برای اینکه آنها نتوانسته اند زندگی خانوادگی تشکیل دهند آنها را مورد طعنه و تمسخر قرار می دهند.

آسیب های روانی تجرد

تجرد به هر دلیلی که رخ داده باشد آسیب های را به همراه دارد  و این آسیب ها برای دختران که در جامعه ما آسیب پذیرتر هستند بیشتر جلوه می کند. بخشی از این آسیب ها، آسیب های روانی است مانند افسردگی، افزایش نگرانی ها ، بلاتکلیفی و احساس سربار بودن در زندگی دیگران و همچنین احتمال افزایش انحرافات جنسی. (البته نباید تصور کرد که هر فرد مجردی در گروه منحرفان قرار خواهد گرفت بلکه بسیاری از دختران مجرد در این زمینه پاکدامنی را سر لوحه زندگی خود قرار می دهند.)

توصیه ای به دختران مجرد

در پایان باید گفت بی تردید ازدواج امر مهمی است اما همه زندگی نیست .دختران مجرد باید به فکر خود باشند و بدانند کم نیستند دخترانی که در سنین بالا ازدواج کرده اند و ازدواج موفقی نیز داشته اند پس سعی کنید احساس های ناخوشایند و افکار آزار دهنده را از خود دور کنید و با امید به روزهای پیش رو بنگرید.

منبع: تبیان

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

 

این مطلب در تاریخ 2017-04-18 07:10:31منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب قبل از ازدواج
تعداد بازدید
29487





نظر شما در مورد مطلب در ذهن دختران مجرد چه می گذرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روش نادرست امتحان کردن نامزد یا همسر
روش نادرست امتحان کردن نامزد یا همسر

پسر با شرایط خوب و نه دختران به ازدواج با او
پسر با شرایط خوب و نه دختران به ازدواج با او

نشانه های غیرطبیعی بودن کودکان
نشانه های غیرطبیعی بودن کودکان

نقش کم شدن رابطه جنسی در تنگ شدن واژن
نقش کم شدن رابطه جنسی در تنگ شدن واژن

راه های افزایش تمرکز
راه های افزایش تمرکز

آنچه باعث تن فروشی می شود
آنچه باعث تن فروشی می شود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9315

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287078

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام